Francezii de la SAFRA prezintă autobuzul cu hidrogen HYCITY H2 cu finisaje din PET reciclat

Mobilitate.eu prezintă companiile și tehnologiile aduse la Busworld Brussels 2023
Avatar utilizator
Marian Andrei
Administrator
Mesaje: 4954
Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Sâm Oct 14, 2023 9:52 am

Producătorul francez SAFRA a adus la Brussels un model de autobuz de 12 metri, alimentat cu hidrogen și cu un design foarte interesant, light. HYCITY H2 a fost lansat în premieră la Busworld 2023. Autobuzul are o autonomie de 350 km, baterii Microvast, celule de combustibil de la Symbio și punți de la ZF. Mai mult, conform producătorului, mare parte din construcția interiorului este realizată din PET reciclat și material plastic din industria alimentară. Tratarea specială a izolației fonice generale datorită simplificării motorizării și a designului construcției interioare a avut ca rezultat o reducere a emisiilor de zgomot produse. Primele 10 autobuze vor fi livrate în Franța, în orașul Dunkirk.

Podeaua este total coborâtă iar accesul se realizează pe 3 uși duble, de dimensiunea celor de tramvai, care cresc viteza de îmbarcare a călătorilor, în timp ce interiorul îi primește cu un ambient plăcut datorat sistemului de iluminat full LED, inclusiv cu iluminat în scaune și a tavanului cu zonă panoramică, ce aduce mai multă lumină în spatele autobuzului, unde de obicei este cea mai întunecată zonă.

Tracțiunea electrică este modificată cu un sistem cu axă motoare și transmisie directă, fiind redusă ocuparea spațiului și eliminat zgomotul produs de echipamentele la care s-a renunțat în urma simplificării sistemului de tracțiune.

Tehnic, tracțiunea este asigurată de două motoare electrice de 125 kW fiecare, alimentate de baterii NMC de 130 kWh. Bateriile sunt alimentate de celule de combustibil de 45 kW. Hidrogenul este stocat în 6 rezervoare de 35 kg. Rezervoarele de hidrogen sunt montate pe acoperis, în partea frontală, în timp ce echipamentul de transformare în energie electrică este spre spatele vehiculului, tot pe acoperiș. Bateriile sunt instalate în dulapul din spatele autobuzului, unde la autobuzele clasice găsim motorul diesel poluant.

Foto: mobilitate.eu

DSC_8227.jpg
DSC_8227.jpg (243.07 KiB) Vizualizat de 232 ori
DSC_8226.jpg
DSC_8226.jpg (226.05 KiB) Vizualizat de 232 ori
DSC_8225.jpg
DSC_8225.jpg (227.77 KiB) Vizualizat de 232 ori
DSC_8224.jpg
DSC_8224.jpg (228.81 KiB) Vizualizat de 232 ori
DSC_8208.jpg
DSC_8208.jpg (215.51 KiB) Vizualizat de 232 ori
Mobilitate.eu
TRANSPORT. INFRASTRUCTURA. MOBILITATE
Avatar utilizator
Marian Andrei
Administrator
Mesaje: 4954
Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Sâm Oct 14, 2023 9:53 am

Cabina

DSC_8219.jpg
DSC_8219.jpg (138.86 KiB) Vizualizat de 231 ori
DSC_8218.jpg
DSC_8218.jpg (203.39 KiB) Vizualizat de 231 ori
Mobilitate.eu
TRANSPORT. INFRASTRUCTURA. MOBILITATE
Avatar utilizator
Marian Andrei
Administrator
Mesaje: 4954
Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Sâm Oct 14, 2023 9:53 am

Interiorul

DSC_8220.jpg
DSC_8220.jpg (126.14 KiB) Vizualizat de 230 ori
DSC_8216.jpg
DSC_8216.jpg (85.78 KiB) Vizualizat de 230 ori
DSC_8215.jpg
DSC_8215.jpg (151.96 KiB) Vizualizat de 230 ori
DSC_8214.jpg
DSC_8214.jpg (154.11 KiB) Vizualizat de 230 ori
DSC_8213.jpg
DSC_8213.jpg (96.96 KiB) Vizualizat de 230 ori
DSC_8212.jpg
DSC_8212.jpg (202.15 KiB) Vizualizat de 230 ori
DSC_8211.jpg
DSC_8211.jpg (209.15 KiB) Vizualizat de 230 ori
DSC_8210.jpg
DSC_8210.jpg (180.68 KiB) Vizualizat de 230 ori
DSC_8209.jpg
DSC_8209.jpg (181.14 KiB) Vizualizat de 230 ori
Mobilitate.eu
TRANSPORT. INFRASTRUCTURA. MOBILITATE
Avatar utilizator
Marian Andrei
Administrator
Mesaje: 4954
Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Sâm Oct 14, 2023 9:55 am

Organizarea autobuzului, schita de la producator...

safra.jpg
safra.jpg (125.54 KiB) Vizualizat de 229 ori
gabarit-HYCITY-scaled-e1653393190890.jpg
gabarit-HYCITY-scaled-e1653393190890.jpg (117.89 KiB) Vizualizat de 229 ori
Mobilitate.eu
TRANSPORT. INFRASTRUCTURA. MOBILITATE
Scrie răspuns

Înapoi la “Busworld 2023 - Reportajele mobilitate.eu”