Milano - Tramvaiele Model 1928 (1927-1930)

Știri, reportaje și informații despre mobilitatea în Italia
Avatar utilizator
Marian Andrei
Administrator
Mesaje: 5562
Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Lun Sep 11, 2023 11:21 pm

Tramvaiele ATM 1500, cunoscute si ca Model 1928.

Au fost construite 502 unitati la nu mai putin de 6 fabrici din Italia, in perioada 1927-1930. Din cele 502 din Milano, o mare parte au fost distruse si casate in timpul WW2 si ulterior pe masura ce au mai venit tramvaie noi. La ora actuala sunt functionale aproximativ 130 unitati la ATM Milano. Sunt echipate cu motoare de tractiune de 84 kW si ating viteza maxima de 40 km/h. Acestea au ultimele reparatii capitale intre 2010-2020, toate fiind si modernizate cu vitezometru, comanda noua pentru usi, validatoare smart si sistem de informare audio pentru calatori, chiar functionau toate. Le-am vazut circuland in totalitate pe liniile 1 si 10, dar si partial pe 5, 19, 33 cel putin.

Modul de conducere este de asemenea retro, fiind echipate cu frana cu aer, demarajul fiind asigurat prin controler iar frana prin robinetul franei cu aer, senzatia la franare fiind de tren personal al anilor 90. Evident, sunt dotate cu compresoare, nu stiu daca mai sunt cele originale, nu foarte zgomotoase.

Sunt cateva vagoane modificate si colantate pentru diferite evenimente, unul pentru scolarizarea vatmanilor, doua vagoane restaurant, unul destinat copiilor pentru ture tematice de weekend, dar si unul multicolor ce a fost utilizat pe la parada diversitatii. Tramvaiele merg acceptabil pentru vechimea lor, unele avand totusi locuri plane accentuate si un zgomot de le auzi cu ceva timp inainte sa le si vezi.

La baza lui sta modelul american Peter Witt construit de mai multe fabrici din SUA si Canada, operat in majoritatea oraselor din nordul SUA si din Canada, dar si in Mexic si Australia, fiind construite cateva mii de unitati.

Interesant ca modele principale de tramvaie construite in Europa au la baza tramvaie construite in anii 20-30 in America, la baza tramvaiului Tatra stand americanul PCC.

Au fost construite astfel:

- Società Italiana Carminati & Toselli a construit 110 unități (1503-1612)
- Società Italiana Ernesto Breda a construit 110 unități (1613-1722)
- Officine Meccaniche di Reggio Emilia a construit 50 de unități (1723 - 1772)
- Officine Meccaniche a construit 110 unități (1773-1882)
- Officine Elettro-Ferroviarie Tallero a construit 110 unități (1883-1992)
- Officine Meccaniche Lodigiane a construit 10 unități (1993-2002)

Cateva imagini cu vagonul 1661 construit la Società Italiana Ernesto Breda.

DSC_3051.jpg
DSC_3051.jpg (223.87 KiB) Vizualizat de 688 ori
DSC_3042.jpg
DSC_3042.jpg (314.15 KiB) Vizualizat de 688 ori
DSC_3041.jpg
DSC_3041.jpg (350.51 KiB) Vizualizat de 688 ori
DSC_3040.jpg
DSC_3040.jpg (177.58 KiB) Vizualizat de 688 ori
DSC_3035.jpg
DSC_3035.jpg (311.46 KiB) Vizualizat de 688 ori
DSC_3033.jpg
DSC_3033.jpg (231.92 KiB) Vizualizat de 688 ori
DSC_3032.jpg
DSC_3032.jpg (193.08 KiB) Vizualizat de 688 ori
DSC_3031.jpg
DSC_3031.jpg (194.4 KiB) Vizualizat de 688 ori
DSC_3030.jpg
DSC_3030.jpg (271.16 KiB) Vizualizat de 688 ori
DSC_3022.jpg
DSC_3022.jpg (271.71 KiB) Vizualizat de 688 ori
Mobilitate.eu
TRANSPORT. INFRASTRUCTURA. MOBILITATE
Avatar utilizator
Marian Andrei
Administrator
Mesaje: 5562
Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Lun Sep 11, 2023 11:22 pm

Interiorul si cabina tramvaiului

DSC_3028.jpg
DSC_3028.jpg (266.98 KiB) Vizualizat de 687 ori
DSC_3027.jpg
DSC_3027.jpg (233.39 KiB) Vizualizat de 687 ori
DSC_3026.jpg
DSC_3026.jpg (216.13 KiB) Vizualizat de 687 ori
DSC_3025.jpg
DSC_3025.jpg (283.27 KiB) Vizualizat de 687 ori
DSC_3024.jpg
DSC_3024.jpg (278.15 KiB) Vizualizat de 687 ori
DSC_3023.jpg
DSC_3023.jpg (256.54 KiB) Vizualizat de 687 ori
Mobilitate.eu
TRANSPORT. INFRASTRUCTURA. MOBILITATE
Avatar utilizator
Marian Andrei
Administrator
Mesaje: 5562
Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Lun Sep 11, 2023 11:25 pm

Imagini cu ele la datorie prin Milano

DSC_3933.jpg
DSC_3933.jpg (331.9 KiB) Vizualizat de 685 ori
DSC_3842.jpg
DSC_3842.jpg (378.35 KiB) Vizualizat de 685 ori
DSC_3787.jpg
DSC_3787.jpg (321.18 KiB) Vizualizat de 685 ori
DSC_3747.jpg
DSC_3747.jpg (298.16 KiB) Vizualizat de 685 ori
DSC_3730.jpg
DSC_3730.jpg (286.99 KiB) Vizualizat de 685 ori
DSC_3719.jpg
DSC_3719.jpg (369.35 KiB) Vizualizat de 685 ori
DSC_3705.jpg
DSC_3705.jpg (337.08 KiB) Vizualizat de 685 ori
DSC_3675.jpg
DSC_3675.jpg (330.05 KiB) Vizualizat de 685 ori
DSC_3454.jpg
DSC_3454.jpg (270.76 KiB) Vizualizat de 685 ori
DSC_2957.jpg
DSC_2957.jpg (269.52 KiB) Vizualizat de 685 ori
DSC_2912.jpg
DSC_2912.jpg (287.27 KiB) Vizualizat de 685 ori
DSC_2854.jpg
DSC_2854.jpg (289.47 KiB) Vizualizat de 685 ori
Mobilitate.eu
TRANSPORT. INFRASTRUCTURA. MOBILITATE
Avatar utilizator
Marian Andrei
Administrator
Mesaje: 5562
Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Lun Sep 11, 2023 11:27 pm

Inca o serie

DSC_3938.jpg
DSC_3938.jpg (393.14 KiB) Vizualizat de 684 ori
DSC_3958.jpg
DSC_3958.jpg (340.41 KiB) Vizualizat de 684 ori
DSC_3960.jpg
DSC_3960.jpg (410.26 KiB) Vizualizat de 684 ori
DSC_3985.jpg
DSC_3985.jpg (366.14 KiB) Vizualizat de 684 ori
DSC_4017.jpg
DSC_4017.jpg (387.71 KiB) Vizualizat de 684 ori
DSC_4039.jpg
DSC_4039.jpg (329.82 KiB) Vizualizat de 684 ori
DSC_4167.jpg
DSC_4167.jpg (300.98 KiB) Vizualizat de 684 ori
DSC_4175.jpg
DSC_4175.jpg (256.19 KiB) Vizualizat de 684 ori
DSC_4577.jpg
DSC_4577.jpg (255.39 KiB) Vizualizat de 684 ori
DSC_4639.jpg
DSC_4639.jpg (272.36 KiB) Vizualizat de 684 ori
DSC_4648.jpg
DSC_4648.jpg (261.28 KiB) Vizualizat de 684 ori
Mobilitate.eu
TRANSPORT. INFRASTRUCTURA. MOBILITATE
Scrie răspuns

Înapoi la “Italia”