ZTE Granton 12m Full Electric (100 - 2023)
- Marian Andrei
- Administrator
- Mesaje: 4956
- Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
Da, dar momentan inafara de cele 250 de tramvaie, nu avem nimic concret pentru o noua achizitie de autobuze electrice. Plus chinul de a lansa licitatia pentru alea 22 troleibuze sau cat erau prin PNRR...
- punmeister
- Utilizator avansat
- Mesaje: 568
- Membru din: Mar Mai 03, 2022 7:12 pm
- Localitate: Aviatiei City
Prin PNRR erau 30 de troleibuze in doua contracte de finantare separate, unul de 22 pentru 79 si 96, si al doilea de 8 pentru 69.
Bănuiesc ca vor să folosească cat mai mult din POR pentru cele 250 de tramvaie. Dar noi stăm destul de prost și la capitolul autobuze. Ar mai trebui cumpărate cel puțin 2-300 de autobuze (electric /plug in hybrid /CNG /hidrogen ) in următorii 3-4 ani, dar nu au de unde să aibă fonduri și pentru una și pentru alta.
- punmeister
- Utilizator avansat
- Mesaje: 568
- Membru din: Mar Mai 03, 2022 7:12 pm
- Localitate: Aviatiei City
POR si PNRR.
- punmeister
- Utilizator avansat
- Mesaje: 568
- Membru din: Mar Mai 03, 2022 7:12 pm
- Localitate: Aviatiei City
Si 46 de tramvaie de 27 de metri din ce imi aduc aminte.
- Marian Andrei
- Administrator
- Mesaje: 4956
- Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
Cel putin 7214 si 7215 sunt pe 330 azi.
- Marian Andrei
- Administrator
- Mesaje: 4956
- Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
Cateva imagini cu interiorul autobuzului.
- Marian Andrei
- Administrator
- Mesaje: 4956
- Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
Si cateva poze cu exteriorul. Dupa impactul mai mult negativ pe care l-am avut cu modelul prezentat la Zilele Mobilitatii, mergand cu el si vazand modelul pentru STB, lucrurile par sa stea mult mai bine, imi place ca este silentios, are un mers foarte frumos, te simti ca intr-un troleibuz, iar interiorul este destul de bine finisat si realizat. Autonomia minima este de 250 km, iar incalzirea este foarte ok, fiind tot electrica. Practic autobuzul este full electric, unele modele electrice avand incalzirea cu sirocou diesel sau cu pacura pentru cresterea autonomiei, dar aici nu este cazul.
Primele 6 autobuze vor circula pe linia 330, urmate de 14 pe linia 335. Sunt ale autobazei Floreasca, garate si incarcate la URAC.
Pentru urmatoarele nu s-a luat inca o decizie finala, dar este luata in calcul autobaza Militari, pentru liniile 137, 138 si 336, total 21 de autobuze.
Primele 6 autobuze vor circula pe linia 330, urmate de 14 pe linia 335. Sunt ale autobazei Floreasca, garate si incarcate la URAC.
Pentru urmatoarele nu s-a luat inca o decizie finala, dar este luata in calcul autobaza Militari, pentru liniile 137, 138 si 336, total 21 de autobuze.
- Fişiere ataşate
-
- DSC_5070.jpg (290.52 KiB) Vizualizat de 1573 ori
- Marian Andrei
- Administrator
- Mesaje: 4956
- Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
8 ore era timpul de incarcare, dar nu mai stiu daca au si modul rapid cu statiile instalate.
Sa fie intr-un ceas bun si la cat mai putine evenimente in trafic, dar si de natura tehnica. Interiorul din cate se vede in poze, ca finisaje, pare intre Otokare si hybride, ceea ce e ok. Si tinuta de drum pare sa fie una buna.
O intrebare, autobuzele astea vor circula ca ture mici pana cand vor fi montate statiile de incarcare de la capat de linie? Pentru a se evita situatii de "battery low" in traseu?
O intrebare, autobuzele astea vor circula ca ture mici pana cand vor fi montate statiile de incarcare de la capat de linie? Pentru a se evita situatii de "battery low" in traseu?
- Marian Andrei
- Administrator
- Mesaje: 4956
- Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
Momentan nu au un mers constant, de exemplu la ora asta sunt 7214, 7215, 7236 in 330, probabil din cele de dimineata se vor retrage si vor iesi la sch2 altele. Este ceva nou pentru STB si trebuie ceva planning pana le vom vedea circuland constant.
Statiile de încărcare de la capete măcar sunt aduse? Ca sa ne facem o idee,daca sunt venite cel mai probabil,după anul nou vor începe instalarea lor,daca vin abia din ianuarie incolo,clar va fi mai de durata treaba...
- Marian Andrei
- Administrator
- Mesaje: 4956
- Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
Mai dureaza cu statiile de la capete de linie. Mai ales ca trebuie in zona capetelor de linie cu retea de 110 kW.
Tocmai ce m-am dat jos din 7214. La ora asta mai avea 72% baterie.
Impresii:
-foarte silențioase și line la plecările de pe loc
-finisaje slăbuțe, se văd multe șuruburi, fire de la validatoare, afișaje, etc
-mi se par foarte foarte înalte în salonul călătorilor
-scaune plăcute
-anunțurile vocale se aud foarte tare (un lucru bun)
-când cineva apasă pe butonul stop, se aude foarte tare și de mai multe ori un sunte în tot autobuzul (foarte enervant)
-mi se pare ca merge foarte încet, nu am depășit niciodată 30 km/h deși aveam pe unde, de exemplu pe Barbu Văcărescu care era liber sau pe culoarul unic de pe Ștefan cel Mare. Tramvaiele și autobuzele celelalte merg mult mai tare.
-încălzirea ok, nici foarte cald, dar în niciun caz frig
Impresii:
-foarte silențioase și line la plecările de pe loc
-finisaje slăbuțe, se văd multe șuruburi, fire de la validatoare, afișaje, etc
-mi se par foarte foarte înalte în salonul călătorilor
-scaune plăcute
-anunțurile vocale se aud foarte tare (un lucru bun)
-când cineva apasă pe butonul stop, se aude foarte tare și de mai multe ori un sunte în tot autobuzul (foarte enervant)
-mi se pare ca merge foarte încet, nu am depășit niciodată 30 km/h deși aveam pe unde, de exemplu pe Barbu Văcărescu care era liber sau pe culoarul unic de pe Ștefan cel Mare. Tramvaiele și autobuzele celelalte merg mult mai tare.
-încălzirea ok, nici foarte cald, dar în niciun caz frig
- Marian Andrei
- Administrator
- Mesaje: 4956
- Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
Cu mersul depinde de sofer, 7214 a mers repejor dimineata.
- Marian Andrei
- Administrator
- Mesaje: 4956
- Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
7206, 7225, 7234 azi...
Astăzi, 7 decembrie, a fost cea de-a doua zi în care călătorii liniei 330 s-au bucurat de câteva dintre autobuzele electrice ZTE Granton, fiind vorba de 7206, 7214, 7225 și 7234 (în ordine, sper că nu mi-a scăpat niciunul).
În această seară, am călătorit și eu cu 7206, și cum am stat o oră întreagă în el (pe Barbu Văcărescu, nu mai țin minte câte semafoare roșii am prins, din cauza prea multor mașini), mi-am făcut o impresie despre autobuzul respectiv. Am să trec peste puținele minusuri găsite, momentan, și țin să apreciez:
- tapițeria scaunelor, nu sunt nici foarte tari, nici ,,fotolii";
- cât de silențios este mijlocul de transport, parcă SOR-urile brașovene și BYD-urile constănțene sunt un pic mai zgomotoase;
- cât de ușor pleacă de pe loc;
- schema de vopsire, îmi place foarte mult verdele ales;
- afișajele din interior (nu sunt ca la Otokare, 2 ecrane separate);
- scaunele de pe treapta din spatele vehiculului, există suficient loc la cap
- climatizarea, care funcționa decent.
Pentru cei curioși, ZTE Granton GTZ6129BEVR, în varianta de 12m lungime, mai găsiți în Suceava (TPL deține 25 astfel de autobuze, din 2020, și nu am auzit să aibă probleme cu ele), iar la Reșița se livrează în această perioadă 10 autobuze vopsite în totalitate în verde. În rest, găsiți varianta de 10m lungime (precum cel prezentat în Săptămâna Europeană a Mobilității, destinat orașului Alexandria) și mai nou, varianta de 8m (sunt 3 exemplare în Dăbuleni și dacă nu greșesc, au mai fost livrate cel puțin 2, asemănătoare, în Huși).
Later edit: un material video reușit despre ZTE-urile bucureștene repartizate ieri, pe linia 330:
Tot later edit: pentru că s-a adus vorba de Brăila, în orașul respectiv există 11 autobuze electrice ZTE, de 10m lungime. Respectivele aparțin operatorului Braicar și sunt folosite pe linia 2. Cel ce a luat foc este înmatriculat BR16PMB. Nu se știe dacă respectivul poate fi reparat sau dacă va fi înlocuit cu un altul, nou, folosindu-se de garanție.
Sperăm ca toate autobuzele electrice ce ajung în România să fie lipsite de incidente și de accidente, și să se continue modernizarea transportului public, mai ales în București. Părerea mea este că Bucureștiul are nevoie și de mai multe articulate, însă mai bine discutăm într-un topic potrivit.
În această seară, am călătorit și eu cu 7206, și cum am stat o oră întreagă în el (pe Barbu Văcărescu, nu mai țin minte câte semafoare roșii am prins, din cauza prea multor mașini), mi-am făcut o impresie despre autobuzul respectiv. Am să trec peste puținele minusuri găsite, momentan, și țin să apreciez:
- tapițeria scaunelor, nu sunt nici foarte tari, nici ,,fotolii";
- cât de silențios este mijlocul de transport, parcă SOR-urile brașovene și BYD-urile constănțene sunt un pic mai zgomotoase;
- cât de ușor pleacă de pe loc;
- schema de vopsire, îmi place foarte mult verdele ales;
- afișajele din interior (nu sunt ca la Otokare, 2 ecrane separate);
- scaunele de pe treapta din spatele vehiculului, există suficient loc la cap
- climatizarea, care funcționa decent.
Pentru cei curioși, ZTE Granton GTZ6129BEVR, în varianta de 12m lungime, mai găsiți în Suceava (TPL deține 25 astfel de autobuze, din 2020, și nu am auzit să aibă probleme cu ele), iar la Reșița se livrează în această perioadă 10 autobuze vopsite în totalitate în verde. În rest, găsiți varianta de 10m lungime (precum cel prezentat în Săptămâna Europeană a Mobilității, destinat orașului Alexandria) și mai nou, varianta de 8m (sunt 3 exemplare în Dăbuleni și dacă nu greșesc, au mai fost livrate cel puțin 2, asemănătoare, în Huși).
Later edit: un material video reușit despre ZTE-urile bucureștene repartizate ieri, pe linia 330:
Tot later edit: pentru că s-a adus vorba de Brăila, în orașul respectiv există 11 autobuze electrice ZTE, de 10m lungime. Respectivele aparțin operatorului Braicar și sunt folosite pe linia 2. Cel ce a luat foc este înmatriculat BR16PMB. Nu se știe dacă respectivul poate fi reparat sau dacă va fi înlocuit cu un altul, nou, folosindu-se de garanție.
Sperăm ca toate autobuzele electrice ce ajung în România să fie lipsite de incidente și de accidente, și să se continue modernizarea transportului public, mai ales în București. Părerea mea este că Bucureștiul are nevoie și de mai multe articulate, însă mai bine discutăm într-un topic potrivit.
Ultima oară modificat Vin Dec 08, 2023 12:14 am de către Ed4014, modificat 1 dată în total.
- Marian Andrei
- Administrator
- Mesaje: 4956
- Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
Am auzit ca unii se plang ca nu face fata incalzirea, atat ieri cat si azi, cand am mers chiar cu 7225 si 7234, incalzirea a functionat foarte ok, nu e diferenta fata de restul autobuzelor, dar lumea s-a obisnuit cu Otokar unde este ceva mai cald si acolo se tot plang ca e prea cald, cine ii mai intelege
Momentan autobuzele circula prin rotatie, in principiu 2 la sch1, 2 la sch2, dar la orele pranzului sunt toate 4 la traseu am observat cel putin o cursa.
Am vazut ca au mai venit vreo 6 unitati la Curtea de Arges de 8m. Au fost probleme la Braila unde s-a aprins o baterie, au parca 16 unitati de 10,8m. Oricum tehnologia bateriilor si sistemelor de management al curentului pentru autobuze este inca oarecum incipienta, deci probleme pot sa apara, cum au aparut cu baterii aprinse la doua SOR in Brasov. Au fost si ceva eCitaro prin Germania care s-au aprins...
Momentan autobuzele circula prin rotatie, in principiu 2 la sch1, 2 la sch2, dar la orele pranzului sunt toate 4 la traseu am observat cel putin o cursa.
Am vazut ca au mai venit vreo 6 unitati la Curtea de Arges de 8m. Au fost probleme la Braila unde s-a aprins o baterie, au parca 16 unitati de 10,8m. Oricum tehnologia bateriilor si sistemelor de management al curentului pentru autobuze este inca oarecum incipienta, deci probleme pot sa apara, cum au aparut cu baterii aprinse la doua SOR in Brasov. Au fost si ceva eCitaro prin Germania care s-au aprins...