Mercedes Citaro 12m Euro 4 (500 - 2008)
- Marian Andrei
- Administrator
- Mesaje: 6028
- Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
Anul 2007 a adus atribuirea unui nou contract cu EvoBus, cu modelul Citaro Euro 4, tot pentru 500 de autobuze noi. Primul din serie a fost prezentat pe 11 decembrie 2007, iar iesirea in traseu a avut loc pe 20 ianuarie 2008 pe liniile autobazei Nordului.
Sunt numerotate - 4600-4999 si 6200-6299.
Sunt numerotate - 4600-4999 si 6200-6299.
- Marian Andrei
- Administrator
- Mesaje: 6028
- Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
4885 si 4914 la Piata Presei.
- Marian Andrei
- Administrator
- Mesaje: 6028
- Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
4600 este inca prezent pe liniile regionale...
- Rathgeber2523
- Utilizator avansat
- Mesaje: 676
- Membru din: Joi Ian 05, 2023 10:32 pm
4742, 4788, 4884
- Rathgeber2523
- Utilizator avansat
- Mesaje: 676
- Membru din: Joi Ian 05, 2023 10:32 pm
4819 la Fizicienilor pe Linia 135 deviata
- Rathgeber2523
- Utilizator avansat
- Mesaje: 676
- Membru din: Joi Ian 05, 2023 10:32 pm
#4760 a făcut astăzi milionul de KM
In urma unui accident petrecut ieri pe DN1, aproape de statia "Statia de Ambulanta", autobuzul MB Citaro Euro 4 cu numarul de parc 4928 va lipsi o perioada.
Nasol e ca autobuzul era titular pe liniile regionale si avea reclama pe spate ...
Poza este preluata de pe grupul de facebook - Info Trafic Bucuresti si Ilfov.
Nasol e ca autobuzul era titular pe liniile regionale si avea reclama pe spate ...
Poza este preluata de pe grupul de facebook - Info Trafic Bucuresti si Ilfov.
In urma revenirii statului unitatii STB Berceni doar pentru troleibuze, alaturi de vehiculele electrice ZTE Granton 12m pentru linia 312, autobuzele Mercedes-Benz Citaro Euro 3 si 4 au fost distribuite catre alte garaje.
De exemplu, 4800 a ajuns la Autobaza Giurgiului si a intrat in exploatare.
L-am zarit ieri in linia 243.

De exemplu, 4800 a ajuns la Autobaza Giurgiului si a intrat in exploatare.
L-am zarit ieri in linia 243.

Gradual au fost bagate in turatia autobazei Giurgiului si autobuzele sosite de la depoul Berceni. 4647 si 4800 au fost primele care au iesit la traseu, apoi 6283 si 4921. De cateva zile se pare ca a inceput sa circule si 4961 pe liniile deservite de acest garaj.
Ce ma surprinde e prezenta aproape zilnica a lui 4647 in traseu, in conditiile in care cat a domiciliat la depoul Berceni a fost foarte scump la vedere.
Ce ma surprinde e prezenta aproape zilnica a lui 4647 in traseu, in conditiile in care cat a domiciliat la depoul Berceni a fost foarte scump la vedere.
- Marian Andrei
- Administrator
- Mesaje: 6028
- Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
Pe linia 312 mai circula E3/4, sau doar masini noi?
Pe 312 majoritare sunt E4, dar circula si Kenturi si hybride, pe langa cele 2 ture cu ZTE din timpul saptamanii. In weekend in mare parte circula hybride plus tura asigurata cu ZTE.
E3 nu se mai pune problema, din moment ce nici depoul Berceni, nici autobaza Obregia nu mai au in exploatare asa ceva.
E3 nu se mai pune problema, din moment ce nici depoul Berceni, nici autobaza Obregia nu mai au in exploatare asa ceva.
Pai E3-urile le-au trimis in corpore la depoul Berceni cand a fost comasat 232 cu fostul 173. Atunci dealtfel si Kenturile care erau garate in depoul Berceni, au venit acasa, ca sa spun asa.
Din parcul vechi Obregia a pastrat autobuzele E4 plus un singur E3, 4164, dar care oricum a circulat foarte putin dupa mutarile astea, si care cel mai probabil deja e la Giulesti, pentru ca in garaj nu e.
Legat de E3 in 123, poate a fost imprumutat unul de prin alte parti, din moment ce Obregia pare sa stea destul de prost cu parcul momentan, cu niste hybride si Kenturi trase pe dreapta din diverse motive, plus 6573 care nu mai e.
Din parcul vechi Obregia a pastrat autobuzele E4 plus un singur E3, 4164, dar care oricum a circulat foarte putin dupa mutarile astea, si care cel mai probabil deja e la Giulesti, pentru ca in garaj nu e.
Legat de E3 in 123, poate a fost imprumutat unul de prin alte parti, din moment ce Obregia pare sa stea destul de prost cu parcul momentan, cu niste hybride si Kenturi trase pe dreapta din diverse motive, plus 6573 care nu mai e.
In aceasta dimineata, 4899 a depasit 1.400.000 de kilometri.
Autobuzul este titular in linia 448.
Ca o scurta recapitulare, primii milionari sunt:
4803 - 18 Martie 2020
4899 - 18 Septembrie 2020
O amintire cu 4899 din linia 780 ... 19.09.2013


Autobuzul este titular in linia 448.
Ca o scurta recapitulare, primii milionari sunt:
4803 - 18 Martie 2020
4899 - 18 Septembrie 2020
O amintire cu 4899 din linia 780 ... 19.09.2013

- Marian Andrei
- Administrator
- Mesaje: 6028
- Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
Se achizitioneaza freon pentru ele. Nu stiu cate mai sunt active, estimez ca maxim 300.
Bucureștenii vor avea aer condiționat în autobuze la vară. STB achiziționează freon pentru autobuzele Mercedes Citaro Euro 4
Sezonul cald se apropie și se anunță cel puțin două luni cu temperaturi extreme, vara anului 2024 aducând săptămâni întregi cu temperaturi de peste 35-40 de grade, moment în care disconfortul în mijloacele de transport public este unul major, existând riscul leșinurilor sau chiar al deceselor în rândul călătorilor și al conducătorilor de vehicule. Astfel, STB SA a lansat licitația simplificată pentru „Freon, cantitatate totala: minim 1656 kg, maxim 3288 kg”, la o valoare estimată de 458 mii lei. Atribuirea va avea loc cel târziu în luna august, termenul maxim de valabilitate al ofertei, practic semnarea unui contract fiind posibilă mult mai devreme, la finalul lunii mai.
Este vorba de agent frigorific pentru autobuzele Mercedes Citaro Euro 4, freon tip R134A, împreună cu kiturile de vopsea de contrast necesare detecției pierderilor de freon din instalații. La momentul de față, din cele 500 de autobuze Mercedes Citaro Euro 4 achiziționate până în anul 2010, mai sunt funcționale aproximativ 300 de unități, majoritatea utilizate pe liniile regionale din zona metropolitană. Pe timp de vară acestea vor fi utilizate la capacitate maximă, pentru reducerea utilizării autobuzelor Citaro Euro 3, care nu sunt dotate cu instalații de climatizare.
Pe lângă acestea, STB SA mai deține 400 de autobuze Otokar Kent echipate cu instalații de climatizare, 100 de autobuze electrize ZTE de asemenea climatizate dar și cele 130 de autobuze Citaro Hybrid, ceea ce duce numărul autobuzelor noi echipate cu instalații de climatizare la maxim 630, reducând o medie de în jur de 40 defecte de lungă durată.
https://mobilitate.eu/bucurestenii-aer- ... onat-2025/
Bucureștenii vor avea aer condiționat în autobuze la vară. STB achiziționează freon pentru autobuzele Mercedes Citaro Euro 4
Sezonul cald se apropie și se anunță cel puțin două luni cu temperaturi extreme, vara anului 2024 aducând săptămâni întregi cu temperaturi de peste 35-40 de grade, moment în care disconfortul în mijloacele de transport public este unul major, existând riscul leșinurilor sau chiar al deceselor în rândul călătorilor și al conducătorilor de vehicule. Astfel, STB SA a lansat licitația simplificată pentru „Freon, cantitatate totala: minim 1656 kg, maxim 3288 kg”, la o valoare estimată de 458 mii lei. Atribuirea va avea loc cel târziu în luna august, termenul maxim de valabilitate al ofertei, practic semnarea unui contract fiind posibilă mult mai devreme, la finalul lunii mai.
Este vorba de agent frigorific pentru autobuzele Mercedes Citaro Euro 4, freon tip R134A, împreună cu kiturile de vopsea de contrast necesare detecției pierderilor de freon din instalații. La momentul de față, din cele 500 de autobuze Mercedes Citaro Euro 4 achiziționate până în anul 2010, mai sunt funcționale aproximativ 300 de unități, majoritatea utilizate pe liniile regionale din zona metropolitană. Pe timp de vară acestea vor fi utilizate la capacitate maximă, pentru reducerea utilizării autobuzelor Citaro Euro 3, care nu sunt dotate cu instalații de climatizare.
Pe lângă acestea, STB SA mai deține 400 de autobuze Otokar Kent echipate cu instalații de climatizare, 100 de autobuze electrize ZTE de asemenea climatizate dar și cele 130 de autobuze Citaro Hybrid, ceea ce duce numărul autobuzelor noi echipate cu instalații de climatizare la maxim 630, reducând o medie de în jur de 40 defecte de lungă durată.
https://mobilitate.eu/bucurestenii-aer- ... onat-2025/
După părerea mea,ar trebui sa primeze cele E4 în oraș și mai puțin în liniile regionale. Nu zice nimeni,că nu trebuie să aibă și ceilalți cu AC,dar daca nu poți asigura în oraș,mai ales în liniile centrale,ce așteptări sa fie că oamenii vor merge cu transportul în comun,vara. Vad des E3 și încă mai sunt linii,chiar și mai centrale,cred că ultima dată am văzut și prin 104,nu mai zic de linii ca 135,etc,care au astfel de autobuze. Și vara asta,nu vom duce lipsa de evenimente,începând cu cele de pe Arena Națională și desigur, incheiand cu celebra zonă a Centrului Vechi.Ca sa nu mai zic de cei care toată ziua sunt la malluri...
- Marian Andrei
- Administrator
- Mesaje: 6028
- Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
E4 sunt trimise in regionale pentru ca exista o mentiune in contractul de delegare legata de normele de poluare, nu mai stiu daca si de AC. Asta e motivul pentru care nu vedem E3 pe regionale, doar in situatii exceptionale.