Proiectarea și implementarea la nivel european a DAC - Digital Automatic Coupling

Știri și informații despre companiile și tehnologiile destinate transportului feroviar de marfă
Avatar utilizator
Marian Andrei
Administrator
Mesaje: 4774
Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Lun Apr 10, 2023 11:23 pm

Knorr-Bremse testează Digital Automatic Coupling în condiții reale pe un tren de marfă din Suedia

Knorr-Bremse își propune să aducă transportul feroviar de marfă în secolul 21 cu soluția sa de sistem Digital Automatic Coupling - DAC. Liderul tehnologic a făcut deja progrese majore în dezvoltarea unor astfel de soluții și acum își testează sistemele în condiții reale în Suedia.

„Cu Digital Automatic Coupling, Knorr-Bremse deschide calea pentru implementarea extinsă a funcțiilor inteligente în industria transportului feroviar de marfă, inclusiv automatizarea proceselor și întreținerea inteligentă pentru o funcționare mai eficientă a trenurilor”, explică dr. Nicolas Lange, președintele companiei. „Testarea sistemelor noastre în condiții reale este un alt mare pas înainte în dezvoltarea tehnologiilor avansate pentru sectorul transportului feroviar de marfă. Ne așteptăm ca testele să ne ofere informații valoroase care să ne concentreze și să accelereze în continuare dezvoltarea soluțiilor pregătite pentru piață.”

Trenul, operat de Trafikverket CFL, va circula pe rețeaua feroviară suedeză până în 2025. Pentru început, trenul va include șase vagoane de testare DAC, ajungând în cele din urmă la până la 20 de vagoane de testare. Se estimează că vehiculul va parcurge aproximativ 100.000 de kilometri (60.000 de mile) în fiecare an. Testele vor fi efectuate sub egida programului de cercetare și inovare al UE, întreprinderea comună Europe’s Rail (EU-Rail).

Inițial, Knorr-Bremse a instalat DAC-ul său cu suport pentru automatizare de nivel 2. Într-o etapă ulterioară, trenul va fi echipat cu cuple care suportă niveluri mai înalte de automatizare. Acest lucru va permite decuplarea complet automatizată și, în combinație cu sistemul de automatizare Knorr-Bremse, va suporta o mare varietate de caracteristici inteligente și telematice pentru automatizarea proceselor. Operarea trenului în timpul iernii (inclusiv testele de gheață) este considerată testul de durabilitate ideal pentru sistemul de cuplare, care trebuie să îndeplinească cele mai înalte standarde de rezistență.

Knorr-Bremse își propune să devină principalul furnizor de soluții de sisteme automatizate pentru transportul de mărfuri până în 2026. Prin valorificarea abilităților de inginerie ale companiei, expertiza în industrializare și rețeaua de servicii strânsă, susținută de o abordare de sisteme bazată pe hardware de înaltă calitate (DAC), un sistem de automatizare dedicat și servicii bazate pe date, Knorr-Bremse va juca un rol cheie de sprijin în viitorul transportului feroviar de marfă. Knorr-Bremse a fost confirmat ca producător autorizat de DAC în decembrie 2022 de către TÜV-Süd și Programul european de livrare a DAC.

În prezent, aproximativ 500.000 de vagoane de marfă și 17.000 de locomotive sunt încă cuplate manual. Aceasta înseamnă că sectorul transportului feroviar de marfă reprezintă o viitoare piață vastă pentru automatizare și digitalizare. UE își propune să transfere o proporție substanțială din transportul de marfă transportat în prezent cu camionul către un transport feroviar mai ecologic până în 2030. Dar pentru a îndeplini acest obiectiv ambițios, transportul feroviar de marfă trebuie să devină mult mai eficient și mai flexibil prin adoptarea de inovații precum DAC.

https://mobilitate.eu/knorr-bremse-dac-suedia/

1680688975411.jpg
1680688975411.jpg (254.06 KiB) Vizualizat de 307 ori
Mobilitate.eu
TRANSPORT. INFRASTRUCTURA. MOBILITATE
Scrie răspuns

Înapoi la “Vagoane și sisteme feroviare pentru marfă”