Supriza de la Busworld 2023 vine din România, de la Mediaș, motiv pentru care am ales să începem cu producătorul român seria reportajelor cu producătorii prezenți la evenimentul de la Brussels. Dacă inițial prezentarea nu ducea deloc spre un produs Made in România, steagul și sigla autobuzului au clarificat rapid situația. Totuși, primul impact vizual al frontalei autobuzului m-a dus imediat cu gandul spre o combinație între frontala mașinilor Dacia 1300.
Designul autobuzului este unul interesant, dar simplu, cu displayuri electronice și dinamice pe ambele laterale ale autobuzului, un suport interesant pentru informarea exterioară, dar și pentru materiale publicitare. Nu rețin să fi văzut până acum autobuze cu o asemenea dotare. Tot din design, toate echipamentele sunt acoperite, inclusiv cele de pe acoperiș fiind ascunse de măști aerodinamice care dau o impresie foarte plăcută de caroserie înaltă.
Tehnic, autobuzul este produs în România, proiectul și designul fiind realizate de Automecanica Mediaș în colaborare cu compania de design Arino Design, din Spania. Caroseria sudată de sisteme robot de înaltă precizie este construită din oțel inoxidabil cu piese tăiate și turnate în sisteme robotizate de înaltă precizie. Toate procesele de producție a caroseriilor se realizează cu echipamente de la branduri de top, precum Trumph, Bystronic, Masak și Haas, ce folosesc sisteme laser și sisteme de sudură și tăiere de înaltă calitate și precizie. Toate acestea au fost aduse la uzinele Automecanica Mediaș în urma unor investiții ample realizate în ultimii ani.
Autobuzul model AM12 EB400 este unul total electric, construit pe o punte față/spate de la ZF, unul din cei mai mari producători de punți și nu numai, pentru autobuze, ce sunt utilizate și de branduri de top precum Mercedes și Otokar. Tot în punțile ZF sunt incluse și sisteme de suspensie și antipatinare, dar și sisstem de kneeling realizat cu ajutorul suspensiilor cu perne de aer echipate cu ECAS. Motorizarea este asigurată cu ajutorul unui motor dublu cu acționare directă Plastic Omnium (un producător francez de sisteme pentru mobilitatea viitorului, prezent și în România, la Pitești) cu o putere totală de 250 kW. Sistemul de frânare pneumatic cu frână cu disc este produs de Wabco, fiind echipat și cu ABS și ASR.
Bateriile și sistemul de comandă sunt de asemenea produse de o companie de profil, fiind integrate și soluții de monitorizare a bateriilor și flotei, cu sisteme CCTV dar și sistemul de informare multiplex, produse de ACTIA. Pachetul de baterii este personalizabil cu o putere de până la 420 kWh și opțiune NMC sau LFP. Încărcarea se poate realiza noaptea, iar bateriile sunt instalate pe acoperiș, fiind utilizate între 5 și 12 module. Capacitatea este de 87 călători și un spațiu pentru scaun rulant, cu număr de scaune personalizabil, standard fiind 24 de locuri. Trapa pentru accesul cărucioarelor rulante poate fi acționată atât manual cât și electric, pentru interiorul autobuzului și nu numai fiind disponibile o serie de persoanlizări în funcție de client. Evident, autobuzul vine cu sisteme HVAC pentru călători și cabina șoferului.
Platforma autobuzului electric de 12 metri prezentată la Brussels este prima dintr-o gamă mai largă, aceasta urmând să fie un pachet comple de mobilitate, de la midibuze de 8-10 metri, până la autobuze inter-urbane și autocare, toate electrice. Mai mult, gama de autobuze poate fi echipată și ca troleibuze și troleibuze cu autonomie. Cu aceste produse, Automecanica Mediaș urmărește să intre în special pe piața din România dar și din regiune, cererea de mijloace de transport electrice fiind în creștere constantă odată cu politica zero emisii.
https://mobilitate.eu/busworld-2023-aut ... ca-medias/
Automecanica Mediaș vrea să cucerească piața autobuzelor electrice și a troleibuzelor din regiune
- Marian Andrei
- Administrator
- Mesaje: 5562
- Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
- Marian Andrei
- Administrator
- Mesaje: 5562
- Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
Exteriorul autobuzului
- Marian Andrei
- Administrator
- Mesaje: 5562
- Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
Interiorul autobuzului
- Marian Andrei
- Administrator
- Mesaje: 5562
- Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
Postul de conducere