Achiziția a 70 de autobuze electrice de 8 metri în leasing operațional pe 8 ani (2023)

Discuții și informații despre autobuzele STB SA și achiziții viitoare ce includ și autobuze electrice
Avatar utilizator
Marian Andrei
Administrator
Mesaje: 4773
Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Dum Ian 22, 2023 10:55 pm

Societatea de Transport Bucuresti STB SA. a consultat piața pe SEAP în perioada 17-20 ianuarie 2023 pentru „Autobuze electrice din gama de 8 m prin leasing operational - 70 buc”.

Rata de leasing operational va include asigurarea CASCO, taxe înmatriculare inclusiv asigurare RCA pentru intreaga perioada de leasing, taxe ITP și orice alte costuri de livrare a bunurilor până la destinația finală si de exploatare a acestora pe toata perioada de leasing operational.
Plata ratelor va incepe numai dupa punerea in functiune a statiilor de incarcare.

Caracterisitici tehnice
a. Caracteristici dimensionale
- Lungime: 8000 ± 500 mm;
- Înălțime totală: max. 3350 mm;
- Lățime totală maximă fără oglinzi: 2550 mm;
Autobuzul va fi de clasa I, tip M3, cu accesibilitate sporită, respectiv rampă cu actionare manuala sau electrică, pentru accesul persoanelor cu mobilitate redusă, cu sistem de protecţie împotriva plecării autobuzului cu rampa deschisă. Autobuzul va fi prevăzut cu buton de semnalizare a intenţiei de acţionare a rampei situat atât la exterior, cât şi la interior şi semnalizarea la bord pentru conducătorul de vehicul.
Autobuzele vor respecta toate reglementările legale în vigoare în vederea circulației pe drumurile publice, în zona metropolitană București – Ilfov.

b. Capacitate de transport:
Autobuzul va avea o capacitate de transport de minim 24 de persoane inclusiv conducătorul auto, din care minim 10 locuri pe scaune + 1 loc pentru scaune cu rotile în salon.
Capacitatea de transport va fi calculata conform Regulamentului CEE ONU R107.

c. Caracteristici tehnice:
Viteza maximă limitată pentru exploatare în zona metropolitană (cu DLV reglabiI) la 60 km/h;
Direcție servoasistată;
Frânare cu sistem ABS, EBS, ASR;
Suspensie controlată electronic cu funcție „de îngenunchiere” (kneeling);
Pneuri tubeless M+S.

d. Autonomie:
Minim 120 km intre doua incarcari succesive.
Autonomia autobuzului electric (km), se va determina conform procedurii E-SORT pentru autobuz urban. Buletinul de incercari, realizat de catre un laborator acreditat, pe baza procedurii E-SORT ciclul 1 (urban greu), va fi prezentat la oferta.
Contractantul va asigura in pretul contractului inclusiv statiile pentru încărcarea autobuzelor electrice cu puterea de minim 50kW, cate o statie la fiecare doua autobuze electrice. Fiecare statie va avea doua posturi de incarcare.
Statiile de incarcare vor fi astfel dimensionate astfel incat sa se asigure incarcarea simultana a tuturor autobuzelor la capacitatea maxima si exploatarea lor conform programului de transport stabilit de Achizitor.

e. Usi acces:
Număr uși: minim 2 dintre care cel putin una cu 2 foi, lățime minimă pentru ușa dublă 1200 mm.
Toate autobuzele vor avea uşile de acces situate pe partea dreaptă a autobuzelor, iar postul de conducere va fi situat în faţă, pe partea stângă.
Autobuzele electrice vor fi prevăzute cu dispozitiv care să nu le permită rularea când ușile sunt deschise.
Deplasarea autobuzelor cu ușile deschise se va permite doar în regim de avarie, fără călători, prin acționarea unei comenzi suplimentare de urgență, cu limitarea vitezei de deplasare.

f. Sistemul de climatizare:
Dotarea cu instalaţie de încălzire, ventilație și aer condiţionat HVAC pentru compartimentul călători și postul de conducere.
Postul de conducere va fi dotat cu sistem de aer condiționat automat sau semiautomat.
Nu se accepta sistem de incalzire cu ardere de combustibil.

g. Dotare autobuz:
Dotarea autobuzului cu urmatoarele sisteme ITS:
- Informare călători (audio-vizuală); se va monta minim 1 display LCD si minim 4 difuzoare in salonul pasageri;
- Sistem infotainment călători; sistemul va permite afisarea dinamica, in timp real a informatiilor privind linia (ruta) pe care circula autobuzul, statiile urmatoare si timpul estimat de sosire, cel putin la statia urmatoare si la capat de linie dar si furnizarea de materiale video de informare sau comerciale;
- Supraveghere video exterior și interior; se vor monta minim 5 camere, cate una pe fiecare laterala, minim o camera in salonul pasageri, o camera marsarier si o camera orientata pe directia de mers; acestea vor inregistra pe un echipament de tip mDVR aflat in autobuz, informatiile fiind stocate o perioada de minim 7 zile;
- Numarare calatori: Dotare cu echipament de numărare a călătorilor (cu precizie de minim 95%), inclusiv software aferent, cu transmiterea datelor on-line.
- Wi-fi şi sistem de comunicare online;

Dotare cu computer de bord cu afișaj digital multifuncțional ce include și funcția de diagnosticare la bord (OBD), GPS și comunicație on-line;
Dotare cu 3 indicatoare exterioare de traseu (frontal, lateral și spate), comandate centralizat prin computerul de bord.
Autobuzele vor fi precablate în vederea instalării sistemului automat de taxare respectiv a câte unui validator în dreptul fiecărei uși și a echipamentului de comunicație și consola șofer în cabina de conducere.

Sistemul Automat de Taxare se va instala de catre Achizitor pe costurile Achizitorului, sub supravegherea si pe raspunderea Contractantului.
Prețul va include pachetul legislativ obligatoriu (2 triunghiuri reflectorizante, trusă medicală și extinctor etc).

Rezultatele obtinute in urma consultarii sunt necesare pentru intocmirea unei valori estimate, serviciul (contractul) urmand a se derula pe o perioada de 96 luni.
Mobilitate.eu
TRANSPORT. INFRASTRUCTURA. MOBILITATE
Avatar utilizator
Marian Andrei
Administrator
Mesaje: 4773
Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Vin Aug 18, 2023 9:57 am

Licitația a fost suspendata.

STB SA a anulat licitația pentru 70 de autobuze electrice lansată în luna mai, ce prevedea achiziția în leasing operațional a 70 de autobuze electrice din gama 8 metri și a infrastructurii de încărcare necesară, cu o durată de lasing operațional pe 8 ani. Valoarea estimată a contractului era de 250 milioane lei. Autobuzele urmau să fie utilizate pentru rețeaua de transport de noapte, în locul autobuzelor diesel de capacitate mai mare, care pe anumite trasee de noapte nu sunt utilizate la capacitatea lor reală. Autobuzele urmau să asigure și transportul de noapte pentru angajații STB, serviciu limitat în 2022 și regândit pentru a fi eficientizat în corelare cu traseele comerciale de noapte.

Licitația a fost anulată în 7.08.2023, fiind urcată pe SEAP o notificare din partea STB SA, cu justificarea anulării procedurii. Conform documentului, încheierea licitației și a contractului sunt imposibile datorită a trei factori principali. Primul este legat de OUG 20 din 05.04.2023 legată de procedurile fiscale, împreună cu OG 6/2019 care va reducere bugetul pentru achiziții de bunuri și servicii.

Al doilea motiv este incertitudinea plătii datoriilor pe care TPBI le are către STB SA, datorii cumulate în urma auditului economic efectuat pentru perioada 2018-2022, TPBI având de plată sume mari pentru serviciile de transport prestate de STB SA în perioada menționată. Neplata acestor datorii nu afectează doar achiziția celor 70 de autobuze electrice, ci și funcționarea normală a STB SA.

Mai mult, un alt motiv pentru care fondurile necesare celor 70 de autobuze electrice erau sub semnul întrebării este legat de necesitate finanțării de STB SA a implementării în circulație a celor 100 de autobuze electrice achiziționate de PMB. Cele 100 de autobuze electrice vor fi livrate până la finalul anului, fiind necesară impelementarea rețelei de alimentare a acestora și a fluxului de exploatare pentru acestea.

https://mobilitate.eu/stb-sa-anulat-electrice/

stb.jpg
stb.jpg (152.24 KiB) Vizualizat de 1782 ori
Mobilitate.eu
TRANSPORT. INFRASTRUCTURA. MOBILITATE
Scrie răspuns

Înapoi la “Autobuzele STB SA”