Mercedes Citaro 12m Euro 3 (500 - 2006)

Discuții și informații despre autobuzele STB SA și achiziții viitoare ce includ și autobuze electrice
Avatar utilizator
Marian Andrei
Administrator
Mesaje: 4774
Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mar Mai 10, 2022 12:07 am

Pe data de 3 iunie 2006 au intrat in circulatie autobuzele Mercedes Citaro in Bucuresti, prima linie fiind 131 fiind lansata la Piata Presei. Ulterior pana in 2009 au fost cumparate in total 1000 autobuze noi in oras, impreuna cu 100 de troleibuze, modernizarea a 46 tramvaie si modernizarea principalelor trasee de tramvai din oras, fiind cea mai eficienta perioada a proiectelor si achizitiilor pentru oras.

Sunt numerotate 4100-4599.
4.jpg
4.jpg (235.1 KiB) Vizualizat de 4050 ori
3.jpg
3.jpg (200.8 KiB) Vizualizat de 4050 ori
2.jpg
2.jpg (238 KiB) Vizualizat de 4050 ori
1.jpg
1.jpg (218.26 KiB) Vizualizat de 4050 ori
Mobilitate.eu
TRANSPORT. INFRASTRUCTURA. MOBILITATE
Avatar utilizator
ADK
Utilizator nou
Mesaje: 21
Membru din: Sâm Mai 14, 2022 12:28 pm

Sâm Mai 14, 2022 2:53 pm

Cu mențiunea că din cele 500 de E3-uri, 2 au fost donate Chișinăului în anul 2018, alte 3 au fost alese pentru diverse proiecte (cel de GNC, electric și troleibuz) iar un altul transformat (sau în curs de transformare) în autovestiar.
Avatar utilizator
Marian Andrei
Administrator
Mesaje: 4774
Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Joi Mai 19, 2022 8:42 pm

Autovestiarul 4536, vor fi facute mai multe dupa definitivarea proiectului.

20220519_134422.JPG
20220519_134422.JPG (216.03 KiB) Vizualizat de 3967 ori
Mobilitate.eu
TRANSPORT. INFRASTRUCTURA. MOBILITATE
Avatar utilizator
ADK
Utilizator nou
Mesaje: 21
Membru din: Sâm Mai 14, 2022 12:28 pm

Lun Mai 23, 2022 11:45 pm

Autobuzul se pare că a fost păstrat mult mai original în comparație cu DAC-urile transformate prin perioada 2004-6.

Citaro-ul și-a păstrat cabina, numărul de inventar și mai multe dintre geamuri. Pare și ușile să le aibă pe toate (cel puțin ușa 2).
Avatar utilizator
LucaTB
Utilizator nou
Mesaje: 68
Membru din: Mar Mai 03, 2022 9:01 pm
Localitate: București, România

Mar Mai 24, 2022 12:22 am

Marian Andrei scrie:
Joi Mai 19, 2022 8:42 pm
Autovestiarul 4536, vor fi facute mai multe dupa definitivarea proiectului.
În același stadiu este de aproape un an...
Avatar utilizator
Marian Andrei
Administrator
Mesaje: 4774
Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Vin Iun 03, 2022 8:09 pm

3 iunie 2006 - 3 iunie 2022. Azi se fac 16 ani de cand au intrat in circulatie autobuzele Mercedes Citaro in Bucuresti, prima linie fiind 131 fiind lansata la Piata Presei. Ulterior pana in 2009 au fost cumparate in total 1000 autobuze noi in oras, impreuna cu 100 de troleibuze, modernizarea a 46 tramvaie si modernizarea principalelor trasee de tramvai din oras.

4.jpg
4.jpg (248.84 KiB) Vizualizat de 3834 ori
Mobilitate.eu
TRANSPORT. INFRASTRUCTURA. MOBILITATE
Mat_hiasG
Utilizator avansat
Mesaje: 116
Membru din: Sâm Iun 04, 2022 5:13 pm
Localitate: București
Contact:

Sâm Iun 04, 2022 10:20 pm

Se mai stiu ceva de 4116, 4117, 4142 sau 4536?
Presupun ca sunt moarte din ele...
MetroGO-Romania
TRANSPORTURI. MISCARE URBANA.
Avatar utilizator
Marian Andrei
Administrator
Mesaje: 4774
Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Sâm Iun 04, 2022 10:42 pm

4116 mai iese la probe rar, nu are puterea necesara in motor dupa modificarea in CNG. 4117 este si el electricul abandonat a. 4142 este cel in curs de transformare in troleibuz la URAC, proiect abandonat.

4536 este primul autovestiar pentru interventii, este functional in curs de finalizare.
Mobilitate.eu
TRANSPORT. INFRASTRUCTURA. MOBILITATE
Ed4014
Utilizator avansat
Mesaje: 287
Membru din: Mie Mai 04, 2022 5:40 pm
Localitate: Bucuresti

Sâm Iun 04, 2022 11:28 pm

Știți cumva în ce autobază sunt garate cele 4 autobuze?
Avatar utilizator
ADK
Utilizator nou
Mesaje: 21
Membru din: Sâm Mai 14, 2022 12:28 pm

Sâm Iun 04, 2022 11:29 pm

Păi practic 4536 este modificat doar prin interior, pe când celelalte au evident intervenții și schimbări mult pe partea tehnică aparent nereușite (chiar și 4116 care este finalizat). Mă așteptam troleibuzul să fie cel mai reușit și să înceapă o serie mai mare de convertiri ...

Cu proiectele abandonate mi-am amintit de DAF-ul 760, care prin 2011 se începuseră modificarea în autobuz turistic deși putea fi finalizat ...

LE: 4116 din câte știu este în Autobaza Alexandria, 4142 se află încă URAC iar 4536 va merge cel mai probabil la Secția Linii.
Avatar utilizator
punmeister
Utilizator avansat
Mesaje: 545
Membru din: Mar Mai 03, 2022 7:12 pm
Localitate: Aviatiei City

Sâm Iun 04, 2022 11:30 pm

Marian Andrei scrie:4116 mai iese la probe rar, nu are puterea necesara in motor dupa modificarea in CNG. 
Exact, puterea dezvoltata si cuplul lui 4116 este mult prea slab in raport cu ce putea inainte de conversie. (168kW la 780Nm vs 205kW la 1100Nm.)
Ed4014
Utilizator avansat
Mesaje: 287
Membru din: Mie Mai 04, 2022 5:40 pm
Localitate: Bucuresti

Vin Noi 04, 2022 7:36 pm

Săptămâna trecută, a fost prezentat timp de 2 zile, în fața Camerei de Comerț din București, autobuzul Mercedes-Benz Citaro C1 #4116, care a fost convertit (în loc de motorul Diesel Euro 3 are acum unul CNG Euro 6). Din ce am înțeles, autobuzul este în prezent garat în autobaza Militari și în curând va circula cu călători.
Față de E3-uri, arată mult mai bine, și are dotările unui autobuz modern: validatoare noi, afișaje pentru stații, prize USB, aer condiționat.
Mai jos, am atașat un link către un videoclip cu acesta:
Lucian
Utilizator experimentat
Mesaje: 2119
Membru din: Mar Mai 17, 2022 9:44 pm

Vin Noi 04, 2022 8:51 pm

S-au rezolvat problemele si poate circula fără probleme? In ce linie intra?
Ed4014
Utilizator avansat
Mesaje: 287
Membru din: Mie Mai 04, 2022 5:40 pm
Localitate: Bucuresti

Vin Noi 04, 2022 9:58 pm

Acum cateva luni, autobuzul a fost omologat, dupa 2 luni de asteptare. Singura problema este motorul care nu prea are putere (asa cum a scris si Punmeister mai sus). Tinand cont ca apartine autobazei Militari si ca statia de alimentare cu Gaz Natural Comprimat este fix langa, probabil il vom vedea pe trasee precum 278. Daca gresesc cu ceva, va rog sa ma corectati.
Lucian
Utilizator experimentat
Mesaje: 2119
Membru din: Mar Mai 17, 2022 9:44 pm

Vin Noi 04, 2022 10:36 pm

Păi si daca nu s a rezolvat problema cu puterea motorului,cum ne- am putea aștepta să tragă cu tot cu călători? Poate nu va fi full în 278,dar daca ajunge în 336 cu siguranta va fi plin pana la refuz...
P.S: De cel electric se mai aude ceva?
Avatar utilizator
punmeister
Utilizator avansat
Mesaje: 545
Membru din: Mar Mai 03, 2022 7:12 pm
Localitate: Aviatiei City

Vin Noi 04, 2022 10:58 pm

Ed4014 scrie:
Vin Noi 04, 2022 9:58 pm
Acum cateva luni, autobuzul a fost omologat, dupa 2 luni de asteptare. Singura problema este motorul care nu prea are putere (asa cum a scris si Punmeister mai sus). Tinand cont ca apartine autobazei Militari si ca statia de alimentare cu Gaz Natural Comprimat este fix langa, probabil il vom vedea pe trasee precum 278. Daca gresesc cu ceva, va rog sa ma corectati.
Problema nu este neaparat puterea ci cuplul motor scazut. OM906LA original are cuplul la 1100 Nm, in timp ce dupa conversie are acum in jurul a 700 Nm.
Avatar utilizator
Rathgeber2523
Utilizator avansat
Mesaje: 491
Membru din: Joi Ian 05, 2023 10:32 pm

Mar Mai 02, 2023 3:14 pm

#4103
4103.jpg
4103.jpg (198.79 KiB) Vizualizat de 2208 ori
Christian
Utilizator nou
Mesaje: 32
Membru din: Sâm Mai 13, 2023 1:19 pm

Lun Mai 15, 2023 3:01 pm

De ce nu il tureaza pe 4116 CNG, in linii usoare precum 106? Nu va circula niciodata full si nici nu are de urcat pante pe traseu. Decat sa stea sa ajunga la casat mai bine l-ar utiliza.
Ed4014
Utilizator avansat
Mesaje: 287
Membru din: Mie Mai 04, 2022 5:40 pm
Localitate: Bucuresti

Lun Mai 15, 2023 3:22 pm

Nu are rost. Știm clar că această conversie nu a fost una bună, mai bine s-ar lua piese de pe el pentru completarea celorlalte.
Avatar utilizator
Marian Andrei
Administrator
Mesaje: 4774
Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Lun Mai 15, 2023 3:31 pm

Cat timp este un autobuz prototip cred ca mai bine ar lucra la el sa puna la punct problemele proiectului decat sa il scoata la traseu. Personal sper sa nu circule niciodata acest autobuz. Cu banii dati pe joaca de-a conversia mai bine se face un proiect pe fonduri UE pentru o achizitie mare de vehicule noi.
Mobilitate.eu
TRANSPORT. INFRASTRUCTURA. MOBILITATE
Christian
Utilizator nou
Mesaje: 32
Membru din: Sâm Mai 13, 2023 1:19 pm

Lun Mai 15, 2023 3:42 pm

Dar a fost omologat totusi si RAR-ul a fost luat. Nu cred ca e chiar atat de prost din punct de vedere al motorolui iar de circulat, a circulat. Parerea mea este ca a fost dusa la extrem ideea ca nu este un autobuz bun. Nu cred ca italienii ar face conversii si pentru alte tari sa stea autobuzele nefolosite. La noi, niciun autobuz nu a fost folosit in regim normal. Toate au foarte putini Km pentru vechimea lor.
Christian
Utilizator nou
Mesaje: 32
Membru din: Sâm Mai 13, 2023 1:19 pm

Mar Mai 30, 2023 1:30 pm

Raspuns de la STB privind scoaterea in linie a autobuzului Mercedes Benz CNG 4116:
,,Ca urmare a petiției dumneavoastră, înregistrată la Societatea de Transport Bucureşti STB S.A. cu nr. XXXX/XX.05.2023, referitoare la autobuzul cu nr. de inventar 4116, nr. de înmatriculare B-321-PMB, vă comunicăm următoarele:

Vehiculul la care faceți referire a fost transformat astfel încât să fie alimentat cu gaz natural comprimat (GNC) și să respecte normele de poluare EURO 6, în cadrul unui proiect care nu a implicat fonduri ale STB S.A. sau ale PMB.

Autobuzul în cauză a fost predat pe data de 31.01.2023 către SC INTER-GAS ROMANIA SRL pentru efectuarea de probe funcționale și nu a fost încă returnat către STB S.A.

Totodată, vă asigurăm că STB S.A. scoate în circulație vehiculele care respectă toate prevederile legale aplicabile."
Avatar utilizator
valy
Utilizator nou
Mesaje: 6
Membru din: Lun Mai 29, 2023 11:26 am

Mie Mai 31, 2023 10:51 am

Ar fi vreo șansă să continue proiectul sau doar să l aibă pe ăsta gata?
Christian
Utilizator nou
Mesaje: 32
Membru din: Sâm Mai 13, 2023 1:19 pm

Mie Mai 31, 2023 11:05 am

Nu cred ca vor continua proiectul. Nu merita, mai bine le cumpara noi cu CNG direct de la Mercedes.
Probabil ca ii mai fac niste ajustari.
Christian
Utilizator nou
Mesaje: 32
Membru din: Sâm Mai 13, 2023 1:19 pm

Joi Iul 13, 2023 12:07 pm

Nu stiu ce mai cauta in traseu aceste autobuze fara Aer Conditionat si cu geamuri minuscule pe timp de vara cand sunt 40 de grade afara si 50 in interior.
Scrie răspuns

Înapoi la “Autobuzele STB SA”