30 aprilie 2022
Perioada de gratuitate a biletelor ”Help Ukraine” a fost prelungită pe teritoriul României și pe relația cu Ungaria până la finalul lunii mai.
Persoanele refugiate din Ucraina, călătoresc gratuit pe teritoriul României cu CFR Călători. Biletul va fi emis numai pentru călătorii cu cetățenie ucraineană sau altă naționalitate, dar cu reședința în Ucraina.
https://www.cfrcalatori.ro/comunicate/i ... uJkHQXxLH4
Stiri despre transportul feroviar din România
- Marian Andrei
- Administrator
- Mesaje: 5588
- Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
- Marian Andrei
- Administrator
- Mesaje: 5588
- Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
CFR Călători a lansat licitația pentru geamuri necesare locomotivelor și automotoarelor Siemens Desiro
CFR Călători a lansat licitația pentru „Geamuri pentru locomotive electrice, diesel electrice și automotoare Desiro SR 20D”, impartita in 8 loturi, cu o valoare totală de până la 6,26 milioane lei. Ofertele pot fi depuse până la data de 02.06.2022, urmând ca atribuirea să aibă loc până la data de 02.09.2022. Conform SEAP, organizarea loturilor și a cantităților este următoarea:
https://mobilitate.eu/cfr-calatori-licitatie-geamuri/
CFR Călători a lansat licitația pentru „Geamuri pentru locomotive electrice, diesel electrice și automotoare Desiro SR 20D”, impartita in 8 loturi, cu o valoare totală de până la 6,26 milioane lei. Ofertele pot fi depuse până la data de 02.06.2022, urmând ca atribuirea să aibă loc până la data de 02.09.2022. Conform SEAP, organizarea loturilor și a cantităților este următoarea:
https://mobilitate.eu/cfr-calatori-licitatie-geamuri/
În sfârșit...
https://b365.ro/gara-de-nord-din-bucure ... le-492637/
https://b365.ro/gara-de-nord-din-bucure ... le-492637/
Legătura cu aeroportul...
https://presshub.ro/timisoara-va-avea-l ... ia-254620/
https://presshub.ro/timisoara-va-avea-l ... ia-254620/
Gară...intra în modernizare timp de 4 ani
https://www.national.ro/social/gara-de- ... 81715.html
https://www.national.ro/social/gara-de- ... 81715.html
- Marian Andrei
- Administrator
- Mesaje: 5588
- Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
Compania Națională de Căi Ferate CFR SA anunță că a înregistrat în anul 2022 o creșere de 65% a traficului de marfă prin stația HALMEU, punct feroviar de frontieră Ucraina. Creșteri ale volumului de trafic de mărfuri s-au înregistrat, anul trecut, și în celelalte stații feroviare de frontieră cu Ucraina (UZ) și Republica Moldova (CFM), în procente cuprinse între 23% și 28%, astfel:
28% - stația de frontieră Vicșani (Dornești) - UZ
26,38 % - Giurgiulești/Galați Largă - CFM
23% - Cristești Jijia - CFM
În ceea ce privește reluarea traficului feroviar de călători la granița cu Ucraina, CFR SA a reparat, în anul 2022, 40,4 km de cale ferată normală și largă, pe întreaga distanță Rahov/Berlibas (UZ) - VALEA VIȘEULUI (CFR) - Sighetu Marmației - CÂMPULUNG LA TISA (CFR) - Teresva (UZ), cu personalul propriu din cadrul SRCF CLUJ, și a redeschis cele două stații de frontieră CÂMPULUNG LA TISA și VALEA VIȘEULUI, iar până în prezent Calea Ferată Ucraineană a pus în circulație 2 perechi de trenuri (4 curse/zi) DOAR pe relația Rahov/Berlibas (UZ) - Valea Vișeului (CFR). Tot în anul 2022, CFR SA a mai redeschis și stațiile de frontieră FĂLCIU (pentru traficul de călători) și GALAȚI LARGĂ (pentru traficul de marfă) la granița cu Căile Ferate din Republica Moldova (CFM), singura stație feroviară de frontieră solicitată după 22 de ani, de CFM, fiind linia cu ecartament larg Galați Largă - Post Docuri, pentru traficul trenurilor de marfă, unde s-a înregistrat o creștere de 26,38%.
Odată cu izbucnirea conflictului din Ucraina, CFR SA a depus eforturi susținute pentru a face față creșterii capacității transportului feroviar, înregistrat anul trecut atât prin punctele de frontieră de la granița cu Ucraina (Halmeu, Câmpulung la Tisa, Valea Vișeului, Vicșani), dar și cele de la granița cu Republica Moldova (Cristești Jijia, Socola, Fălciu și Galați Largă), prin lucrările executate în regie proprie, lucrări care au avut drept scop atât reluarea traficului feroviar pe linii CF (ecartament larg/ecartament normal) închise cu ani în urmă, dar și îmbunătățirea condițiilor de tranzitare și de manevră pe liniile din stațiile de frontieră sau din stațiile adiacente (Dornești, Dărmănești, Milisăuți și Văratec).
Lucrări de reparații, pe linii cu ecartament larg și normal, derulate și finalizate în anul 2022, în stațiile de frontieră cu UZ/CFM:
STAȚIA DE FRONTIERĂ HALMEU - granița cu UZ
► redeschise 6 linii CF (4 linii cu ecartament larg și 2 linii cu ecartament normal)
► consolidare 16 linii CF (ecartament normal/ecartament larg)
► consolidare 47 de aparate de cale
STAȚIA DE FRONTIERĂ VALEA VIȘEULUI - granița cu UZ
► redeschisă Valea Vișeului (CFR) - Berlibas (UZ), linie cu ecartament
STAȚIA DE FRONTIERĂ CÂMPULUNG LA TISA
► redeschisă CÂMPULUNG LA TISA (CFR) - TERESVA (UZ), linie cu ecartament
STAȚIA DE FRONTIERĂ VICȘANI - granița cu UZ
► redeschise 13 linii CF (6 linii cu ecartament normal, 7 linii cu ecartament larg).
STAȚIA DE FRONTIERĂ FĂLCIU - granița cu CFM
► redeschisă linia CF Zorleni - Fălciu - Fălciu Frontieră
STAȚIA DE FRONTIERĂ CRISTEȘTI JIJIA - granița cu CFM
► redeschise 5 linii CF (3 linii cu ecartament larg și 2 linii cu ecartament normal)
STAȚIA DE FRONTIERĂ SOCOLA - granița cu CFM
► redeschise 2 linii CF (ecartament larg și ecartament normal)
STAȚIA DE FRONTIERĂ GALAȚI LARGĂ - granița cu CFM
► redeschise 2 linii CF, respectiv linia CF Galați Largă Ana - Galați Bazin - Galați Mărfuri - Port Docuri (ecartament larg) și linia CF Siloz Port Docuri - Galați Mărfuri - Galați Călători (ecartament normal)
Foto&info: CFR SA
https://mobilitate.eu/transportul-marfa ... a-ucraina/
28% - stația de frontieră Vicșani (Dornești) - UZ
26,38 % - Giurgiulești/Galați Largă - CFM
23% - Cristești Jijia - CFM
În ceea ce privește reluarea traficului feroviar de călători la granița cu Ucraina, CFR SA a reparat, în anul 2022, 40,4 km de cale ferată normală și largă, pe întreaga distanță Rahov/Berlibas (UZ) - VALEA VIȘEULUI (CFR) - Sighetu Marmației - CÂMPULUNG LA TISA (CFR) - Teresva (UZ), cu personalul propriu din cadrul SRCF CLUJ, și a redeschis cele două stații de frontieră CÂMPULUNG LA TISA și VALEA VIȘEULUI, iar până în prezent Calea Ferată Ucraineană a pus în circulație 2 perechi de trenuri (4 curse/zi) DOAR pe relația Rahov/Berlibas (UZ) - Valea Vișeului (CFR). Tot în anul 2022, CFR SA a mai redeschis și stațiile de frontieră FĂLCIU (pentru traficul de călători) și GALAȚI LARGĂ (pentru traficul de marfă) la granița cu Căile Ferate din Republica Moldova (CFM), singura stație feroviară de frontieră solicitată după 22 de ani, de CFM, fiind linia cu ecartament larg Galați Largă - Post Docuri, pentru traficul trenurilor de marfă, unde s-a înregistrat o creștere de 26,38%.
Odată cu izbucnirea conflictului din Ucraina, CFR SA a depus eforturi susținute pentru a face față creșterii capacității transportului feroviar, înregistrat anul trecut atât prin punctele de frontieră de la granița cu Ucraina (Halmeu, Câmpulung la Tisa, Valea Vișeului, Vicșani), dar și cele de la granița cu Republica Moldova (Cristești Jijia, Socola, Fălciu și Galați Largă), prin lucrările executate în regie proprie, lucrări care au avut drept scop atât reluarea traficului feroviar pe linii CF (ecartament larg/ecartament normal) închise cu ani în urmă, dar și îmbunătățirea condițiilor de tranzitare și de manevră pe liniile din stațiile de frontieră sau din stațiile adiacente (Dornești, Dărmănești, Milisăuți și Văratec).
Lucrări de reparații, pe linii cu ecartament larg și normal, derulate și finalizate în anul 2022, în stațiile de frontieră cu UZ/CFM:
STAȚIA DE FRONTIERĂ HALMEU - granița cu UZ
► redeschise 6 linii CF (4 linii cu ecartament larg și 2 linii cu ecartament normal)
► consolidare 16 linii CF (ecartament normal/ecartament larg)
► consolidare 47 de aparate de cale
STAȚIA DE FRONTIERĂ VALEA VIȘEULUI - granița cu UZ
► redeschisă Valea Vișeului (CFR) - Berlibas (UZ), linie cu ecartament
STAȚIA DE FRONTIERĂ CÂMPULUNG LA TISA
► redeschisă CÂMPULUNG LA TISA (CFR) - TERESVA (UZ), linie cu ecartament
STAȚIA DE FRONTIERĂ VICȘANI - granița cu UZ
► redeschise 13 linii CF (6 linii cu ecartament normal, 7 linii cu ecartament larg).
STAȚIA DE FRONTIERĂ FĂLCIU - granița cu CFM
► redeschisă linia CF Zorleni - Fălciu - Fălciu Frontieră
STAȚIA DE FRONTIERĂ CRISTEȘTI JIJIA - granița cu CFM
► redeschise 5 linii CF (3 linii cu ecartament larg și 2 linii cu ecartament normal)
STAȚIA DE FRONTIERĂ SOCOLA - granița cu CFM
► redeschise 2 linii CF (ecartament larg și ecartament normal)
STAȚIA DE FRONTIERĂ GALAȚI LARGĂ - granița cu CFM
► redeschise 2 linii CF, respectiv linia CF Galați Largă Ana - Galați Bazin - Galați Mărfuri - Port Docuri (ecartament larg) și linia CF Siloz Port Docuri - Galați Mărfuri - Galați Călători (ecartament normal)
Foto&info: CFR SA
https://mobilitate.eu/transportul-marfa ... a-ucraina/
- Marian Andrei
- Administrator
- Mesaje: 5588
- Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
DP World marchează 20 de ani de prezență în România prin inaugurarea terminalului de la Aiud
DP World, unul dintre cei mai mari operatori portuari la nivel global, anunță inaugurarea noului terminal multimodal de la Aiud, marcând astfel atât o extindere semnificativă a investițiilor sale în România, cât și două decenii de operare pe piața românească. Noua facilitate, care a absorbit un buget de 21 milioane €, se alătură seriei de investiții strategice ale companiei, consolidând poziția României ca hub central în rețeaua de transport și logistică a Europei.
Terminalul multimodal de la Aiud, situat în inima Transilvaniei, ocupă o suprafață de 8,2 de hectare și este proiectat să gestioneze un volum de marfă de 50.000 TEU pe an, în primii trei ani de funcționare. Acesta va sprijini nu doar regiunea, ci și conectivitatea extinsă între Portul Constanța și piețele din Europa Centrală și de Est, având la bază servicii logistice îmbunătățite.
„Investiția de la Aiud subliniază angajamentul nostru pe termen lung față de extinderea amprentei pe plan local. În plus, reprezintă un pas major în strategia de a sprijini eficiența în lanțul de aprovizionare pentru clienții noștri, oferind soluții logistice integrate care conectează eficient România cu coridoarele maritime și terestre principale ale Europei”, a declarat Rashid Abdulla, CEO și Director General DP World Europa.
Pe lângă serviciile standard de manipulare și depozitare ale containerelor, noul terminal din Aiud oferă și servicii vamale, aspect ce îmbunătățește procesul logistic pentru clienți, permițând o gestionare mai rapidă și mai eficientă a mărfurilor importate sau destinate exportului.
În plus, beneficiind de o legătură feroviară de 2,8 km și de manevre feroviare interne de 2,5 km, care facilitează accesul și manipularea eficientă a mărfurilor transportate pe calea ferată, terminalul oferă și servicii de transport feroviar de noapte pe ruta Constanța – Aiud. Terminalul din Aiud va fi legat de cel maritim din Constanța cu un serviciu de transport feroviar regulat, iar trenurile operate vor avea ca destinație sau origine toate marile hub-uri din Europa.
DP World a investit peste 250 de milioane de euro în România, începând din 2004, suma incluzând și granturi din partea Uniunii Europene, evidențiind creșterea și dezvoltarea continuă a facilităților sale. În 2024, DP World își propune să își extindă activitățile și serviciile, consolidându-și astfel poziția de lider în sectorul logistic și portuar din Europa Centrală și de Est.
Noua investiție de la Aiud vine în contextul altor inițiative majore, cum ar fi noi facilități lansate în hub-ul companiei din Constanța, incluzând un terminal project cargo și un terminal RO-RO, dar și startul lucrărilor pentru o nouă platformă multi-transport, care se va inaugura în 2025. Investițiile cumulate ale acestora se ridică la peste 115 milioane de euro. Aceste noi dezvoltări sunt proiectate nu doar să sprijine creșterea continuă a portului Constanța ca principal hub logistic din regiune, dar și să asigure României un rol crucial în rețeaua de distribuție și comerț european.
Impactul acestor investiții în infrastructura logistică și portuară va transforma modul în care bunurile sunt transportate și gestionate în întreaga regiune, oferind oportunități semnificative pentru creșterea economică locală și îmbunătățirea conexiunilor comerciale între România și restul Europei. Mai mult de atât, inițiativele reflectă angajamentul DP World de a stimula comerțul și de a sprijini economiile în care operează, consolidând în continuare poziția companiei ca lider în soluții de lanț logistic integrat și eficient.
https://mobilitate.eu/dp-world-terminal-aiud/
DP World, unul dintre cei mai mari operatori portuari la nivel global, anunță inaugurarea noului terminal multimodal de la Aiud, marcând astfel atât o extindere semnificativă a investițiilor sale în România, cât și două decenii de operare pe piața românească. Noua facilitate, care a absorbit un buget de 21 milioane €, se alătură seriei de investiții strategice ale companiei, consolidând poziția României ca hub central în rețeaua de transport și logistică a Europei.
Terminalul multimodal de la Aiud, situat în inima Transilvaniei, ocupă o suprafață de 8,2 de hectare și este proiectat să gestioneze un volum de marfă de 50.000 TEU pe an, în primii trei ani de funcționare. Acesta va sprijini nu doar regiunea, ci și conectivitatea extinsă între Portul Constanța și piețele din Europa Centrală și de Est, având la bază servicii logistice îmbunătățite.
„Investiția de la Aiud subliniază angajamentul nostru pe termen lung față de extinderea amprentei pe plan local. În plus, reprezintă un pas major în strategia de a sprijini eficiența în lanțul de aprovizionare pentru clienții noștri, oferind soluții logistice integrate care conectează eficient România cu coridoarele maritime și terestre principale ale Europei”, a declarat Rashid Abdulla, CEO și Director General DP World Europa.
Pe lângă serviciile standard de manipulare și depozitare ale containerelor, noul terminal din Aiud oferă și servicii vamale, aspect ce îmbunătățește procesul logistic pentru clienți, permițând o gestionare mai rapidă și mai eficientă a mărfurilor importate sau destinate exportului.
În plus, beneficiind de o legătură feroviară de 2,8 km și de manevre feroviare interne de 2,5 km, care facilitează accesul și manipularea eficientă a mărfurilor transportate pe calea ferată, terminalul oferă și servicii de transport feroviar de noapte pe ruta Constanța – Aiud. Terminalul din Aiud va fi legat de cel maritim din Constanța cu un serviciu de transport feroviar regulat, iar trenurile operate vor avea ca destinație sau origine toate marile hub-uri din Europa.
DP World a investit peste 250 de milioane de euro în România, începând din 2004, suma incluzând și granturi din partea Uniunii Europene, evidențiind creșterea și dezvoltarea continuă a facilităților sale. În 2024, DP World își propune să își extindă activitățile și serviciile, consolidându-și astfel poziția de lider în sectorul logistic și portuar din Europa Centrală și de Est.
Noua investiție de la Aiud vine în contextul altor inițiative majore, cum ar fi noi facilități lansate în hub-ul companiei din Constanța, incluzând un terminal project cargo și un terminal RO-RO, dar și startul lucrărilor pentru o nouă platformă multi-transport, care se va inaugura în 2025. Investițiile cumulate ale acestora se ridică la peste 115 milioane de euro. Aceste noi dezvoltări sunt proiectate nu doar să sprijine creșterea continuă a portului Constanța ca principal hub logistic din regiune, dar și să asigure României un rol crucial în rețeaua de distribuție și comerț european.
Impactul acestor investiții în infrastructura logistică și portuară va transforma modul în care bunurile sunt transportate și gestionate în întreaga regiune, oferind oportunități semnificative pentru creșterea economică locală și îmbunătățirea conexiunilor comerciale între România și restul Europei. Mai mult de atât, inițiativele reflectă angajamentul DP World de a stimula comerțul și de a sprijini economiile în care operează, consolidând în continuare poziția companiei ca lider în soluții de lanț logistic integrat și eficient.
https://mobilitate.eu/dp-world-terminal-aiud/