Achiziția a 100 de autobuze electrice de 12 metri
- punmeister
- Utilizator avansat
- Mesaje: 563
- Membru din: Mar Mai 03, 2022 7:12 pm
- Localitate: Aviatiei City
Dupa cum am zis, Otokar poate sa mearga la CAB pentru recurs, desi sper sa nu. Otokar din ce am vazut la ultimele licitatii de prin tara nu sunt contestatari de meserie.
- punmeister
- Utilizator avansat
- Mesaje: 563
- Membru din: Mar Mai 03, 2022 7:12 pm
- Localitate: Aviatiei City
Avem depuse urmatoarele oferte:
1. BMC cu ZTE Granton 12;
2. Solaris cu Urbino 12 Electric;
3. Karsan cu e-ATA 12;
4. Mercedes-Benz cu eCitaro;
5. New Kopel Car Import cu BYD eBus 12;
6. Otokar cu e-Kent 12.
Am dubii fata de Otokar si BMC, dar sa vedem, ca am mai avut surprize in trecut.
1. BMC cu ZTE Granton 12;
2. Solaris cu Urbino 12 Electric;
3. Karsan cu e-ATA 12;
4. Mercedes-Benz cu eCitaro;
5. New Kopel Car Import cu BYD eBus 12;
6. Otokar cu e-Kent 12.
Am dubii fata de Otokar si BMC, dar sa vedem, ca am mai avut surprize in trecut.
- Marian Andrei
- Administrator
- Mesaje: 4893
- Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
Mizez pe Solaris sau Karsan. Oricum meciul va fi lung, sigur vor fi contestatii, ar fi bine daca avem contractul semnat pana la primavara.
- punmeister
- Utilizator avansat
- Mesaje: 563
- Membru din: Mar Mai 03, 2022 7:12 pm
- Localitate: Aviatiei City
O sa fie o lupta contra-cronometru pentru a nu pierde toata finantarea. Desi ce e bine este ca finantarea este facuta in 4 componente cu diverse linii:
Deci teoretic chiar daca se ajunge in situatia in care sa nu avem toate busurile livrate pana in Decembrie 2023, ar trebui teoretic sa pierdem partial din finantare, nu tot.
1. „Proiect de hotărâre privind modificarea Hotărârii Consiliului General al Municipiului București nr. 846/12.12.2018 privind aprobarea proiectului ”Achiziționare autobuze electrice necesare îmbunătățirii transportului public de călători pe traseele 300, 330 și 335” și a cheltuielilor legate de proiect”
2. „Proiect de hotărâre privind modificarea Hotărârii Consiliului General al Municipiului București nr. 847/12.12.2018 privind aprobarea proiectului ”Achiziționare autobuze electrice necesare îmbunătățirii transportului public de călători pe traseele 173, 311, 336, 381 și 601” și a cheltuielilor legate de proiect”
3. „Proiect de hotărâre privind modificarea Hotărârii Consiliului General al Municipiului București nr. 848/12.12.2018 privind aprobarea proiectului ”Achiziționare autobuze electrice necesare îmbunătățirii transportului public de călători pe traseele 137 și 138” și a cheltuielilor legate de proiect”
4. „Proiect de hotărâre privind modificarea Hotărârii Consiliului General al Municipiului București nr. 849/12.12.2018 privind aprobarea proiectului ”Achiziționare autobuze electrice necesare îmbunătățirii transportului public de călători pe traseele 312, 313, 368 și 385” și a cheltuielilor legate de proiect”
Deci teoretic chiar daca se ajunge in situatia in care sa nu avem toate busurile livrate pana in Decembrie 2023, ar trebui teoretic sa pierdem partial din finantare, nu tot.
Cred ca va înclina balanța treaba cu livratul,pe lângă celelalte criterii si acest lucru o pot face doar cei de la Mercedes si Solaris.Din declaratii oficiale,stiu ca s-a spus clar ca pana la finalul viitor sa fie sosite toate autobuzele.Parea un angajament clar,în sensul asta...Eu mizez pe cei de la Mercedes,unii ar mai spune că e compania de casa...dar este doar un detaliu.
- punmeister
- Utilizator avansat
- Mesaje: 563
- Membru din: Mar Mai 03, 2022 7:12 pm
- Localitate: Aviatiei City
Mercedes-Benz s-a miscat foarte repede cu livrarile de Citaro Hybrid, deci ma astept sa se miste repede daca castiga ei.
Also, din cele 40 puncte de la tehnic, 10 se dau pe capacitatea de livrare si inca 10 pe coeficientul de disponibilitate de >95%. Deci din start Mercedes-Benz cu serviceul lor din Odaii are un mare avantaj, si posibil si Otokar cu alde Happy Garage daca trece oferta lor de tehnic.
Also, din cele 40 puncte de la tehnic, 10 se dau pe capacitatea de livrare si inca 10 pe coeficientul de disponibilitate de >95%. Deci din start Mercedes-Benz cu serviceul lor din Odaii are un mare avantaj, si posibil si Otokar cu alde Happy Garage daca trece oferta lor de tehnic.
- Marian Andrei
- Administrator
- Mesaje: 4893
- Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
Noile autobuze vor fi exploatate din depourile Bujoreni, Bucurestii Noi si Berceni, aici se vor instala toate cele necesare pentru alimentarea si exploatarea acestora.
Din ce se vorbește si din ce e accesibil publicului pana acum, se pare ca ne îndreptam spre 100 de autobuze electrice Mercedes Benz. Poate sta Karsan cel mai bine pe tehnic, dar Mercedes ar trebui sa recupereze masiv pe capacitatea de livrare si pe coeficientul de disponibilitate > 95%. Vedem, sper sa nu ma înșel…
- punmeister
- Utilizator avansat
- Mesaje: 563
- Membru din: Mar Mai 03, 2022 7:12 pm
- Localitate: Aviatiei City
Daca intr-adevar Mercedes-Benz a luat punctaj maximum la pret si Karsan a luat maximum la tehnic, va deveni mai complicat sa se faca contestatii.
- punmeister
- Utilizator avansat
- Mesaje: 563
- Membru din: Mar Mai 03, 2022 7:12 pm
- Localitate: Aviatiei City
Intr-o contestatie este mult mai greu sa te iei de pretul ofertantului advers in raport cu tehnicul, doar daca era vorba de o companie de stat cum e CRRC care primeste bani de la Beijing.
La tehnic exista 4 componente fiecare ponderate cu 10% (pentru un total de 40%), si anume:
- Garantia FULL-WARRANTY extinsa peste cea minima de 5 ani sau 300000 km parcursi
- Autonomia de transport garantată de minim 200 km între două încărcări succesive, calculată conform standardului E-SORT ciclul 1 (urban greu)
- CAPABILITATE DE LIVRARE (redimensionarea graficului de livrare astfel încât tot lotul de 100 de autobuze electrice să fie livrat mai devreme de 14 luni)
- Coeficientul de disponibilitate peste 95% (factor de maxim)
Daca intr-adevar Karsan a luat maximum la tehnic, implicit si oferta lor este mult mai scumpa fata de cea a Mercedes-Benz.
La tehnic exista 4 componente fiecare ponderate cu 10% (pentru un total de 40%), si anume:
- Garantia FULL-WARRANTY extinsa peste cea minima de 5 ani sau 300000 km parcursi
- Autonomia de transport garantată de minim 200 km între două încărcări succesive, calculată conform standardului E-SORT ciclul 1 (urban greu)
- CAPABILITATE DE LIVRARE (redimensionarea graficului de livrare astfel încât tot lotul de 100 de autobuze electrice să fie livrat mai devreme de 14 luni)
- Coeficientul de disponibilitate peste 95% (factor de maxim)
Daca intr-adevar Karsan a luat maximum la tehnic, implicit si oferta lor este mult mai scumpa fata de cea a Mercedes-Benz.
- Marian Andrei
- Administrator
- Mesaje: 4893
- Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
Karsan cu ce model ar veni?
- punmeister
- Utilizator avansat
- Mesaje: 563
- Membru din: Mar Mai 03, 2022 7:12 pm
- Localitate: Aviatiei City
e-ATA 12.
- Marian Andrei
- Administrator
- Mesaje: 4893
- Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
Ar arata bine e-ATA 12 in Bucuresti.
- punmeister
- Utilizator avansat
- Mesaje: 563
- Membru din: Mar Mai 03, 2022 7:12 pm
- Localitate: Aviatiei City
Otokar la Mogosoaia au ofertat mult mai multa autonomie (300km vs minimul de 200km din CS) si garantie full-warranty de 9 ani (peste minimul de 5 ani din CS). Nu m-ar mira sa fie asa si in cazul ofertei Karsan, care inteleg ca au cel mai bun punctaj la tehnic.
- Marian Andrei
- Administrator
- Mesaje: 4893
- Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
Cum ma asteptam de la inceput, Karsan sau Solaris. Acum asteptam perioada de contestatii pentru ca apoi sa se semneze contractul si sa vedem primele autobuze spre finalul lui 2023.
- punmeister
- Utilizator avansat
- Mesaje: 563
- Membru din: Mar Mai 03, 2022 7:12 pm
- Localitate: Aviatiei City
Mercedes-Benz n-au nicio sansa la o eventuala contestatie avand in vedere punctajul FOARTE slab la tehnic iar Solaris deja au pe tava contractul pentru 100 de trolee IMC. Deci este posibil doar BMC sa conteste.
Karsan avand in vedere ca abia au introdus modelul e-ATA pe piata de un an si au facut turul Europei cu el, plus faptul ca au primit premiul Sustainable Bus of the Year 2023 la categoria urban, tind sa cred ca au tot interesul sa se miste repede si sa trateze contractul cat se poate de serios, avand in vedere ca o referinta mare si in special la Bucuresti va fi rampa lor de lansare in Europa cum a fost si pentru Otokar. Motiv pentru care au aproape maxim la tehnic (39,80/40) si un pret atractiv (aproximativ 57/60 punctajul la pret).
Karsan avand in vedere ca abia au introdus modelul e-ATA pe piata de un an si au facut turul Europei cu el, plus faptul ca au primit premiul Sustainable Bus of the Year 2023 la categoria urban, tind sa cred ca au tot interesul sa se miste repede si sa trateze contractul cat se poate de serios, avand in vedere ca o referinta mare si in special la Bucuresti va fi rampa lor de lansare in Europa cum a fost si pentru Otokar. Motiv pentru care au aproape maxim la tehnic (39,80/40) si un pret atractiv (aproximativ 57/60 punctajul la pret).