Vin cu niste detalii
Clasa 480 - Toaster: a fost un proiect conceput de catre Berlinul de Vest odata cu preluarea de catre BVG a partii vestice a retelei de S-Bahn, abandonata dupa greva masiva a mecanicilor de tren ai Deutsche Reichsbahn (operatorul feroviar al RDG) si de boicotul vesticilor impotriva DR, avand in vedere ca banii din bilete ajungeau sa fianteze regimul comunist din est. Ele au fost menite sa inlocuiasca parcul extrem de invechit de trenuri clasa 275 (Stadbahner) construite cu mult inaintea celui de al doilea Razboi Mondial.
Au fost construite de catre Waggon Union in Berlin, cu sprijinul AEG si Siemens. Designul a fost realizat de catre Prof. Herbert Lindinger.
In total s-au produs 80 de unitati. Initial au fost construite 4 prototipuri in 1987, doua in albastru (Kristallblau) si doua in schema clasica rosu-galben (Traditionsfarbe), toate fiind casate in anul 2002. Dupa cadarea Zidului a inceput productia de serie pentru BVG si DR.
Recent au fost modernizate de catre ABB cu invertoare noi in tehnologie IGBT, asa putand sa extinda durata de viata cu pana la 10 ani, urmand din anul 2028 sa inceapa inlocuirea treptata a acestora.
Porecla de Toaster vine de la forma lor ce aduce cu un prajitor Siemens de prin anii 40, dar in special datorita numeroaselor incendii pe care le-au cauzat, in special cel din Anhalter Bahnhof in anul 2004. De atunci au fost interzise sa circule pe S1, S2, S25 si S26.
Clasa 485/885 - Coladose: - Proiectul estic al DR conceput prin anii 70, la fel menite sa inlocuiasca batranele Stadtbahner. Au fost construite in total 170 de trenuri cu doua vagoane (Viertelzug) de catre LEW Hennigsdorf, mai tarziu AEG.
Initial urmau sa fie retrase prin anii 2000 odata cu finalizarea livrarii de trenuri clasa 481 de catre Bombardier, dar din cauza numeroaselor probleme pe care le-au avut, suficient cat sa cauzeze o criza de material rulant in perioada 2009/2011, au fost reactivate. Acum sunt in proces de a fi inlocuite de noile trenuri clasa 483/484.
Porecla de Coladose vine de la schema lor de serie, cea in rosu cu dunga neagra in zona geamurilor, aducand mult cu dozele de Coca-Cola.
Ambele proiecte (480 si 485/885) au fost abandonate dupa reunificarea din 1992.
Clasa 481/482 - Taucherbrille: Dupa reunificare si preluarea exploatarii retelei de catre DB prin subsidara sa S-Bahn Berlin GmbH, s-a luat decizia de a avea un parc omogen de trenuri noi.
Astfel a fost conceputa clasa 481/482, fiind comandate un numar imens de 500 de trenuri cu doua module (Viertelzug) in anul 1994, urmand sa fie construite de catre AEG Hennigsdorf si DWA Ammendorf. Pe masura ce comanda era in desfasurare, AEG a fost inclusa in ADtranz in anul 1996, iar DWA a fost cumparata de Bombardier in 1998, iar in final ADtranz a fost vanduta catre Bombardier in 2001.
Primele 10 trenuri au inceput sa circule din Decembrie 1996, urmand ca pana in 2004 sa fie finalizata intreaga comanda de 500 de trenuri. Acestea au inlocuit tot parcul pre-WWII clasa 475, 476 si 477.
Acestea au devenit notorii pentru problemele pe care le-au cauzat, in special accidentele din cauza franelor slabe (suficient cat sa fie restrictionate la 80 km/h de catre EBA) si a deraierilor. S-a ajuns ca in anul 2009 disponibiltatea acestora sa devina din ce in ce mai redusa, suficient cat sa se ajunga la turatii reduse si chiar la inchiderea unor linii de S-Bahn. Aceasta criza a devenit un mare scandal politic la vremea aceea.
Problemele in mare s-au rezolvat in timp, iar acum sunt toate trecute prin RK (unul similar CH-PPCurilor la noi

) la HW Schoneweide, RK care a inceput odata cu sosirea prototipurilor 483/484 prin 2018. In planul DB se doreste ca aceste trenuri sa fie retrase incepand cu anul 2030.
Porecla de Taucherbrille vine de la designul botului, aducand a ochelari de scafandru. Insa in randul pasionatilor din Berlin circula si porecla de Klobrille (colac de WC

) avand in vedere calitatea foarte slaba a trenurilor si a problemelor pe care le-au cauzat.
Clasa 483/484 - Tablet: Acestea sunt inlocuitoarele clasei 485/885 si mai incolo a clasei 480. Au fost comandate la finalul anului 2015, comanda care a ajuns in mana JV-ului Stadler+Siemens. In total, au fost comandate 21 de trenuri clasa 483 (cele cu doua vagoane), respectiv 85 de trenuri clasa 484 (cu patru vagoane).
Stadler in Pankow se ocupa de partea mecanica si de asamblare, in timp ce Siemens se ocupa de partea electrica, dar si de omologare, capurile de serie au fost probate la centrul de teste Siemens din Wegberg-Wildenrath.
Pentru a nu repeta istoria clasei 481/482, acestea au fost testate intens, chiar un an intreg pe reteaua de S-Bahn, pentru un total de 120000 de km parcursi.
Au intrat in exploatare chiar pe 1 Ianuarie 2021, pe ruta S47 Hermannstraße - Spindlersfeld.
Porecla de Tablet vine de la designul botului si a fost atribuita chiar de catre S-Bahn Berlin GmbH in urma unui sondaj in randul calatorilor.