ARF - Achiziția a 20 trenuri electrice de lung parcurs

Știri și informații despre sistemul de transport feroviar din România
Avatar utilizator
Marian Andrei
Administrator
Mesaje: 2673
Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Vin Iun 10, 2022 2:03 pm

A fost avizată în Consiliul Tehnico-Economic al Ministerului Transporturilor achiziția a încă 20 trenuri electrice de lung parcurs!

Licitația va fi derulată de Autoritatea pentru Reformă Feroviară prin PNRR, la o valoare estimată de 180 milioane euro, la care care se adăuga costurile întreținerii și reparațiilor de aproximativ 270 milioane euro (sumă asigurată de operatorii feroviari în cadrul implementării contractelor de servicii publice).

Investiția are mai multe obiective:
✔Îmbunătățirea ofertei de transport prin creșterea numărului de trenuri pe rută și pe zi, corelat cu introducerea unei frecvențe predictibile
✔Asigurarea unor legături directe și rapide între marile orașe ale României
✔Punerea în valoare a investițiilor de modernizare derulate pe întreaga rețea feroviară TEN-T de pe teritoriul României
✔Susținerea programului de trecere la sistemul de comandă – control al trenurilor bazate pe standardul european ERTMS / ETCS
✔Asigurarea unor servicii de transport feroviar de călători care să respecte Standardele Tehnice de Interoperabilitate.
✔Înlocuirea tracțiunii diesel cu una electrică.

Traseeele pe care vor circula noile trenuri electrice sunt:
➡️Oradea – Cluj Napoca – Sighișoara – Brașov
➡️Cluj Napoca – Alba Iulia – Simeria (Deva) – Târgu Jiu – Craiova - Calafat
➡️Brașov – Sfântu Gheorghe – Miercurea Ciuc – Bacău – Iași
➡️Brașov – Sfântu Gheorghe – Miercurea Ciuc – Bacău – Suceava
➡️Galați – Mărășești (Focșani) – Bacău – Iași
➡️Galați – Mărășești (Focșani) – Bacău – Suceava
➡️Galați – Brăila – Constanța – Mangalia
➡️Iași – Bacău - Mărășești (Focșani) – Barboși (Galați) – Brăila – Constanța – Mangalia
➡️Suceava – Bacău - Mărășești (Focșani) – Barboși (Galați) – Brăila – Constanța – Mangalia
➡️Giurgiu – București – Ciulnița (Slobozia) – Călărași

Serviciile vor fi oferite, inițial, pe liniile deja electrificate la momentul punerii în circulație a trenurilor.
Însă acestea vor fi extinse odată cu punerea în funcțiune a instalațiilor pentru asigurarea tracțiunii electrice (Cluj Napoca – Oradea, București – Giurgiu, Constanța – Mangalia).

Condițiile pe care trebuie să le îndeplinească noile trenuri achiziționate sunt:
- să circule cu o viteză maximă de 200 km/h,
- să aibă o capacitate minimă de 160 locuri pe scaune (clasa întâi și clasa a doua),
- să asigure confortul pentru deplasări de lung parcurs (7 - 10 h /direcție).
Mentenanța va fi asigurată de furnizor pentru o perioadă de 15 ani cu posibilitatea de extindere la 30 de ani.

https://www.facebook.com/grindeanusorin
Mobilitate.eu
TRANSPORT. INFRASTRUCTURA. MOBILITATE
Avatar utilizator
punmeister
Utilizator avansat
Mesaje: 350
Membru din: Mar Mai 03, 2022 7:12 pm
Localitate: Aviatiei City

Vin Iun 10, 2022 3:37 pm

Ciudat ca le vor cu doar 160 de locuri minimum pe scaune, fata de 300 cat era la prima.
Lucian
Utilizator experimentat
Mesaje: 1059
Membru din: Mar Mai 17, 2022 9:44 pm

Mie Iun 15, 2022 10:55 pm

Cum ar putea arăta la interior și la exterior noile trenuri care vor fi livrate de Alstom. A fost lansată o consultare publică pentru combinația de culori

https://economie.hotnews.ro/stiri-indus ... culori.htm
Lucian
Utilizator experimentat
Mesaje: 1059
Membru din: Mar Mai 17, 2022 9:44 pm

Mar Iun 21, 2022 12:27 pm

Avatar utilizator
Marian Andrei
Administrator
Mesaje: 2673
Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Lun Noi 28, 2022 8:38 am

ARF a lansat licitația pentru 20 de rame electrice destinate trenurilor interregionale

Autoritatea pentru Reformă Feroviară a lansat în 27.11.2022, pe SEAP, licitația pentru „Achiziția de 20 rame electrice interregionale de lung parcurs RE-IR, destinate conectării centrelor urbane din România și achiziționarea serviciilor de mentenanță și reparații necesare funcționării respectivelor trenuri”. Valoarea maximă a contractului este de 2,37 miliarde lei. Ofertele pot fi depuse până la data de 10.01.2023, urmând ca atribuirea să aibă loc până la data de 10.07.2023.

Autoritatea pentru Reformă Feroviară – A.R.F. intenționează să realizeze, prin Programul Național de Redresare și Reziliență (PNRR), achiziția de material rulant nou (20 unități) de tip inter-regional și servicii de mentenanță și reparații RE-IR. Materialul rulant va fi utilizat pe rutele aflate sub contractele de servicii publice (CSP) atribuite în mod competitiv operatorilor de transport feroviar de călători în conformitate cu prevederile Regulamentului (CE) nr.1370/2007 și cu prevederile legislației din România.

Achiziția va consta în:
A) PRODUSE:
1) 20 rame electrice inter-regionale RE-IR (18 rame+2 unități de rezervă), destinate transportului feroviar de călători inter-regional (de lung parcurs), conform cerințelor minimale specificate în Caietul de Sarcini (CS);
2) Alte dotări și accesorii, conform cerințelor specificate în CS.

B) SERVICII:
1) Mentenanță și reparații pentru o perioadă de 15 ani. Serviciile sunt necesare funcționarea respectivelor rame RE-IR, conform cerințelor specificate în CS;
2) Instruirea personalului în ceea ce privește exploatarea, operarea trenurilor și aplicațiilor software;
3) Transportul, asigurarea, punerea în funcțiune, asistența tehnică în perioada de garanție.

Având în vedere prevederile art. 221, alin. (1), lit. a) din Legea nr. 98/2016, actualizată, privind achizițiile publice, cu modificările și completările ulterioare, a art. 72, alin(1), lit. (a) din Directiva 2014/24/UE și concluziile studiului de fezabilitate în contractul de achiziție va fi prevăzută o CLAUZĂ de REVIZUIRE, posibilitatea suplimentării: perioadei de mentenanță cu încă 15 ani, conform cerințelor din CS; și a cantității cu 9 RE-IR (8 rame+ 1 rezerva).

https://mobilitate.eu/arf-licitatia-20rame-electrice/
Mobilitate.eu
TRANSPORT. INFRASTRUCTURA. MOBILITATE
Lucian
Utilizator experimentat
Mesaje: 1059
Membru din: Mar Mai 17, 2022 9:44 pm

Lun Ian 09, 2023 3:56 pm

Lucian
Utilizator experimentat
Mesaje: 1059
Membru din: Mar Mai 17, 2022 9:44 pm

Mar Ian 17, 2023 1:04 pm

Lucian
Utilizator experimentat
Mesaje: 1059
Membru din: Mar Mai 17, 2022 9:44 pm

Dum Feb 12, 2023 10:59 pm

Vizita echipei de proiect ARF la fabrica ALSTOM de la Katowice (Polonia)

Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) informează că, în perioada 8-10 februarie 2023, o echipă a autorității - formată din membri ai proiectului privind achiziția a 37 rame electrice
inter-regionale (RE-IR) - a efectuat o vizită tehnică la fabrica ALSTOM de la Katowice (Polonia).
Această deplasare constituie o obligație contractuală, prevăzută în contractul încheiat de ARF cu firma Alstom Ferroviaria SpA, în data de 25 martie 2022, ce are ca obiect achiziția a 20 de rame electrice de lung parcurs și mentenanța acestora pe o perioadă de 15 ani, contract suplimentat cu încă 17 rame electrice de lung parcurs, prin semnarea unui act adițional, la 16 septembrie 2022.
În cadrul acestei deplasări, reprezentații furnizorului Alstom au prezentat stadiul fabricării primului tren. Astfel, în conformitate cu prevederile contractuale, primul tren urmează să ajungă la Centrul de Testări Feroviare de la Făurei în luna iulie 2023, în vederea efectuării testelor dinamice, iar cel de al doilea va sosi în luna august 2023, fiind destinat, cu precădere, testelor pe liniile CFR, după care ambele trenuri vor executa probele de rulare în unitate multiplă.
În baza rezultatelor acestor teste, trenul nr. 3 va fi livrat către ARF, astfel încât în luna decembrie 2023 acesta să fie introdus în exploatare pe reţeaua feroviară din România. Conform clauzelor contractuale, celelalte trenuri urmează să intre în circulație comercială începând cu anul 2024.
Reamintim că viteza maximă de rulare a ramelor electrice este 160 km/h, acestea fiind compuse din șase vagoane (două vagoane de capăt cu cabine de conducere și patru vagoane intermediare) și asigură 351 locuri pe scaune. Unitățile dispun de un sistem de semnalizare și siguranță ERTMS nivel 1 și 2, sistem național PZB90 și sunt prevăzute cu sisteme de climatizare, conexiune wi-fi, spații pentru bar/bistro și pentru călători cu dizabilități, precum și o zonă destinată distribuirii automate de bilete și aparate de compostat.
Ramele electrice RE-IR vor conecta capitala cu principalele centre urbane ale țării, dar vor facilita și conexiunile inter-regionale, contribuind la asigurarea mobilității, scăderea timpilor de călătorie şi îmbunătățirea nivelului general al serviciilor publice prestate pentru transportul public pe calea ferată.
Rutele deservite de ramele electrice de lung parcurs sunt: București Nord – Constanța, București Nord – Brașov – Arad – Timișoara, București Nord – Brașov – Cluj, București Nord – Brașov – Deda – Cluj, București Nord – Brașov, București Nord – Iași, București Nord – Suceava, București Nord – Galați, București-Nord – Craiova – Târgu Jiu- Petroșani – Simeria, București-Nord-Craiova-Timișoara-Arad, Cluj-Timișoara, Cluj-Suceava-Iași.
Valoarea totală a contractului pentru achiziția celor 37 unități electrice multiple și serviciile de mentenanță aferente acestora pentru o perioadă de 15 ani se ridică la un cost total de 2.421.771.878 lei, fără TVA.
Finanțarea proiectului este asigurată din Fonduri Europene Nerambursabile și de la Bugetul de stat.
#materialrulantnou
#rameelectrice
#fondurieuropene
#ARF

https://m.facebook.com/story.php?story_ ... 6190851561
Fişiere ataşate
FB_IMG_1676235331749.jpg
FB_IMG_1676235331749.jpg (51.91 KiB) Vizualizat de 180 ori
FB_IMG_1676235335389.jpg
FB_IMG_1676235335389.jpg (59.09 KiB) Vizualizat de 180 ori
FB_IMG_1676235338846.jpg
FB_IMG_1676235338846.jpg (133.79 KiB) Vizualizat de 180 ori
FB_IMG_1676235341878.jpg
FB_IMG_1676235341878.jpg (146.41 KiB) Vizualizat de 180 ori
FB_IMG_1676235344682.jpg
FB_IMG_1676235344682.jpg (111.05 KiB) Vizualizat de 180 ori
FB_IMG_1676235347674.jpg
FB_IMG_1676235347674.jpg (146.41 KiB) Vizualizat de 180 ori
FB_IMG_1676235350971.jpg
FB_IMG_1676235350971.jpg (99.98 KiB) Vizualizat de 180 ori
FB_IMG_1676235354587.jpg
FB_IMG_1676235354587.jpg (94.83 KiB) Vizualizat de 180 ori
Avatar utilizator
Marian Andrei
Administrator
Mesaje: 2673
Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Lun Feb 27, 2023 10:53 pm

ARF a primit oferte de la PESA și Alstom pentru 20 de rame electrice de lung parcurs

Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) informează că astăzi, 27 februarie 2023, a avut loc ședința Comisiei de evaluare, desemnată în cadrul licitației privind achiziția a 20 de rame electrice de lung parcurs (RE-IR2), în vederea deschiderii ofertelor depuse.

Astfel, societățile care au depus documentația sunt:
– POJAZDY SZYNOWE PESA BYDGOSZCZ SPOLKA AKCYJNA (POLONIA);
– S.C. ALSTOM TRANSPORT S.A. (ROMÂNIA).

Valoarea estimată este cuprinsă între 1.201.615.722 lei și 2.374.592.590 lei, fără TVA, inclusiv serviciile de mentenanţă și reparații necesare funcționării în condiții optime de siguranță și confort, instruire a personalului în ceea ce priveşte exploatarea, operarea trenurilor, transportul, asigurarea, punerea în funcţiune şi asistenţa tehnică în perioada de garanţie, conform Caietului de Sarcini.

De asemenea, în contractul de achiziție este prevăzută o clauză de revizuire privind posibilitatea suplimentării perioadei de mentenanță cu încă 15 ani și cantității cu 9 rame electrice inter-regionale.

Suplimentarea cantităților achizitionate va putea fi făcută fără organizarea unei proceduri competitive, prin încheierea unor acte adiționale la contractul de achiziție.
Ramele electrice inter-regionale vor fi utilizate pe următoarele rute: Cluj Napoca – Sighișoara – Brașov; Cluj Napoca – Alba lulia – Simeria- Târgu Jiu – Craiova; Brașov – Ploiești – Buzău – Focșani – Bacău- Pașcani-Iași/Suceava; Galați – Marășești – Bacău – Pașcani – lași/Suceava; Galați-Brăila – Făurei – Fetești – Constanța (Mangalia); (Mangalia) – Constanța – Fetești – Brăila – Mărășești – Bacău -Pașcani – Iași/Suceava; (Giurgiu) București – Ciulnița – Călărași.

Conform analizei de exploatare a liniilor în curs de electrificare, Cluj Napoca – Oradea și Craiova- Calafat, extinderea serviciilor, după finalizarea electrificării, trenurile vor fi operate și pe următoarele rute de circulație: Oradea – Cluj Napoca – Sighișoara – Brașov; Cluj Napoca – Alba lulia – Simeria- Târgu Jiu – Craiova – Calafat.

Finanţarea proiectului este asigurată prin Planul Național de Redresare și Reziliență, „Componenta 4 – Transport durabil” și de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, în limita sumelor aprobate anual cu această destinație, conform programelor de investiții publice aprobate potrivit legii.

Ulterior deschiderii ofertelor, comisia va începe evaluarea acestora, în conformitate cu prevederile legale în vigoare și cerințele Caietului de Sarcini.


https://mobilitate.eu/arf-pesa-alstom-lungparcurs/
Mobilitate.eu
TRANSPORT. INFRASTRUCTURA. MOBILITATE
Scrie răspuns

Înapoi la “Sistemul de transport feroviar din România”