Acestea au fost initial 361, 192 si 205 si au circulat pe linia 41 de la Depoul Alexandria. Proiectul a intrat in discutie inca din 1993 cand a inceput era modernizarilor la tramvaiele V3A. In acest sens au inceput proiecte de modernizare URAC dar si 2 intreprinderi externe de RATB - FAUR si Electroputere Craiova.
Impreuna cu Electroputere Craiova s-au inceput tratativele cu societatea olandeza de sisteme de actionare - HOLEC, astfel obtinandu-se echipamente cadou pentru 3 tramvaie, in perspectiva incheierii unui contract mult mai mare de 15-30 vagoane care sa echipeze linia 41 (aflata pe atunci la primele tentative de proiectare a traseului de metrou usor). Realizarea primului vagon la Electroputere Craiova a durat 2 ani pana la punerea in functiune, caroseria fiind modelul EP Craiova cu echipamentele Holec. Inaintea montajului pe caroserie tot sistemul de actionare a fost testat si chiar pus in functiune testand si distanta dintre echipamente si simuland cablajele (echipamente puse pe 2 etaje).
Cele 3 vagoane au fost aduse pe corpuri si asamblate la FAUR de unde au luat drumul Depoului Alexandria si probelor, probe care au mai durat aproximativ un an cu tot cu omologarea vagonului. Din pacate nu s-a mai dorit continuarea proiectului din cauza lipsei de fonduri si de implicare a factorilor de decizie in acest caz.
Din 1997 cand a intrat primul vagon in circulatie (361 urmat de 192 si 205, 205 in 1998) acestea au functionat fara probleme majore pana in 2002 cand a inceput modernizarea liniei 41 urmata de modernizarea depoului Alexandria, vagoanele au fost mutate in Giulesti, au inceput sa se defecteze din ce in ce mai des, piesele au fost limitate de la inceput si un service din partea Holec era imposibil din cauza faptului ca nu a mai fost facuta comanda, practic Holec a pierdut cele 3 echipamente fara a primi niciun ban in schimbul lor.
Primul care a cedat in 2005 a fost 205, a devenit donator de piese pentru 192 si 361, apoi a urmat 192 care din primavara lui 2006 pana la RK nu a mai circulat deloc, dupa RK a functionat aproximativ un an, iar 361 a stat din 2006 mai mult defect pana sa plece la RK, dupa RK a revenit dar nu a mai circulat decat cateva zile.
La ora actuala 205 si 361 au fost modernizate cu echipamente de tractiune asincrona iar 192 este aprobat pentru casare in depoul Colentina.
Tramvaie V3A-H
- Marian Andrei
- Administrator
- Mesaje: 5582
- Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
- punmeister
- Utilizator avansat
- Mesaje: 636
- Membru din: Mar Mai 03, 2022 7:12 pm
- Localitate: Aviatiei City
Ca fapt divers Holec Ridderkerk a disparut cu totul de pe feroviar de cand au fost cumparati de EATON in 2003, deci in orice caz un service la aceste 3 unitati era imposibil de facut. Caz similar in acelasi an cu CKD Tatra (asta referitor la cele doua prototipuri Bucur 1), cand au fost cumparati de Siemens cu un dolar ca dupa sa fie inchisi cu totul, urmand sa preia Skoda blazonul.Marian Andrei scrie:piesele au fost limitate de la inceput si un service din partea Holec era imposibil din cauza faptului ca nu a mai fost facuta comanda, practic Holec a pierdut cele 3 echipamente fara a primi niciun ban in schimbul lor.
https://www.brm.ro/piata-licitatiilor/
97 de vehicule STB sunt scoase la vanzare prin BRM, pentru casare, printre care si 192.
97 de vehicule STB sunt scoase la vanzare prin BRM, pentru casare, printre care si 192.
- Marian Andrei
- Administrator
- Mesaje: 5582
- Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
Sunt listele puse pe aici inca de acum cateva luni, scoase acum la licitatie pe BRM.
Va rog fara linkuri si idei luate de pe metrou greoi, carcotasii si blockerii oricaror proiecte si actiuni pentru transportul public!
Va rog fara linkuri si idei luate de pe metrou greoi, carcotasii si blockerii oricaror proiecte si actiuni pentru transportul public!
- Marian Andrei
- Administrator
- Mesaje: 5582
- Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
Iar 192, precum si altele, trebuiau taiata de mult, majoritatea tramvaielor si troleibuzelor, precum si alte fiare, ruginesc prin unitati de minim cativa ani, sa nu mai zic ca pentru unele se plateau si taxe si impozite. Trebuie topit totsi eliberate depourile, sa fie loc de garare si manevra cum trebuie. #numaiplangetidupafiarevechi
- Fadeey
- Utilizator avansat
- Mesaje: 192
- Membru din: Vin Iul 08, 2022 10:38 pm
- Localitate: Bucuresti, Sector 2
La "standardele din 2022" toate tipurile de tramvaie V3A neconvertite in CH-PPC sau 2010-CA ar trebuii taiate! Sa circule doar Astrele, Bucur LF-uri, CH-PPC si 2010-CA-urile si eventual tramvaiele Bucur 1... dar si alea sunt vai de ele si ar trebuii exilate pe o linie ca 35 pana la casare.