Viena - Ruta de metrou ușor Opera Viena - Baden (Wiener Lokalbahnen)
Scris: Vin Ian 13, 2023 11:21 pm
Transportul public cu tramvaiul din Viena este completat de operatorul Wiener Lokalbahnen, parte a operatorilor de transport integrați din Viena. Wiener Lokalbahnen asigură legătura cu metroul ușor între Opera Viena și localitatea Baden. Tramvaiele circulă cu viteza legală în Viena și cu 80 km/h înafara orașului, ruta având o lungime totală de 30 km.
În prezent, pe trasee circulă 3 modele de tramvaie, cele mai noi, Bombardier Flexity TW500 fiind introduse zilele acestea în circulație.
- seria TW100 - cu numere cuprinse între 101-126, produse începând cu 1978 de SGP, urmând să fie retrase total din ciruclație pe măsură ce intra TW500
- seria TW400 - cu numere de parc 401-414, produse începând cu 2000 de Bombardier
- seria TW500 - cu numer de parc 501-518 (534), produse începând cu 2022 de Bombardier/Alstom în uzinele din Viena
Seria TW500 ar putea fi extinsă cu alte 16 vehicule, contractul existent fiind pentru 18 cu posibilitatea extinderii cu alte 16, ceea ce ar însemna ca seria să continue anii următori până la 534, iar toate vehiculele vechi, inclusiv TW400 să ajunga fier vechi.
Ca tarifare, în zona metropolitană taxarea intră în cea adunată cu Wiener Linien, după limita metropolitană fiind necesară o plată suplimentară. Tramvaiele circula în general cuplate TW100+TW400, fără a exista o regulă în acest sens.
Cateva imagini cu TW100 #116 la capatul de langa Opera Viena.
În prezent, pe trasee circulă 3 modele de tramvaie, cele mai noi, Bombardier Flexity TW500 fiind introduse zilele acestea în circulație.
- seria TW100 - cu numere cuprinse între 101-126, produse începând cu 1978 de SGP, urmând să fie retrase total din ciruclație pe măsură ce intra TW500
- seria TW400 - cu numere de parc 401-414, produse începând cu 2000 de Bombardier
- seria TW500 - cu numer de parc 501-518 (534), produse începând cu 2022 de Bombardier/Alstom în uzinele din Viena
Seria TW500 ar putea fi extinsă cu alte 16 vehicule, contractul existent fiind pentru 18 cu posibilitatea extinderii cu alte 16, ceea ce ar însemna ca seria să continue anii următori până la 534, iar toate vehiculele vechi, inclusiv TW400 să ajunga fier vechi.
Ca tarifare, în zona metropolitană taxarea intră în cea adunată cu Wiener Linien, după limita metropolitană fiind necesară o plată suplimentară. Tramvaiele circula în general cuplate TW100+TW400, fără a exista o regulă în acest sens.
Cateva imagini cu TW100 #116 la capatul de langa Opera Viena.