Solaris Trollino 12 (100 - 2023)

Discuții și informații despre troleibuzele STB SA și achiziții viitoare
Scrie răspuns
Lucian
Utilizator experimentat
Mesaje: 2179
Membru din: Mar Mai 17, 2022 9:44 pm

Lun Feb 26, 2024 8:03 pm

Pai trebuiau să fie oarecum și atractative aceste linii modernizate cu noile troleibuze. Degeaba le bagi daca nu vin și bine și veneau la 20-30 de minute intre vehicule. Aici trebuie umblat și dacă tot se comasează niște linii,ca măcar să aibă intervale decente, chiar daca străbate aproape capitala,de la un capăt la celălalt.
Ice
Utilizator avansat
Mesaje: 286
Membru din: Mar Mai 03, 2022 10:22 pm
Localitate: Sector 4

Lun Feb 26, 2024 10:43 pm

Interesanta ideea de 97 comasat cu 133 dar oare ar face fata autonomia troleibuzelor la traseul asta? De la Foisor pana la pasajul Mihai Bravu si inapoi este ceva distanta, plus traficul infernal din zonele fara retea strabatute la ore de varf sa nu fie problematice...
Lucian
Utilizator experimentat
Mesaje: 2179
Membru din: Mar Mai 17, 2022 9:44 pm

Lun Feb 26, 2024 10:46 pm

Ar mai putea fi încărcate la capăt, în curba de la Mihai Bravu...
Ice
Utilizator avansat
Mesaje: 286
Membru din: Mar Mai 03, 2022 10:22 pm
Localitate: Sector 4

Lun Feb 26, 2024 11:14 pm

Da, cel mai probabil asta e singura varianta.
Silviu
Utilizator nou
Mesaje: 64
Membru din: Sâm Feb 17, 2024 7:48 pm
Localitate: Bucuresti / Titan

Mar Feb 27, 2024 9:59 am

Ice scrie:
Lun Feb 26, 2024 10:43 pm
Interesanta ideea de 97 comasat cu 133 dar oare ar face fata autonomia troleibuzelor la traseul asta? De la Foisor pana la pasajul Mihai Bravu si inapoi este ceva distanta, plus traficul infernal din zonele fara retea strabatute la ore de varf sa nu fie problematice...
O varianta ar fi extinderea retelei de troleibuz, macar pe anumite portiuni unde e posibil acest lucru! Mie mi se pare mai eficient troleibuzul, decat autobuzul electric. Nu stiu cat de costisitor este dar cred ca e mai buna varianta alimentarii troleibuzului de la retea, decat montarea statiilor de incarcare pentru autobuze!
Imi cer scuze daca am fost offtopic cu aceasta postare!
Lucian
Utilizator experimentat
Mesaje: 2179
Membru din: Mar Mai 17, 2022 9:44 pm

Mar Feb 27, 2024 10:43 am

Ideea ar fi sa se ia cat mai multe astfel de troleibuze pe autonomie si sa se extindă numărul troleibuzelor poate în detrimentul liniilor de autobuze. Rețea am avea,cu mici exceptii poate,dar ideea este ca la un moment dat sa se poata conecta la rețea pentru a se încarca.
Silviu
Utilizator nou
Mesaje: 64
Membru din: Sâm Feb 17, 2024 7:48 pm
Localitate: Bucuresti / Titan

Mar Feb 27, 2024 12:11 pm

Da, asta susțin si eu.
Avatar utilizator
Albert
Utilizator avansat
Mesaje: 179
Membru din: Dum Mai 08, 2022 2:35 pm

Mar Feb 27, 2024 8:55 pm

L-am văzut azi pe 5413. Are proiectoare de ceață. :shock:

Să nu fi vrut PMB să le recepționeze fără proiectoare?
Avatar utilizator
Marian Andrei
Administrator
Mesaje: 4878
Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mar Feb 27, 2024 8:58 pm

Stiu ca urmau sa fie montate oricum ulterior. Au mai fost vehicule care au primit echipamente „uitate” ulterior. Cele mai celebre au fost sezuturile scaunelor la Citaro Euro 4.
Mobilitate.eu
TRANSPORT. INFRASTRUCTURA. MOBILITATE
Avatar utilizator
Albert
Utilizator avansat
Mesaje: 179
Membru din: Dum Mai 08, 2022 2:35 pm

Mar Feb 27, 2024 9:35 pm

Am înțeles. Cel mai rău îmi pare de oglinzi, acolo mi se pare ca s-au zgârcit inutil.
Avatar utilizator
Marian Andrei
Administrator
Mesaje: 4878
Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mar Feb 27, 2024 10:23 pm

Din pacate s-a ales varianta cea mai clasica, robusta, la oglinda.

Legat de linii, am o actualizare, ma bucur ca cei din TPBI au fost deschisi la discuții permanent, primind asigurări ca linia 97 nu va fi uitată, aici soluția care va fi implementata cel mai probabil este comasarea cu 133. De asemenea, inteleg ca nu s-a renuntat nici la 70, aici urmand sa fie gasita o solutie de comasare cu o linie de autobuz, sau prelungire, varianta din proiect nefiind luata in calcul. Totusi, inca sunt discutii pentru urmatoarele linii, ca variante de traseu, singurele ramase clare pana acum fiind 93, proiect finalizat, 61 care cel mai probabil de la 1 martie va fi si el finalizat, apoi 90+201 care va fi de asemenea finalizat in martie. Urmand ca in aprilie-mai sa fie liniile 70 și 97 in variantele finale, iar la final raman liniile din Berceni, cel mai probabil 313 si 73 sa fie comasate si electrificate.

Ca utilizare a celor 100, avem pana acum:

93 - 15 unitati
61 - 20 unitati

Apoi:
90 - estimativ 10 troleibuze (90 are acum 5 ture, 201 are 4 ture)
70 - estimativ 15 troleibuze - depinde ce varianta va avea (acum are 13 ture)

Apoi raman 40 de troleibuze. 97 are 10 ture, 133 are vreo 18 ture, tinand cont ca cele doua se suprapun pe aproximativ 20% din traseu, un total de 22-24 ture este ok, si asa raman 16 troleibuze pentru 313+73, 313 avand acum vreo 10 ture, iar 73/673 sau cum e acum e aproape inexistent, nu circula nici in weekend.
Mobilitate.eu
TRANSPORT. INFRASTRUCTURA. MOBILITATE
Lucian
Utilizator experimentat
Mesaje: 2179
Membru din: Mar Mai 17, 2022 9:44 pm

Mar Feb 27, 2024 10:43 pm

Cam puține mai rămân...70 ar fi o varianta și nu vad unde sa fie dus în afara de Cora Pantelimon,de la Lucrețiu Pătrășcanu,apoi pe Morarilor și dreapta Pantelimon. Iar pe celalalt sens o varianta ar fi Gara,de la Vasile Pârvan dar aici depinde de distanta și varianta ar fi sa ajungă pe Grivita,pentru că are rețea apoi Piata Gării de Nord-Gara de Nord și de ce nu să întoarcă la Basarab(in locul lui 133).
Avatar utilizator
Marian Andrei
Administrator
Mesaje: 4878
Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mar Feb 27, 2024 10:59 pm

Sunt putine oricum, daca erau 150 se rezolvau lejer problemele, insa asa astea 100 trebuie sa fie si folosite cat de cat ok ca autonomie, sa inlocuiasca si Ikarus, sa extinda si reteaua... Iar de alte licitatii nu se aude nimic inafara de idei si planuri.
Mobilitate.eu
TRANSPORT. INFRASTRUCTURA. MOBILITATE
Silviu
Utilizator nou
Mesaje: 64
Membru din: Sâm Feb 17, 2024 7:48 pm
Localitate: Bucuresti / Titan

Mar Feb 27, 2024 11:21 pm

Referitor la 70, nu cred că ar fi util la Cora, pe Morarilor si nici la gara! Așa ar putea fi prelungit 79!
Parerea mea, pentru 70, ar fi inlocuirea lui cu fosta linie 84, urmând refacerea traseului acestuia, până la Valea Ialomitei, la fostul capăt al 84 si 93, actuale fiind 168 și 232!
Prin reintroducerea lui 84 s-ar putea renunta la 168!
De la Favorit până la Valea Ialomiței poate folosi autonomia, pe baterii.
Acest lucru s-ar putea face pe viitor, probabil se stie, 84 a avut cel mai lung traseu de troleibuz si ar necesita mai multe troleibuze!
Avatar utilizator
Vlad D.
Utilizator avansat
Mesaje: 123
Membru din: Joi Mai 05, 2022 8:24 am
Localitate: Bucuresti - Titangeles

Mie Feb 28, 2024 1:28 am

La ideea extinderii lui 70 în Drumul Taberei pe ramura de nord mă gândeam și eu, însă 15 mașini pe o linie care taie orașul de la est la vest nu sunt deloc suficiente. O soluție de mijloc cel puțin până se achiziționează cele 200 de troleibuze ar fi convertirea Citelis în troleibuze cu autonomie (la pachet cu schimbarea echipamentelor din CC în CA), iar această conversie dpmdv este binevenită și atunci când ai câte un Solaris indisponibil. Deocamdată eu unul personal nu m-aș grăbi cu extinderea liniei 70 la Valea Ialomiței, unul din motive fiind parcul de troleibuze și așa la limită cu tot cu Solaris, cel mai repede văzând ideea extinderii liniei menționate anterior abia după ce se lansează procedura de achiziție pentru cele 200 de troleibuze de care se aude în spațiul public.
Avatar utilizator
Marian Andrei
Administrator
Mesaje: 4878
Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mie Feb 28, 2024 11:40 am

2 ture vor migra la troleibuze din linia 61 de la 1 martie, ramanand 9 autobuze momentan in 61.
Mobilitate.eu
TRANSPORT. INFRASTRUCTURA. MOBILITATE
Lucian
Utilizator experimentat
Mesaje: 2179
Membru din: Mar Mai 17, 2022 9:44 pm

Mie Feb 28, 2024 11:55 am

Cate bucati sunt livrate până acum? S a ajuns la jumătate ?
Avatar utilizator
Marian Andrei
Administrator
Mesaje: 4878
Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mie Feb 28, 2024 12:03 pm

35 sunt venite. Cel putin pana la 5433 la strada.
Mobilitate.eu
TRANSPORT. INFRASTRUCTURA. MOBILITATE
Avatar utilizator
Marian Andrei
Administrator
Mesaje: 4878
Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mie Feb 28, 2024 5:14 pm

5433 pentru specializarea soferilor in zona Ciurel.

DSC_4156.jpg
DSC_4156.jpg (153.85 KiB) Vizualizat de 917 ori
DSC_4155.jpg
DSC_4155.jpg (138.73 KiB) Vizualizat de 917 ori
DSC_4149.jpg
DSC_4149.jpg (116.36 KiB) Vizualizat de 917 ori
DSC_4146.jpg
DSC_4146.jpg (257.75 KiB) Vizualizat de 917 ori
Mobilitate.eu
TRANSPORT. INFRASTRUCTURA. MOBILITATE
Avatar utilizator
Marian Andrei
Administrator
Mesaje: 4878
Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Vin Mar 01, 2024 9:14 am

Dupa cum am anuntat, de azi avem 11 Solaris si 9 autobuze in 61, urmand ca luna asta sa fie completate si sa vedem 90+201.
Mobilitate.eu
TRANSPORT. INFRASTRUCTURA. MOBILITATE
Avatar utilizator
Marian Andrei
Administrator
Mesaje: 4878
Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Vin Mar 01, 2024 8:11 pm

Cateva prin 93

DSC_4339.jpg
DSC_4339.jpg (268.29 KiB) Vizualizat de 658 ori
DSC_4257.jpg
DSC_4257.jpg (208.91 KiB) Vizualizat de 658 ori
DSC_4249.jpg
DSC_4249.jpg (216.83 KiB) Vizualizat de 658 ori
Mobilitate.eu
TRANSPORT. INFRASTRUCTURA. MOBILITATE
Silviu
Utilizator nou
Mesaje: 64
Membru din: Sâm Feb 17, 2024 7:48 pm
Localitate: Bucuresti / Titan

Vin Mar 01, 2024 9:53 pm

Vă prezint o părere personală, referitor la troleibuzele Solaris pe linia 61. Am mers de la Rosetti, tur-retur și am ramas dezamăgit nu de Solaris, ci de, traseul până la Complex Apusului! Aglomerație infernală de la Leul, mai mult am stat decât am mers! Drumul, mai ales la intoarcere, cu multe gropi, hartoape, inadecvat pentru troleibuzele noi! Din punctul meu de vedere, cel puțin acum, linia 61 nu merită troleibuzeSolaris! O idee nefericita, doar pentru o statie, la Complexul Apusului, să folosești troleibuze noi , cu autonomie! Pentru că nu a fost montată reteaua de troleibuz, de ani buni, s-au folosit 61 si 336 pe același traseu, exceptând ultima statie! Eu nu am mai fost în zonă de cănd circula tramvaiul 13, prin 1980, si nu mai stiam cum e in zonă!
In 1966, era linia 89, de la stadionul National, până pe bd. Armata Poporului! Puteau reface acest traseu decât să îl plimbe pe 90 aiurea prin Drumul Taberei și apoi pe Mircea Vulcanescu!
Și numărul de ture pe 61, 20 de ture e mare! De la Complex Apusului la Universitate, am făcut 35 min! Cu viteza maxima intre 30 si 35 km/h și cu un otokar 61, la o statie jumate, inainte!
Scuze dacă am ieșit din topic
Avatar utilizator
Marian Andrei
Administrator
Mesaje: 4878
Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Vin Mar 01, 2024 10:13 pm

Pai daca e sa o luam asa nici pe 93 nu se utilizeaza atat de mult autonomia. Dar atat 93 cat si 61 aveau nevoie de o revitalizare. Iar restul problemelor ce tin de infrastructura si trafic sunt valabile pentru tot orasul. 90 nu mai merge in Drumul Taberei, momentan este intre Stadionul National si Vulcanescu, urmand sa fie prelungit cu Solaris la Crangasi/Ciurel, comasat cu linia 201.
Mobilitate.eu
TRANSPORT. INFRASTRUCTURA. MOBILITATE
Silviu
Utilizator nou
Mesaje: 64
Membru din: Sâm Feb 17, 2024 7:48 pm
Localitate: Bucuresti / Titan

Sâm Mar 02, 2024 8:04 am

Cu privire la linia 61, repet e o părere personală, nu înseamnă că am dreptate.
Însă linia 93, mi se pare bună ducerea lui în Cart. Brâncuși e o idee bună, iar cu autonomia,
sunt 3 statii până la Valea Oltului, plus cart Brâncuși!
Da, aveți dreptate, e nevoie de o revitalizare dar nu numai la 61 si 93, ci la multe alte linii!
Inlocuirea unor linii de autobuze cu troleibuze, si poate si unele trasee noi, ar trebui sa reducă poluarea, si timpul de așteptare mai scurt ar putea să convingă pe cei cu mașini personale , să folosească transportul în comun !
Lucian
Utilizator experimentat
Mesaje: 2179
Membru din: Mar Mai 17, 2022 9:44 pm

Mie Mar 06, 2024 8:28 pm

Doar ce au mai venit din troleibuze
https://vm.tiktok.com/ZGeydsGj9/
Scrie răspuns

Înapoi la “Troleibuzele STB SA”