Proiectul pilot pentru 12 trenuri alimentate cu hidrogen

Știri și informații despre sistemul de transport feroviar din România
Avatar utilizator
Marian Andrei
Administrator
Mesaje: 4775
Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Lun Mai 02, 2022 8:44 am

În ședința Comitetului Tehnico-Economic al Ministerului Transporturilor și Infrastructurii din 29 aprilie, am avizat indicatorii de investiție pentru 𝗮𝗰𝗵𝗶𝘇𝗶𝘁𝗶𝗮 𝗽𝗿𝗶𝗺𝗲𝗹𝗼𝗿 𝘁𝗿𝗲𝗻𝘂𝗿𝗶 𝗻𝗲𝗽𝗼𝗹𝘂𝗮𝗻𝘁𝗲 𝗽𝗲 𝗵𝗶𝗱𝗿𝗼𝗴𝗲𝗻, din România. Proiectul pilot, implementat prin Autoritatea pentru Reformă Feroviară, vizează achiziția a 𝟭𝟮 𝗮𝘂𝘁𝗼𝗺𝗼𝘁𝗼𝗮𝗿𝗲 𝗱𝗲 𝟭𝟲𝟬 𝗹𝗼𝗰𝘂𝗿𝗶, precum și servicii de întreținere și reparații a vehiculelor și alimentare cu hidrogen, pe termen lung, anunță Irinel Ionel Scrioșteanu, Secretar de stat în Ministerul Transporturilor.

Proiectul pilot „privind utilizarea automotoarelor în tracțiune electrică pe bază de pile de combustie cu hidrogen, în cadrul obligației de serviciu public de transport feroviar de călători pe liniile CF neelectrificate” va deservi prin servicii cu frecvență ridicată rutele din nordul Municipiului București și județul Ilfov, în conexiune cu județele învecinate Argeș, Dâmbovița și Giurgiu. Datorită fiabilității noilor vehicule trenurile vor ajunge și până în județele Olt și Dolj.

Astfel, noile trenuri pe hidrogen vor asigura:
🚉 Trenuri la 30 de minute între Gara de Nord și Aeroportul Otopeni
🚉 Trenuri la 30 de minute între Gara de Nord – Chitila – Săbăreni și Titu
🚉 Trenuri la o oră între București – Găești – Pitești
🚉 Trenuri la o oră între București și Târgoviște
🚉 4 trenuri pe zi între București – Slatina – Craiova prin Pitești

Trenurile vor permite îmbarcarea cu bicicleta și accesul facil pentru persoanele cu dizabilități.
Costurile totale estimative ale proiectului sunt de 973 milioane de euro, fără TVA.
Finanțarea proiectului de investiții se realizează din fonduri externe nerambursabile, prin Programul Național de Redresare și Reziliență #PNRR și de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii.

Prin înlocuirea tracțiunii diesel cu cea electrică bazată pe pile de combustie cu hidrogen se reduce poluarea din transporturi cu un echivalent a peste 600.000 euro pe an și, de exemplu, 18.348 tone CO2/an și 306 tone NOx/an, contribuind la atingerea obiectivelor din strategiile europene și naționale de atingerea efectului net-zero al poluării în 2050.

Foto&info: Irinel Ionel Scrioșteanu / Alstom

https://mobilitate.eu/ministerul-transp ... n-proiect/
Mobilitate.eu
TRANSPORT. INFRASTRUCTURA. MOBILITATE
Lucian
Utilizator experimentat
Mesaje: 2119
Membru din: Mar Mai 17, 2022 9:44 pm

Mie Iul 20, 2022 9:51 am

Lucian
Utilizator experimentat
Mesaje: 2119
Membru din: Mar Mai 17, 2022 9:44 pm

Mie Aug 24, 2022 5:11 pm

Avatar utilizator
punmeister
Utilizator avansat
Mesaje: 545
Membru din: Mar Mai 03, 2022 7:12 pm
Localitate: Aviatiei City

Mie Aug 24, 2022 6:38 pm

Ce legatura are cu topicul asta? :lol:
Avatar utilizator
Marian Andrei
Administrator
Mesaje: 4775
Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Lun Oct 24, 2022 2:02 pm

Lansarea în SICAP a achiziției de rame electrice pe hidrogen (RE-H)

Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) informează că astăzi, 21.10.2022, a transmis spre publicare în platforma națională de achiziții publice, SICAP anunțul de participare aferent proiectului de investiții „Achiziție 12 automotoare în tracțiune electrică pe bază de pile de combustie cu hidrogen”. Acesta va fi disponibil și în platforma europeană de licitații (TED).

Prin acest proiect de investiții, finanțat prin Planul Național de Redresare și Reziliență, ARF dorește să achiziționeze 12 automotoare în tracțiune electrică pe bază de pile de combustie cu hidrogen, dar și serviciile de mentenanță și reparații necesare funcționării acestora, precum și serviciile de alimentare cu hidrogen. Durata serviciilor – atât mentenanță și reparații, cât și alimentarea cu hidrogen – prevăzută în contract este de 15 ani, cu posibilitatea suplimentării perioadei de mentenanță cu încă 15 ani, prin act adițional.

Menționăm că aceste automotoare vor fi utilizate pentru rutele aflate sub contracte de servicii publice, pe liniile neelectrificate (București – Pitești cu extindere până la Slatina și Craiova, București – Aeroportul Henri Coandă, București – Târgoviște, Pitești - Curtea de Argeș), atribuite unor operatori de transport feroviar, în conformitate cu prevederile Regulamentului 1370/2007/CE cu modificările ulterioare și potrivit legislației din România.

Valoarea achiziției este cuprinsă între 2.487.210.561 lei fără TVA și 4.249.858.243 lei fără TVA, în funcție de durata serviciilor conexe contractului – 15, respectiv 30 de ani.

Durata contractului este 213 luni, din care, livrarea tuturor celor 12 trenuri se încheie înainte de martie 2026, restul perioadei fiind necesară pentru realizarea serviciilor de reparații, întreținere și alimentare cu hidrogen.
Criteriul de atribuire este dat de cel mai bun raport calitate-cost. Factorii de evaluare şi ponderea acestora sunt:
• 70% – Componenta financiară;
• 30% – Componenta calitate, din care:
o 10% – disponibilitatea automotoarelor în tracțiune electrică pe bază de pile de combustie cu hidrogen, în perioada de garanție și în perioada de mentenanță;
o 12% – programul de livrare;
o 8% – plusvaloarea – se vor puncta ofertele ce cuprind un număr suplimentar de locuri peste cerința minimă de 160 locuri.

Procedura de atribuire este licitaţie deschisă, iar modalitatea de desfăşurare este online, pe site-ul www.e-licitatie.ro . Orice operator economic are dreptul de a participa la procedura de atribuire în calitate de ofertant individual ori în comun cu alţi operatori economici, inclusiv în forme de asociere temporară constituite în scopul participării la procedura de licitaţie.

Termenul limită pentru depunerea ofertelor este 05 decembrie 2022. Se pot solicita clarificări cu maxim 20 de zile înainte de termenul limită pentru depunerea ofertelor. Ofertele se transmit în limba română, iar moneda de referinţă este RON.
Mobilitate.eu
TRANSPORT. INFRASTRUCTURA. MOBILITATE
Avatar utilizator
Marian Andrei
Administrator
Mesaje: 4775
Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mar Feb 07, 2023 3:18 pm

Licitația pentru achiziția de rame electrice pe hidrogen a fost anulată din cauza lipsei de oferte


Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) informează că procedura privind achiziția de 12 rame electrice pe bază de pile de combustie cu hidrogen, finanțată prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR), a fost anulată automat în sistemul de achiziții publice, SICAP, în condițiile în care nu a fost depusă nicio ofertă.

Astfel, potrivit legislației în materia achizițiilor publice, ARF va analiza soluțiile pentru reluarea procedurii întru-un termen cât mai scurt, în vederea încadrării în jaloanele PNRR și menținerea fondurilor alocate sistemului feroviar.

Echipa ARF va derula, in prealabil o serie de consultari de piata prin platforma electronica de licitatii SICAP, pentru a identifica solutiile adecvate la aspecte semnalate de companiile interesate in cadrul derularii procedurii incheiate.

Procedura presupune achiziția a 12 automotoare în tracțiune electrică pe bază de pile de combustie cu hidrogen, dar și serviciile de mentenanță și reparații necesare funcționării acestora timp de 15 ani, precum și serviciile de alimentare cu hidrogen, obiectivul de investiții fiind finanțat prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR). Procedura prevede și posibilitatea suplimentării perioadei de mentenanță cu încă 15 ani, prin act adițional.

Menționăm că aceste automotoare vor fi utilizate pentru rutele aflate sub contracte de servicii publice, pe liniile neelectrificate (București – Pitești cu extindere până la Slatina și Craiova, București – Aeroportul Henri Coandă, București – Târgoviște, Pitești – Curtea de Argeș), atribuite unor operatori de transport feroviar, în conformitate cu prevederile Regulamentului 1370/2007/CE cu modificările ulterioare și potrivit legislației din România.

Valoarea achiziției este cuprinsă între 2.487.210.561 lei fără TVA și 4.249.858.243 lei fără TVA, în funcție de durata serviciilor conexe contractului – 15, respectiv 30 de ani.


https://mobilitate.eu/anulat-licitatia-rame-hidrogen/
Mobilitate.eu
TRANSPORT. INFRASTRUCTURA. MOBILITATE
Lucian
Utilizator experimentat
Mesaje: 2119
Membru din: Mar Mai 17, 2022 9:44 pm

Mar Feb 07, 2023 3:29 pm

Cum? Nici Alstom nu s-a băgat? Ciudat...
Avatar utilizator
Marian Andrei
Administrator
Mesaje: 4775
Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mar Feb 07, 2023 4:23 pm

Nu e nimic ciudat, daca in caietul de sarcini au existat elemente pe care nu le puteau oferi, sau nu a fost suficient bugetul, termenul de livrare plus altele, nu se baga nimeni.
Mobilitate.eu
TRANSPORT. INFRASTRUCTURA. MOBILITATE
Avatar utilizator
Marian Andrei
Administrator
Mesaje: 4775
Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mar Noi 07, 2023 8:55 am

Intre timp s-a anulat, s-a reluat si iar s-a anulat...


ARF a anulat licitația pentru trenuri alimentate cu hidrogen din cauza neconformităților din oferta Alstom

Autoritatea pentru Reforma Feroviara anunță că a anulat procedura de achizitie a 12 trenuri “pe hidrogen” in conditiile existentei depunerii unei singure oferte neconforma. Astfel, ARF a transmis in SICAP raportul procedurii privind anularea licitatiei in conditiile exitentei unei singure oferte nceconforma (componenta tehnica). Conform procedurilor legale oferta financiara nu a mai fost consultata de catre comisia de evaluare ARF. Comisia de evaluare, impreuna cu echipa de experti cooptati ai Bancii Europene de Investitii (BEI-PASSA), au constatat o serie de neconformitati semnificative care nu au putut fi clarificate de catre ofertant.

De exemplu au fost propuse: o disponibilitate a trenurilor mult mai redusa atat din punct de vedere al zilelor de utilizare anuală cât și din cel al numărului de kilometri posibil parcurși pe an; calendarul de livrare al primului tren si cel de livrare al seriei mult mai mari decât cele solicitate în contextul constrângerilor temporale ale PNRR; caracteristici ale cabinelor de conducere mai slabe decât cele solicitate (din punct de vedere al ergonomiei postului de lucru al mecanicului de tren).

Procedura de achizitii a fost aferenta proiectului de achizitii a 12 trenuri electrice pe pile de combustie cu hidrogen, a serviciilor de mentenanta a trenurilor si de asigurare a alimentarii cu hidrogen pe o perioada corelata cu durata de viata a vehiculelor, introdus la finantare prin Programul National de Redresare si Rezilienta (PNRR) in 2021. Proiectul de achizitie a celor 12 automotoare a fost selectat de catre Ministerul Transporturilor si Infrastructurii ca proiect PNRR in prima jumatate a anului 2021 luand in considerare caracteristicile verzi ale vehiculelor (menite sa contrabalanseze proiectele poluante de autostrazi din PNRR) si preluat spre implementare la ARF la sfarsitul anului 2021, studiul de fezabilitate fiind finalizat in aprilie 2022.

Tehnologia trenurilor pe hidrogen este inca una tanara, cu o gama redusa de trenuri autorizate a fi introduse pe piata, dar cu o serie de contracte comerciale de mici dimensiuni in diverse tari europene (Germania, Italia si Franta). De exemplu, trenurile care corespund exact nevoilor identificate in documentul guvernamental PNRR 2021 si preluate in analizele ARF, desi se regasesc in ofertele comerciale ale producatorilor, nu sunt inca autorizate ca tip si pentru introducerea pe piata (proceduri care pot dura peste 3 ani, inainte de inceperea productiei).
ARF va actualiza in perioada urmatoare, in baza clarificarilor si observatiilor primite in cadrul procedurii esuate, caietul de sarcini si restul documentatiei de achizitii privind achizitia celor 12 automotoare pentru a relansa licitatia in termenul cel mai scurt si a oferi o sansa de incadrare in termenele legale ale PNRR.

In conditiile in care peste 50% din reteaua Romaniei este neelectrificata si ritmul de electrificare este unul relativ lent, ARF considera ca implementarea acestui proiect pilot de achizitie trenuri pe hidrogen reprezinta o solutie tehnica corecta pentru decarbonizarea transporturilor feroviare si va continua eforturile de implementare. Rutele pe care vor fi utiliate initial trenurile sunt cele neelectrificate din zona de nord a Municipiului Bucuresti (Gara de Nord – Aeroport Henri Coanda, Gara de Nord – Pitesti – Craiova, Gara de Nord – Targoviste si Pitesti – Curtea de Arges). In conditiile electrificarii acestor linii, trenurile vor fi relocalizate pe alte rute neelectrificate. In baza rezultatelor acestui proiect pilot se va decide extinderea flotei si pentru alte regiuni ale tarii, precum si achizitia de trenuri pe acumulatori.

Foto: mobilitate.eu

https://mobilitate.eu/arf-anulat-licitatia-hidrogen/
Mobilitate.eu
TRANSPORT. INFRASTRUCTURA. MOBILITATE
Avatar utilizator
Marian Andrei
Administrator
Mesaje: 4775
Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mie Dec 27, 2023 8:32 am

ARF a reluat licitația pentru 12 automotoare alimentate cu hidrogen

Procedura “Achiziție 12 automotoare în tracțiune electrică pe bază de pile de combustie cu hidrogen și achiziționarea serviciilor de mentenanță și reparații a acestor automotoare, necesare funcționării respectivelor automotoare” a fost publicata in SICAP, transmite ARF.

La aceasta noua incercare de a duce la bun sfarsit achizitia finantata cu fonduri PNRR, ARF a facut cateva modificari ale strategiei de achizitie:
1. Achizitia serviciilor de alimentare cu hidrogen a trenurilor va fi o procedura separata (furnizorul de trenuri va asista ARF in elaborarea specificatiilor tehnice, astfel incat serviciile de alimentare sa fie coordonate cu caracteristicile tehnice ale trenurilor si caracteristicile de exploatare)
2. Fiabilitatea trenurilor este mai scazuta, comparativ cu ramele electrice achizitionate in cadrul celorlalte proceduri (pentru a se lua in considerare aspectele inca inovative ale tehnologiei)
3. ⁠numarul minim de locuri pe scaune (120) tine cont de trenurile real produse si autorizate sau in curs de autorizare in Europa
4. ⁠au fost facute corecturi bazate pe observatiile primite atat in derularea anterioara a procedurii cat si in celelalte proceduri de achizitii trenuri.

Trenurile electrice pe pile de combustie de hidrogen sunt achizionate in cadrul unui proiect pilot finantat prin fonduri europene nerambursabile si nationale PNRR si vor deservi rute din regiunea de nord a Bucurestiului:
1. Bucuresti – Pitesti
2. ⁠Bucuresti – Aeroportul International Henri Coanda
3. ⁠Bucuresti – Targoviste
4. ⁠Bucuresti – Pitesti – Slatina – Craiova
5. ⁠Pitesti – Curtea de Arges

https://mobilitate.eu/arf-licitatie-hidrogen-2023/

https://www.e-licitatie.ro/pub/notices/ ... /100174278
Mobilitate.eu
TRANSPORT. INFRASTRUCTURA. MOBILITATE
Avatar utilizator
Albert
Utilizator avansat
Mesaje: 169
Membru din: Dum Mai 08, 2022 2:35 pm

Mie Dec 27, 2023 4:41 pm

Se bagă Alstom de data asta.
Avatar utilizator
Albert
Utilizator avansat
Mesaje: 169
Membru din: Dum Mai 08, 2022 2:35 pm

Mie Dec 27, 2023 7:35 pm

Ca tot discutam. Printre ultimele comunicate de presa ale Alstom:

• Ferrovie del Sud Est (FSE) orders two Coradia Stream hydrogen trains for Puglia
• Ferrovie Nord Milano (FNM) orders two more trains within existing framework agreement
• Alstom’s innovation in sustainable mobility supporting Italy's efforts to move away from diesel
Avatar utilizator
punmeister
Utilizator avansat
Mesaje: 545
Membru din: Mar Mai 03, 2022 7:12 pm
Localitate: Aviatiei City

Joi Dec 28, 2023 4:03 pm

Albert scrie:
Mie Dec 27, 2023 4:41 pm
Se bagă Alstom de data asta.
Se bagase cu cei de la Linde Gaz, doar ca oferta lor a fost declarata neconforma de ARF.
Scrie răspuns

Înapoi la “Sistemul de transport feroviar din România”