Siemens prezintă rama Desiro HC achiziționată în serie de Ostdeutsche Eisenbahn GmbH pentru rețeaua Elbe-Spree
Scris: Dum Sep 25, 2022 10:25 pm
În anul 2019 Ostdeutsche Eisenbahn GmbH (ODEG) a comandat 23 de trenuri regionale Desiro HC de la Siemens pentru serviciu în rețeaua Elbe-Spree. Comanda este în valoare de aproximativ 300 de milioane de euro. Trenurile cu mai multe unități sunt utilizate pe liniile regionale RE1, RE8 și RB17 în noua rețea Elbe-Spree. În ianuarie 2019, ODEG a primit contractul de exploatare a acestor linii în urma unei licitații la nivel european de către Verkehrsverbund Berlin-Brandenburg (VBB). Contractul include opțiunea de a extinde capacitatea trenurilor RE1 atunci când platformele stației de-a lungul acestei linii sunt extinse.
Trenurile sunt construite la fabrica Siemens din Krefeld. În noiembrie 2017, VBB a anunțat o licitație paneuropeană pentru „Rețeaua Elbe-Spree” (SNS) în numele statelor Brandenburg, Berlin, Mecklenburg-Western Pomerania și Saxonia-Anhalt. Operând în jur de 27 de milioane de tren-kilometri pe an, SNS este cea mai mare rețea feroviară regională din Germania până în prezent, care a fost licitată.
Viteza maximă a noilor trenuri este de 160 km/h, au o putere de tracțiune de 4000 kW, fiind adaptate pentru tensiunea de 15 kV. Ca locuri pe scaune au 390, dintre care 25 la clasa 1. Greutatea totală este de 205 tone și corespund standardelor TSI și E15227.
Oferta a cuprins 17 linii de cale ferată expres și regională, precum și linia aeroportului (FEX). Licitația a fost împărțită în patru loturi, iar loturile 1 și 4 au fost acordate ODEG. Ramele cu 6 vagoane Desiro vor fi utilizate pe linia regională RE1 (lotul 1) care leagă Magdeburg cu Cottbus prin Berlin și Frankfurt (Oder). În timpul orelor de vârf, trenurile vor opera de trei ori pe oră între Brandenburg a. d. Havel și Frankfurt (Oder). Cele cu 4 vagoane sunt planificate pentru service pe linia RE8 care leagă Wismar și Wittenberge cu Baruth și Elsterwerda / Finsterwalde via Berlin, precum și pe linia RB17 care leagă Wismar și Ludwigslust. Atunci când operează la intervale de 20 de minute în timpul orelor de vârf, trenurile vor oferi 637 de locuri. O opțiune din contract ar crește capacitatea acestora la 800 de locuri.
Trenurile sunt construite la fabrica Siemens din Krefeld. În noiembrie 2017, VBB a anunțat o licitație paneuropeană pentru „Rețeaua Elbe-Spree” (SNS) în numele statelor Brandenburg, Berlin, Mecklenburg-Western Pomerania și Saxonia-Anhalt. Operând în jur de 27 de milioane de tren-kilometri pe an, SNS este cea mai mare rețea feroviară regională din Germania până în prezent, care a fost licitată.
Viteza maximă a noilor trenuri este de 160 km/h, au o putere de tracțiune de 4000 kW, fiind adaptate pentru tensiunea de 15 kV. Ca locuri pe scaune au 390, dintre care 25 la clasa 1. Greutatea totală este de 205 tone și corespund standardelor TSI și E15227.
Oferta a cuprins 17 linii de cale ferată expres și regională, precum și linia aeroportului (FEX). Licitația a fost împărțită în patru loturi, iar loturile 1 și 4 au fost acordate ODEG. Ramele cu 6 vagoane Desiro vor fi utilizate pe linia regională RE1 (lotul 1) care leagă Magdeburg cu Cottbus prin Berlin și Frankfurt (Oder). În timpul orelor de vârf, trenurile vor opera de trei ori pe oră între Brandenburg a. d. Havel și Frankfurt (Oder). Cele cu 4 vagoane sunt planificate pentru service pe linia RE8 care leagă Wismar și Wittenberge cu Baruth și Elsterwerda / Finsterwalde via Berlin, precum și pe linia RB17 care leagă Wismar și Ludwigslust. Atunci când operează la intervale de 20 de minute în timpul orelor de vârf, trenurile vor oferi 637 de locuri. O opțiune din contract ar crește capacitatea acestora la 800 de locuri.