Tramvaiele ATM 1500, cunoscute si ca Model 1928.
Au fost construite 502 unitati la nu mai putin de 6 fabrici din Italia, in perioada 1927-1930. Din cele 502 din Milano, o mare parte au fost distruse si casate in timpul WW2 si ulterior pe masura ce au mai venit tramvaie noi. La ora actuala sunt functionale aproximativ 130 unitati la ATM Milano. Sunt echipate cu motoare de tractiune de 84 kW si ating viteza maxima de 40 km/h. Acestea au ultimele reparatii capitale intre 2010-2020, toate fiind si modernizate cu vitezometru, comanda noua pentru usi, validatoare smart si sistem de informare audio pentru calatori, chiar functionau toate. Le-am vazut circuland in totalitate pe liniile 1 si 10, dar si partial pe 5, 19, 33 cel putin.
Modul de conducere este de asemenea retro, fiind echipate cu frana cu aer, demarajul fiind asigurat prin controler iar frana prin robinetul franei cu aer, senzatia la franare fiind de tren personal al anilor 90. Evident, sunt dotate cu compresoare, nu stiu daca mai sunt cele originale, nu foarte zgomotoase.
Sunt cateva vagoane modificate si colantate pentru diferite evenimente, unul pentru scolarizarea vatmanilor, doua vagoane restaurant, unul destinat copiilor pentru ture tematice de weekend, dar si unul multicolor ce a fost utilizat pe la parada diversitatii. Tramvaiele merg acceptabil pentru vechimea lor, unele avand totusi locuri plane accentuate si un zgomot de le auzi cu ceva timp inainte sa le si vezi.
La baza lui sta modelul american Peter Witt construit de mai multe fabrici din SUA si Canada, operat in majoritatea oraselor din nordul SUA si din Canada, dar si in Mexic si Australia, fiind construite cateva mii de unitati.
Interesant ca modele principale de tramvaie construite in Europa au la baza tramvaie construite in anii 20-30 in America, la baza tramvaiului Tatra stand americanul PCC.
Au fost construite astfel:
- Società Italiana Carminati & Toselli a construit 110 unități (1503-1612)
- Società Italiana Ernesto Breda a construit 110 unități (1613-1722)
- Officine Meccaniche di Reggio Emilia a construit 50 de unități (1723 - 1772)
- Officine Meccaniche a construit 110 unități (1773-1882)
- Officine Elettro-Ferroviarie Tallero a construit 110 unități (1883-1992)
- Officine Meccaniche Lodigiane a construit 10 unități (1993-2002)
Cateva imagini cu vagonul 1661 construit la Società Italiana Ernesto Breda.
Milano - Tramvaiele Model 1928 (1927-1930)
- Marian Andrei
- Administrator
- Mesaje: 5562
- Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
- Marian Andrei
- Administrator
- Mesaje: 5562
- Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
Interiorul si cabina tramvaiului
- Marian Andrei
- Administrator
- Mesaje: 5562
- Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
Imagini cu ele la datorie prin Milano
- Marian Andrei
- Administrator
- Mesaje: 5562
- Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
Inca o serie