Tramvaiele Astra Imperio Metropolitan
- Marian Andrei
- Administrator
- Mesaje: 6237
- Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
Nu se mai fac probe si rodaj pe alte linii pana la intrarea pe trasee, tramvaiele care sosesc in Militari vor fi duse la maxim doua zile dupa sosire in Alexandria, vor face probele in depou, apoi rodajul pe linia 41 doar cateva zile. Vor trece maxim doua saptamani de la plecarea din Arad pana la intrarea in traseu. Acum practic probele s-au incheiat, sunt doar punerile in functiune. Probe se vor face pe linia 32 din ianuarie.
- Marian Andrei
- Administrator
- Mesaje: 6237
- Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
3810 primul tramvai nou iesit in traseu dupa februarie 1974!
Astăzi am mers și eu, pentru prima dată, cu 3 din cele 15 Astre Imperio Metropolitan (#3803, #3808 și #3815). Cu primul menționat am mers de la Ghencea la Piața Presei și nici nu știu când a trecut timpul. Îmi plac foarte mult aceste tramvaie, călătorii sunt mulțumiți, pasionații STB nu mai zic, aștept să văd Astre și pe alte linii.
Videoclipuri deja au început să apară
Videoclipuri deja au început să apară

- Marian Andrei
- Administrator
- Mesaje: 6237
- Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
Bijuterii 
Au fost și ceva probleme mai ales la stațiile ramase nemodernizate. Ce nu înțeleg, nu s-au făcut probe sau teste sa se vadă dacă în acele statii se poate face accesul în vagoane fără probleme? Și au mai fost unele la 1-2 vagoane care au rămas înfrânate sau ceva de genul, dacă am înțeles bine termenul tehnic, dar care problema a fost soluționată între timp.Altfel spus, sa ne bucuram de ele...
- Marian Andrei
- Administrator
- Mesaje: 6237
- Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
Nu au fost deloc probleme majore, NU vreau sa vad aici discutii despre asa zise defecte si probleme.
Statia de la Casin intra in modernizare in scurt timp.
Statia de la Casin intra in modernizare in scurt timp.
- punmeister
- Utilizator avansat
- Mesaje: 681
- Membru din: Mar Mai 03, 2022 7:12 pm
- Localitate: Aviatiei City
Nu degeaba se numesc si "boli ale copilariei" in industrie. Nu-i nimic anormal aici, se rezolva.
- Marian Andrei
- Administrator
- Mesaje: 6237
- Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
Imagini de azi de la iesirea din depou
- Marian Andrei
- Administrator
- Mesaje: 6237
- Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
A doua parte
- Marian Andrei
- Administrator
- Mesaje: 6237
- Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
Cateva din traseu
Foarte reusite imaginile mai ales cele pe ceata. Ca și sugestie,pe ceata dacă mai prinzi ocazia sa faci și de sus cu ele imagini. În alta ordine de idei, una dintre cele cele mai reușite filmări, de ieri(dupa părerea mea), care circula pe net cu întrarea noilor tramvaie în 41.
- Marian Andrei
- Administrator
- Mesaje: 6237
- Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
S-a decis ca a doua linie cu Imperio sa fie 25, nu 32, astfel, incepand cu 3821 pana la 3832 vagoanele vor ramane la depoul Militari.
De asemenea ramane finala si decizia, daca se termina lucrarile la Obor cand incep sa vina vagoanele dupa 3832, seria 3833-3844 va ajunge la Dudesti pentru linia 21, daca lucrarea nu va fi pe final, seria va ajunge la Alexandria pentru linia 32, fiind inversata ordinea. Ulterior vor urma liniile 10 si 1.
3806 care s-a ales cu un geam spart la o usa ieri a primit o usa noua in cursul diminetii fiind si el bun de traseu.
3816 este in curs de pregatire de traseu.
De asemenea ramane finala si decizia, daca se termina lucrarile la Obor cand incep sa vina vagoanele dupa 3832, seria 3833-3844 va ajunge la Dudesti pentru linia 21, daca lucrarea nu va fi pe final, seria va ajunge la Alexandria pentru linia 32, fiind inversata ordinea. Ulterior vor urma liniile 10 si 1.
3806 care s-a ales cu un geam spart la o usa ieri a primit o usa noua in cursul diminetii fiind si el bun de traseu.
3816 este in curs de pregatire de traseu.
- Ionut Minea
- Utilizator nou
- Mesaje: 16
- Membru din: Mar Mai 03, 2022 9:07 pm
- Localitate: Chiajna
Tramvaiele 3801-3820 vor circula strict doar 41 sau o sa poata sa ajunga si pe 25 sau 32 dupa ce vin tramvaiele pentru acele lini?
- Marian Andrei
- Administrator
- Mesaje: 6237
- Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
Exclusiv pe 41. Cand vor intra si pe 32 se vor amesteca cele 32 de vagoane ale depoului Alexandria. La fel si Militari cand vor iesi in 10 se vor amesteca cu cele din 25. La Militari vor fi 24 vagoane.
Motivul pentru care s-a ales 25 ul în detrimentul lui 32? Dacă ar fi fost după mine, următoarea linie ar fi fost inelarul...cred ca este cea mai importanta linie după 41, nu ca celelalte nu ar fi dar practic inelarul, după cum știm, acoperă mai toată capitala. Aici e plusul mare în favoarea inelarului...
- punmeister
- Utilizator avansat
- Mesaje: 681
- Membru din: Mar Mai 03, 2022 7:12 pm
- Localitate: Aviatiei City
Am prins si eu o tura cu doua tramvaie astazi si pot sa zic urmatoarele:
Minusuri asociate Astra:
- Scaunele de deauspra boghiurilor nu sunt deloc comfortabile, fiind putin spatiu pentru picioare;
- Habitaclul vatmanului ocupa destul spatiu in zona usii 1;
- Cam mult plastic in salon.
Minusuri asociate alegerilor PMB:
- Amplasarea validatoarelor mult prea sus. Pentru mine nu este o problema, dar pentru cei ce nu ajung acolo, cum ar fi cei in scaune cu rotile, nicio sansa;
- Amplasarea sistemelor de informare (Bustec si Thoreb). Era bine sa fi existat si panouri LED in zona burdufului dublu si mai degreaba LCD-uri simple langa panourile Bustec, cum e cazul Imperio Cluj. Extrawideurile trebuiau puse unde sunt matricile LED exterioare, la fel, ca in cazul Imperio Cluj.
Plusuri overall:
+ Design exterior foarte aratos, chiar peste modelele Avenio ale Siemens IMO;
+ Design interior placut ochiului si aerisit;
+ Foarte spatios, se observa diferenta intre Imperio Metropolitan si V3A/BLF;
+ Climatizarea merge bestial, caldura se simtea bine in salon dar fara sa fie sufocant;
+ Foarte silentios, chiar mai silentios decat celelalte Imperio cu electronica Siemens;
+ Tinuta de drum excelenta, specifica platformei GT8;
+ Iluminatul din salon foarte bun si uniform pe toata suprafata vagoanelor;
+ Scaune ok, desi nu la nivelul Citaro Hybrid.
Legat de minusuri, acestea pot fi corectate fara mari probleme pentru sa zicem, un Metropolitan V2 gandit pentru licitatiile ce urmeaza. In ceea ce priveste Astra, pot folosi un boghiu cu suspenisie compacta, astfel incat sa nu mai fie cazul sa se puna scaune pentru ologi iar mastile largite pentru a putea include cabina doar in masca frontala cum e in cazul Avenio.
Atat for now. Sa fie intr-un ceas bun si la cat mai mult kilometri!
Minusuri asociate Astra:
- Scaunele de deauspra boghiurilor nu sunt deloc comfortabile, fiind putin spatiu pentru picioare;
- Habitaclul vatmanului ocupa destul spatiu in zona usii 1;
- Cam mult plastic in salon.
Minusuri asociate alegerilor PMB:
- Amplasarea validatoarelor mult prea sus. Pentru mine nu este o problema, dar pentru cei ce nu ajung acolo, cum ar fi cei in scaune cu rotile, nicio sansa;
- Amplasarea sistemelor de informare (Bustec si Thoreb). Era bine sa fi existat si panouri LED in zona burdufului dublu si mai degreaba LCD-uri simple langa panourile Bustec, cum e cazul Imperio Cluj. Extrawideurile trebuiau puse unde sunt matricile LED exterioare, la fel, ca in cazul Imperio Cluj.
Plusuri overall:
+ Design exterior foarte aratos, chiar peste modelele Avenio ale Siemens IMO;
+ Design interior placut ochiului si aerisit;
+ Foarte spatios, se observa diferenta intre Imperio Metropolitan si V3A/BLF;
+ Climatizarea merge bestial, caldura se simtea bine in salon dar fara sa fie sufocant;
+ Foarte silentios, chiar mai silentios decat celelalte Imperio cu electronica Siemens;
+ Tinuta de drum excelenta, specifica platformei GT8;
+ Iluminatul din salon foarte bun si uniform pe toata suprafata vagoanelor;
+ Scaune ok, desi nu la nivelul Citaro Hybrid.
Legat de minusuri, acestea pot fi corectate fara mari probleme pentru sa zicem, un Metropolitan V2 gandit pentru licitatiile ce urmeaza. In ceea ce priveste Astra, pot folosi un boghiu cu suspenisie compacta, astfel incat sa nu mai fie cazul sa se puna scaune pentru ologi iar mastile largite pentru a putea include cabina doar in masca frontala cum e in cazul Avenio.
Atat for now. Sa fie intr-un ceas bun si la cat mai mult kilometri!

Interiorul duce mult a vagoanele Bucur LF. Treaba cu scaunele este marele minus pentru care nu este bine, sau lucru bun pentru care boghiurile nu sunt la burduf.Din alt punct de vedere, poate este bine, nu știu tehnic nu prea ma pricep, deci nu ma pronunț mai mult. Dar altul ar fi fost spațiul în interior dacă ar fi fost ca la LF...asa cred.
- Marian Andrei
- Administrator
- Mesaje: 6237
- Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
Imperio fiind platforma Combino este 99% asemanator cu cele din Budapesta cu care am mers acum doua saptamani, diferenta fiind ca acolo au 54 metri cu 6 tronsoane, spatiul in zona boghiurilor este fix pentru a se incadra boghiul, mai mult de atat nu se poate. La fel, cabina este pe acelasi model din Budapesta. Oricum vagoanele fac fata perfect pe linia 41, sunt pline, dar nu mai prinzi lumea in usa. Cred ca abia 54 metri ar putea fi sa mergi lejer in 41
25 a fost aleasa pentru traseul mai lung si faptul ca nu a beneficiat niciodata de tramvaie noi, doar Bucur 1 care nu fac fata acolo si improvizatii cu V3A cand au ars Tatrele in 2017. In 25 este mai aglomerat ca in 1 si 10 care sunt aglomerate doar pe tronsoane. 32 a primit momentan CH PPCuri din 41. Mi se pare foarte bine ca s-a decis asa, 1 si 10 au vagoane bune in general, cele 17 Bucur LF, CH PPCuri, daca erau 40 si 55 modernizate erau clar lasate ultimele 1 si 10.
Oricum pe 1 si 10 nu vom vedea tramvaie noi pana nu se deschide capatul de la Romprim.

25 a fost aleasa pentru traseul mai lung si faptul ca nu a beneficiat niciodata de tramvaie noi, doar Bucur 1 care nu fac fata acolo si improvizatii cu V3A cand au ars Tatrele in 2017. In 25 este mai aglomerat ca in 1 si 10 care sunt aglomerate doar pe tronsoane. 32 a primit momentan CH PPCuri din 41. Mi se pare foarte bine ca s-a decis asa, 1 si 10 au vagoane bune in general, cele 17 Bucur LF, CH PPCuri, daca erau 40 si 55 modernizate erau clar lasate ultimele 1 si 10.
Oricum pe 1 si 10 nu vom vedea tramvaie noi pana nu se deschide capatul de la Romprim.
Va fi senzatie cand va trebui schimbat macazul manual ,acolo unde nu va merge electric,cu cabina vatmanului care nu este separată de publicul călător.Sa vedeti cum "sar" calatorii din tatre atunci cand trebuie sa schimbe vatmanul macazul manual,pe la Dristor sau la Mihai Bravu cand trebuie sa intre pe Vitan. Des,vad cum aleargă călătorii prin tramvai spre usa 1 si coboară după vatman.
- Marian Andrei
- Administrator
- Mesaje: 6237
- Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
Se deschide doar prima foaie de usa iar vatmanul cand deschide cabina are un mecanism care blocheaza accesul calatorilor spre usa deschisa. Nu pot sa coboare la macaz pe prima usa. E gandita si treaba asta.
- Fadeey
- Utilizator avansat
- Mesaje: 196
- Membru din: Vin Iul 08, 2022 10:38 pm
- Localitate: Bucuresti, Sector 2
Daca tot le baga pe 25 sa refaca incrucisarea aia de zboara tramvaiul de pe sine de la Trafic Greu, e ultima data cand mai mentionez asta ca deja devin repetitv, dar e obligatorie refacerea incrucisarii ca m-ar durea inima sa vad astrele trecand pe acolo
.
