ZTE Granton 12m Full Electric (100 - 2023)

Discuții și informații despre autobuzele STB SA și achiziții viitoare ce includ și autobuze electrice
Scrie răspuns
Ed4014
Utilizator avansat
Mesaje: 342
Membru din: Mie Mai 04, 2022 5:40 pm
Localitate: Bucuresti

Mie Noi 08, 2023 6:10 pm

Eu aș avea o curiozitate în privința numerelor de parc ale acestor autobuze. Numerotarea va începe de la 7200, sau se vor face ,,completări" din seriile anterioare (începând cu 7130 sau începând cu 6830)?
Mat_hiasG
Utilizator avansat
Mesaje: 129
Membru din: Sâm Iun 04, 2022 5:13 pm
Localitate: București
Contact:

Mie Noi 08, 2023 7:16 pm

În API, primul autobuz este trecut ca 7200, deci cel mai probabil așa va ramane numerotarea!
MetroGO-Romania
TRANSPORTURI. MISCARE URBANA.
Avatar utilizator
Marian Andrei
Administrator
Mesaje: 5562
Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mar Noi 14, 2023 5:26 pm

Primele 20 vor circula pe liniile 330 si 335.

6 pe 330, 14 pe 335.
Mobilitate.eu
TRANSPORT. INFRASTRUCTURA. MOBILITATE
Ice
Utilizator avansat
Mesaje: 362
Membru din: Mar Mai 03, 2022 10:22 pm
Localitate: Sector 4

Mar Noi 14, 2023 11:21 pm

Si totusi, de ce s-a ales URAC-ul ca loc de garare pentru acest prim lot de autobuze? Mult mai bine din punct de vedere al accesului / retragerii era in Bucurestii Noi :?
Lucian
Partener forum
Mesaje: 2563
Membru din: Mar Mai 17, 2022 9:44 pm

Mar Noi 14, 2023 11:37 pm

E mult mai central uracul,intr un fel este bine si aproape de zonele prin care circula 330 si 335 ul. Sunt curios unde le duc, la ce depou /autobaza le gareaza pentru cele 2 linii. O idee ar fi Vatra Luminoasa...

https://vm.tiktok.com/ZGe17qcKH/
Avatar utilizator
Marian Andrei
Administrator
Mesaje: 5562
Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mie Noi 15, 2023 9:02 am

Au ales URAC din multe motive, in special spatiul liber, accesul la retea electrica de putere si apropierea de liniile 330, 335, dupa cum am mai zis, realizarea benzilor BUS in zona de nord va fi legata de introducerea autobuzelor in circulatie.
Mobilitate.eu
TRANSPORT. INFRASTRUCTURA. MOBILITATE
Lucian
Partener forum
Mesaje: 2563
Membru din: Mar Mai 17, 2022 9:44 pm

Joi Noi 16, 2023 9:25 pm

Vin alte electrice zilele astea

https://vm.tiktok.com/ZGeJMknEk/
Lucian
Partener forum
Mesaje: 2563
Membru din: Mar Mai 17, 2022 9:44 pm

Joi Noi 23, 2023 6:02 pm

Este oficial...de la 1 decembrie primele in 330 și 335


Avatar utilizator
virgil23
Utilizator nou
Mesaje: 70
Membru din: Dum Iun 05, 2022 12:19 pm
Localitate: București
Contact:

Joi Noi 23, 2023 6:03 pm

Primiți cu pachețele de primăvară, Zhou Carton sau alte porecle ce urmează a primi noile electrice? Astăzi au ieșit mai multe unități ZTE Granton în probe de parcurs, în 330(unul văzut) și 335(două pozate). Din ce am văzut aveau inclusiv itinerariu, pe semne că se făceau chiar simulări pentru a vedea cât rezistă în traseu cu autonomia prevăzută... Rezultatele(din auzite de la șoferi la cap de linie) sunt cam triste, 50% după 3 curse în 330(aprox. 110-120 km), având în vedere că circulă goale... Sper că o să fie ok tehnic :| Nu au numere de parc încă, așa că o să le botez după numărul provizoriu:


IF07816

ZTE Granton IF07818 - PROBE (1).JPG
ZTE Granton IF07818 - PROBE (1).JPG (249.33 KiB) Vizualizat de 2727 ori
ZTE Granton IF07818 - PROBE (3).JPG
ZTE Granton IF07818 - PROBE (3).JPG (280.43 KiB) Vizualizat de 2727 ori
ZTE Granton IF07818 - PROBE (5).JPG
ZTE Granton IF07818 - PROBE (5).JPG (197.77 KiB) Vizualizat de 2727 ori
ZTE Granton IF07818 - PROBE (4).JPG
ZTE Granton IF07818 - PROBE (4).JPG (246.12 KiB) Vizualizat de 2727 ori
ZTE Granton IF07818 - PROBE (2).JPG
ZTE Granton IF07818 - PROBE (2).JPG (217.52 KiB) Vizualizat de 2727 ori

IF07818

ZTE Granton IF07816 - PROBE (1).JPG
ZTE Granton IF07816 - PROBE (1).JPG (260 KiB) Vizualizat de 2727 ori
ZTE Granton IF07816 - PROBE (4).JPG
ZTE Granton IF07816 - PROBE (4).JPG (176.42 KiB) Vizualizat de 2727 ori
ZTE Granton IF07816 - PROBE (3).JPG
ZTE Granton IF07816 - PROBE (3).JPG (215.37 KiB) Vizualizat de 2727 ori
ZTE Granton IF07816 - PROBE (2).JPG
ZTE Granton IF07816 - PROBE (2).JPG (217.48 KiB) Vizualizat de 2727 ori
Avatar utilizator
Albert
Utilizator avansat
Mesaje: 196
Membru din: Dum Mai 08, 2022 2:35 pm

Joi Noi 23, 2023 6:12 pm

Pare ok. Autonomia minimă prevăzută în caietul de sarcini este de cel puțin 200km și din spusele tale pare ca se încadrează. Nasol o să fie când va fi nevoie de căldură și de AC. E nevoie ca de aer de încărcătoarele rapide la capăt de linii.
Lucian
Partener forum
Mesaje: 2563
Membru din: Mar Mai 17, 2022 9:44 pm

Joi Noi 23, 2023 6:16 pm

Cel mai probabil,acestea automat se vor retrage în afara orelor de varf pentru a se incarca.Dar n am rezolvat nimic daca mai mult vor sta sa fie încărcate decât să circule
Avatar utilizator
virgil23
Utilizator nou
Mesaje: 70
Membru din: Dum Iun 05, 2022 12:19 pm
Localitate: București
Contact:

Joi Noi 23, 2023 6:42 pm

Albert scrie:
Joi Noi 23, 2023 6:12 pm
Pare ok. Autonomia minimă prevăzută în caietul de sarcini este de cel puțin 200km și din spusele tale pare ca se încadrează. Nasol o să fie când va fi nevoie de căldură și de AC. E nevoie ca de aer de încărcătoarele rapide la capăt de linii.
Autonomia prevăzută nu era de 300?
Ice
Utilizator avansat
Mesaje: 362
Membru din: Mar Mai 03, 2022 10:22 pm
Localitate: Sector 4

Joi Noi 23, 2023 6:43 pm

Pai si nu e ok sa fie la 50% dupa 3 curse pe 330 / 335? Vorbim totusi de aprox 40 de km / cursa, din Titan pana in Baneasa, si inapoi, si la ore la care traficul e la valori crescute, nu la 2 noaptea.
Avatar utilizator
Albert
Utilizator avansat
Mesaje: 196
Membru din: Dum Mai 08, 2022 2:35 pm

Joi Noi 23, 2023 7:50 pm

Minim 200 km a fost în caietul de sarcini.
Fişiere ataşate
IMG_4724.jpeg
IMG_4724.jpeg (89.88 KiB) Vizualizat de 2668 ori
Avatar utilizator
virgil23
Utilizator nou
Mesaje: 70
Membru din: Dum Iun 05, 2022 12:19 pm
Localitate: București
Contact:

Joi Noi 23, 2023 7:51 pm

Ice scrie:
Joi Noi 23, 2023 6:43 pm
Pai si nu e ok sa fie la 50% dupa 3 curse pe 330 / 335? Vorbim totusi de aprox 40 de km / cursa, din Titan pana in Baneasa, si inapoi, si la ore la care traficul e la valori crescute, nu la 2 noaptea.
Având în vedere că erau goale și fără climatizarea pornită… nu știu cât o să reziste, 335 este destul de încărcat la orele de vârf. Pe 330 probabil vor fi mai ok, deși și el e destul de aglomerat.
Avatar utilizator
punmeister
Utilizator avansat
Mesaje: 628
Membru din: Mar Mai 03, 2022 7:12 pm
Localitate: Aviatiei City

Joi Noi 23, 2023 8:51 pm

Albert scrie:
Joi Noi 23, 2023 7:50 pm
Minim 200 km a fost în caietul de sarcini.
Da, si se dadeau puncte in plus la tehnic pentru autonomie mai mare decat ce era in CS. Sper sa nu fie Tofu Dreg busurile astea.
Avatar utilizator
Marian Andrei
Administrator
Mesaje: 5562
Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Joi Noi 23, 2023 9:33 pm

Autonomia minima trebuie sa fie garantata inclusiv cu functionarea tuturor serviciilor auxiliare, AC, prize USB sau incalzire, plus mers cu autobuzul la incarcare maxima de la un capat la altul. Acum problema este data de traseu, ca daca nu ai banda unica sa poti respecta fluenta pe curse, nu poti asigura nici circulatia autobuzului cu incarcarea planificata.

Nu stiu daca autobuzele astea au si frana recuperativa, ceea ce ar ajuta sa mearga cu 50 km/h si sa faca franari de la viteza maxima, teoretic ar trebui sa aiba, nu ajuta foarte mult, dar este un plus de energie.
Mobilitate.eu
TRANSPORT. INFRASTRUCTURA. MOBILITATE
Avatar utilizator
virgil23
Utilizator nou
Mesaje: 70
Membru din: Dum Iun 05, 2022 12:19 pm
Localitate: București
Contact:

Joi Noi 23, 2023 11:29 pm

punmeister scrie:
Joi Noi 23, 2023 8:51 pm
Albert scrie:
Joi Noi 23, 2023 7:50 pm
Minim 200 km a fost în caietul de sarcini.
Da, si se dadeau puncte in plus la tehnic pentru autonomie mai mare decat ce era in CS. Sper sa nu fie Tofu Dreg busurile astea.
Au undeva la 300km autonomie, sau cel puțin așa s- “lăudat” BMC în fișa tehnică de la Săptămâna Mobilității.
Avatar utilizator
Marian Andrei
Administrator
Mesaje: 5562
Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Vin Noi 24, 2023 2:30 pm

Gata, varianta finala, s-a clarificat si cu liniile care erau neactualizate...

Linia 137 - 8 autobuze electrice;
Linia 138 - 5 autobuze electrice;
Linia 336 - 8 autobuze electrice;
Linia 201 - 5 autobuze electrice;
Linia 232 - 4 autobuze electrice;
Linia 330 - 6 autobuze electrice;
Linia 335 - 14 autobuze electrice;
Linia 311 - 6 autobuze electrice;
Linia 312 - 6 autobuze electrice;
Linia 313 - 7 autobuze electrice;
Linia 368 - 8 autobuze electrice;
Linia 381 - 15 autobuze electrice;
Linia 385 - 8 autobuze electrice.
Mobilitate.eu
TRANSPORT. INFRASTRUCTURA. MOBILITATE
Lucian
Partener forum
Mesaje: 2563
Membru din: Mar Mai 17, 2022 9:44 pm

Vin Noi 24, 2023 3:17 pm

Mai "câștigate"sunt liniile astea mai mici ca 312 și altele,bineînțeles și liniile 335 și 381. Altfel ca si confort sau schimbare Intr o linie cu doar 4 autobuze electrice nici nu se va simți. O idee ar fi fost că aceste autobuze electrice sa fie comasate toate in 2-3 linii de maxim,cele mai importante și atunci se înțelegea ceva,o schimbare. Părerea mea...
Avatar utilizator
Marian Andrei
Administrator
Mesaje: 5562
Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Vin Noi 24, 2023 3:33 pm

Pe 381, 335 mai ales sunt o gura de aer, la fel pe 330, si pot zice pe majoritatea liniilor unde intra, acolo fiind de multe ori completate turele cu Euro 3/4. Totusi era buna si varianta sa faca linii full cu ele, dar din pacate asa au gandit cei care au facut proiectul si ne adaptam.
Mobilitate.eu
TRANSPORT. INFRASTRUCTURA. MOBILITATE
Razzvan
Utilizator avansat
Mesaje: 106
Membru din: Vin Mai 05, 2023 10:11 am

Vin Noi 24, 2023 8:42 pm

Vor fi repartizari stil Imperio, cu un autobuz blocat pe o anumita linie, sau stil cum au fost hibridele?
Avatar utilizator
Marian Andrei
Administrator
Mesaje: 5562
Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Vin Noi 24, 2023 8:55 pm

Teoretic la autobuze nu ar trebui sa fie asa, doar ca numar de autobuze, cum este si acum la hibride, in mare parte, pentru ca mai ales in weekend nu prea se mai tine cont si deja treptat se vor imprastia pe trasee. In cazul electricelor vor fi mai stricte doar mentinerile pe traseu, depinzand de incarcare, statii rapide etc.
Mobilitate.eu
TRANSPORT. INFRASTRUCTURA. MOBILITATE
Lucian
Partener forum
Mesaje: 2563
Membru din: Mar Mai 17, 2022 9:44 pm

Sâm Noi 25, 2023 12:27 pm

După părerea mea,ar fi o mare aberație daca s-ar împrăștia hibridele care în mare parte acoperă parcul liniilor destinate,acoperite și cu otokare. Daca tot vrem sa modernizăm niște linii mai ales daca vorbim de cele centrale și le am modernizat,le lăsăm așa. Altfel nu am făcut nimic și care ar mai fi scopul ? La fel și în cazul celor electrice doar că aici pentru multe din linii nu acoperă nici măcar jumătate din parcul liniilor destinate.De aceea cel mai probabil,vor fi cu restul de otokare completate doar că ideea era că și aici daca se putea comasam cele 100 de autobuze in 2-3 linii și se înțelegea ceva. Și măcar modernizăm acele linii cu parc nou,cap coada și următoarele linii din următoarele achiziții.Așa cu doar 4 electrice Intr o linie ,care i schimbarea ?
Avatar utilizator
punmeister
Utilizator avansat
Mesaje: 628
Membru din: Mar Mai 03, 2022 7:12 pm
Localitate: Aviatiei City

Sâm Noi 25, 2023 1:17 pm

Marian Andrei scrie:
Vin Noi 24, 2023 3:33 pm
Pe 381, 335 mai ales sunt o gura de aer, la fel pe 330, si pot zice pe majoritatea liniilor unde intra, acolo fiind de multe ori completate turele cu Euro 3/4. Totusi era buna si varianta sa faca linii full cu ele, dar din pacate asa au gandit cei care au facut proiectul si ne adaptam.
Cand s-a facut studiul de oportunitate, ideea era ca acele linii sa devina full electric in urma achizitiilor urmatoare.
Scrie răspuns

Înapoi la “Autobuzele STB SA”