Siemens și DB prezintă cel mai rapid și avansat laborator feroviar sub forma unui tren ICE

Mobilitate.eu prezintă companiile și tehnologiile aduse la InnoTrans Berlin 2022
Avatar utilizator
Marian Andrei
Administrator
Mesaje: 4975
Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Sâm Oct 01, 2022 11:00 pm

InnoTrans 2022 a adus în curtea exterioara trenul ICE al DB care ascunde cele mai noi și avansate tehnologii în testare sau implementare de către Siemens. Lansat în 2018 și urmat de al doilea tren în 2021, reprezintă o etapă cheie în dezvoltarea celor mai inovative tehnologii. Ambele trenuri rulează constant pe căile ferate din Germania, fiind însoțit nu doar de reprezentanții Siemens și DB, dar și de reprezentanții dezvoltatorilor și cercetătorilor din domeniul feroviar și nu numai. Sunt din generația ICE 605, produse până în 2017, având viteza maximă de 200 km/h. Trenurile sunt puse la dispoziția întregii industrii pentru a ajuta la dezvoltarea tehnologiilor, atât pentru trenurile de călători, cât și pentru trenurile de marfă.

Organizatoric, trenurile au fost reconfigurate în interior pentru a permite implementarea diferitelor echipamente, iar sistemul de tracțiune este alimentat diesel, pentru a permite operarea pe toate liniile din Germania. Totuși, combustibilul utilizat este unul bio-diesel, care este obținut din deșeuri reciclate și are emisii CO2 reduse cu până la 90% față de dieselul convențional.

Conform prezentării oferite de DB, trenurile realizează sau au realizat teste cu tehnologii din următoarea gamă, fără a se limita la acestea:
- Un sistem inovativ de internet wi-fi destinat exclusiv trenurilor ICE, cu semnal și stabilitate maximă
- Un sistem de senzori și IoT pentru operarea automată a trenului
- Sistemul ETCS Guardia care va ajuta la o operare mai eficientă pe sistemele ETCS Level 1,2,3
- Alimentarea cu bio-dieselul R33-Blue-HVO, un combustibil dezvoltat din deșeuri de ulei vegetal
- Sistemul de conectivitate care utilizează peste 20 de antene și un sistem care reduce numărul echipamentelor necesare sistemelor de comunicații train-to-land
- Rețeaua de comunicații destinată căilor ferate, ce utilizează antene și sisteme pentru semnal de 1.9 GHz, ce deschid calea pentru FRCMS - Future Railway Mobile Communication System, urmașul GSM-R
- O nouă generație de sisteme tracțiune, bazată pe noi convertoare IGBT
- Un sistem avansat de monitorizare a exteriorului și detecție a obstacolelor pe calea de rulare și nu numai
- Un nou sistem de antipatinare și frânare corelate pentru cicluri de frânare asistate și pre-configurate

DSC_6869.jpg
DSC_6869.jpg (229.81 KiB) Vizualizat de 1004 ori
DSC_6866.jpg
DSC_6866.jpg (132.29 KiB) Vizualizat de 1004 ori
DSC_6865.jpg
DSC_6865.jpg (158.32 KiB) Vizualizat de 1004 ori
DSC_6862.jpg
DSC_6862.jpg (202.8 KiB) Vizualizat de 1004 ori
20220919_125107.jpg
20220919_125107.jpg (216.71 KiB) Vizualizat de 1004 ori
Mobilitate.eu
TRANSPORT. INFRASTRUCTURA. MOBILITATE
Avatar utilizator
punmeister
Utilizator avansat
Mesaje: 569
Membru din: Mar Mai 03, 2022 7:12 pm
Localitate: Aviatiei City

Sâm Oct 01, 2022 11:44 pm

Sunt din generația ICE 605, produse până în 2017, având viteza maximă de 200 km/h.
Mai exact retrase in 2017 😁

Ca un scurt istoric, DB Fernverkehr a comandat in anul 1996 de la consortiul Siemens-DWA (mai incolo Bombardier), 20 de trenuri clasa 605, denumite si ICE-TD (TD insemnand atat Triebzug Diesel cat si Tilting Diesel). Au fost produse in perioada 1997-1999 si au fost puse in circulatie in anul 2001.

Ele au fost gandite initial pentru Vmax de 200 km/h si pentru serviciu pe ruta Dresda - Nürnberg. Din 2006 pana la retragerea lor au fost folosite strict pe ruta Hamburg - Copenhaga in colaborare cu DSB, ele fiind echipate si cu ATO, necesar pentru serviciu in Danemarca.

Insa o deraiere nasoala din 2003 din cauza osiilor plus consumul foarte mare de carburant a dus DB la decizia de a retrage toate trenurile din circulatie. Prima data au fost puse la vanzare prin platforma DB Gebrauchtzugportal, insa nu le-a cumparat nimeni, asa ca au fost toate casate in Bender, Opladen.

Singurele exemplare sunt cele doua automotoare laborator, ambele detinute de DB Systemtechnik.
Scrie răspuns

Înapoi la “InnoTrans 2022 - Reportajele mobilitate.eu”