Praga - Știri și discuții despre mobilitate

Știri, reportaje și informații despre mobilitatea în Cehia
Avatar utilizator
Marian Andrei
Administrator
Mesaje: 5206
Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mar Mai 07, 2024 1:11 pm

Bozankaya va livra 70 de troleibuze cu autonomie la Praga

Turcii de la Bozankaya marchează un important debut european al troleibuzelor cu autonomie pe care le produc, câștigând cel mai mare contract de achiziție de troleibuze noi din Praga, pentru un total de 70 de unități, cu autonomie, cu lungimea de 12 metri. Bozankaya a fost selectată după respingerea contestației și ofertei Skoda. Troleibuzele produse de Bozankaya urmează să fie echipate cu sisteme de tracțiune Cegelec.

Licitația lansată în 2022 are valoarea de 1,1 miliarde CZK și vor circula pe liniile 131, 137, 176, 191 și 201, ce vor fi transformare în linii de troleibuz.

https://mobilitate.eu/bozankaya-trole-praga/
Mobilitate.eu
TRANSPORT. INFRASTRUCTURA. MOBILITATE
Cristi
Utilizator avansat
Mesaje: 448
Membru din: Vin Oct 27, 2023 6:40 pm
Localitate: Bucuresti - Corbeanca.

Mar Mai 07, 2024 3:27 pm

Marian Andrei scrie:
Mar Mai 07, 2024 1:11 pm
Bozankaya va livra 70 de troleibuze cu autonomie la Praga

Turcii de la Bozankaya marchează un important debut european al troleibuzelor cu autonomie pe care le produc, câștigând cel mai mare contract de achiziție de troleibuze noi din Praga, pentru un total de 70 de unități, cu autonomie, cu lungimea de 12 metri. Bozankaya a fost selectată după respingerea contestației și ofertei Skoda. Troleibuzele produse de Bozankaya urmează să fie echipate cu sisteme de tracțiune Cegelec.

Licitația lansată în 2022 are valoarea de 1,1 miliarde CZK și vor circula pe liniile 131, 137, 176, 191 și 201, ce vor fi transformare în linii de troleibuz.

https://mobilitate.eu/bozankaya-trole-praga/
Foarte bine! Ar fi cazul si la noi sa se mai cumpere troleibuze noi pentru a renunta la cel putin la cateva linii importante, precum 381, 136 etc. La Praga stiu ca mai au in plan, pe langa acele linii enumerate de tine ce sunt in curs de transformare in linii de troleibuz, sa mai transforme inca cateva linii de autobuz in linii de troleibuz, daca nu ma insel, cele care trec prin centru sunt in plan.
Solaris pe 70. 8-)
Cristi
Utilizator avansat
Mesaje: 448
Membru din: Vin Oct 27, 2023 6:40 pm
Localitate: Bucuresti - Corbeanca.

Vin Mai 31, 2024 12:07 am

DPP pregătește o licitație mare pentru peste 60 de trenuri de metrou fără șoferi, acestea urmând să circule și pe ruta C.

Noile trenuri de metrou vor fi automate și pe deplin circulabile.

Firma de transport hl. Orașul Praga (DPP) dorește să lanseze o licitație majoră în prima jumătate a anului viitor pentru furnizarea de trenuri noi pentru viitoarea linie D și, în același timp, și pentru linia C. În prezent se lucrează la documentele de licitație. Președintele consiliului de administrație, Petr Witowski, a spus acest lucru cu ocazia împlinirii a 1 an de la începerea construcției noii linii D. Funcționarea trenului va fi complet automată, adică fără șoferi. Noile trenuri ar trebui să fie livrate până în 2029, când metroul este programat să înceapă să funcționeze.

Vor fi cel puțin 60 de trenuri. Witowski estimează că vor fi necesare 16-18 trenuri pentru a circula noua linie de metrou D, iar pentru linia C vor fi necesare alte 53-54 de trenuri. Din linia C, trenurile existente vor fi mutate pe linia B, unde circulă cele mai vechi vagoane. Ele vor fi apoi eliminate.

Linia C este aleasă intenționat, deoarece pe acest traseu este cea mai mare nevoie de scurtare a intervalelor din cauza aglomerației. Nu există altă cale decât automatizarea. „ Capacitatea este deja la limită ”, a subliniat Witowski. Funcționarea automată ar trebui să scurteze intervalul de vârf de la 115 la 80 de secunde.

Noile trenuri ar trebui să găzduiască mai multe persoane decât trenurile existente. Vor avea aceeași lungime, dar pe deplin acceptabile. Transformarea va include și instalarea pereților platformei. Witowski nu a spus care ar fi costul estimat al noilor trenuri. „Nu aș dori să estimez costurile. Vremurile din jurul nostru sunt foarte tulburi și acele estimări ar putea fi foarte inexacte ”, a adăugat Witowski.

DPP a anunțat deja la sfârșitul lunii decembrie trecut că va găsi în licitație o firmă care să modernizeze echipamentele de securitate și control de pe ruta C. În decembrie, conducerea orașului de la acea vreme estima costul la circa 1,2 miliarde de coroane. Modernizarea securității este o condiție prealabilă pentru automatizarea viitoare a operațiunilor.
Solaris pe 70. 8-)
Cristi
Utilizator avansat
Mesaje: 448
Membru din: Vin Oct 27, 2023 6:40 pm
Localitate: Bucuresti - Corbeanca.

Mar Iun 04, 2024 12:08 pm

AUTOMATIZARE LINIA C | În ședința de astăzi, Consiliul Praha.eu a aprobat pregătirea implementării sistemului de transport împreună pentru ambele linii C și D sub formă de metrou automat fără șoferi și cu flotă nouă.

Asta înseamnă că același metrou automat ar trebui să circule în Praga nu doar pe linia D construită, unde a fost planificat, ci și pe linia C existentă.

Datorită acestui lucru, vom putea scurta intervalele cu până la 20%, vom economisi costuri semnificative de operare și, de asemenea, vom moderniza flota în timp, deoarece trenurile de tip Siemens M1, care circulă pe linia C vor fi relocate pentru exploatarea lor pe liniile A și B.
Solaris pe 70. 8-)
Scrie răspuns

Înapoi la “Cehia”