ARF - Licitatia pentru 16 locomotive electrice BoBo

Știri și informații despre sistemul de transport feroviar din România
Avatar utilizator
punmeister
Utilizator avansat
Mesaje: 563
Membru din: Mar Mai 03, 2022 7:12 pm
Localitate: Aviatiei City

Joi Iul 07, 2022 12:31 pm

Postez aici avand in vedere ca n-am cum sa fac topic nou.

ARF doreste sa achizitioneze 39 de locomotive Bo'Bo' cu Vmax de 200 km/h, ERTMS imbarcat si mentenanta pe 40 de ani. Proiectul a fost avizat azi de CTE al MTI.

https://www.linkedin.com/posts/arf-auto ... esktop_web
Avatar utilizator
punmeister
Utilizator avansat
Mesaje: 563
Membru din: Mar Mai 03, 2022 7:12 pm
Localitate: Aviatiei City

Joi Iul 07, 2022 3:48 pm

Pardon, 16 locomotive. Au modificat postarea.
Avatar utilizator
Marian Andrei
Administrator
Mesaje: 4905
Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Joi Iul 07, 2022 4:17 pm

CTE al MTI a avizat proiectul de investiții privind achiziția de locomotive electrice

Azi, 07 iulie 2022, Comitetul Tehnico-Economic al Ministerului Transporturilor și Infrastructurii (MTI) a avizat proiectul de investiții privind achiziția de material rulant nou destinat transportului feroviar de călători, respectiv ”Locomotive electrice LE”, derulat prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR). Procedura de achiziție va fi desfășurată de Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF).

Pasul următor în pregătirea achiziției îl constituie adoptarea hotărârii de guvern cu privire la aprobarea indicatorilor tehnico-economici. Ulterior, ARF va depune la ANAP documentația de achiziție în vederea lansării procedurii și primirii de oferte din partea furnizorilor de acest tip de locomotive.

Astfel, prin acest obiectiv de investiții, ARF dorește să achiziționeze 16 locomotive electrice destinate remorcării trenurilor de călători pe 4 osii, care să dispună de instalație ERTMS on-board, capabile să atingă viteza de 200 km/h și să tracteze până la 16 vagoane de călători.

Valoarea totală a proiectului de investiții este de peste 1 mld lei cu TVA, care include și serviciile de mentenanță și reparații pe o durată de 40 de ani.

Finanțarea proiectului de investiții se realizează din fonduri externe nerambursabile (PNRR) și de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, în limita sumelor aprobate anual cu această destinație, conform programelor de investiții publice aprobate potrivit legii.
Mobilitate.eu
TRANSPORT. INFRASTRUCTURA. MOBILITATE
Avatar utilizator
punmeister
Utilizator avansat
Mesaje: 563
Membru din: Mar Mai 03, 2022 7:12 pm
Localitate: Aviatiei City

Joi Iul 07, 2022 6:11 pm

Ca pronosticuri, cele mai mare sanse le are Siemens cu Vectron AC, fiind capabil de Vmax de 200 km/h si au deja foarte multe referinte pentru el din 2010 incoace.

Exista si sansa sa se prezinte si Alstom cu TRAXX AC3 in versiunea de Vmax 200km/h, dar aici depinde foarte mult de ce accepta ARF la capitolul referinte, avand in vedere ca la momentul actual a fost doar comandat de SNCB si RegioJet. Nu stiu sa fie vreun TRAXX de 200km/h in exploatare in momentul de fata.
Avatar utilizator
Marian Andrei
Administrator
Mesaje: 4905
Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Lun Oct 10, 2022 2:29 pm

Publicare în SEAP a documentației de achiziție a 16 locomotive electrice noi

București, 10 octombrie 2022

Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) informează că a fost publicat în Sistemul Electronic de Achiziţii Publice (SICAP) anunţul nr. CN1048061, în urma validării de către Agenţia Naţională pentru Achiziţii Publice (ANAP). Totodată, precizăm că anunţul de participare a fost transmis către Jurnalul Oficial al Uniunii Europene (JOUE) și va fi publicat în termen de cinci zile pe site-ul www.ted.europa.eu.

În acest sens, menționăm că a fost lansată, prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR) – Componenta 4. Transport sustenabil, procedura de atribuire în vederea achiziţiei unui număr de 16 locomotive electrice noi pe 4 osii cu sisteme ERTMS, capabile să circule cu o viteză maximă situată în intervalul 160 km/h-200 km/h și să tracteze până la 16 vagoane de călători, ce va efect atât sporirea mobilității în jurul marilor centre socio-economice ale țării, cât și realizarea unor conexiuni rapide între unitățile administrativ teritoriale importante ale țării.

Precizăm că perioada de mentenanță și reparații este de 20 ani, în cadrul căreia sunt incluse serviciile necesare funcționării respectivelor locomotive electrice, și anume: instruirea personalului în ceea ce privește exploatarea, operarea acestora și a aplicațiilor software, transportul, asigurarea, punerea în funcțiune, asistența tehnică în perioada de garanție, conform Caietului de Sarcini.

Astfel, contractul de achiziţii are prevăzută o clauză de revizuire, respectiv posibilitatea suplimentării perioadei de mentenanţă cu încă 20 ani, fără organizarea unei proceduri competitive, prin încheierea unui act adiţional.

Obiectivul Componentei 4 - Transport sustenabil, prevăzută în PNRR, este de a spori sustenabilitatea sectorului transporturilor din România, prin sprijinirea tranziției verzi și digitale a sectorului, respectiv de a dezvolta o infrastructură de transport durabilă și ecologică, cu standarde de siguranță adecvate, care să contribuie la finalizarea rețelelor transeuropene de transport(TEN-T) și la descongestionarea nodurilor urbane.
Locomotivele achiziționate vor fi utilizate pe rutele aflate sub contractele de servicii publice (CSP), atribuite în mod competitiv operatorilor de transport feroviar de călători, în conformitate cu prevederile Regulamentului (CE) nr.1370/2007 și cu prevederile legislației din România.
Valoarea estimată este cuprinsă între 702.453.762,18 lei, fără TVA, si 1.036.568.887,80 lei, fără TVA.

Finanţarea proiectului este asigurată prin Planul Național de Redresare și Reziliență, „Componenta 4 - Transport durabil” și de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, în limita sumelor aprobate anual cu această destinație, conform programelor de investiții publice aprobate potrivit legii.
Durata contractului/contractelor aferente loturilor atribuite va fi de 275 luni. Criteriul de atribuire este dat de cel mai bun raport calitate-cost. Factorii de evaluare şi ponderea acestora sunt:
• 70% - Componenta financiară;
• 30% - Componenta calitate, din care:
- 12% - Disponibilitatea locomotivelor electrice în perioada de garanție și în perioada de mentenanță;
- 15% - Program de livrare;
- 3% - Capacitatea locomotivelor electrice să circule cu o viteză maximă situată în intervalul 160 km/h-200 km/h în perioada de garanție și în perioada de mentenanță.

Procedura de atribuire este licitaţie deschisă, iar modalitatea de desfăşurare este online pe site-ul www.e-licitatie.ro. Orice operator economic are dreptul de a participa la procedura de atribuire în calitate de ofertant individual ori în comun cu alţi operatori economici, inclusiv în forme de asociere temporară constituite în scopul participării la procedura de licitaţie.

Termenul limită pentru depunerea ofertelor este 21.11.2022 15:00. Se pot solicita clarificări cu maxim 20 de zile înainte de termenul limită pentru depunerea ofertelor. Ofertele se transmit în limba română, iar moneda de referinţă este RON.
Mobilitate.eu
TRANSPORT. INFRASTRUCTURA. MOBILITATE
Avatar utilizator
Marian Andrei
Administrator
Mesaje: 4905
Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Lun Apr 03, 2023 12:59 pm

Alstom este unicul ofertant al licitației pentru 16 locomotive noi derulată de ARF

Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) informează că astăzi, 03 aprilie 2023, a avut loc ședința Comisiei de evaluare, desemnată în cadrul licitației privind achiziția a 16 locomotive electrice noi pe 4 osii cu sisteme ERTMS, în vederea deschiderii ofertelor depuse.

Astfel, societatea care a depus documentația (propunerea tehnică și financiară) este asocierea S.C. ALSTOM TRANSPORT S.A. Romania (Ofertant lider) – ALSTOM TRANSPORTATION GERMANY (Ofertant).
Reaminitim că procedura de atribuire în vederea achiziţiei unui număr de 16 locomotive electrice noi pe 4 osii cu sisteme ERTMS, capabile să circule cu o viteză maximă situată în intervalul 160 km/h-200 km/h și să tracteze până la 16 vagoane de călători, a fost lansată în data de 10 octombrie 2022, în cadrul Planului Național de Redresare și Reziliență (PNRR) – Componenta 4. Transport sustenabil, și avea ca efect atât sporirea mobilității în jurul marilor centre socio-economice ale țării, cât și realizarea unor conexiuni rapide între unitățile administrativ teritoriale importante ale țării.

Precizăm că perioada de mentenanță și reparații este de 20 ani, în cadrul căreia sunt incluse serviciile necesare funcționării respectivelor locomotive electrice, și anume: instruirea personalului în ceea ce privește exploatarea, operarea acestora și a aplicațiilor software, transportul, asigurarea, punerea în funcțiune, asistența tehnică în perioada de garanție, conform Caietului de Sarcini.

Astfel, contractul de achiziţii are prevăzută o clauză de revizuire, respectiv posibilitatea suplimentării perioadei de mentenanţă cu încă 20 ani, fără organizarea unei proceduri competitive, prin încheierea unui act adiţional.

Obiectivul Componentei 4 – Transport sustenabil, prevăzută în PNRR, este de a spori sustenabilitatea sectorului transporturilor din România, prin sprijinirea tranziției verzi și digitale a sectorului, respectiv de a dezvolta o infrastructură de transport durabilă și ecologică, cu standarde de siguranță adecvate, care să contribuie la finalizarea rețelelor transeuropene de transport(TEN-T) și la descongestionarea nodurilor urbane.

Locomotivele achiziționate vor fi utilizate pe rutele aflate sub contractele de servicii publice (CSP), atribuite în mod competitiv operatorilor de transport feroviar de călători, în conformitate cu prevederile Regulamentului (CE) nr.1370/2007 și potrivit legislației din România.

Valoarea estimată este cuprinsă între 702.453.762,18 lei, fără TVA, si 1.036.568.887,80 lei, fără TVA.

Finanţarea proiectului este asigurată prin Planul Național de Redresare și Reziliență, „Componenta 4 – Transport durabil” și de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, în limita sumelor aprobate anual cu această destinație, conform programelor de investiții publice aprobate potrivit legii.
Durata contractului aferent lotului atribuit va fi de 275 luni.

Ulterior deschiderii ofertei, comisia va începe evaluarea acesteia, în conformitate cu prevederile legale în vigoare și cerințele Caietului de Sarcini.

Foto: mobilitate.eu / Info: ARF

https://mobilitate.eu/alstoml-ofertant-licitatiei-arf/
Mobilitate.eu
TRANSPORT. INFRASTRUCTURA. MOBILITATE
Avatar utilizator
Marian Andrei
Administrator
Mesaje: 4905
Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Lun Dec 04, 2023 6:18 pm

Aici urmeaza semnarea contractului cel tarziu in ianuarie, fiind la ora actuala in etapa birocratica de pregatire a semnarii. Locomotivele vor sosi cel mai devreme in prima parte a anului 2025.
Mobilitate.eu
TRANSPORT. INFRASTRUCTURA. MOBILITATE
Avatar utilizator
punmeister
Utilizator avansat
Mesaje: 563
Membru din: Mar Mai 03, 2022 7:12 pm
Localitate: Aviatiei City

Mar Dec 05, 2023 10:28 am

Oricum Alstom au testat un prototip de TRAXX MS3 cu ATLAS 200 imbarcat, deci au ce trebuie pe hartie.
Avatar utilizator
Marian Andrei
Administrator
Mesaje: 4905
Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Lun Ian 29, 2024 3:34 pm

https://mobilitate.eu/arf-alstom-loco-bobo/

Astăzi, 29 ianuarie 2024, la sediul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii (MTI) a fost încheiat contractul de achiziție pentru locomotive eletrice noi, între AUTORITATEA PENTRU REFORMĂ FEROVIARĂ (ARF), în calitate de autoritate contractantă, și Asocierea ALSTOM (Alstom Transport SA-lider, Alstom Transportation Germany GmbH-asociat), în calitate de furnizor.
La acest eveniment au participat, din partea părților semnatare: dl Ștefan ROȘEANU – Președinte ARF, respectiv dl Gabriel STANCIU – Director General Alstom pentru România, Bulgaria și Moldova.

Contractul presupune achiziția a a 16 locomotive electrice noi pe 4 osii cu sisteme ERTMS, capabile să circule cu o viteză maximă situată în intervalul 160 km/h-200 km/h și să tracteze până la 16 vagoane de călători, destinate transportului feroviar de călători, inclusiv serviciile de mentenanță și reparații, pe o perioadă de 20 ani, necesare funcționării în condiții optime de siguranță și confort a respectivelor locomotive.

Oferta financiară se ridică la suma de 767.510.640 lei, fără TVA, compusă din valoarea de livrare a 16 locomotive electrice și contravaloarea mentenanței pentru o perioadă de 20 de ani.
De asemenea, precizăm că în contractul de achiziție este prevăzută o clauză de revizuire privind posibilitatea suplimentării perioadei de mentenanță cu încă 20 ani, fără organizarea unei proceduri competitive, prin încheierea unui act adiţional.

Finanțarea proiectului este asigurată din Planul Național de Redresare și Reziliență, „Componenta 4 – Transport durabil” și de la bugetul de stat, prin MTI, în limita sumelor aprobate anual cu această destinație, conform programelor de investiții publice aprobate potrivit legii.

În ce privește termenul de livrare al primei locomotive, precizăm că acesta este de 24 de luni, de la semnarea contractului.
Locomotivele electrice Traxx oferă un design flexibil bazat pe o abordare de platformă robustă, modulară și sunt echipate cu o tehnologie complexă de control (calculator de diagnosticare/vizualizare, GPS și comunicare prin intermediul standardului de comunicații mobile etc), inclusiv cu sistemul Alstom de ultimă generație ERTMS la bord.
De asemenea, ele asigură performanțe operaționale și fiabilitate sporite, o eficiență energetică mai mare și un nivel ridicat de siguranță și securitate, asigurând în același timp o interoperabilitate deplină.

Materialul rulant achiziţionat de către ARF în cadrul acestui proiect va fi utilizat în vederea îndeplinirii obligației de serviciu public, asumată de OTF prin contractele de servicii publice atribuite, care au fost aprobate prin HG 1453/2022.

Președintele ARF, Ștefan Roșeanu, a declarat că acest contract vine să aducă un nou impuls flotei de locomotive utilizate în transportul feroviar public de călători din România, care va trebui să răspundă în mod eficient nevoilor de mobilitate sporită a cetățenilor, atât în interiorul țării, cât și între marile orașe ale României.

Foto&info: ARF
arfalstom.jpg
arfalstom.jpg (363.32 KiB) Vizualizat de 1014 ori
Mobilitate.eu
TRANSPORT. INFRASTRUCTURA. MOBILITATE
Avatar utilizator
punmeister
Utilizator avansat
Mesaje: 563
Membru din: Mar Mai 03, 2022 7:12 pm
Localitate: Aviatiei City

Lun Ian 29, 2024 5:26 pm

Sunt chiar curios daca locomotivele sunt chiar MS cum zice Alstom. Daca da, atunci ar trebui sa aiba si echipamentele de DC pentru viitoare rute prin tari gen Cehia la 3kV DC.
Scrie răspuns

Înapoi la “Sistemul de transport feroviar din România”