Tramvaie V3A-H
Scris: Mie Mai 04, 2022 12:07 am
Acestea au fost initial 361, 192 si 205 si au circulat pe linia 41 de la Depoul Alexandria. Proiectul a intrat in discutie inca din 1993 cand a inceput era modernizarilor la tramvaiele V3A. In acest sens au inceput proiecte de modernizare URAC dar si 2 intreprinderi externe de RATB - FAUR si Electroputere Craiova.
Impreuna cu Electroputere Craiova s-au inceput tratativele cu societatea olandeza de sisteme de actionare - HOLEC, astfel obtinandu-se echipamente cadou pentru 3 tramvaie, in perspectiva incheierii unui contract mult mai mare de 15-30 vagoane care sa echipeze linia 41 (aflata pe atunci la primele tentative de proiectare a traseului de metrou usor). Realizarea primului vagon la Electroputere Craiova a durat 2 ani pana la punerea in functiune, caroseria fiind modelul EP Craiova cu echipamentele Holec. Inaintea montajului pe caroserie tot sistemul de actionare a fost testat si chiar pus in functiune testand si distanta dintre echipamente si simuland cablajele (echipamente puse pe 2 etaje).
Cele 3 vagoane au fost aduse pe corpuri si asamblate la FAUR de unde au luat drumul Depoului Alexandria si probelor, probe care au mai durat aproximativ un an cu tot cu omologarea vagonului. Din pacate nu s-a mai dorit continuarea proiectului din cauza lipsei de fonduri si de implicare a factorilor de decizie in acest caz.
Din 1997 cand a intrat primul vagon in circulatie (361 urmat de 192 si 205, 205 in 1998) acestea au functionat fara probleme majore pana in 2002 cand a inceput modernizarea liniei 41 urmata de modernizarea depoului Alexandria, vagoanele au fost mutate in Giulesti, au inceput sa se defecteze din ce in ce mai des, piesele au fost limitate de la inceput si un service din partea Holec era imposibil din cauza faptului ca nu a mai fost facuta comanda, practic Holec a pierdut cele 3 echipamente fara a primi niciun ban in schimbul lor.
Primul care a cedat in 2005 a fost 205, a devenit donator de piese pentru 192 si 361, apoi a urmat 192 care din primavara lui 2006 pana la RK nu a mai circulat deloc, dupa RK a functionat aproximativ un an, iar 361 a stat din 2006 mai mult defect pana sa plece la RK, dupa RK a revenit dar nu a mai circulat decat cateva zile.
La ora actuala 205 si 361 au fost modernizate cu echipamente de tractiune asincrona iar 192 este aprobat pentru casare in depoul Colentina.
Impreuna cu Electroputere Craiova s-au inceput tratativele cu societatea olandeza de sisteme de actionare - HOLEC, astfel obtinandu-se echipamente cadou pentru 3 tramvaie, in perspectiva incheierii unui contract mult mai mare de 15-30 vagoane care sa echipeze linia 41 (aflata pe atunci la primele tentative de proiectare a traseului de metrou usor). Realizarea primului vagon la Electroputere Craiova a durat 2 ani pana la punerea in functiune, caroseria fiind modelul EP Craiova cu echipamentele Holec. Inaintea montajului pe caroserie tot sistemul de actionare a fost testat si chiar pus in functiune testand si distanta dintre echipamente si simuland cablajele (echipamente puse pe 2 etaje).
Cele 3 vagoane au fost aduse pe corpuri si asamblate la FAUR de unde au luat drumul Depoului Alexandria si probelor, probe care au mai durat aproximativ un an cu tot cu omologarea vagonului. Din pacate nu s-a mai dorit continuarea proiectului din cauza lipsei de fonduri si de implicare a factorilor de decizie in acest caz.
Din 1997 cand a intrat primul vagon in circulatie (361 urmat de 192 si 205, 205 in 1998) acestea au functionat fara probleme majore pana in 2002 cand a inceput modernizarea liniei 41 urmata de modernizarea depoului Alexandria, vagoanele au fost mutate in Giulesti, au inceput sa se defecteze din ce in ce mai des, piesele au fost limitate de la inceput si un service din partea Holec era imposibil din cauza faptului ca nu a mai fost facuta comanda, practic Holec a pierdut cele 3 echipamente fara a primi niciun ban in schimbul lor.
Primul care a cedat in 2005 a fost 205, a devenit donator de piese pentru 192 si 361, apoi a urmat 192 care din primavara lui 2006 pana la RK nu a mai circulat deloc, dupa RK a functionat aproximativ un an, iar 361 a stat din 2006 mai mult defect pana sa plece la RK, dupa RK a revenit dar nu a mai circulat decat cateva zile.
La ora actuala 205 si 361 au fost modernizate cu echipamente de tractiune asincrona iar 192 este aprobat pentru casare in depoul Colentina.