Autobuzul full electric Dancer Bus vine ca o surpriză dinamică din Lituania

Mobilitate.eu prezintă companiile și tehnologiile aduse la Busworld Brussels 2023
Avatar utilizator
Marian Andrei
Administrator
Mesaje: 5395
Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Dum Oct 15, 2023 7:19 pm

Lituania a adus o supriză la Busworld 2023, autobuzul full electric Dancer Bus, produs de o echipă de ingineri inovativi, organizați sub forma Vėjo Projektai UAB cu sediul în Klaipeda, un mic oraș port.

„Busworld 2023 este evenimentul principal care dezvăluie viitorul transportului comercial de pasageri. Conceptul evenimentului este în concordanță cu viziunea noastră, vrem să facem diferența în sectorul autobuzelor electrice, așa că oportunitatea de a debuta aici este foarte importantă. Este o oportunitate bună de a întâlni lideri din industrie, potențiali parteneri și clienți. Vizitatorii standului vor afla o mulțime de informații pe care ne propunem să schimbăm modul în care se dezvoltă următoarea generație de autobuze electrice”, spune Alvydas Naujėkas, CEO al Dancer Buses.

Vizitatorii standului Klaipėda Group au aflat despre două modele de autobuze Dancer, 100% electrice, avansate din punct de vedere tehnologic. Primul este Dancer cu încărcare rapidă (FC 75) și Dancer pentru distanțe lungi (LR 530). Autobuzele electrice cu podea joasă produse și operate în Lituania au economisit deja aproape jumătate de milion de tone de emisii de CO2.

Dancerul cu încărcare rapidă (FC 75), conceput pentru conducerea dinamică în oraș, se caracterizează prin timpul său de încărcare ultra-rapid de doar 8 minute. Autobuzul este, de asemenea, extrem de economic, cu un consum mediu de energie de 0,72 kWh/km, permițându-i să parcurgă până la 100 km cu o singură încărcare. Aceste caracteristici tehnice, împreună cu încărcarea rapidă, asigură că autobuzul este ușor de utilizat în oraș.

Modelul Dancer cu rază lungă de acțiune (LR 530) are o autonomie impresionantă de 530 km la o singură încărcare. Această rezistență este asigurată de bateriile NMC litiu-ion de capacitate ultra-înaltă. Reîncărcarea la 100% durează între una și patru ore, ceea ce facilitează planificarea programelor de transport public pentru operatori.
Dancer își propune să devină un concurent competitiv la categoria autobuze de 12 metri, concurând atât cu producătorii europeni, cât și cu cei chinezi. Compania se concentrează foarte mult pe reducerea greutății și construcția caroseriei și vizează cel mai înalt nivel de funcționalitate.

„Am căutat noi soluții pentru structura caroseriei, așa că inginerii Dancer au dezvoltat o nouă generație de materiale compozite în colaborare cu universități de top și producători cunoscuți de turbine eoliene. Corpul este solid și ușor, iar utilizarea materialelor plastice reciclate din oceane asigură durabilitatea. Materialele compozite au înlocuit metalul în multe locuri, inclusiv pe șasiu”, spune Naujėkas.

Utilizarea materialelor compozite în construcția autobuzului, care sunt mult mai ușoare decât oțelul, a redus greutatea acestuia. Greutatea autobuzului cu baterii începe de la 8,6 tone. Prin comparație, media industriei în categoria autobuzelor electrice de 12 metri este între 12 și 14 tone. Greutatea mai mică face autobuzele Dancer mai dinamice și mai puțin consumatoare de energie.

Compania din Klaipėda lucrează cu ingineri și producători de aripi ale turbinelor eoliene pentru a dezvolta materiale compozite avansate. Aceste materiale elimină necesitatea acoperirii anticorozive și au prelungit durata de viață a autobuzelor electrice Dancer la 30 de ani. Ca parte a angajamentului său de sustenabilitate, plasticele reciclate sunt folosite în construcția caroseriei autobuzului.

Atât autobuzul cu încărcare rapidă FC 75, cât și cel cu rază lungă de acțiune LR 530 sunt proiectate să funcționeze la temperaturi extreme. Astfel, autobuzele electrice Dancer pot fi operate la temperaturi cuprinse între -24 și +38 de grade Celsius.

Tehnologia de monitorizare a Dancer se distinge prin soluțiile sale unice de inginerie. Cea mai importantă dintre acestea este monitorizarea de la distanță în timp real. Autobuzele aflate în funcțiune sunt monitorizate în timp real, 24 de ore pe zi, șapte zile pe săptămână. La fiecare două milisecunde, un sistem care procesează mai mult de 1.000 de semnale efectuează automat diagnostice predictive și calibrare de la distanță. Datele rezultate permit dezvoltarea rapidă a îmbunătățirilor care sunt implementate de la distanță prin actualizări de software.

Practic, autobuzul are o capacitate de 93 de călători, 32 de scaune și spațiu pentru un scaun rulant sau bagaje. Autobuzul este certificat în Uniunea Europeană, în prezent două unități fiind operate în rețeaua de transport public din Klaipeda.

exterior (1).jpg
exterior (1).jpg (211.01 KiB) Vizualizat de 389 ori
exterior (2).jpg
exterior (2).jpg (207.91 KiB) Vizualizat de 389 ori
exterior (3).jpg
exterior (3).jpg (203.34 KiB) Vizualizat de 389 ori
exterior (4).jpg
exterior (4).jpg (253.65 KiB) Vizualizat de 389 ori
exterior (5).jpg
exterior (5).jpg (225.55 KiB) Vizualizat de 389 ori
exterior (6).jpg
exterior (6).jpg (211.06 KiB) Vizualizat de 389 ori
exterior (7).jpg
exterior (7).jpg (183.98 KiB) Vizualizat de 389 ori
exterior (8).jpg
exterior (8).jpg (187.22 KiB) Vizualizat de 389 ori
Mobilitate.eu
TRANSPORT. INFRASTRUCTURA. MOBILITATE
Avatar utilizator
Marian Andrei
Administrator
Mesaje: 5395
Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Dum Oct 15, 2023 7:19 pm

Cabina si detalii

cab (7).jpg
cab (7).jpg (158.88 KiB) Vizualizat de 388 ori
cab (6).jpg
cab (6).jpg (159.46 KiB) Vizualizat de 388 ori
cab (5).jpg
cab (5).jpg (152.45 KiB) Vizualizat de 388 ori
cab (4).jpg
cab (4).jpg (124.13 KiB) Vizualizat de 388 ori
cab (3).jpg
cab (3).jpg (196.04 KiB) Vizualizat de 388 ori
cab (2).jpg
cab (2).jpg (126.16 KiB) Vizualizat de 388 ori
cab (1).jpg
cab (1).jpg (108.26 KiB) Vizualizat de 388 ori
Mobilitate.eu
TRANSPORT. INFRASTRUCTURA. MOBILITATE
Avatar utilizator
Marian Andrei
Administrator
Mesaje: 5395
Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Dum Oct 15, 2023 7:23 pm

Interiorul


interior (1).jpg
interior (1).jpg (188.86 KiB) Vizualizat de 386 ori
interior (2).jpg
interior (2).jpg (199.22 KiB) Vizualizat de 386 ori
interior (3).jpg
interior (3).jpg (213.26 KiB) Vizualizat de 386 ori
interior (4).jpg
interior (4).jpg (207.64 KiB) Vizualizat de 386 ori
interior (5).jpg
interior (5).jpg (225.88 KiB) Vizualizat de 386 ori
interior (6).jpg
interior (6).jpg (177.72 KiB) Vizualizat de 386 ori
interior (7).jpg
interior (7).jpg (166.62 KiB) Vizualizat de 386 ori
Mobilitate.eu
TRANSPORT. INFRASTRUCTURA. MOBILITATE
Avatar utilizator
Marian Andrei
Administrator
Mesaje: 5395
Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Dum Oct 15, 2023 7:24 pm

Interior 2

interior (8).jpg
interior (8).jpg (195.32 KiB) Vizualizat de 384 ori
interior (9).jpg
interior (9).jpg (210.6 KiB) Vizualizat de 384 ori
interior (10).jpg
interior (10).jpg (214.17 KiB) Vizualizat de 384 ori
interior (11).jpg
interior (11).jpg (190.64 KiB) Vizualizat de 384 ori
interior (12).jpg
interior (12).jpg (192.33 KiB) Vizualizat de 384 ori
interior (13).jpg
interior (13).jpg (142.56 KiB) Vizualizat de 384 ori
Mobilitate.eu
TRANSPORT. INFRASTRUCTURA. MOBILITATE
Scrie răspuns

Înapoi la “Busworld 2023 - Reportajele mobilitate.eu”