Viena - Stiri despre transport și mobilitate

Știri, reportaje și informații despre mobilitatea în Germania
Avatar utilizator
Marian Andrei
Administrator
Mesaje: 4775
Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Vin Noi 04, 2022 8:51 am

Compania de transport Wiener Linien a comandat 60 de vehicule Mercedes-Benz eCitaro ce vor fi livrate de anul viitor până în 2025. Până la sfârșitul anului 2025, Wiener Linien va transforma nouă dintre cele peste 100 de rute ale sale cu eCitaro complet electric. Vehiculele lungi de aproximativ 12 metri sunt echipate cu cea mai recentă generație de baterii litiu-ion (NMC 3). Capacitatea bateriei de 392 kWh asigură o autonomie lungă de funcționare. Captatoarele de curent permit, de asemenea, încărcare rapidă de până la 300 kW și în acest fel măresc autonomia și timpii de funcționare. Au fost efectuate teste ample înainte de plasarea comenzii. De exemplu, încă din iunie 2021, pasagerii au putut folosi gratuit autobuzul articulat Mercedes-Benz eCitaro G, complet electric, în mai multe perioade.

Trecerea la tehnologii de propulsie ecologice necesită și dezvoltarea unei infrastructuri adaptate cerințelor tehnice și operaționale. Wiener Linien va construi un nou centru de e-competență în fosta sa parcare de autobuze la Siebenhirten, în sudul capitalei austriece, până la sfârșitul anului 2023. Acesta va găzdui aproximativ 50 de autobuze electrice. Autobuzele vor fi încărcate, întreținute și reparate acolo. De exemplu, un sistem fotovoltaic de pe acoperiș va furniza energie electrică, iar căldura reziduală de la încărcătoare va fi folosită pentru încălzirea clădirii depoului.

Depoul de autobuze din Spetterbrücke din Viena va fi, de asemenea, echipat cu infrastructură de încărcare, iar trei stații de încărcare rapidă vor fi construite de-a lungul rutelor. Substațiile existente pentru rețelele de tramvai și metrou vor fi, de asemenea, utilizate pentru alimentarea cu energie a stațiilor de încărcare. Wiener Linien obține 100% din electricitate din surse regenerabile de energie.

Wiener Linien este o filială a Wiener Stadtwerke GmbH. Construiește și operează rețelele de metrou, autobuz și tramvai din capitala Austriei și asigură că aproape două milioane de pasageri care ajung la destinație rapid, în siguranță și confortabil în fiecare zi. Cele 127 de rute de autobuz cu o lungime combinată de aproximativ 850 de kilometri și 4230 de stații reprezintă o proporție semnificativă din aceasta.

Wiener Linien a finalizat recent reînnoirea flotei de autobuze care cuprinde aproximativ 400 de vehicule la sfârșitul anului 2019. Drept urmare, Wiener Linien a reușit să reducă consumul de energie al flotei sale de autobuze cu o treime între 2014 și 2020, chiar dacă gama de serviciu a fost extinsă cu șase procente în acest timp. Coloana vertebrală a flotei este formată din Mercedes-Benz Citaro cu emisii reduse și autobuzul CapaCity de mare capacitate derivat din acesta în conformitate cu standardul de emisii Euro VI. Printre acestea s-a numărat și al 50.000-lea autobuz Citaro construit ca autobuz aniversar. Acum vine următorul pas: din 2023, autobuzele electrice vor fi văzute din ce în ce mai mult pe drumurile din Viena, iar numeroase rute complete vor fi transformate treptat în autobuze electrice urbane.

Foto&info: Daimler Press

https://mobilitate.eu/mercedes-autobuze ... ice-viena/
Mobilitate.eu
TRANSPORT. INFRASTRUCTURA. MOBILITATE
Avatar utilizator
Marian Andrei
Administrator
Mesaje: 4775
Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mar Apr 11, 2023 12:21 am

Numărul călătorilor cu transportul public din Viena este în creștere susținută și în 2022 păstrând trendul început în 2015

Aproximativ 1,17 milioane de pasageri din rețeaua de transport public din Viena au un bilet anual, semestrial, TOP, pentru tineret sau un bilet pentru climă. În cifre sunt cu 61.000 călători obișnuiți mai mulți decât în 2021 și cu 20.000 mai mulți decât în anul record anterior 2019.

Peter Hanke, consilierul din Viena pentru transport public, este încântat de acest succes: „Aceasta arată cât de bine este acceptat de către vienezi transportul public vienez chiar și în vremuri dificile, deoarece ne transportă zilnic în mod fiabil și ecologic în tot orașul”.

De asemenea, tendința care există la Viena din 2015 rămâne necontestată: în Viena sunt mai mulți oameni cu bilet anual utilizând transportul public decât cei ce utilizează o mașină. Numărul total de pasageri crește și el din nou după curba corona: în 2022, aproximativ 747 de milioane de pasageri utilizatu transportul public, cu un sfert mai mult decât în 2021, dar tot mai puțin decât în 2019.

În total, transportul public din Viena a parcurs din nou 2022 de milioane de kilometri în Viena cu emisii scăzute în 78.

Din cauza pandemiei corona, comportamentul de mobilitate al vienezilor s-a schimbat. Oamenii merg mai mult și lucrul de acasă s-a impus ca parte a culturii biroului. Acest lucru este demonstrat și de anchetele anuale de împărțire modală. Ca și în anul precedent, în 2022 majoritatea călătoriilor vieneze au fost efectuate pe jos (35%), iar 30% cu transportul public.

Aceasta înseamnă că Viena este încă sub propriul nivel pre-corona (2019: 38%), dar semnificativ peste orașe comparabile precum Berlin, München sau Hamburg. În fiecare an, aproximativ 2000 de persoane înregistrate la Viena sunt întrebate cum își parcurg călătoria la o dată aleasă aleatoriu. Utilizarea transportului public de către navetiști sau turiști nu este prezentată în repartizarea modală.

În 2023, Wiener Linien va investi 717 milioane de euro în extinderea și modernizarea rețelei de transport public, în achiziția de vehicule noi, moderne și în implementarea a numeroase proiecte de mobilitate.

Un accent important continuă să fie pe extinderea rețelei de metrou. Cu 12 noi stații de metrou și economii de CO2 de până la 75.000 de tone pe an, U2xU5 este cel mai important proiect de protecție a climei din Viena. Lucrările de construcție a tunelului de la Matzleinsdorfer Platz și Rathaus vor continua în 2023. În acest an, lucrările de tunel vor începe la aproape toate cele șase stații U2xU5. În același timp, pe toate șantierele de metrou au loc lucrări de săpătură.

În 2023, primul metrou X va fi pe linia U3, flota de tramvaie va fi mărită cu aproximativ 30 de vehicule Flexity și primele autobuze electrice de doisprezece metri vor fi livrate în cursul anului.

https://mobilitate.eu/numarul-calatorilor-trans-viena/
Mobilitate.eu
TRANSPORT. INFRASTRUCTURA. MOBILITATE
Avatar utilizator
Marian Andrei
Administrator
Mesaje: 4775
Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Lun Iun 26, 2023 12:03 pm

Linia 18 a tramvaiului din Viena se extinde cu 7 stații

Viena are deja una dintre cele mai mari rețele de tramvai din lume. Odată cu extinderea liniei 18 de la Schlachthausgasse până la stadion, se creează o nouă legătură, de 3,1 kilometri, ecologică, între districtele 2 și 3 din Viena. Lucrarea va fi folosită concomitent pentru calmarea traficului, descongestionare și ecologizare. Lucrările de construcție a noii linii de aproximativ trei kilometri cu șapte noi opriri vor începe la jumătatea anului 2025. Linia 18 va circula apoi de la stadion la Burggasse-Stadthalle din toamna anului 2026, oferind numeroase opțiuni de transfer la metrou și S-Bahn.

Odată cu extinderea liniei 18, locuitorii din Viena pot aștepta cu nerăbdare îmbunătățiri suplimentare: noua conexiune directă din districtele 2 și 3 creează o altă axă atractivă de transport public de la orașul de pe Dunăre la sud și vest de Viena. Zona Prater va fi conectată cu numeroasele sale zone sportive și de agrement și va fi îmbunătățită situația traficului la evenimentele majore din Gara Ernst-Happel. În plus, pe traseu vor fi plantați 200 de copaci noi. Linia este realizată pentru o estimare de aproximativ șase milioane de pasageri pe an și pentru o nouă trecere de la mașini la transportul public, ceea ce va economisi până la 1.300 de tone de CO2 pe an.

Pe deasupra. Extinderea liniei 18 asigură, de asemenea, o conexiune îmbunătățită la proiectele de dezvoltare urbană. De-a lungul rutelor existente și noi se află, de exemplu, Viertel Zwei, Schnirchgasse/TrIIIple, Eurogate și Sonnwendviertel. Viitorii rezidenți ai clădirii rezidențiale aflate în prezent în construcție cu 118 apartamente de consiliu la colțul dintre Engerthstrasse și Dr. Natterer-Gasse vor beneficia de asemenea de prelungirea liniei 18.

În plus, terminalul de autobuz de lungă distanță planificat la stadion va fi conectat direct la gara principală și la gara de vest cu linia extinsă 18.

Foto: mobilitate.eu / Info: Winener Linien

https://mobilitate.eu/linia-18-viena-prater/
DSC_5959.jpg
DSC_5959.jpg (332.29 KiB) Vizualizat de 601 ori
17673091_lightbox-image_max.jpg
17673091_lightbox-image_max.jpg (73.54 KiB) Vizualizat de 601 ori
Mobilitate.eu
TRANSPORT. INFRASTRUCTURA. MOBILITATE
Scrie răspuns

Înapoi la “Austria”