Profitul Talgo a crescut cu 30% în prima parte a anului 2023
Talgo S.A. anunță că a înregistrat un venit de 288,6 milioane euro în prima jumătate a anului 2023, reprezentând o creștere de 33% față de cei 217,7 milioane euro din aceeași perioadă a anului precedent. Această creștere a veniturilor este determinată în principal de creșterea activității de producție, tendință care se așteaptă să continue în următorii ani, precum și de veniturile recurente stabile din serviciile de întreținere.
Veniturile din producție reprezintă, în medie, mai mult de jumătate din veniturile totale, cu contribuții majori în prima jumătate a anului 2023 fiind proiectele de producție pentru operatorii europeni Deutsche Bahn (Germania), DSB (Danemarca) și pentru operatorul egiptean ENR, precum și pentru operatorii europeni, precum proiectul pentru fabricarea a 40 de locomotive și recondiționarea trenurilor pentru Renfe care vor constitui seria 107.
Compania a înregistrat un EBITDA ajustat de 35 de milioane de euro în prima jumătate a anului 2023, cu 50% mai mare decât în aceeași perioadă a anului precedent, determinat de creșterea activității industriale. Marjele aEBITDA s-au stabilizat în prima jumătate a anului după patru trimestre consecutive de recuperare treptată, ajungând la 12,1% față de 10,7% cu un an mai devreme, ușor peste așteptări. Profitul net a atins 7 milioane de euro în prima jumătate a anului 2023, în creștere cu 32% față de aceeași perioadă a anului precedent.
Fondul de rulment (WC) a crescut la 304,4 milioane EUR în prima jumătate a anului, reflectând creșterea activității și stadiul actual al proiectelor în derulare. Această creștere corespunde gradului de progres al proiectelor de producție și ciclului actual al proiectelor și este în concordanță cu profilul normal de afaceri și proiecte. Cu toate acestea, restanța companiei și proiectele aflate în derulare care o compun, au riscuri scăzute de execuție și de credit.
Investițiile de capital pentru perioada s-au ridicat la 10,5 milioane de euro, în conformitate cu prognoza de la începutul anului, din care 85% au fost legate de investiții în cercetare și dezvoltare.
În ceea ce privește Datoria Financiară Netă, compania are un profil financiar solid, cu surse diversificate de finanțare, un profil de scadență medie al datoriei pe termen lung de 2,75 ani la un cost mediu de 2,35%, și cu doar 66 milioane euro scadențe pentru 2023 și 2024. Această poziție financiară solidă îi conferă Talgo o capacitate ridicată de a finanța proiecte curente și viitoare.
La sfârșitul primului semestru al anului 2023, Talgo are un stoc de comenzi diversificat de 2,7 miliarde EUR. Din aceasta, 26% din total, care reprezintă 700 de milioane de euro, corespunde proiectelor de producție și modernizare, garantând un nivel ridicat de activitate industrială pe termen mediu și lung. Serviciile de întreținere reprezintă până la 1,9 miliarde EUR din restante, ceea ce generează un grad ridicat de vizibilitate a veniturilor și a fluxului de numerar pe termen lung.
Restul de comenzi al Talgo ar putea ajunge la peste 4,0 miliarde EUR până la sfârșitul anului, un maxim istoric după adăugarea a încă 1,8 miliarde EUR din comenzile noi înregistrate în anul, inclusiv o a doua comandă pentru 56 de trenuri Talgo 230 ICE L sub acordul cadru pentru 100 unități semnat în 2019, adăugându-se astfel la prima comandă de 23 de trenuri care este în prezent în execuție.
Proiectul trenului de lungă distanță pentru operatorul danez DSB a fost extins și în prima jumătate a anului, pentru un total de 8 trenuri noi, și piese de schimb pentru întreținerea acestora, pentru 184 de milioane de euro. Această nouă comandă face parte din acordul-cadru semnat în 2020 și dublează comanda inițială de 8 trenuri, ridicând flota Talgo pentru DSB la 16 trenuri. Prima comandă este în prezent în faza de producție.
Foto&info: Talgo
https://mobilitate.eu/profitul-talgo-parte-2023/
Talgo - Știri despre companie
Proiecte, inovații și tehnologii legate de transportul feroviar
- Marian Andrei
- Administrator
- Mesaje: 5562
- Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
Înapoi la “Proiecte și tehnologii pentru transportul feroviar”
Mergi la
- Platforma de comunicare Mobilitate.eu
- ↳ Despre platforma de comunicare Mobilitate.eu
- ↳ Cafeneaua și reportajele Mobilitate.eu
- ↳ InnoTrans 2022 - Reportajele mobilitate.eu
- ↳ Busworld 2023 - Reportajele mobilitate.eu
- ↳ InnoTrans 2024 - Reportajele mobilitate.eu
- Mobilitatea în regiunea București - Ilfov
- ↳ Mobilitatea în regiunea București - Ilfov
- ↳ Transportul cu metroul în regiunea București - Ilfov
- ↳ Infrastructura tramvaielor din regiune
- ↳ Proiecte în derulare
- ↳ Lucrările la Prelungirea Ghencea (terminal linia 41 - Pasaj Domnesti)
- ↳ Linia 5 - Str. Barbu Văcărescu și Str. Căpitan Av. Alexandru Șerbănescu de la Șos. Ștefan cel Mare la Pod Băneasa - 4,230 km cale dublă
- ↳ LOT 1 - Bd. Th. Pallady, Bdul 1 Decembrie 1918, Bdul Basarabia, Calea Călărașilor, Bdul Corneliu Coposu, Bucla Titan - 18 km cale dublă
- ↳ LOT 2 - Bdul Pache Protopopescu și Str. Traian - 1,900 km cale dublă
- ↳ LOT 4 - Sfântul Constantin, Ionel Perlea, Grigore Cobălcescu, B-dul Ion Mihalache, Calea Griviței, B-dul Bucureștii Noi, B-dul Gloriei inclusiv cap terminal Strada Piatra Morii - lungime 6,700 km cale dublă
- ↳ LOT 5 - Str. Paleologu, Str. Armand Călinescu, Str. Vasile Lascăr, Str. Lizeanu și Intrarea Vagonului” - 1,800 km cale dublă
- ↳ LOT 6 - Bulevadul Dimitrie Pompeiu, Șoseaua Petricani, Bulevardul Lacul Tei, Strada Maica Domnului, Strada Reînvierii și Strada Turmelor - 5,300 km cale dublă
- ↳ LOT 7 - B-dul Gheorghe Duca, str. Alexandru Ioan Cuza, Calea Griviței și B-dul Dinicu Golescu - 1,810 km cale dublă
- ↳ LOT 8 - Bulevardul Marasesti intre Bulevardul Dimitrie Cantemir si Strada 11 Iunie - 0,700 km cale dublă
- ↳ LOT 9 - Bulevardul Chișinău - 0,825 km cale dublă
- ↳ LOT 10 - Bulevardul Basarabia de la intersectia cu B-dul 1 Decembrie 1918 pana la cap terminal Republica - 1,200km cale dublă
- ↳ LOT 11 - Bulevardul Expoziției, Strada Aviator Popișteanu, Strada Puțul lui Crăciun, Strada Dornei și Strada Clăbucet - 2,000 km cale dublă
- ↳ LOT 12 - B-dul Gării Obor, B-dul Ferdinand I (între Gara Obor și Șoseaua Pantelimon), Șoseaua Pantelimon, Strada Baicului - 1,885 km cale dublă
- ↳ LOT 14 - Linia acces Depou Titan pe strada Nicolae Teclu - 0,400 km cale dublă
- ↳ LOT 16 - Bulevardul Timisoara intre Str. Valea Cascadelor si terminal CET Vest - 1,380 km cale dublă
- ↳ Proiecte finalizate
- ↳ Infrastructura troleibuzelor din regiune
- ↳ Proiecte în derulare
- ↳ Sistemul de trenuri metropolitane din regiune
- ↳ Infrastructura rutieră și intermodală din regiune
- ↳ Proiecte în derulare
- ↳ Mobilitatea alternativă în regiune
- Baza logistică a operatorilor din regiunea București - Ilfov
- ↳ Tramvaiele STB SA
- ↳ Troleibuzele STB SA
- ↳ Autobuzele STB SA
- ↳ Baze de exploatare ale STB SA
- ↳ Operatorii de transport din zona metropolitană
- ↳ Istoria rețelei și mijloacelor transport din regiune
- Sistemul de transport feroviar din România
- ↳ Sistemul de transport feroviar din România
- ↳ Operatori de transport feroviar de călători
- ↳ Operatori de transport feroviar de marfă
- ↳ Magistralele și unitățile feroviare
- ↳ Proiectele de întreținere și modernizare a rețelei feroviare
- ↳ Muzeul transportului feroviar din România
- ↳ Trainspotting România și Internațional
- Materialul rulant feroviar din România
- ↳ Locomotive electrice
- ↳ Locomotive diesel
- ↳ Rame electrice
- ↳ Automotoare
- ↳ Vagoane de călători
- ↳ Vagoane de marfă
- ↳ Vagoane seria E
- ↳ Vagoane seria F
- ↳ Vagoane seria G
- ↳ Vagoane seria H
- ↳ Vagoane seria I
- ↳ Vagoane seria K
- ↳ Vagoane seria L
- ↳ Vagoane seria R
- ↳ Vagoane seria S
- ↳ Vagoane seria T
- ↳ Vagoane seria U
- ↳ Vagoane seria Z
- ↳ Utilaje feroviare
- Mobilitatea în regiunile din România
- ↳ Banat
- ↳ Județul Timiș
- ↳ Județul Caraș Severin
- ↳ Bucovina
- ↳ Suceava
- ↳ Crișana
- ↳ Arad
- ↳ Bihor
- ↳ Sălaj
- ↳ Dobrogea
- ↳ Constanța
- ↳ Tulcea
- ↳ Maramureș
- ↳ Maramureș
- ↳ Satu Mare
- ↳ Moldova
- ↳ Bacău
- ↳ Botoșani
- ↳ Galați
- ↳ Iași
- ↳ Neamț
- ↳ Vaslui
- ↳ Vrancea
- ↳ Muntenia
- ↳ Argeș
- ↳ Brăila
- ↳ Buzău
- ↳ Călărași
- ↳ Dâmbovița
- ↳ Giurgiu
- ↳ Ialomița
- ↳ Prahova
- ↳ Teleorman
- ↳ Oltenia
- ↳ Dolj
- ↳ Gorj
- ↳ Mehedinți
- ↳ Olt
- ↳ Vâlcea
- ↳ Transilvania
- ↳ Alba
- ↳ Brașov
- ↳ Bistrița Năsăud
- ↳ Cluj
- ↳ Dej
- ↳ Covasna
- ↳ Harghita
- ↳ Hunedoara
- ↳ Mureș
- ↳ Sălaj
- ↳ Sibiu
- Mobilitatea în Europa
- ↳ Austria
- ↳ Belgia
- ↳ Cehia
- ↳ Germania
- ↳ Italia
- ↳ Transportul feroviar din Italia
- ↳ Luxemburg
- ↳ Olanda
- ↳ Ungaria
- Companii și tehnologii în mobilitate
- ↳ Tramvaie și Tram-Tren
- ↳ Troleibuze
- ↳ Metrouri și trenuri urbane
- ↳ Autobuze
- ↳ Proiecte și tehnologii pentru mobilitatea urbană
- Companii și tehnologii în transportul feroviar
- ↳ Locomotive electrice
- ↳ Locomotive diesel și cu alimentare alternativă
- ↳ Rame electrice
- ↳ Rame electrice alimentate cu hidrogen și baterii
- ↳ Vagoane și sisteme feroviare pentru marfă
- ↳ Vagoane și sisteme feroviare pentru călători
- ↳ Proiecte și tehnologii pentru transportul feroviar