Berlin - Rețeaua și trenurile S-Bahn
- Marian Andrei
- Administrator
- Mesaje: 5633
- Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
S-Bahn Berlin este rețeaua de trenuri urbane care inconjoara și traversează zona metropolitană Berlin. Are o lungime de 340 km, 16 linii și 168 de stații.
Ca linii, sunt organizate astfel:
Ringbahn
S41 Südkreuz – Südkreuz (clockwise Ring)
S42 Südkreuz – Südkreuz (anticlockwise Ring)
S46 Westend – Königs Wusterhausen
S47 Spindlersfeld – Hermannstraße – (Südkreuz)
S8 Birkenwerder – (Grünau) – Zeuthen
Stadtbahn
S3 Erkner – Spandau
S5 Westkreuz – Strausberg-Nord
S7 Ahrensfelde – (Wannsee) – Potsdam HBF
S75 Wartenberg – Warschauer Straße
S9 Flughafen BER Airport – Spandau
Nord-Süd Bahn
S1 Wannsee – Oranienburg
S2 Blankenfelde – Bernau
S25 Teltow Stadt – Hennigsdorf
S26 Teltow Stadt – Waidmannslust
S45 Flughafen BER Airport – Südkreuz
S85 Grünau – Pankow
Liniile S41 și S42 sunt cele care inconjoara orasul.
Ca linii, sunt organizate astfel:
Ringbahn
S41 Südkreuz – Südkreuz (clockwise Ring)
S42 Südkreuz – Südkreuz (anticlockwise Ring)
S46 Westend – Königs Wusterhausen
S47 Spindlersfeld – Hermannstraße – (Südkreuz)
S8 Birkenwerder – (Grünau) – Zeuthen
Stadtbahn
S3 Erkner – Spandau
S5 Westkreuz – Strausberg-Nord
S7 Ahrensfelde – (Wannsee) – Potsdam HBF
S75 Wartenberg – Warschauer Straße
S9 Flughafen BER Airport – Spandau
Nord-Süd Bahn
S1 Wannsee – Oranienburg
S2 Blankenfelde – Bernau
S25 Teltow Stadt – Hennigsdorf
S26 Teltow Stadt – Waidmannslust
S45 Flughafen BER Airport – Südkreuz
S85 Grünau – Pankow
Liniile S41 și S42 sunt cele care inconjoara orasul.
- Marian Andrei
- Administrator
- Mesaje: 5633
- Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
Ca trenuri, exista modelele seriile 480, 481/482, 483/484 si 485/885. Cele mai noi sunt cele din seria 483/484 produse începând cu anul 2020 de asocierea Stadler - Siemens.
Seria 480, formeaza garnituri din trenuri compuse din cate doua vagoane cu articulatie la mijloc, sunt in circulatie din 1986.
Seria 485/885, am intalnit doar un singur tren de acest tip zilele trecute, dar si in 2016 la vizita anterioara in Berlin. Au fost retrase mare parte din circulatie in 2017 conform surselor locale, termenul pentru retragerea lor defintiva fiind 2023, pe masura ce sosesc noile trenuri.
Seria 481/482, formează garnituri din trenuri compuse din cate doua si cate 4 vagoane, cu articulatii la cuplare. Sunt produse incepand cu 1996 fiind majoritare in prezent pe toate liniile S-Bahn.
Seria 483/484, formeaza garnituri din trenuri compuse din cate doua si cate 4 vagoane, cuplate cu articulatii. Sunt produse incepand cu 2019, fiind parte a unei colaborari Stadler - Siemens.
Seria 480, formeaza garnituri din trenuri compuse din cate doua vagoane cu articulatie la mijloc, sunt in circulatie din 1986.
Seria 485/885, am intalnit doar un singur tren de acest tip zilele trecute, dar si in 2016 la vizita anterioara in Berlin. Au fost retrase mare parte din circulatie in 2017 conform surselor locale, termenul pentru retragerea lor defintiva fiind 2023, pe masura ce sosesc noile trenuri.
Seria 481/482, formează garnituri din trenuri compuse din cate doua si cate 4 vagoane, cu articulatii la cuplare. Sunt produse incepand cu 1996 fiind majoritare in prezent pe toate liniile S-Bahn.
Seria 483/484, formeaza garnituri din trenuri compuse din cate doua si cate 4 vagoane, cuplate cu articulatii. Sunt produse incepand cu 2019, fiind parte a unei colaborari Stadler - Siemens.
- punmeister
- Utilizator avansat
- Mesaje: 640
- Membru din: Mar Mai 03, 2022 7:12 pm
- Localitate: Aviatiei City
Vin cu niste detalii
Clasa 480 - Toaster: a fost un proiect conceput de catre Berlinul de Vest odata cu preluarea de catre BVG a partii vestice a retelei de S-Bahn, abandonata dupa greva masiva a mecanicilor de tren ai Deutsche Reichsbahn (operatorul feroviar al RDG) si de boicotul vesticilor impotriva DR, avand in vedere ca banii din bilete ajungeau sa fianteze regimul comunist din est. Ele au fost menite sa inlocuiasca parcul extrem de invechit de trenuri clasa 275 (Stadbahner) construite cu mult inaintea celui de al doilea Razboi Mondial.
Au fost construite de catre Waggon Union in Berlin, cu sprijinul AEG si Siemens. Designul a fost realizat de catre Prof. Herbert Lindinger.
In total s-au produs 80 de unitati. Initial au fost construite 4 prototipuri in 1987, doua in albastru (Kristallblau) si doua in schema clasica rosu-galben (Traditionsfarbe), toate fiind casate in anul 2002. Dupa cadarea Zidului a inceput productia de serie pentru BVG si DR.
Recent au fost modernizate de catre ABB cu invertoare noi in tehnologie IGBT, asa putand sa extinda durata de viata cu pana la 10 ani, urmand din anul 2028 sa inceapa inlocuirea treptata a acestora.
Porecla de Toaster vine de la forma lor ce aduce cu un prajitor Siemens de prin anii 40, dar in special datorita numeroaselor incendii pe care le-au cauzat, in special cel din Anhalter Bahnhof in anul 2004. De atunci au fost interzise sa circule pe S1, S2, S25 si S26.
Clasa 485/885 - Coladose: - Proiectul estic al DR conceput prin anii 70, la fel menite sa inlocuiasca batranele Stadtbahner. Au fost construite in total 170 de trenuri cu doua vagoane (Viertelzug) de catre LEW Hennigsdorf, mai tarziu AEG.
Initial urmau sa fie retrase prin anii 2000 odata cu finalizarea livrarii de trenuri clasa 481 de catre Bombardier, dar din cauza numeroaselor probleme pe care le-au avut, suficient cat sa cauzeze o criza de material rulant in perioada 2009/2011, au fost reactivate. Acum sunt in proces de a fi inlocuite de noile trenuri clasa 483/484.
Porecla de Coladose vine de la schema lor de serie, cea in rosu cu dunga neagra in zona geamurilor, aducand mult cu dozele de Coca-Cola.
Ambele proiecte (480 si 485/885) au fost abandonate dupa reunificarea din 1992.
Clasa 481/482 - Taucherbrille: Dupa reunificare si preluarea exploatarii retelei de catre DB prin subsidara sa S-Bahn Berlin GmbH, s-a luat decizia de a avea un parc omogen de trenuri noi.
Astfel a fost conceputa clasa 481/482, fiind comandate un numar imens de 500 de trenuri cu doua module (Viertelzug) in anul 1994, urmand sa fie construite de catre AEG Hennigsdorf si DWA Ammendorf. Pe masura ce comanda era in desfasurare, AEG a fost inclusa in ADtranz in anul 1996, iar DWA a fost cumparata de Bombardier in 1998, iar in final ADtranz a fost vanduta catre Bombardier in 2001.
Primele 10 trenuri au inceput sa circule din Decembrie 1996, urmand ca pana in 2004 sa fie finalizata intreaga comanda de 500 de trenuri. Acestea au inlocuit tot parcul pre-WWII clasa 475, 476 si 477.
Acestea au devenit notorii pentru problemele pe care le-au cauzat, in special accidentele din cauza franelor slabe (suficient cat sa fie restrictionate la 80 km/h de catre EBA) si a deraierilor. S-a ajuns ca in anul 2009 disponibiltatea acestora sa devina din ce in ce mai redusa, suficient cat sa se ajunga la turatii reduse si chiar la inchiderea unor linii de S-Bahn. Aceasta criza a devenit un mare scandal politic la vremea aceea.
Problemele in mare s-au rezolvat in timp, iar acum sunt toate trecute prin RK (unul similar CH-PPCurilor la noi ) la HW Schoneweide, RK care a inceput odata cu sosirea prototipurilor 483/484 prin 2018. In planul DB se doreste ca aceste trenuri sa fie retrase incepand cu anul 2030.
Porecla de Taucherbrille vine de la designul botului, aducand a ochelari de scafandru. Insa in randul pasionatilor din Berlin circula si porecla de Klobrille (colac de WC ) avand in vedere calitatea foarte slaba a trenurilor si a problemelor pe care le-au cauzat.
Clasa 483/484 - Tablet: Acestea sunt inlocuitoarele clasei 485/885 si mai incolo a clasei 480. Au fost comandate la finalul anului 2015, comanda care a ajuns in mana JV-ului Stadler+Siemens. In total, au fost comandate 21 de trenuri clasa 483 (cele cu doua vagoane), respectiv 85 de trenuri clasa 484 (cu patru vagoane).
Stadler in Pankow se ocupa de partea mecanica si de asamblare, in timp ce Siemens se ocupa de partea electrica, dar si de omologare, capurile de serie au fost probate la centrul de teste Siemens din Wegberg-Wildenrath.
Pentru a nu repeta istoria clasei 481/482, acestea au fost testate intens, chiar un an intreg pe reteaua de S-Bahn, pentru un total de 120000 de km parcursi.
Au intrat in exploatare chiar pe 1 Ianuarie 2021, pe ruta S47 Hermannstraße - Spindlersfeld.
Porecla de Tablet vine de la designul botului si a fost atribuita chiar de catre S-Bahn Berlin GmbH in urma unui sondaj in randul calatorilor.
Clasa 480 - Toaster: a fost un proiect conceput de catre Berlinul de Vest odata cu preluarea de catre BVG a partii vestice a retelei de S-Bahn, abandonata dupa greva masiva a mecanicilor de tren ai Deutsche Reichsbahn (operatorul feroviar al RDG) si de boicotul vesticilor impotriva DR, avand in vedere ca banii din bilete ajungeau sa fianteze regimul comunist din est. Ele au fost menite sa inlocuiasca parcul extrem de invechit de trenuri clasa 275 (Stadbahner) construite cu mult inaintea celui de al doilea Razboi Mondial.
Au fost construite de catre Waggon Union in Berlin, cu sprijinul AEG si Siemens. Designul a fost realizat de catre Prof. Herbert Lindinger.
In total s-au produs 80 de unitati. Initial au fost construite 4 prototipuri in 1987, doua in albastru (Kristallblau) si doua in schema clasica rosu-galben (Traditionsfarbe), toate fiind casate in anul 2002. Dupa cadarea Zidului a inceput productia de serie pentru BVG si DR.
Recent au fost modernizate de catre ABB cu invertoare noi in tehnologie IGBT, asa putand sa extinda durata de viata cu pana la 10 ani, urmand din anul 2028 sa inceapa inlocuirea treptata a acestora.
Porecla de Toaster vine de la forma lor ce aduce cu un prajitor Siemens de prin anii 40, dar in special datorita numeroaselor incendii pe care le-au cauzat, in special cel din Anhalter Bahnhof in anul 2004. De atunci au fost interzise sa circule pe S1, S2, S25 si S26.
Clasa 485/885 - Coladose: - Proiectul estic al DR conceput prin anii 70, la fel menite sa inlocuiasca batranele Stadtbahner. Au fost construite in total 170 de trenuri cu doua vagoane (Viertelzug) de catre LEW Hennigsdorf, mai tarziu AEG.
Initial urmau sa fie retrase prin anii 2000 odata cu finalizarea livrarii de trenuri clasa 481 de catre Bombardier, dar din cauza numeroaselor probleme pe care le-au avut, suficient cat sa cauzeze o criza de material rulant in perioada 2009/2011, au fost reactivate. Acum sunt in proces de a fi inlocuite de noile trenuri clasa 483/484.
Porecla de Coladose vine de la schema lor de serie, cea in rosu cu dunga neagra in zona geamurilor, aducand mult cu dozele de Coca-Cola.
Ambele proiecte (480 si 485/885) au fost abandonate dupa reunificarea din 1992.
Clasa 481/482 - Taucherbrille: Dupa reunificare si preluarea exploatarii retelei de catre DB prin subsidara sa S-Bahn Berlin GmbH, s-a luat decizia de a avea un parc omogen de trenuri noi.
Astfel a fost conceputa clasa 481/482, fiind comandate un numar imens de 500 de trenuri cu doua module (Viertelzug) in anul 1994, urmand sa fie construite de catre AEG Hennigsdorf si DWA Ammendorf. Pe masura ce comanda era in desfasurare, AEG a fost inclusa in ADtranz in anul 1996, iar DWA a fost cumparata de Bombardier in 1998, iar in final ADtranz a fost vanduta catre Bombardier in 2001.
Primele 10 trenuri au inceput sa circule din Decembrie 1996, urmand ca pana in 2004 sa fie finalizata intreaga comanda de 500 de trenuri. Acestea au inlocuit tot parcul pre-WWII clasa 475, 476 si 477.
Acestea au devenit notorii pentru problemele pe care le-au cauzat, in special accidentele din cauza franelor slabe (suficient cat sa fie restrictionate la 80 km/h de catre EBA) si a deraierilor. S-a ajuns ca in anul 2009 disponibiltatea acestora sa devina din ce in ce mai redusa, suficient cat sa se ajunga la turatii reduse si chiar la inchiderea unor linii de S-Bahn. Aceasta criza a devenit un mare scandal politic la vremea aceea.
Problemele in mare s-au rezolvat in timp, iar acum sunt toate trecute prin RK (unul similar CH-PPCurilor la noi ) la HW Schoneweide, RK care a inceput odata cu sosirea prototipurilor 483/484 prin 2018. In planul DB se doreste ca aceste trenuri sa fie retrase incepand cu anul 2030.
Porecla de Taucherbrille vine de la designul botului, aducand a ochelari de scafandru. Insa in randul pasionatilor din Berlin circula si porecla de Klobrille (colac de WC ) avand in vedere calitatea foarte slaba a trenurilor si a problemelor pe care le-au cauzat.
Clasa 483/484 - Tablet: Acestea sunt inlocuitoarele clasei 485/885 si mai incolo a clasei 480. Au fost comandate la finalul anului 2015, comanda care a ajuns in mana JV-ului Stadler+Siemens. In total, au fost comandate 21 de trenuri clasa 483 (cele cu doua vagoane), respectiv 85 de trenuri clasa 484 (cu patru vagoane).
Stadler in Pankow se ocupa de partea mecanica si de asamblare, in timp ce Siemens se ocupa de partea electrica, dar si de omologare, capurile de serie au fost probate la centrul de teste Siemens din Wegberg-Wildenrath.
Pentru a nu repeta istoria clasei 481/482, acestea au fost testate intens, chiar un an intreg pe reteaua de S-Bahn, pentru un total de 120000 de km parcursi.
Au intrat in exploatare chiar pe 1 Ianuarie 2021, pe ruta S47 Hermannstraße - Spindlersfeld.
Porecla de Tablet vine de la designul botului si a fost atribuita chiar de catre S-Bahn Berlin GmbH in urma unui sondaj in randul calatorilor.
- Marian Andrei
- Administrator
- Mesaje: 5633
- Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
Prima mea tura cu un 483/484 de la Schonefeld la Sudkreuz. M-a suprins placut, extrem de silentios la interior, practic nu auzi deloc motoarele sau convertizoarele lucrand.
- Marian Andrei
- Administrator
- Mesaje: 5633
- Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
Si o serie de poze cu seria 483/484 pe retea. Timid isi fac loc si pe 41/42.
- Marian Andrei
- Administrator
- Mesaje: 5633
- Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
Si inca o serie tot cu 483/484.
- Marian Andrei
- Administrator
- Mesaje: 5633
- Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
Incepand cu 1 octombrie, ramele din seria 485/885 au fost retrase definitiv din circulatie!
- punmeister
- Utilizator avansat
- Mesaje: 640
- Membru din: Mar Mai 03, 2022 7:12 pm
- Localitate: Aviatiei City
Dap, de data asta au fost retrase definitiv. Urmeaza clasa 480 la finalul acestui deceniu, dupa din 2030 incolo clasa 481/482.
- punmeister
- Utilizator avansat
- Mesaje: 640
- Membru din: Mar Mai 03, 2022 7:12 pm
- Localitate: Aviatiei City
- Marian Andrei
- Administrator
- Mesaje: 5633
- Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
Am mai gasit un tren deja „istoric” prins, cand sortam pozele de la Berlin.
- Marian Andrei
- Administrator
- Mesaje: 5633
- Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
Acum o serie de imagini cu seria 481/2, se disting destul de usor si cele cu modernizare recenta, au spatii pentru biciclete marcate si schema de vopsire nu mai are dunga rosie deasupra geamurilor, semanand mult cu noile Stadler/ Siemens.
- Marian Andrei
- Administrator
- Mesaje: 5633
- Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
Inca o serie, am reusit sa prind si trenul cu istoria S-Bahn pe el.
- Marian Andrei
- Administrator
- Mesaje: 5633
- Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
Si in final cateva poze cu seria cea mai veche acum din Berlin, 480. Le-am vazut doar pe cele doua linii circulare, Ring 41/42.
- Marian Andrei
- Administrator
- Mesaje: 5633
- Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
De astazi noile trenuri Stadler/Siemens circula si pe linia S8, prelungita, trenurile fiind inaugurate de S Bahn Berlin si Siemens/Stadler.
Foto: https://sbahn.berlin/aktuelles/artikel/ ... in-wildau/
Foto: https://sbahn.berlin/aktuelles/artikel/ ... in-wildau/
- Marian Andrei
- Administrator
- Mesaje: 5633
- Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
Asocierea Stadler – Siemens a finalizat trenul electric cu numărul 100 pentru S-Bahn Berlin în doar 3 ani
Stadler anunță că a ieșit pe poarta fabricii din Pankov trenul electric cu numărul 100 din lotul comandat de S-Bahn Berlin. Primul tren a fost introdus în exploatare în anul 2021, în doar 3 ani fiind produse și livrate 100 de trenuri cu câte 2 și 4 vagoane. În total au fost comandate 85 de trenuri seria 484, cu câte 4 vagoane și 21 de trenuri seria 483 cu câte 2 vagoane. Contractul a fost semnat în anul 2015 cu o asociere formată din Stadler și Siemens. Contractual, Stadler oferă mecanica și asamblarea trenurilor, în timp ce Siemens livrează partea electrică și electronică, dar și procesul de omologare și testare, prototipul seriei fiind testat și omologat în centrul de la Wegberg-Wildenrath, aflat în apropiere de Dusseldorf.
https://mobilitate.eu/stadler-siemens-100bahn/
Stadler anunță că a ieșit pe poarta fabricii din Pankov trenul electric cu numărul 100 din lotul comandat de S-Bahn Berlin. Primul tren a fost introdus în exploatare în anul 2021, în doar 3 ani fiind produse și livrate 100 de trenuri cu câte 2 și 4 vagoane. În total au fost comandate 85 de trenuri seria 484, cu câte 4 vagoane și 21 de trenuri seria 483 cu câte 2 vagoane. Contractul a fost semnat în anul 2015 cu o asociere formată din Stadler și Siemens. Contractual, Stadler oferă mecanica și asamblarea trenurilor, în timp ce Siemens livrează partea electrică și electronică, dar și procesul de omologare și testare, prototipul seriei fiind testat și omologat în centrul de la Wegberg-Wildenrath, aflat în apropiere de Dusseldorf.
https://mobilitate.eu/stadler-siemens-100bahn/
- Marian Andrei
- Administrator
- Mesaje: 5633
- Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
Rețeaua S-Bahn Berlin împlinește 99 de ani de la punerea în funcțiune
Pusă în funcțiune pe 8 august 1924, rețeaua de metrou de suprafață S-Bahn Berlin a împlinit anul acesta 99 de ani de exploatare. Ajunsă l o lungime de 340 km, 168 de stații și 16 linii, rețeaua are o utilizare zilnică de peste 1,5 milioane călători pe o infrastructură ce permite viteze maxime de 100 km/h. În 1924, primul S-Bahn circula între Bernau și Stettiner Bahnhof (Nordbahnhof astăzi), iar primele teste până la construcția și punerea efectivă în circulație au avut loc la începutul anilor 1900.
Rețeaua este formată din mai multe linii care tranzitează zonele berlinului, în timp ce liniile S41 și S42 formează inelul principal al orașului, circulând fără niciun fel de pauză pe acest circuit. Practic, cele două linii nu au capăt, singurele momente când călătorii trebuie să schimbe trenul pentru a continua călătoria fiind când trenul se retrage din circulație la o anumită stație.
La capitolul material rulant, la ora actuală rețeaua utilizează trenuri moderne din generația produsă de Stadler/Siemens începând cu 2019 și intrată în circulație din 2021, în prezent fiind livrate 104 din cele 106 trenuri contractate, până la finalul verii urmând ca asocierea Stadler/Siemens să încheie livrarea trenurilor.
Foto: mobilitate.eu
https://mobilitate.eu/s-bahn-berlin-99ani/
Pusă în funcțiune pe 8 august 1924, rețeaua de metrou de suprafață S-Bahn Berlin a împlinit anul acesta 99 de ani de exploatare. Ajunsă l o lungime de 340 km, 168 de stații și 16 linii, rețeaua are o utilizare zilnică de peste 1,5 milioane călători pe o infrastructură ce permite viteze maxime de 100 km/h. În 1924, primul S-Bahn circula între Bernau și Stettiner Bahnhof (Nordbahnhof astăzi), iar primele teste până la construcția și punerea efectivă în circulație au avut loc la începutul anilor 1900.
Rețeaua este formată din mai multe linii care tranzitează zonele berlinului, în timp ce liniile S41 și S42 formează inelul principal al orașului, circulând fără niciun fel de pauză pe acest circuit. Practic, cele două linii nu au capăt, singurele momente când călătorii trebuie să schimbe trenul pentru a continua călătoria fiind când trenul se retrage din circulație la o anumită stație.
La capitolul material rulant, la ora actuală rețeaua utilizează trenuri moderne din generația produsă de Stadler/Siemens începând cu 2019 și intrată în circulație din 2021, în prezent fiind livrate 104 din cele 106 trenuri contractate, până la finalul verii urmând ca asocierea Stadler/Siemens să încheie livrarea trenurilor.
Foto: mobilitate.eu
https://mobilitate.eu/s-bahn-berlin-99ani/
- punmeister
- Utilizator avansat
- Mesaje: 640
- Membru din: Mar Mai 03, 2022 7:12 pm
- Localitate: Aviatiei City
Imi place ca la materialul rulant ai pomenit doar de noile trenuri fabricate de Stadler si Siemens, dar ca poza ai pus rusinea S-Bahnului, clasa 481 a fostei Bombardier
- Marian Andrei
- Administrator
- Mesaje: 5633
- Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
Care momentan e inca majoritara pe retea, probabil vor mai comanda ceva Siemens/Stadler ca sa renunte la ele in 10-15 ani. De exemplu anul trecut in septembrie, cele noi circulau prin zona centrala, unde este facuta poza.
- punmeister
- Utilizator avansat
- Mesaje: 640
- Membru din: Mar Mai 03, 2022 7:12 pm
- Localitate: Aviatiei City
Pai da, pentru ca s-au comandat 500 (!!!) de rame cu 2 vagoane in vedera inlocurii intregii flote. DB are in vedere inlocuirea lor incepand cu anul 2030.
- Marian Andrei
- Administrator
- Mesaje: 5633
- Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
Sa vedem ce vor cumpara, daca merg pe un nou contract cu Siemens/Stadler, care in prezent au livrat 104 din cele 106 trenuri comandate.
- punmeister
- Utilizator avansat
- Mesaje: 640
- Membru din: Mar Mai 03, 2022 7:12 pm
- Localitate: Aviatiei City
Eventual JAF Hennigsdorf pot participa si Alstom Salzgitter, Siemens insa au contract baban cu S-Bahn München deci sunt exclusi.
- Marian Andrei
- Administrator
- Mesaje: 5633
- Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
Siemens Stadler a livrat ultimul din cele 106 trenuri noi comandate de S-Bahn Berlin la mai puțin de 3 ani de la începerea livrărilor
Noua flotă S-Bahn din Berlin este completă de astăzi: toate cele 106 vehicule din noua serie sunt în uz. Trenurile, care sunt echipate cu aer condiționat, afișaje moderne și tehnologie de supraveghere pentru o mai mare siguranță, oferă pasagerilor mai mult confort. Pe de altă parte, noua flotă permite o capacitate suplimentară de transport în anumite părți ale rețelei S-Bahn și, prin urmare, un serviciu S-Bahn crescut. În cadrul schimbului vechilor trenuri, a fost majorat și numărul de vagoane. Pentru clienți, aceasta înseamnă în mod specific: trenuri mai lungi pe liniile Ringbahn S41/S42 și S8, precum și prelungirea liniei S8 până la Wildau în orele de vârf. În total, noua flotă de S-Bahn are în jur de 18.000 de locuri. Noile vehicule au fost puse în funcțiune pas cu pas de la începutul anului 2021 și de atunci circulă pe liniile S41, S42, S46, S47 și S8. Vehiculele sunt produse de un consorțiu format din Stadler și Siemens.
Noile vehicule din seria 483/484 fac parte din contractul de transport pentru subrețeaua Ring și sunt finanțate de statele Berlin și Brandenburg. În același timp, S-Bahn Berlin continuă „Programul de longevitate BR 481”. Mai mult de 300 din 500 de vehicule din seria 481 (anul 1996-2004) au fost deja modernizate. 1,4 milioane de oameni folosesc trenurile S-Bahn Berlin în fiecare zi, care deservesc un total de 16 linii în capitală și Brandenburg.
Foto: Deutsche Bahn AG / Hans-Christian Plambeck
https://mobilitate.eu/siemens-stadler-106-berlin/
Noua flotă S-Bahn din Berlin este completă de astăzi: toate cele 106 vehicule din noua serie sunt în uz. Trenurile, care sunt echipate cu aer condiționat, afișaje moderne și tehnologie de supraveghere pentru o mai mare siguranță, oferă pasagerilor mai mult confort. Pe de altă parte, noua flotă permite o capacitate suplimentară de transport în anumite părți ale rețelei S-Bahn și, prin urmare, un serviciu S-Bahn crescut. În cadrul schimbului vechilor trenuri, a fost majorat și numărul de vagoane. Pentru clienți, aceasta înseamnă în mod specific: trenuri mai lungi pe liniile Ringbahn S41/S42 și S8, precum și prelungirea liniei S8 până la Wildau în orele de vârf. În total, noua flotă de S-Bahn are în jur de 18.000 de locuri. Noile vehicule au fost puse în funcțiune pas cu pas de la începutul anului 2021 și de atunci circulă pe liniile S41, S42, S46, S47 și S8. Vehiculele sunt produse de un consorțiu format din Stadler și Siemens.
Noile vehicule din seria 483/484 fac parte din contractul de transport pentru subrețeaua Ring și sunt finanțate de statele Berlin și Brandenburg. În același timp, S-Bahn Berlin continuă „Programul de longevitate BR 481”. Mai mult de 300 din 500 de vehicule din seria 481 (anul 1996-2004) au fost deja modernizate. 1,4 milioane de oameni folosesc trenurile S-Bahn Berlin în fiecare zi, care deservesc un total de 16 linii în capitală și Brandenburg.
Foto: Deutsche Bahn AG / Hans-Christian Plambeck
https://mobilitate.eu/siemens-stadler-106-berlin/
- Marian Andrei
- Administrator
- Mesaje: 5633
- Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
Anul acesta unul din trenuri a fost colantat pentru a reprezenta fiecare aspect al SBahn Berlin de la infiintare pana in prezent. Anul acesta reteaua implineste 100 de ani.
- punmeister
- Utilizator avansat
- Mesaje: 640
- Membru din: Mar Mai 03, 2022 7:12 pm
- Localitate: Aviatiei City
Am discutat cu cativa pasionati din Berlin, si toti mi-au spus ca aniversarea de 100 de ani ai S-Bahn Berlin a fost destul de... minimala, in raport cu cea de 75 de ani din 1999 cand a fost o adevarata parada a trenurilor la Olympia-Stadion, plus o vizita la atelierele centrale S-Bahn Schoneweide.