Știri și discutii despre proiect
Scris: Dum Mai 29, 2022 9:47 am
În ședinta CGMB din data de 2 iunie 2022 urmează să fie discutat și votat proiectul de hotărâre privind aprobarea indicatorilor tehnico – economici faza DALI, pentru obiectivul de investiții “Reabilitare sistem rutier pe Str. Barbu Văcărescu și Str. Căpitan Av. Alexandru Șerbănescu de la Șos. Ștefan Cel Mare la Pod Băneasa"
Linia 5 se afla in studiul de oportunitate pentru achizitia urmatorului lot de 200 de tramvaie noi, fiind planficata pentru modernizarea totala a parcului.
https://doc.pmb.ro/consiliu/sedinte/471/oz/10608.pdf
1. Valoarea totala 228.479. 190, 24 lei cu TVA
2. Din care C+M: 166. 693. 158, 94 lei cu TVA
3. Durata de realizare a investitiei: 18 luni (din care 12 luni durata de executie)
Infrastructura de tramvai aferenta liniei 5 are doua terminale (Plata Sfanta Vineri si Bucla de Tntoarcere de pe Str. Gratioasa zona Pasaj Baneasa ) si strabate urmatoarele artere: Str, Sf. Vineri, Calea Mosrlor, Str.. Dr. Alexandru Paleologu, Str. Armand Calinescu, Str. Vasile Lascar, Bd. Dacia, Str. Alecu Russo, Str. Tunari, Str. Barbu Vacarescu, Str. Capitan Alexandru Serbanescu, Pasaj Baneasa, B-dul. Aerogarii. Linia de tramvai 5 este una dintre liniile eficiente, avand un numar mediu de 11.731 Tmbarcari pe zi. Ea leaga cartiere importante ale orasului si, totodata, se realizeaza legatura cu transportul subteran (metrou). Numarul de calatori va creste semnificativ prin achizitia noilor tramvaie.
Tntregul traseu are 14,4 km cale simpla din care portiunile modernizatesunt: terminalul Sf. Vineri, Str. Sf. Vineri, Calea Mosilor pana la intersectia cu Str. Dr. Alexandru Paleologu, Str. Tunari, Pasaj Baneasa si B-dul. Aerogarii pana la bucla de Tntoarcere de pe Str. Gratioasa (exclusiv bucla) adica 2, 1 km cale simpla. Lungimea totala a tronsoanelor linie curenta care se va moderniza este de 4, 25 km cale dubla. Pe traseul liniei de tramvai 5 se vor moderniza 15 peroane.
Necesitatea si oportunitatea lucrarii este impusa de starea tehnica a liniei curente de tramvai, care nu ma.i permit functionarea Tn conditii de siguranta pentru calatori. Pentru realizarea acestui obiectiv de investitii a fast Tntocmita documentatia tehnico economica, faza DALI prin care s-a descris situatia existenta, caracteristicile principale, costurile estimative și principalii indicatori tehnico-economici, precum si alte date semnificative, transmisa de catre S.T. B. cu adresa nr. 153313/09. 05. 2022, depusa la Registratura Primariei Municipiului Bucuresti - DirectiaGenerala lnvestitii - Directia Planificare investitii cu nr. 58080/16. 05. 2022, in vederea avizarii Tn Consiliul Tehnico - Economic din cadrul Primariei Municipiului Bucuresti (Aviz C.T. E. nr. 56/58080/19. 05. 2022).
Obiectivele urmarite prin modernizarea liniei de tramvai 5 , sunt urmatoarele:
- in cazul mentinerii tipului de tramvai existent si o crestere a vitezei de exploatare cu 30% ca urmare a modernizarii caii de rulare si a delimitarii amprizei liniei de tramvai pe B-dul. Barbu Vacarescu vom avea:
. Cresterea fluxului de calatori la orele de varf, cu circa 18, 18% respectiv cu 394 calatori pe ora;
. Scaderea intervalului de succedare a tramvaielor, fata de valorile actuale, cu pana la 15, 4%;
. Cresterea numarului de curse efectuate de tramvaiele aflate pe traseu, cu aproximativ 18%;
In cazul introducerii tramvaielor cu lungimea de 36 m si o crestere a vitezei de exploatare cu 30% ca urmare a modernizarii caii de rulare si a delimitarii amprizei
linei de tramvai pe 'B-dul. Barbu Vacarescu, vom avea o crestere a fluxului de calatori la orele de varf cu circa 42, 18%, respectiv 931 calatori pe ora.
In momentul demararii lucrarilor vom structura noul forum destinat monitorizarii proiectului.
Linia 5 se afla in studiul de oportunitate pentru achizitia urmatorului lot de 200 de tramvaie noi, fiind planficata pentru modernizarea totala a parcului.
https://doc.pmb.ro/consiliu/sedinte/471/oz/10608.pdf
1. Valoarea totala 228.479. 190, 24 lei cu TVA
2. Din care C+M: 166. 693. 158, 94 lei cu TVA
3. Durata de realizare a investitiei: 18 luni (din care 12 luni durata de executie)
Infrastructura de tramvai aferenta liniei 5 are doua terminale (Plata Sfanta Vineri si Bucla de Tntoarcere de pe Str. Gratioasa zona Pasaj Baneasa ) si strabate urmatoarele artere: Str, Sf. Vineri, Calea Mosrlor, Str.. Dr. Alexandru Paleologu, Str. Armand Calinescu, Str. Vasile Lascar, Bd. Dacia, Str. Alecu Russo, Str. Tunari, Str. Barbu Vacarescu, Str. Capitan Alexandru Serbanescu, Pasaj Baneasa, B-dul. Aerogarii. Linia de tramvai 5 este una dintre liniile eficiente, avand un numar mediu de 11.731 Tmbarcari pe zi. Ea leaga cartiere importante ale orasului si, totodata, se realizeaza legatura cu transportul subteran (metrou). Numarul de calatori va creste semnificativ prin achizitia noilor tramvaie.
Tntregul traseu are 14,4 km cale simpla din care portiunile modernizatesunt: terminalul Sf. Vineri, Str. Sf. Vineri, Calea Mosilor pana la intersectia cu Str. Dr. Alexandru Paleologu, Str. Tunari, Pasaj Baneasa si B-dul. Aerogarii pana la bucla de Tntoarcere de pe Str. Gratioasa (exclusiv bucla) adica 2, 1 km cale simpla. Lungimea totala a tronsoanelor linie curenta care se va moderniza este de 4, 25 km cale dubla. Pe traseul liniei de tramvai 5 se vor moderniza 15 peroane.
Necesitatea si oportunitatea lucrarii este impusa de starea tehnica a liniei curente de tramvai, care nu ma.i permit functionarea Tn conditii de siguranta pentru calatori. Pentru realizarea acestui obiectiv de investitii a fast Tntocmita documentatia tehnico economica, faza DALI prin care s-a descris situatia existenta, caracteristicile principale, costurile estimative și principalii indicatori tehnico-economici, precum si alte date semnificative, transmisa de catre S.T. B. cu adresa nr. 153313/09. 05. 2022, depusa la Registratura Primariei Municipiului Bucuresti - DirectiaGenerala lnvestitii - Directia Planificare investitii cu nr. 58080/16. 05. 2022, in vederea avizarii Tn Consiliul Tehnico - Economic din cadrul Primariei Municipiului Bucuresti (Aviz C.T. E. nr. 56/58080/19. 05. 2022).
Obiectivele urmarite prin modernizarea liniei de tramvai 5 , sunt urmatoarele:
- in cazul mentinerii tipului de tramvai existent si o crestere a vitezei de exploatare cu 30% ca urmare a modernizarii caii de rulare si a delimitarii amprizei liniei de tramvai pe B-dul. Barbu Vacarescu vom avea:
. Cresterea fluxului de calatori la orele de varf, cu circa 18, 18% respectiv cu 394 calatori pe ora;
. Scaderea intervalului de succedare a tramvaielor, fata de valorile actuale, cu pana la 15, 4%;
. Cresterea numarului de curse efectuate de tramvaiele aflate pe traseu, cu aproximativ 18%;
In cazul introducerii tramvaielor cu lungimea de 36 m si o crestere a vitezei de exploatare cu 30% ca urmare a modernizarii caii de rulare si a delimitarii amprizei
linei de tramvai pe 'B-dul. Barbu Vacarescu, vom avea o crestere a fluxului de calatori la orele de varf cu circa 42, 18%, respectiv 931 calatori pe ora.
In momentul demararii lucrarilor vom structura noul forum destinat monitorizarii proiectului.