Solaris Trollino 12 (100 - 2023)
- Fadeey
- Utilizator avansat
- Mesaje: 192
- Membru din: Vin Iul 08, 2022 10:38 pm
- Localitate: Bucuresti, Sector 2
La 93 traseul modificat ar fi Gara de Nord - Cartier Brancusi, intrebarea mea este pe unde va merge, prin Valea Argesului dupa Valea Oltului (idem 221) sau Drumul Taberei dupa Ialomitei (idem 232, 168)?
- Marian Andrei
- Administrator
- Mesaje: 5582
- Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
Vom vedea cum vor fi modificate sau optimizate traseele din proiect.
Azi erau cel putin 5401 si 5402 in rodaj si specializarea soferilor pe linia 336.
Azi erau cel putin 5401 si 5402 in rodaj si specializarea soferilor pe linia 336.
- Marian Andrei
- Administrator
- Mesaje: 5582
- Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
Ca de obicei de la Stelian Bujduveanu
De sâmbătă, 3 februarie, bucureștenii vor circula cu primele troleibuze noi Solaris!
De la sfârșitul acestei săptămâni, linia 336 va deveni linia 61, iar traseul acesteia va fi asigurat de 9 troleibuze noi Solaris cu autonomie și 11 autobuze.
Linia 61 va asigura legătura între centrul Capitalei și cartierul Militari și va prelua actualul traseu al liniei 336, pornind de la Piața Rosetti, până la Complexul Comercial Apusului
_____
Preluarea acestui traseu va fi posibilă datorită autonomiei de 20 de km de care beneficiază troleibuzele Solaris. Aceasta va permite circulația troleibuzelor pe baterii, pe tronsonul cuprins între stația „Apusului” și capătul de linie „Complex Comercial Apusului”, unde nu există rețea electrică. Pe măsura livrării de către producător a altor noi troleibuze din lotul de 100 de unități, acestea vor înlocui treptat autobuzele, astfel că pe linia 61 vor circula numai vehicule nepoluante.
Porțiunea de traseu a actualei linii 61 (între zonele Master și Apusului) va fi acoperită de linia 62, al cărei parc de troleibuze va fi suplimentat corespunzător. Pe același tronson, călătorii pot utiliza și autobuzele liniei 178.
De sâmbătă, 3 februarie, bucureștenii vor circula cu primele troleibuze noi Solaris!
De la sfârșitul acestei săptămâni, linia 336 va deveni linia 61, iar traseul acesteia va fi asigurat de 9 troleibuze noi Solaris cu autonomie și 11 autobuze.
Linia 61 va asigura legătura între centrul Capitalei și cartierul Militari și va prelua actualul traseu al liniei 336, pornind de la Piața Rosetti, până la Complexul Comercial Apusului
_____
Preluarea acestui traseu va fi posibilă datorită autonomiei de 20 de km de care beneficiază troleibuzele Solaris. Aceasta va permite circulația troleibuzelor pe baterii, pe tronsonul cuprins între stația „Apusului” și capătul de linie „Complex Comercial Apusului”, unde nu există rețea electrică. Pe măsura livrării de către producător a altor noi troleibuze din lotul de 100 de unități, acestea vor înlocui treptat autobuzele, astfel că pe linia 61 vor circula numai vehicule nepoluante.
Porțiunea de traseu a actualei linii 61 (între zonele Master și Apusului) va fi acoperită de linia 62, al cărei parc de troleibuze va fi suplimentat corespunzător. Pe același tronson, călătorii pot utiliza și autobuzele liniei 178.
- punmeister
- Utilizator avansat
- Mesaje: 636
- Membru din: Mar Mai 03, 2022 7:12 pm
- Localitate: Aviatiei City
61. Foarte bine cum se procedeaza. Ma bucur ca se elimina astfel segregarea dintre liniile de autobuz si cele de troleibuz.
Pai indicativul pana la urma este al rutei, din punctul x via punctul y catre punctul z. Nu are foarte mare relevanta tipul de mijloc de transport pana la urma.
Ca o parere personala, ar fi bine sa se mearga si mai departe si sa se aplice principiul asta si la liniile naveta. Spre exemplu posibilul 605, ce va suplini lipsa tramvaiului pe Barbu Vacarescu de saptamana viitoare incolo, ar putea circula tot sub indicativul 5. Si ar produce si mai putina confuzie in randul calatorilor.
Ca o parere personala, ar fi bine sa se mearga si mai departe si sa se aplice principiul asta si la liniile naveta. Spre exemplu posibilul 605, ce va suplini lipsa tramvaiului pe Barbu Vacarescu de saptamana viitoare incolo, ar putea circula tot sub indicativul 5. Si ar produce si mai putina confuzie in randul calatorilor.
- Marian Andrei
- Administrator
- Mesaje: 5582
- Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
Avand in vedere ca propunerea pentru linia 97 este destul de limitata, am transmis catre TPBI doua variante de traseu care sa deserveasca mai bine zona centrala. Am si povestit putin mai mult pe site, aici las doar strict propunerile.
https://mobilitate.eu/calatorii-liniei-97-solaris/
Varianta 1 – traseu normal până la Gara de Nord, deconectarea de la rețeaua electrică de troleibuz, apoi continuarea pe Calea Griviței până la intersecția cu Calea Victoriei, viraj la dreapta pe Calea Victoriei, cu realizarea unei stații înainte de intersecția cu Bulevardul Dacia, urmând stația deja existentă pe Calea Victoriei (Calea Griviței, legătura cu linia 205). Continuând pe Calea Victoriei, se propune realizarea unei stații înaine de intersecția cu strada Știrbei Vodă, stația Ateneul Român, care va deservi și linia 205, distanța între stațiile Calea Griviței și Piața Revoluției fiind de 770 metri, nepermis de mult pentru o rută ce deservește o zonă centrală. În continuare troleibuzul operând în mod autonom va continua să circule până la intersecția cu Strada Ion Câmpineanu, virând la dreapta spre Sala Palatului, unde va opri în noua stație Sala Palatului, realizată înainte de intersecția cu strada Valter Mărăcineanu, fiind și capătul de linie al propunerii scurte de traseu prelungit. Ulterior troleibuzul va porni mai departe pe Strada Ion Câmpineanu, Luterană, Constantin Budișteanu, Mircea Vulcănescu (comun cu traseul liniei 178), până la intersecția cu strada Berzei, unde va intra spre Gara de Nord pe Strada Gării de Nord, oprind în stația Ministerul Transporturilor și continuând traseul până la revenirea pe Calea Griviței la intersecția cu Bulevardul Gheorghe Duca, unde se va reconecta la rețeaua electrică de troleibuz. Distanța parcursă în mod autonom este de 4,80 km față de traseul până la Gara de Nord.
Varianta 2 –traseu normal până la Gara de Nord, deconectarea de la rețeaua electrică de troleibuz, apoi continuarea pe Calea Griviței până la intersecția cu Calea Victoriei, viraj la dreapta pe Calea Victoriei, cu realizarea unei stații înainte de intersecția cu Bulevardul Dacia, urmând stația deja existentă pe Calea Victoriei (Calea Griviței, legătura cu linia 205). Continuând pe Calea Victoriei, se propune realizarea unei stații înaine de intersecția cu strada Știrbei Vodă, stația Ateneul Român, care va deservi și linia 205, distanța între stațiile Calea Griviței și Piața Revoluției fiind de 770 metri, nepermis de mult pentru o rută ce deservește o zonă centrală. În continuare troleibuzul operând în mod autonom va continua să circule până la intersecția cu Bulevardul Regina Elisabeta, unde va vira la dreapta.
Ca propunere de stație nouă, atât pentru linia 97 cât și pentru linia 61, realizarea unei noi stații în zona Piața Drapelului, care să se numească Piața Drapelului sau Bulevardul Regina Elisabeta, din nou, distanța între stațiile existente fiind prea mare pentru o zonă centrală.
În continuare, troleibuzele vor circula comun cu traseul de pe Bulevardul Mihail Kogalniceanu, Calea Plevnei, comun cu linia 70, până la Vasile Pârvan (intersecția cu Strada Berzei), având și posibilitatea cuplării la rețeaua electrică pe traseul de 3 stații. De la Vasile Pârvan troleibuzele vor vira la dreapta pe Strada Berzei unde vor circula până la intersecția cu Strada Gării de Nord, unde vor vira către Gara de Nord, oprid și la stația Ministerul Transporturilor și continuând traseul până la revenirea pe Calea Griviței la intersecția cu Bulevardul Gheorghe Duca, unde se va reconecta la rețeaua electrică de troleibuz. Distanța parcursă în mod autonom este de 5,40 km față de traseul până la Gara de Nord.
Această a doua variantă are și posibilitatea de a reconecta zona Bucureștii Noi – Străulești de zona centrală, dupa desființarea tramvaiului 20 care lega zona centrală de Laromet până la realizarea metroului în zonă.
https://mobilitate.eu/calatorii-liniei-97-solaris/
Varianta 1 – traseu normal până la Gara de Nord, deconectarea de la rețeaua electrică de troleibuz, apoi continuarea pe Calea Griviței până la intersecția cu Calea Victoriei, viraj la dreapta pe Calea Victoriei, cu realizarea unei stații înainte de intersecția cu Bulevardul Dacia, urmând stația deja existentă pe Calea Victoriei (Calea Griviței, legătura cu linia 205). Continuând pe Calea Victoriei, se propune realizarea unei stații înaine de intersecția cu strada Știrbei Vodă, stația Ateneul Român, care va deservi și linia 205, distanța între stațiile Calea Griviței și Piața Revoluției fiind de 770 metri, nepermis de mult pentru o rută ce deservește o zonă centrală. În continuare troleibuzul operând în mod autonom va continua să circule până la intersecția cu Strada Ion Câmpineanu, virând la dreapta spre Sala Palatului, unde va opri în noua stație Sala Palatului, realizată înainte de intersecția cu strada Valter Mărăcineanu, fiind și capătul de linie al propunerii scurte de traseu prelungit. Ulterior troleibuzul va porni mai departe pe Strada Ion Câmpineanu, Luterană, Constantin Budișteanu, Mircea Vulcănescu (comun cu traseul liniei 178), până la intersecția cu strada Berzei, unde va intra spre Gara de Nord pe Strada Gării de Nord, oprind în stația Ministerul Transporturilor și continuând traseul până la revenirea pe Calea Griviței la intersecția cu Bulevardul Gheorghe Duca, unde se va reconecta la rețeaua electrică de troleibuz. Distanța parcursă în mod autonom este de 4,80 km față de traseul până la Gara de Nord.
Varianta 2 –traseu normal până la Gara de Nord, deconectarea de la rețeaua electrică de troleibuz, apoi continuarea pe Calea Griviței până la intersecția cu Calea Victoriei, viraj la dreapta pe Calea Victoriei, cu realizarea unei stații înainte de intersecția cu Bulevardul Dacia, urmând stația deja existentă pe Calea Victoriei (Calea Griviței, legătura cu linia 205). Continuând pe Calea Victoriei, se propune realizarea unei stații înaine de intersecția cu strada Știrbei Vodă, stația Ateneul Român, care va deservi și linia 205, distanța între stațiile Calea Griviței și Piața Revoluției fiind de 770 metri, nepermis de mult pentru o rută ce deservește o zonă centrală. În continuare troleibuzul operând în mod autonom va continua să circule până la intersecția cu Bulevardul Regina Elisabeta, unde va vira la dreapta.
Ca propunere de stație nouă, atât pentru linia 97 cât și pentru linia 61, realizarea unei noi stații în zona Piața Drapelului, care să se numească Piața Drapelului sau Bulevardul Regina Elisabeta, din nou, distanța între stațiile existente fiind prea mare pentru o zonă centrală.
În continuare, troleibuzele vor circula comun cu traseul de pe Bulevardul Mihail Kogalniceanu, Calea Plevnei, comun cu linia 70, până la Vasile Pârvan (intersecția cu Strada Berzei), având și posibilitatea cuplării la rețeaua electrică pe traseul de 3 stații. De la Vasile Pârvan troleibuzele vor vira la dreapta pe Strada Berzei unde vor circula până la intersecția cu Strada Gării de Nord, unde vor vira către Gara de Nord, oprid și la stația Ministerul Transporturilor și continuând traseul până la revenirea pe Calea Griviței la intersecția cu Bulevardul Gheorghe Duca, unde se va reconecta la rețeaua electrică de troleibuz. Distanța parcursă în mod autonom este de 5,40 km față de traseul până la Gara de Nord.
Această a doua variantă are și posibilitatea de a reconecta zona Bucureștii Noi – Străulești de zona centrală, dupa desființarea tramvaiului 20 care lega zona centrală de Laromet până la realizarea metroului în zonă.
La liniile de tramvaie ar trebui sa le lasa cu 6XX pentru ca nu va opri in aceleasi statii, in unele cazuri probabil nici acelasi traseu. Pentru liniile de troleu da se poate tine indicativul liniei.Ice scrie: ↑Mie Ian 31, 2024 2:08 pmPai indicativul pana la urma este al rutei, din punctul x via punctul y catre punctul z. Nu are foarte mare relevanta tipul de mijloc de transport pana la urma.
Ca o parere personala, ar fi bine sa se mearga si mai departe si sa se aplice principiul asta si la liniile naveta. Spre exemplu posibilul 605, ce va suplini lipsa tramvaiului pe Barbu Vacarescu de saptamana viitoare incolo, ar putea circula tot sub indicativul 5. Si ar produce si mai putina confuzie in randul calatorilor.
- Marian Andrei
- Administrator
- Mesaje: 5582
- Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
De maine...
Update - se pare ca nu de maine, ci la o data ce va fi anuntata ulterior.
Update - se pare ca nu de maine, ci la o data ce va fi anuntata ulterior.
- Marian Andrei
- Administrator
- Mesaje: 5582
- Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
Troleibuzele nu ies de maine, nu este nicio problema grava, dar mai dureaza putin procedurile. Nu ar trebui sa se mai lungeasca mai mult de 1-2 saptamani.
Da,nu stiu ce sa zic si cum la treaba asta,dar ca sa fiu scurt,pare(deci nu spun că este și așa) ca cineva "ia tras presul de sub picioare celuilalt". Să nu uităm că suntem în an electoral și greu de crezut că nu se știa stadiul acestor troleibuze la modul că daca sunt înregistrate/înmatriculate pentru a fi gata de traseu.Dau foarte prost aceste lucruri,asta după ce ai anunțat pe internet că acestea vor intra in traseu,dar de fapt nu mai intra. Curios de văzut și în cazul liniei 5,daca și acolo încep de "luni"lucrările sau sa ne așteptăm de fapt că vor începe luna viitoare...
- Marian Andrei
- Administrator
- Mesaje: 5582
- Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
Ramane situatia actuala pana la finalizarea punerii in functiune a troleibuzelor. Oricum, partea buna este ca la fel ca la tramvaie, ele vin in continuare, cu cat mai multe, cu atat mai bine.
- Marian Andrei
- Administrator
- Mesaje: 5582
- Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
Eu zic ca nu are rost sa mai dezbatem subiectul, iar in lipsa unui comunicat asteptam sa anunte sau sa aflam ceva concret despre noua data a iesirii in traseu, oricum din ce informatii am nu este o amanare de durata.
https://www.facebook.com/groups/7517951 ... 5875393312
O fi adevarat ?
Sau e razboi politic si asta ?
O fi adevarat ?
Sau e razboi politic si asta ?
- Marian Andrei
- Administrator
- Mesaje: 5582
- Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
Nu vreau sa intram in discutii de genul aici.
P.S. Dar ca sa linistim apele, este doar o remediere de soft ramasa de la retelele standard de 600V, in trst nu este vreo problema sau ceva care sa nu corespunda.
P.S. Dar ca sa linistim apele, este doar o remediere de soft ramasa de la retelele standard de 600V, in trst nu este vreo problema sau ceva care sa nu corespunda.
- Marian Andrei
- Administrator
- Mesaje: 5582
- Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
Au circulat fara probleme, dar au avut ceva limitari date de softul care regla echipamentul pentru 600V. Circula o groaza de prostii si aberatii pe internet pe tema asta, unii fac comparatii cu incarcatoarele de telefon etc. In realitate problema nu exista, fiind vorba doar de un soft venit din fabrica in versiunea gresita, Medcom livrand in general echipamentele pentru troleibuze ce au mers in orase cu 750V. Softul a fost actualizat, vor mai face cateva probe si in cateva zile intra in circulatie. Asteptam anuntul oficial si nu mai stam la povesti pentru o discutie inexistenta.
Subiectul se inchide pana la anuntul iesirii in circulatie, orice mesaj pe tema asta in alt subiect va fi sters.
Subiectul se inchide pana la anuntul iesirii in circulatie, orice mesaj pe tema asta in alt subiect va fi sters.
- Marian Andrei
- Administrator
- Mesaje: 5582
- Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
Conform InfoTB 5401 si 5402 circula pe linia 61, traseul normal al liniei.
P.S. Inteleg ca nu sunt cu calatori, ci probe.
P.S. Inteleg ca nu sunt cu calatori, ci probe.
- Marian Andrei
- Administrator
- Mesaje: 5582
- Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
Saptamana viitoare mai sosesc aproximativ 15 troleibuze. Cam asa va fi ritmul pana vin toate, 15-20 pe luna pana in iunie.
Primele linii sunt 61 si 93 cum deja se stie.
Primele linii sunt 61 si 93 cum deja se stie.
- Marian Andrei
- Administrator
- Mesaje: 5582
- Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
Am solicitat la STB SA graficul estimat de livrare al noilor troleibuze, primind acest raspuns.
Deja când se va intra cu ele,cel mai probabil se va ieși cu ele atât în 61 cat și în 93.
93-ul rămâne să fie dus în cartier Brâncuși sau și aici vedem modificări ?
P.S : Interesant de văzut,după modelul 336 daca dispare și 168 sau în cel mai fericit caz sa fie scurtat traseul acestuia.
93-ul rămâne să fie dus în cartier Brâncuși sau și aici vedem modificări ?
P.S : Interesant de văzut,după modelul 336 daca dispare și 168 sau în cel mai fericit caz sa fie scurtat traseul acestuia.