Tramvaiele Astra Imperio Metropolitan
- Marian Andrei
- Administrator
- Mesaje: 5582
- Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
București 11 mai 2021
După ce a livrat primele tramvaie Astra Imperio la Arad, compania Astra Vagoane Calatori Arad a semnat contractul pentru livrarea a 100 de tramvaie la București. Contractul este cel mai mare pentru livrarea de tramvaie dinspre companie, aceasta având livrate sau in curs de livrare mai multe zeci de tramvaie, pe lânga Arad, la Oradea, Cluj Napoca și Galați. Contractul prevede furnizarea primului tramvai peste 15 luni, în luna august a anului viitor, urmând ca, începând de la acel moment al livrării prototipului, să fie furnizate 4 tramvaie în fiecare lună. Este vorba despre tramvaie cu lungimea de 36 de m, potrivite pentru București, cu o capacitate de 322 calatori cu 56 de locuri pe scaune. Pentru persoanele cu dizabilităţi, care folosesc scaune cu rotile, se va prevedea o platformă rabatabilă sau culisantă cu acționare manuală şi se vor amenaja 2 locuri speciale. Tramvaiele vor circula pe liniile 1, 10, 21, 25, 32, 40, 41, 55.
Primarul General, Nicușor Dan: „Facem un pas înainte în modernizarea transportului public: am semnat un contract cu valoare de aproximativ 200 de milioane de euro, bani europeni, pentru achiziția a 100 de tramvaie.”
În prezent la Arad se lucrează la vagoane, prototipul fiind așteptat în luna iunie la depoul Alexandria.
Constructiv tramvaiele sunt echipate cu tren de rulare Siemens, sistem de tractiune ICPE-SAERP, fiind realizate pe baza modelelor Imperio produse pentru Cluj și Oradea.
CONFORM PROIECTULUI, parcul circulant pe traseele cu Imperio va fi:
După ce a livrat primele tramvaie Astra Imperio la Arad, compania Astra Vagoane Calatori Arad a semnat contractul pentru livrarea a 100 de tramvaie la București. Contractul este cel mai mare pentru livrarea de tramvaie dinspre companie, aceasta având livrate sau in curs de livrare mai multe zeci de tramvaie, pe lânga Arad, la Oradea, Cluj Napoca și Galați. Contractul prevede furnizarea primului tramvai peste 15 luni, în luna august a anului viitor, urmând ca, începând de la acel moment al livrării prototipului, să fie furnizate 4 tramvaie în fiecare lună. Este vorba despre tramvaie cu lungimea de 36 de m, potrivite pentru București, cu o capacitate de 322 calatori cu 56 de locuri pe scaune. Pentru persoanele cu dizabilităţi, care folosesc scaune cu rotile, se va prevedea o platformă rabatabilă sau culisantă cu acționare manuală şi se vor amenaja 2 locuri speciale. Tramvaiele vor circula pe liniile 1, 10, 21, 25, 32, 40, 41, 55.
Primarul General, Nicușor Dan: „Facem un pas înainte în modernizarea transportului public: am semnat un contract cu valoare de aproximativ 200 de milioane de euro, bani europeni, pentru achiziția a 100 de tramvaie.”
În prezent la Arad se lucrează la vagoane, prototipul fiind așteptat în luna iunie la depoul Alexandria.
Constructiv tramvaiele sunt echipate cu tren de rulare Siemens, sistem de tractiune ICPE-SAERP, fiind realizate pe baza modelelor Imperio produse pentru Cluj și Oradea.
CONFORM PROIECTULUI, parcul circulant pe traseele cu Imperio va fi:
- punmeister
- Utilizator avansat
- Mesaje: 636
- Membru din: Mar Mai 03, 2022 7:12 pm
- Localitate: Aviatiei City
Tractiune SAERP? Nu era vorba initial sa vina cu Siemens SIBAS32?
- Marian Andrei
- Administrator
- Mesaje: 5582
- Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
Invertoare de SAERP.
- Marian Andrei
- Administrator
- Mesaje: 5582
- Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
Instructorii de la scoala STB SA au facut specializarea pe vagoane la Astra Arad. Tramvaiele vor sosi la depoul Militari unde vor fi descarcate, asamblate, sosind in doua parti pentru fiecare tramvai, urmand de acolo sa fie livrate depourilor.
- punmeister
- Utilizator avansat
- Mesaje: 636
- Membru din: Mar Mai 03, 2022 7:12 pm
- Localitate: Aviatiei City
Au facut pe Metropolitan sau pe Civitas scoalizarea? Ca de prototipul Metropolitan nu s-a mai auzit mai nimic dupa prezentarea din 30 martie.
- Marian Andrei
- Administrator
- Mesaje: 5582
- Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
Public nu, dar inside se misca treaba bine
- Marian Andrei
- Administrator
- Mesaje: 5582
- Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
Primul tramvai ajunge in jurul datei de 1 iunie pentru montaj in depoul Militari.
- Marian Andrei
- Administrator
- Mesaje: 5582
- Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
Acolo este spatiul betonat in fata halei si este loc suficient pentru manevre, operatiuni pe canal si plus ca e aproape de autostrada, e cel mai optim.
- Marian Andrei
- Administrator
- Mesaje: 5582
- Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
Fiind direct implicat in proiect, astazi am fost la Arad pentru a vedea situatia. Intr-adevar pe 30 pleaca primul vagon catre Bucuresti, Astra Arad detine doua trailere speciale pentru transportul celor doua sectiuni ale fiecarui tramvai. Momentan poze nu pot pune pana nu ne organizam cu toata promovarea proiectului, dar in mare pentru cei care cunosc vagonul din Cluj si Arad, ca design interior nu este vreo noutate, doar scaunele sunt cu sezut verde asemanator cu cele de pe 224 si scrie STB pe textura.
Ca informatii despre vagon, boghiurile cu totul sunt de la Siemens, inclusiv motoare, reductoare etc. Sistemul de franare este Hanning&Kahl iar climele sunt CRRC, cu mentiunea ca toate vagoanele din Oradea, Cluj si Galati, dar si seria noua din Arad, sunt tot cu clime CRRC. Partea de electronica si comanda este ICPE SAERP, ceea ce va fi un avantaj net pentru STB si serviceul acestora. Vagoanele vor avea si o autonomie limitata, pentru a se deplasa in cazul unor probleme locale, cum ar fi momentele cand raman pe sectiunea nula a izolatorilor.
Ca evolutie a constructiei, sunt finisate si gata de echipare 12 tramvaie, si alte peste 20 sunt finalizate ca structura sudata, cei de la Astra lucrand full pentru a livra constant tramvaiele. Vor mai fi livrate 2 in iunie, 3 in iulie, iar din august ritmul va fi de 4 pe luna.
Ca introducere in traseu, primul depinde de probe si certificare AFER, estimarea este de 1-2 luni, iar pentru serie de la sosirea in depoul Militari pana la iesirea in traseu vor trece in medie 8-10 zile. Ca trasee deja nu mai este mare mister, inclusiv primaria le vrea pe primele 20 pe linia 41, exista si ideea ca in cazul in care nu sunt gata peroanele sa se iasa pe linia 32, mai ales ca exista intentia sa se mearga cu umplerea depoului Alexandria in prima faza, ceea ce inseamna liniile 41 si 32.
Ca informatii despre vagon, boghiurile cu totul sunt de la Siemens, inclusiv motoare, reductoare etc. Sistemul de franare este Hanning&Kahl iar climele sunt CRRC, cu mentiunea ca toate vagoanele din Oradea, Cluj si Galati, dar si seria noua din Arad, sunt tot cu clime CRRC. Partea de electronica si comanda este ICPE SAERP, ceea ce va fi un avantaj net pentru STB si serviceul acestora. Vagoanele vor avea si o autonomie limitata, pentru a se deplasa in cazul unor probleme locale, cum ar fi momentele cand raman pe sectiunea nula a izolatorilor.
Ca evolutie a constructiei, sunt finisate si gata de echipare 12 tramvaie, si alte peste 20 sunt finalizate ca structura sudata, cei de la Astra lucrand full pentru a livra constant tramvaiele. Vor mai fi livrate 2 in iunie, 3 in iulie, iar din august ritmul va fi de 4 pe luna.
Ca introducere in traseu, primul depinde de probe si certificare AFER, estimarea este de 1-2 luni, iar pentru serie de la sosirea in depoul Militari pana la iesirea in traseu vor trece in medie 8-10 zile. Ca trasee deja nu mai este mare mister, inclusiv primaria le vrea pe primele 20 pe linia 41, exista si ideea ca in cazul in care nu sunt gata peroanele sa se iasa pe linia 32, mai ales ca exista intentia sa se mearga cu umplerea depoului Alexandria in prima faza, ceea ce inseamna liniile 41 si 32.
- Marian Andrei
- Administrator
- Mesaje: 5582
- Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
In contractul cu Astra a fost definitivat si graficul de livrare si introducere pe trasee, nu stiu inca toate detaliile, dar ca lista deja primele 3 linii sunt cunoscute si in pregatire - 41, 32 si 25.
- Marian Andrei
- Administrator
- Mesaje: 5582
- Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
Update, dupa linia 25, va iesi linia 21 din depoul Dudesti. La final vor ramane inelarele si 40/55.
- Marian Andrei
- Administrator
- Mesaje: 5582
- Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
Azi noapte au fost toaletati copacii in bucla liniei 32 de la depoul Alexandria. In depoul Militari a fost realizat un cadru boghiu cu gabaritul vagonului care va face ture de noapte intre Militari si Alexandria, ulterior si pe liniile 41 si 25 pentru curatarea vegetatiei unde ar putea lovi tramvaiul.
Mi se pare o aberatie sa lași inelarele printre ultimele.Înțeleg,daca nu era gata linia de pe Milea,poate da,dar așa de ce sa nu modernizezi cele doua linii cu tramvaie noi,cat mai repede,unde ca importanta poate este mai mare si ca linia 41 doar daca pui faptul ca tranzitează multe zone centrale,plus gara.De aia este si inelar...Desigur,si celelalte linii au importanta lor.Marian Andrei scrie: ↑Mie Mai 25, 2022 9:27 pmUpdate, dupa linia 25, va iesi linia 21 din depoul Dudesti. La final vor ramane inelarele si 40/55.
- Marian Andrei
- Administrator
- Mesaje: 5582
- Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
Nu e deloc o aberatie, la ora actuala cele doua linii au cel mai nou parc din oras, cele 16 Bucur LF si cele 19 CH PPC, toate iesite dupa 2008 si oricum inteleg ca vor fi iar fragmentate de un santier al primariei sector 3 la Dristor, probabil un vestit pasaj.
Linia 41 are mari probleme cu parcul si este cea mai importanta din oras, la fel linia 25 a devenit foarte aglomerata si are nevoie de vagoane, inca circula Tatra pe acolo.
Inelarele au si ele rolul lor, dar in mare parte sunt dublate de metrou si autobuze iar gradul de aglomerare maxim este doar la anumite ore. Asa, pe linia 41 cu exceptia intervalului 10-11 dimineata cand e mai lejer, se merge la vagon aproape full.
Linia 41 are mari probleme cu parcul si este cea mai importanta din oras, la fel linia 25 a devenit foarte aglomerata si are nevoie de vagoane, inca circula Tatra pe acolo.
Inelarele au si ele rolul lor, dar in mare parte sunt dublate de metrou si autobuze iar gradul de aglomerare maxim este doar la anumite ore. Asa, pe linia 41 cu exceptia intervalului 10-11 dimineata cand e mai lejer, se merge la vagon aproape full.
Da? Gata au primit avizele de la capitala pentru a putea incepe construcția la pasaj? Mai este in plan unul si la vitan,bine ca exista macaz cum vii de la Sudului via Vitan.Acum,că au terminat cu capătul de la Pantelimon,ar putea fi folosite bidirectionalele pentru o linie pana undeva la Baba Novac de la Banu Manta,asta daca nu este în plan pana atunci sa se redeschidă linia 5.Scuze,daca am facut off-topicul cam mare,dar este o stire asta cu pasajul.
- Marian Andrei
- Administrator
- Mesaje: 5582
- Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
Azi noapte au inceput testele de gabarit cu boghiul realizat special cu cotele vagonului Imperio intre depoul Militari si depoul Alexandria, fiind fostul purtator al lui Bucur 3002. Este utilizat pentru a se vedea unde este necesar sa fie modificate peroane, cladiri, defrisata vegetatie etc pentru incadrarea vagoanelor Imperio pe traseu si in cele doua depouri. De asemenea noutatea este ca vagonul va ramane la depoul Militari pana cand este gata de traseu, toata asamblarea si punerea in functiune urmand sa aiba loc in termen de 2 saptamani de la descarcarea vagonului.
Daca era un astfel dispozitiv si pe vremea când au început sa circule LF-urile,era foarte bine.Nu mai era situația când a trebuit sa circule doar in 1 si nu si in 10 ca era nu stiu ce problema,prin zona Progresul mai ales.De ce mai sunt eu curios,cum se va face curatenia si mentenanța la aceste vagoane noi,ca daca se va veni cu mopul si matura,le vom plânge de mila.
- Marian Andrei
- Administrator
- Mesaje: 5582
- Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
Cu Bucur LF a fost totul „in-house”, aici ai un contract bine definit, cu clauze, reparatii, pierdut garantie, inclusiv platforma asta de gabarit este in contract. Cu Bucur LF in prima noapte de probe in 2007 am „ras” bine cateva peroane.
- Marian Andrei
- Administrator
- Mesaje: 5582
- Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
Viteza de deplasare va fi de maxim 70 km/h. Va ajunge estimativ marti in depoul Militari.