După ce în anul 2021 au prezentat în premieră locomotiva de manevră alimentată cu hidrogen, polonezii de la PESA continuă dezvoltarea acestui tip de produse și semnează noi contracte cu ocazia InnoTrans 2022. Astfel, la InnoTrans au adus locomotiva de manevră alimentată cu hidrogen, model denumit SM42, o locomotivă pe 4 osii, monocabină, ce poate atinge viteză de 90 km/h. Locomotiva este echipată și cu un sistem inteligent de ghidare și camere video, poate fi comandată și de la distanță și vine cu un design revoluționar pentru gama din care face parte. Mai mult, locomotiva poate fi operată și în modul autopilot, pentru a fi operată doar de un singur angajat care să fie responsabil și de cuplarea/decuplarea vagoanelor. Proiectul face parte din strategia „Green Pesa” demarată din 2019 de producătorul polonez.
Locomotiva este modernizarea unei vechi SM42 pentru compania PKN Orlen. Este echipată cu 4 motoare asincron de 180 kW alimentate de două celule cu hidrogen de 85 kW. Cele două celule de hidrogen sunt alimentate din 32 rezervoare din oțel ce pot stoca până la 175 kg de hidrogen, cu un timp de alimentare de 30 de minute. Locomotiva este dezvoltată în colaborare cu ABB, care a furnizat convertizoarele și sistemele de stocare a energiei.
În cadrul Innotrans 2022 PKN ORLEN și PESA au semnat un acord prin care companiile, din cadrul consorțiului, vor pregăti împreună o ofertă pentru transportatorii feroviari, inclusiv furnizarea de material rulant împreună cu rezerve de hidrogen și soluții care să permită realimentarea. La târgul de la Berlin, PESA și PKN ORLEN au prezentat împreună locomotiva SM42.
În Polonia, ca și în Europa, implementarea tehnologiilor cu hidrogen în transportul feroviar se accelerează rapid. Din punctul de vedere al operatorilor feroviari, soluția la problema aprovizionării cu hidrogen și realimentării acestuia este de o importanță esențială pentru punerea în funcțiune a vehiculelor feroviare alimentate cu celule cu hidrogen.
„Astăzi, nimeni nu se întreabă dacă vehiculele cu hidrogen vor intra pe liniile poloneze, deoarece este un proces inevitabil. În discuțiile cu transportatorii, cel mai adesea suntem întrebați exact cum vom rezolva problema realimentării cu hidrogen. De aceea, acordul semnat astăzi este atât de important – este un semnal clar pentru piață – vehiculele produse de PESA au o aprovizionare asigurată cu hidrogen. “ – a subliniat Krzysztof Zdziarski, Președintele PESA.
Acordul semnat prevede o cooperare pe termen lung între companii care, în conformitate cu strategiile lor, intenționează să dezvolte tehnologii cu hidrogen în zonele lor. Cooperarea coordonată și pe termen lung va permite pregătirea de oferte pentru transportatorii de pasageri și marfă și operatorii intermodali care intenționează să investească în material rulant de hidrogen fără emisii. Este esențial ca acești potențiali clienți să aibă acces la hidrogen.
PESA își consolidează poziția pe piața locomotivelor cu hidrogen
- Marian Andrei
- Administrator
- Mesaje: 5636
- Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
- Marian Andrei
- Administrator
- Mesaje: 5636
- Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
Postul de conducere