Tramvaiele EP/V3A
Scris: Dum Iun 05, 2022 5:19 pm
Tramvaiele EP/V3A au fost casate pana la inceputul anilor 2000, fiind exploatate in ultima lor perioada în depourile Bucurestii Noi si Victoria. Acestea circulau in sistem motor cu una sao două. Istoria acestor vagoane incepe mult mai devreme, in 1951 cand la atelierele ITB (URAC) s-a construit un vagon de putere si capacitate mare, numit "Festival", ulterior dupa aproximativ 30 vagoane productia a fost mutata la Electroputere Craiova, iar noul nume al vagoanelor a fost Tramvai Electroputere - EP.
Acestea circulau in sistem motor sau motor + remorca (remorca V12). Ulterior, în anul 1976 URACul a realizat o versiune modernizata a vagoanelor EP, numita EP/V3A, ce avea un design schimbat, echipamente electrice si de tractiune precum si boghiuri de V3A. Au fost implementate pantografele model ITB V3A si au fost modernizate si remorcile V12 in noua variantă V12/V3A.
În anul 2009 la URAC a început restaurarea vagonului 6001, acesta fiind utilizat dupa restaurare pentru diferite evenimente și circuite pe reteaua de tramvai din București. Tramvaiul, alaturi de restul tramvaielor restaurate ale STB SA, este garat in depoul Dudesti, urmand ca anul viitor sa fie luata in calcul mutarea acestora, cel mai probabil la depoul Bucurestii Noi, odata cu sosirea tramvaielor Imperio care ocupa mai mult spatiu.
Urmarim o serie de imagini cu 6001 in depoul Dudesti ieri, pregatit de plecarea la URAC. Acesta va trece printr-o serie de reparatii pentru a fi pus in circulatie mai multe zile in aceasta vara cu ocazia unor evenimente care vor fi anuntate ulterior.
Acestea circulau in sistem motor sau motor + remorca (remorca V12). Ulterior, în anul 1976 URACul a realizat o versiune modernizata a vagoanelor EP, numita EP/V3A, ce avea un design schimbat, echipamente electrice si de tractiune precum si boghiuri de V3A. Au fost implementate pantografele model ITB V3A si au fost modernizate si remorcile V12 in noua variantă V12/V3A.
În anul 2009 la URAC a început restaurarea vagonului 6001, acesta fiind utilizat dupa restaurare pentru diferite evenimente și circuite pe reteaua de tramvai din București. Tramvaiul, alaturi de restul tramvaielor restaurate ale STB SA, este garat in depoul Dudesti, urmand ca anul viitor sa fie luata in calcul mutarea acestora, cel mai probabil la depoul Bucurestii Noi, odata cu sosirea tramvaielor Imperio care ocupa mai mult spatiu.
Urmarim o serie de imagini cu 6001 in depoul Dudesti ieri, pregatit de plecarea la URAC. Acesta va trece printr-o serie de reparatii pentru a fi pus in circulatie mai multe zile in aceasta vara cu ocazia unor evenimente care vor fi anuntate ulterior.