Un pas important spre un transport ecologic modern: Punctul terminal de capăt pentru autobuze electrice, aproape finalizat.
Primăria Chitila continuă să investească în confortul și bunăstarea locuitorilor săi prin modernizarea infrastructurii de transport public. O nouă etapă semnificativă a fost atinsă odată cu finalizarea aproape completă a punctului terminal de capăt pentru autobuzele electrice, un proiect esențial pentru îmbunătățirea transportului urban și reducerea emisiilor de CO2.
Noua autobază reprezintă un pilon central al strategiei locale de mobilitate urbană sustenabilă. În prezent, platforma și stațiile de încărcare au fost recepționate și date în funcțiune, alături de rampele rutiere de acces, rulaj și întoarcere.
Acest lucru permite autobuzelor să fie alimentate constant, eliminând restricțiile anterioare legate de numărul limitat de vehicule ce puteau fi încărcate simultan.
Ioan Manolache, directorul Ecotrans STCM, a subliniat că, odată cu intrarea în regim operațional a stațiilor de încărcare, operatorul de transport va putea introduce noile autobuze electrice pe trasee.
De asemenea, se va deschide o nouă linie de transport pe ruta Chitila - Mall Băneasa, iar ruta Buftea - Străulești va fi preluată în exploatare de Ecotrans STCM, de la actualul operator STB.
O infrastructură modernă pentru un transport eficient.
Înainte de construirea acestei autobaze, Primăria Chitila a făcut eforturi susținute pentru a asigura funcționarea autobuzelor electrice printr-o soluție provizorie de alimentare.
Până acum, doar 10 autobuze puteau fi încărcate simultan, limitând considerabil eficiența sistemului de transport. Noua investiție elimină aceste obstacole, oferind o infrastructură robustă și complet funcțională. În cadrul proiectului au fost instalate 43 de stații de încărcare pentru cele 35 de autobuze electrice ce vor deservi locuitorii orașului. Stațiile de încărcare au puteri cuprinse între 2x22 kW și 150 kW, 8 dintre stații fiind destinate încărcării rapide.
Această infrastructură va permite alimentarea eficientă a autobuzelor electrice de 8 și 12 metri lungime, asigurând o autonomie suficientă pentru operarea pe întreaga durată a zilei.
Pe lângă infrastructura de încărcare, autobaza dispune de 30 de peroane de garare, fiecare fiind dotat cu panouri fotovoltaice montate pe copertine. Acestea vor contribui la recuperarea parțială a consumului de curent electric din rețea, reducând costurile de operare și sprijinind tranziția către un sistem de transport mai verde.
De asemenea, investiția a inclus racordarea autobazei la rețelele de tensiune, apă curentă și canalizare, asigurând funcționarea optimă a întregii facilități. În paralel cu finalizarea infrastructurii de încărcare, se lucrează la ultimele finisaje pentru clădirile administrative, inclusiv dispeceratul, spălătoria auto, zona de service și magazia de piese. În plus, sunt efectuate testele pentru sistemele de control acces, antiefracție și supraveghere video, menite să asigure un mediu sigur și eficient pentru desfășurarea activităților.
Un angajament ferm pentru un viitor verde.
Primăria Chitila demonstrează prin această investiție un angajament ferm față de modernizarea transportului public și protejarea mediului înconjurător.
Implementarea autobuzelor electrice nu doar că reduce emisiile de CO2, dar îmbunătățește și calitatea vieții locuitorilor printr-un transport mai confortabil, silențios și prietenos cu mediul.
Prin aceste măsuri, Chitila devine un exemplu de mobilitate urbană inteligentă, punând accent pe sustenabilitate și confortul cetățenilor.
Finalizarea acestui proiect marchează un pas important spre un oraș mai verde și mai conectat, oferind o alternativă modernă și eficientă la transportul convențional.
________
Articol publicat în ziarul ChitilaAzi.
#Chitila #transport #ecologic #autobuzeelectrice #modern
Sursa informatie si text -
https://www.facebook.com/profile.php?id=100064839245259
Articol complet aici -
https://primariachitila.ro/echitila/sit ... _small.pdf

- chitila 1.jpg (459.64 KiB) Vizualizat de 144 ori

- chitila 2.jpg (600.61 KiB) Vizualizat de 144 ori