HESS prezintă modelele full electrice și troleibuz lighTram 12 și 18

Mobilitate.eu prezintă companiile și tehnologiile aduse la Busworld Brussels 2023
Avatar utilizator
Marian Andrei
Administrator
Mesaje: 5138
Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mie Oct 18, 2023 12:34 am

Prezenți la Brussels, elvețienii de la Hess au adus două vehicule total electrice din gama lighTram. Primul este un autobuz full electric HESS lighTram 12 Plug, urmat de un troleibuz articulat cu autonomie, lighTram 19.

Autobuzul full electric lighTram 12 Plug adus la expoziție este parte a lotului pentru InterBUS AG, fiind un vehicul de 12 metri, ce poate transporta 62 de călători în picioare și 27 pe scaune. Caroseria este realizată din aluminiu, utilizând sistemul CO-BOLT, iar sistemul motor este total electric, cu motoare cu magnet permanent, răcite cu lichid. Sistemele de încălzire și ventilație sunt total electrice și automatizate, fără a necesita alimentarea cu combustibili tradiționali. Încărcarea se asigura prin priză standard CCS2. Vehiculul este unul 100% LF.

20231006_100232.jpg
20231006_100232.jpg (127.66 KiB) Vizualizat de 274 ori
20231006_100226.jpg
20231006_100226.jpg (171.84 KiB) Vizualizat de 274 ori
20231006_100221.jpg
20231006_100221.jpg (274.13 KiB) Vizualizat de 274 ori
20231006_100213.jpg
20231006_100213.jpg (280.5 KiB) Vizualizat de 274 ori
Mobilitate.eu
TRANSPORT. INFRASTRUCTURA. MOBILITATE
Avatar utilizator
Marian Andrei
Administrator
Mesaje: 5138
Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mie Oct 18, 2023 12:44 am

Troleibuzul cu autonomie este unul din modelul lighTram 19 DC, cu o capacitate de 140 călători și o autonomie de până la 30 km fără rețea de alimentare. Astfel, troleibuzul poate opera fără rețea de contact, fiind optim pentru zonele centrale ale orașelor unde rețelele de alimentare și stâlpii pot încărca nejustificat peisajul, tendința fiind de renunțare la acestea. Mai mult, autonomia poate fi utilizată și în zonele periferice, unde prelungirea traseelor cu câteva stații se poate realiza fără a mai construi rețea de contact suplimentară.

Caroseria este din aluminiu, sistemul de direcție este electrohidraulic, iar tracțiunea electrică este asigurată de 5 motoare. Alimentarea pe timp de noapte se realizează cu priza CCS2, iar în timpul operării se realizează automat, la 600/750V în timpul mersului. Sistemele de climatizare și încălzire sunt și în acest caz 100% electrice, fără a mai necesita utilizarea altor tipuri de combustibil. Ca standard, troleibuzul este omologat EN50502 iar ca autobuz electric corespunde ECE R107.

20231006_100321.jpg
20231006_100321.jpg (227.78 KiB) Vizualizat de 273 ori
DSC_8187.jpg
DSC_8187.jpg (174.5 KiB) Vizualizat de 273 ori
DSC_8189.jpg
DSC_8189.jpg (177.74 KiB) Vizualizat de 273 ori
DSC_8190.jpg
DSC_8190.jpg (246.9 KiB) Vizualizat de 273 ori
Mobilitate.eu
TRANSPORT. INFRASTRUCTURA. MOBILITATE
Avatar utilizator
Marian Andrei
Administrator
Mesaje: 5138
Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mie Oct 18, 2023 12:48 am

Cabina troleibuzului

DSC_8175.jpg
DSC_8175.jpg (182.75 KiB) Vizualizat de 272 ori
DSC_8174.jpg
DSC_8174.jpg (112.76 KiB) Vizualizat de 272 ori
DSC_8172.jpg
DSC_8172.jpg (105.68 KiB) Vizualizat de 272 ori
Mobilitate.eu
TRANSPORT. INFRASTRUCTURA. MOBILITATE
Avatar utilizator
Marian Andrei
Administrator
Mesaje: 5138
Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mie Oct 18, 2023 12:49 am

Interiorul troleibuzului

DSC_8169.jpg
DSC_8169.jpg (249.82 KiB) Vizualizat de 271 ori
DSC_8170.jpg
DSC_8170.jpg (232.83 KiB) Vizualizat de 271 ori
DSC_8176.jpg
DSC_8176.jpg (211.43 KiB) Vizualizat de 271 ori
DSC_8177.jpg
DSC_8177.jpg (207.12 KiB) Vizualizat de 271 ori
DSC_8179.jpg
DSC_8179.jpg (176.24 KiB) Vizualizat de 271 ori
DSC_8180.jpg
DSC_8180.jpg (202.32 KiB) Vizualizat de 271 ori
DSC_8183.jpg
DSC_8183.jpg (241.65 KiB) Vizualizat de 271 ori
DSC_8184.jpg
DSC_8184.jpg (246.07 KiB) Vizualizat de 271 ori
DSC_8185.jpg
DSC_8185.jpg (184.32 KiB) Vizualizat de 271 ori
DSC_8186.jpg
DSC_8186.jpg (214.14 KiB) Vizualizat de 271 ori
Mobilitate.eu
TRANSPORT. INFRASTRUCTURA. MOBILITATE
Scrie răspuns

Înapoi la “Busworld 2023 - Reportajele mobilitate.eu”