Irisbus Citelis (100 - 2006)
- Marian Andrei
- Administrator
- Mesaje: 5974
- Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
Se lucreaza, fiind primul merge mai greu. Probabil iese prin octombrie.
- Marian Andrei
- Administrator
- Mesaje: 5974
- Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
5301 este primul Irisbus adus in decembrie 2006, impineste 17 ani de exploatare, fara perioade semnificative de stat in depou.
- Marian Andrei
- Administrator
- Mesaje: 5974
- Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
Ca tot intreaba lumea de 5348, tot greu merge treaba, poate sa il avem si pe el in 2-3 luni la strada. Este la vopsitorie, urmand sa iasa tot verde, intr-o schema asemanatoare celei deja cunoscute.
Din ce am inteles deja a fost vopsit in verde, macar se stie care va fi urmatorul Citelis ce va pleca la RK dupa 5348?..Marian Andrei scrie: ↑Mie Feb 07, 2024 9:28 pmCa tot intreaba lumea de 5348, tot greu merge treaba, poate sa il avem si pe el in 2-3 luni la strada. Este la vopsitorie, urmand sa iasa tot verde, intr-o schema asemanatoare celei deja cunoscute.
Solaris pe 70. 

- Marian Andrei
- Administrator
- Mesaje: 5974
- Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
5301, primul Irisbus Citelis pe 17.02.2007, prima zi cu troleibuze Irisbus in circulatie in Bucuresti, a intrat seria 5301-5310 pe liniile 61, 69 si 91.
Marian Andrei scrie: ↑Sâm Feb 17, 2024 6:29 pm5301, primul Irisbus Citelis pe 17.02.2007, prima zi cu troleibuze Irisbus in circulatie in Bucuresti, a intrat seria 5301-5310 pe liniile 61, 69 si 91.
5301-069-04.jpg
5301-069-02.jpg
Macar, in cei 17 ani de exploatare, si-au dovedit, cumva fiabilitatea, in ciuda mentenantei precare la care au fost, si sunt si la ora actuala supuse..
Solaris pe 70. 

- Marian Andrei
- Administrator
- Mesaje: 5974
- Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
17.02.2007 - 17.02.2024 

- Marian Andrei
- Administrator
- Mesaje: 5974
- Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
Sunt active aproximativ 85 din cele 99. O parte sunt reparabile foarte repede, dar inca nu era semnat contractul de service cu SAERP, posibil sa fi fost deja semnat.
Ma bucur ca incep sa revina din Citelisurile ,,canibalizate”. Deja la Vatra e in curs de completare/reactivare si 5375, care a stat retras, daca nu ma insel, din anul 2012. Iar la Bujoreni din ce stiu au vrut sa il reactiveze si pe 5328, doar ca a fost readus inapoi in parcul rece al depoului.Marian Andrei scrie: ↑Vin Mar 01, 2024 1:08 pmSunt active aproximativ 85 din cele 99. O parte sunt reparabile foarte repede, dar inca nu era semnat contractul de service cu SAERP, posibil sa fi fost deja semnat.
Solaris pe 70. 

- Marian Andrei
- Administrator
- Mesaje: 5974
- Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
Canibalizate total nu mai sunt multe, doar sunt unele cu diferite defecte uzuale care necesita interventia SAERP. Contract cu ei este cam permanent, dar uneori exista pauze scurte pentru procedurile birocratice de prelungire sau refacere a acestor contracte.
Pai oricum, din ce observ incep sa reactiveze cat mai multe Citelisuri, si in general de la Vatra, ca de la Bujoreni nu prea au reactivat in ultima vreme, din ce stiu este si 5384 in curs de reactivare, e oricum un semn clar ca se doreste sa se scape total de Ikarus, ceea ce e un lucru bun.Marian Andrei scrie: ↑Vin Mar 01, 2024 6:22 pmCanibalizate total nu mai sunt multe, doar sunt unele cu diferite defecte uzuale care necesita interventia SAERP. Contract cu ei este cam permanent, dar uneori exista pauze scurte pentru procedurile birocratice de prelungire sau refacere a acestor contracte.

Solaris pe 70. 

- Marian Andrei
- Administrator
- Mesaje: 5974
- Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
Teoretic cu o reechipare orice vehicul poate fi modificat cam oricum din punct de vedere al echipamentelor, insa clar pe niste troleibuze cu vechimea lor nu renteaza nici financiar nici tehnic. Vor mai merge probabil 5-10 ani in functie de urmatoarea achizitie, asa cum sunt.
- Marian Andrei
- Administrator
- Mesaje: 5974
- Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
5386 de Bujoreni a ajuns la URAC. 5348 este in curs de finalizare. A fost vopsit in verde cu dunga alba iar negrul este intre geamuri si dunga alba. Acoperisul a ramas alb.
Cam cand ar fi gata 5348? Am un dubiu ca pana in vara il termina.Marian Andrei scrie: ↑Lun Mar 04, 2024 10:00 am5386 de Bujoreni a ajuns la URAC. 5348 este in curs de finalizare. A fost vopsit in verde cu dunga alba iar negrul este intre geamuri si dunga alba. Acoperisul a ramas alb.
Solaris pe 70. 

Si oricum, cine s-ar mai interesa sa reechipeze niste troleibuze, care maine-poimaine implinesc 18 ani de exploatare. Totusi, sustin ideea sa faca RK-uri la Citelis, dar la ritmul URAC-ului, doar cateva pe an, nu prea se merita. Sper totusi sa vina cele 200 de troleibuze noi din licitatia aia si sa scapam si de Citelis.Marian Andrei scrie: ↑Lun Mar 04, 2024 9:35 amTeoretic cu o reechipare orice vehicul poate fi modificat cam oricum din punct de vedere al echipamentelor, insa clar pe niste troleibuze cu vechimea lor nu renteaza nici financiar nici tehnic. Vor mai merge probabil 5-10 ani in functie de urmatoarea achizitie, asa cum sunt.
Solaris pe 70. 

Citelis au marele avantaj ca sunt cu podea coborata, ceea ce le mai poate face utilizabile o perioada. Ramane de vazut cand se va face licitatia pentru urmatoarele troleibuze, care va fi planul cu ele. Presupun ca tot pe varianta cu autonomie se va merge, deci usor usor troleibuzele clasice nu isi vor mai gasi locul in configuratia retelei de transport de la momentul respectiv.
-
- Utilizator avansat
- Mesaje: 180
- Membru din: Sâm Feb 17, 2024 7:48 pm
- Localitate: Bucuresti / Titan
Mulțumesc pentru răspuns, e normal că având în vedere vechimea lor , nu mai renteaza din punct de vedere financiar!Marian Andrei scrie: ↑Lun Mar 04, 2024 9:35 amTeoretic cu o reechipare orice vehicul poate fi modificat cam oricum din punct de vedere al echipamentelor, insa clar pe niste troleibuze cu vechimea lor nu renteaza nici financiar nici tehnic. Vor mai merge probabil 5-10 ani in functie de urmatoarea achizitie, asa cum sunt.
-
- Utilizator avansat
- Mesaje: 180
- Membru din: Sâm Feb 17, 2024 7:48 pm
- Localitate: Bucuresti / Titan
Mai rău e cu achiziții de noi troleibuze, poate după alegeri, depinde cine iese și probabil, de câte fonduri nerambursabile vom dispune! Cu fonduri de la primărie sau stb abia dacă se fac unele reparatii! Apoi licitațiile, contracte si după încă un si ceva vom avea vehicole noi!