Praga - Tramvaiele Tatra T3R.PLF (2007-2025)
Scris: Sâm Iul 01, 2023 11:49 pm
Tramvaiele Tatra T3R PLF din Praga au la baza vechile vagoane Tatra T3 care au fost livrate începând cu anii 60, o parte din modernizari provenind din vagoane originale, iar alta parte din vagoane modernizate dupa anii 90, cum se intampla si in prezent. Proiectul de modernizare este realizat de ČKD Pragoimex și Krnovské opravny a strojírny (KOS).
Astfel, initial au fost modernizate 43 de tramvaie pana in 2011, alte doua in perioada 2017-2018, iar noua serie a inceput sa iasa de anul acesta.
- 2007-2011 - 33 tramvaie - 8251-8283
- 2017-2018 - 2 tramvaie - 8284, 8285
- 2023-2025 - 65 tramvaie - 8286-8350
In acelasi timp, tramvaiele din seria 8251-8285 au inceput sa fie trecute prin reparatii capitale, trecand si la schema de vopsire rosie, fata de cea visiniu-argintiu originala.
Tramvaiele sunt dotate cu actionare pe baza de chopper si calculator pentru logica desi comanda a ramas tot cu ajutorul pedalelor, aer conditionat in postul de conducere si cel mai important beneficiaza de podea coborata, motiv pentru care caroseria originala de Tatra T3 a fost lungita cu 1,1 metri, de la 14,0 metri la 15,1 metri. Din tramvaiul vechi raman foarte putine elemente, in general din zona acoperisului și a șasiului.
Imagini cu 8283, ultimul din prima serie.
Astfel, initial au fost modernizate 43 de tramvaie pana in 2011, alte doua in perioada 2017-2018, iar noua serie a inceput sa iasa de anul acesta.
- 2007-2011 - 33 tramvaie - 8251-8283
- 2017-2018 - 2 tramvaie - 8284, 8285
- 2023-2025 - 65 tramvaie - 8286-8350
In acelasi timp, tramvaiele din seria 8251-8285 au inceput sa fie trecute prin reparatii capitale, trecand si la schema de vopsire rosie, fata de cea visiniu-argintiu originala.
Tramvaiele sunt dotate cu actionare pe baza de chopper si calculator pentru logica desi comanda a ramas tot cu ajutorul pedalelor, aer conditionat in postul de conducere si cel mai important beneficiaza de podea coborata, motiv pentru care caroseria originala de Tatra T3 a fost lungita cu 1,1 metri, de la 14,0 metri la 15,1 metri. Din tramvaiul vechi raman foarte putine elemente, in general din zona acoperisului și a șasiului.
Imagini cu 8283, ultimul din prima serie.