Stadler - Știri și informatii despre tehnologiile companiei

Proiecte, inovații și tehnologii legate de transportul feroviar
Avatar utilizator
Marian Andrei
Administrator
Mesaje: 5395
Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Vin Ian 13, 2023 10:52 pm

Stadler va echipa cu ETCS Guardia trenurile de lucru ale DB

Stadler a câștigat licitația pentru implementarea soluției sale de control al trenurilor GUARDIA (ETCS Baseline 3.6.0) pentru până la 80 de vehicule speciale și trenuri de lucru aparținând DB Netz AG. Inițial, sistemul va fi montat în opt vehicule de întreținere și service de cale ferată din seriile 711.1 și 741.X care vor fi utilizate în rețelele DB Netz AG din Germania și Elveția începând cu 2024.

Comanda include o opțiune pentru până la un alte 72 de vehicule. Acest proiect de modernizare este al doilea unde GUARDIA este montat în vehiculele Deutsche Bahn, primul fiind Laboratorul DB Advanced Train din seria BR 605 care a fost expus la Innotrans 2022, iar două locomotive de tip BR 185.2 au fost, de asemenea, echipate cu GUARDIA în timpul unei proiect pilot. Acest lucru crește considerabil fiabilitatea și siguranța acelor vehicule de întreținere și service de cale care sunt echipate cu acest sistem, deoarece, în comparație cu versiunile ETCS mai vechi, ETCS Baseline 3.6.0 vine cu funcții operative suplimentare. Acestea conduc la economii de timp și permit utilizarea mai eficientă a vehiculelor.

Sistemul de control al trenurilor GUARDIA ETCS este aprobat și este utilizat în mai multe țări, de exemplu pe noile trenuri FLIRT ale BLS AG din Elveția din 2021 și, de asemenea, în Germania, Polonia, Ungaria, Slovenia și Țările de Jos. Cea mai recentă versiune Baseline 3.6.0 a fost deja aprobată pentru Germania și Țările de Jos.

https://mobilitate.eu/stadler-etcs-trenurile-db/
Mobilitate.eu
TRANSPORT. INFRASTRUCTURA. MOBILITATE
Avatar utilizator
punmeister
Utilizator avansat
Mesaje: 617
Membru din: Mar Mai 03, 2022 7:12 pm
Localitate: Aviatiei City

Sâm Ian 14, 2023 11:30 pm

Inteleg ca si o masina clasa 101 a DB Systemtechnik va fi echipata cu ETCS Level 2 Baseline 3, nu m-ar mira ca furnizorul sa fie tot Stadler.
Avatar utilizator
Marian Andrei
Administrator
Mesaje: 5395
Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Joi Iul 11, 2024 1:55 pm

Stadler și OBB au lansat inovativul tren de intervenții și stingere a incendiilor Servicejet. Mobilitate.eu l-a fotografiat pe calea ferată Semmering

Stadler și OBB au prezentat recent trenul special cu tehnologii inovatoare de tracțiune și siguranță. Stadler urmează să livreze ÖBB-Infrastruktur AG (ÖBB) 18 trenuri multifuncționale, cu emisii scăzute, destinate stingerii incendiilor și intervențiilor speciale. Sub numele „Servicejet”, acestea vor fi staționate în zona tunelurilor austriece și pregătite la fața locului pentru a ajuta pompierii și autoritățile în caz de intervenții. Vehiculele au fost dezvoltate și produse la uzinele elvețiene din Bussnang și St. Margrethen.

Cu lungimea 68 de metri, o viteză maximă de 160 km/h, bidirecțional și cu un concept de transmisie trimodală, noul tren de salvare dezvoltat de Stadler se pretează tuturor intervențiilor feroviare în special în zone greu accesibile. Sistemul său de propulsie hibrid electric poate funcționa cu mai multe surse de energie: linia aeriană, baterii de tracțiune și generatoare diesel. Acest lucru permite trenului de salvare să realizeze un concept complet nou de stingere a incendiilor și de salvare. Poate să circule printr-un tunel plin de fum până la sursa incendiului, să salveze oamenii din trenurile avariate, să remorcheze trenurile avariate, să stingă incendiile și să iasă din zonele cu probleme în condiții siguranță.

Noul tren de salvare Stadler combină versatilitatea cu tacticile operaționale. Trebuie să fie echipat pentru cel mai rău caz, care ar fi o operațiune de stingere a incendiilor și de salvare într-un tunel feroviar. Pe lângă faptul că poate recupera pasagerii din alte trenuri în timpul unei evacuări, este potrivit și pentru efectuarea lucrărilor de întreținere. În caz de urgență, oferă loc pentru peste 300 de persoane în cele trei vagoane, care au acces neîntrerupt de-a lungul întregului tren. 18 locuri sunt prevăzute cu suporturi SCBA pentru pompieri. Un sistem HVAC cu filtre speciale protejează oamenii din tren de gaze și de fum. În plus, întregul tren este presurizat, ceea ce înseamnă că există o ușoară suprapresiune în interior pentru a nu permite pătrunderea fumului în cazul intervențiilor la incendii în tuneluri. Partea din față a trenului în care se află cabina de conducere este protejată de un sistem de pulverizare cu apă la exterior.

Trenul de salvare poate fi încărcat și cu echipamente containerizate complexe. Aceste containere transportă echipamente de stingere a incendiilor, cum ar fi pompe portabile, echipamente de stingere a incendiilor forestiere, aparate de respirat, costume speciale de protecție etc. Acest lucru permite echipelor de intervenție să răspundă rapid la o mare varietate de scenarii.

Vehiculele au două sisteme diferite pentru stingerea incendiilor: în primul rând, un sistem de înaltă presiune (100 bar) pentru generarea de ceață de pulverizare fină, de exemplu pentru a răci un tub de tunel sau pentru a uda calea de rulare pe măsură ce trenul se deplasează, iar în al doilea rând, un sistem la presiune normală (10 bar) pentru stingerea incendiilor de vegetație. Unitatea multiplă are la bord 40.000 de litri de apă și 1.200 de litri de spumă concentrată care pot fi eliberate prin două stingătoare de înaltă presiune și unul de presiune normală. Aceste stingătoare sunt montate la capul trenului și pot fi controlate individual din cabina de conducere. Pe acoperișul vagoanelor din față și din spate sunt și două ventilatoare cu reacție, care transportă ceața de apă lansată cu înaltă presiune. Aceste ventilatoare pot fi folosite și în timpul evacuării persoanelor pentru a crea contrapresiune într-un tunel plin de fum și pentru a preveni inversarea fluxului. Pentru operațiunile de căutare și salvare au fost instalate, de asemenea, proiectoare puternice și camere termice, permițând serviciilor de urgență să vadă prin fum.

„Servicejet” este o soluție personalizată pentru ÖBB, care este, de asemenea, aprobată pentru rețeaua feroviară germană. Vehiculele au fost achiziționate de Rail Equipment GmbH, o subsidiară deținută în totalitate a ÖBB-Infrastruktur AG. Trenul de salvare va fi folosit pentru prima dată pentru deschiderea căii ferate Koralm pe ruta Viena – Graz, care traversează zona Semmering și care încorporează un tunel de 33 km.

https://mobilitate.eu/stadler-obb-servicejet/

download.jpeg
download.jpeg (267.41 KiB) Vizualizat de 119 ori
Mobilitate.eu
TRANSPORT. INFRASTRUCTURA. MOBILITATE
Avatar utilizator
Marian Andrei
Administrator
Mesaje: 5395
Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Joi Iul 11, 2024 1:58 pm

Cateva imagini cu trenul in zona Semmering - Breitenstein saptamana trecuta.

DSC_6271.jpg
DSC_6271.jpg (434.2 KiB) Vizualizat de 117 ori
DSC_6268.jpg
DSC_6268.jpg (504.84 KiB) Vizualizat de 117 ori
DSC_6261.jpg
DSC_6261.jpg (494.02 KiB) Vizualizat de 117 ori
DSC_6258.jpg
DSC_6258.jpg (463.92 KiB) Vizualizat de 117 ori
Mobilitate.eu
TRANSPORT. INFRASTRUCTURA. MOBILITATE
Scrie răspuns

Înapoi la “Proiecte și tehnologii pentru transportul feroviar”