Este vorba de modernizarea tramvaielor V3A-93 în noua variantă de caroserie cu podea parțial coborâtă și design nou, cu implementarea sistemului de tracțiune cu motoare asincron și invertoare. Primele vagoane au fost modernizate în anul 2010 și circulă și în prezent pe linia 41.
Repartizarea tramvaielor este următoarea, lista fiind actualizată constant:
Depoul Alexandria (0) - 076, 204 (transferate la Bucurestii Noi) Depoul Colentina (15) - 016, 017, 027, 030, 045, 053, 056, 063, 067, 069, 202, 210, 242, 320, 350
Depoul Bucureștii Noi (6) - 025, 044, 076, 204, 218, 273 - (068, 158, 318, 311 in curs de modernizare)
Depoul Titan - 149 - tramvai de SCOALA
LA DATA DE 17.03.2024:
Depoul Colentina (15) - 016, 017, 027, 030, 045, 053, 056, 063, 067, 069, 202, 210, 242, 320, 350
Depoul Bucureștii Noi (8) - 025, 044, 076, 158, 204, 218, 273, 318 - (068, 311 in curs de modernizare)
Depoul Titan - 149 - tramvai de SCOALA
DSC_8540.jpg (307.95 KiB) Vizualizat de 9372 ori
DSC_8533.jpg (231.63 KiB) Vizualizat de 9372 ori
DSC_8341.jpg (154.45 KiB) Vizualizat de 9372 ori
DSC_8168.jpg (202.93 KiB) Vizualizat de 9372 ori
DSC_8128.jpg (143.31 KiB) Vizualizat de 9372 ori
DSC_7905.jpg (168.82 KiB) Vizualizat de 9372 ori
DSC_7872.jpg (154.21 KiB) Vizualizat de 9372 ori
Re: Tramvaiele V3A-2010-CA
Scris: Joi Mai 05, 2022 8:57 pm
de TeoA045
In ce stadiu se afla 158? Este la modernizare din februarie.
Tot in februarie, când plecase 025 era deja tăiat cu autogenul.
Re: Tramvaiele V3A-2010-CA
Scris: Joi Mai 05, 2022 9:04 pm
de Marian Andrei
Se lucreaza la caroseriile lui 025, 158 si 318 dar sa nu va asteptati la o evolutie prea rapida dupa etapa caroseriilor. Inca nu a fost lansata nici licitatia pentru tot echipamentul de tractiune, nu au seturile de ferestre, amenajari interioare si multe altele. Mai repede de noiembrie nu sunt sanse sa le vedem. Oricum, va tin la curent aici cu evolutia lor.
Re: Tramvaiele V3A-2010-CA
Scris: Joi Mai 05, 2022 9:14 pm
de LucaTB
149 este cel mai modern tramvai de școală al STB-ului. După modernizarea sa din anul 2016, a circulat pe liniile Depoului Colentina până în anul 2020, când acesta a fost transferat la Depoul Titan pentru a fi vagon pentru școlarizarea personalului, alături de 108, 200 și 281.
Vă prezint un videoclip cu el pe Șoseaua Progresului:
Re: Tramvaiele V3A-2010-CA
Scris: Joi Mai 05, 2022 9:18 pm
de Marian Andrei
De mai mult timp se urmarea sa fie alocat un tramvai pentru scolarizare, inca din 2010 cand erau Bucur 1 si CH PPC, plus Bucur LF in pregatire se cauta un vagon pentru ca noii angajati sau cei care trec prin reevaluarea anuala sa fie specializati la vagoane cu mansa. Aparuse propunerea sa fie alocat Bucur 3003, nu s-a realizat, apoi se scolarizau prin Dudesti pe CH PPC si Bucur LF luate prin rotatie de la traseu, pentru ca in final sa fie alocat 149 de la Colentina. Acum toti noii angajati vin din scoala gata specializati pe orice tip de vagon. La inceputuri pe vagoane cu mansa erau pusi doar cei mai „speciali”, cu cazier de probleme si incidente redus.
Re: Tramvaiele V3A-2010-CA
Scris: Joi Mai 05, 2022 9:35 pm
de punmeister
Plus ca in perioada urmatoare vin Imperio si mai incolo V3A-urile transformate in CA, deci era necesar un tramvai de scoala cu mansa.
Re: Tramvaiele V3A-2010-CA
Scris: Joi Mai 05, 2022 9:36 pm
de Marian Andrei
Pe Imperio se va face scolarizare separata, plus ca nu va avea acces „oricine” la ele.
Re: Tramvaiele V3A-2010-CA
Scris: Lun Mai 16, 2022 4:53 pm
de Ed4014
Scurta calatorie cu #044:
Re: Tramvaiele V3A-2010-CA
Scris: Vin Iun 17, 2022 6:40 pm
de Marian Andrei
056 venit la strung in depoul Alexandria.
20220617_131653.jpg (267.06 KiB) Vizualizat de 8230 ori
Din partea mea o poza cu 056 in prima zi de revenire dupa strung.
Re: Tramvaiele V3A-2010-CA
Scris: Mar Iul 12, 2022 4:24 pm
de Marian Andrei
Asincronele 218 si 273 la Ghencea. Acestea circula zilnic titulare pe linia 41, le vedem constant aici pe 044, 076, 204, 218 si 273, urmand ca noile verzi sa se alature parcului cel mai devreme la finalul anului.
20220712_135855.jpg (192.84 KiB) Vizualizat de 7933 ori
Re: Tramvaiele V3A-2010-CA
Scris: Lun Iul 25, 2022 2:32 pm
de Marian Andrei
S-a propus si cel mai probabil se va realiza transferul lui 204 și 076 la depoul Bucurestii Noi odata cu intrarea Imperio in 41.
Initial erau 6 vagoane pentru anul asta, dar din pacate URACul are o capacitate din ce in ce mai mica de lucru asa ca nu vom mai vedea serii prea mari de vagoane iesind anual.
025 este finalizat constructiv, se lucreaza la partea de invelis de tabla, 158 inca se lucreaza la structura si la modificarea tronsonului C, iar caroseria lui 318 a fost decupata de toate zonele ce vor fi modificate urmand sa inceapa lucrul la structura. Abia in septembrie va fi trimis urmatorul vagon.
Re: Tramvaiele V3A-2010-CA
Scris: Sâm Aug 06, 2022 10:50 pm
de REDX
S-au mai făcut progrese la "cei 3 mușchetari"025,158 și 318?
Re: Tramvaiele V3A-2010-CA
Scris: Sâm Aug 06, 2022 11:10 pm
de Marian Andrei
Se lucreaza, dupa ce sunt gata CHurile 4021 si 4008 vor prinde viteza si cele 4 CAuri.
Re: Tramvaiele V3A-2010-CA
Scris: Sâm Aug 06, 2022 11:38 pm
de punmeister
Acum ca sunt pe teava si kiturile de tractiune, chiar vor prinde viteza.
Re: Tramvaiele V3A-2010-CA
Scris: Dum Aug 07, 2022 9:21 am
de Marian Andrei
Nu mai au oameni, au iesit la pensie si au plecat foarte multi. In ritmul asta in 2-3 ani se inchide uzina.
Re: Tramvaiele V3A-2010-CA
Scris: Dum Aug 07, 2022 9:35 am
de Lucian
Mănușă le cade unora ideea asta,daca s-ar închide la ce interese imobiliare sunt în zona.In alta ordine de idei,dacă se închide cine se mai ocupă de mentenanță tramvaielor,bine e mult spus mentenanță dar acolo cat sa meargă si sa nu reprezinte un mare pericol pentru călători? Cei de la Astra nu se gandesc sa închirieze o hală pentru mentenanță tramvaielor care vor sosi în capitală? Celor 100-300 cate vor fi in urmatorii an sau se vor duce cu ele tocmai la Arad,daca vor avea o problema?
Re: Tramvaiele V3A-2010-CA
Scris: Dum Aug 07, 2022 9:46 am
de punmeister
Nu cred ca se va intampla asta dupa evenimentele din 2012 cand s-a lasat cu DNA. Cel mai bine pentru URAC este privatizarea dupa modelul HeiterBlick din Leipzig sau Ekova Electric din Ostrava (ma rog, fostul, ca au fost cumparati de Skoda de curand), dar asta dupa 2024