CFR Infrastructură - Știri despre proiectele de mentenanță și reabilitare a rețelei

Știri și monitorizarea proiectelor de întreținere și modernizare a rețelei feroviare
Avatar utilizator
Marian Andrei
Administrator
Mesaje: 5300
Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Joi Mai 05, 2022 8:40 am

CFR SA licitează lucrări de sudură a noilor șine pe tronsonul Drăgănești Olt – Caracal – Grozăvești


CFR SA a lansat licitația pentru „Reparaţia căii fără joante – înlocuire şină cu sudură electrică pentru refacerea CFJ”, în valoare de 1,9 milioane lei și un termen de execuție de 4 luni. Lucrarea face parte din reparația căii ferate între București și Craiova în vederea ridicării restricțiilor de viteză, pentru a permite circulația normală cu până la 120 km/h. Ofertele pot fi depuse până la data de 07.06.2022, urmând ca atribuirea să aibă loc până la data de 07.10.2022.

Serviciul constă în confecţionarea de tronsoane lungi de şină obţinute prin sudura între ele a şinelor normale sau scurte după tehnologii de sudare specifice precum şi înlocuirea şinei din curbă prin tăiere ridicare pe boghiuri, deplasare în aliniament la poziţie pentru introducere în aliniament, tăierea şinei din aliniament (fiind cale fără joante) ridicarea pe boghiuri deplasarea în curbă şi înlocuirea acesteia, precum şi sudarea şinei în aliniament.
Fără titlu.jpg
Fără titlu.jpg (104.38 KiB) Vizualizat de 1897 ori
https://mobilitate.eu/cfr-sudura-draganesti-grozavesti/
Mobilitate.eu
TRANSPORT. INFRASTRUCTURA. MOBILITATE
Avatar utilizator
Marian Andrei
Administrator
Mesaje: 5300
Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Lun Noi 28, 2022 1:53 pm

CFR SA a semnat contractul pentru demararea modernizării liniei Timișoara – Lugoj

Compania Națională de Căi Ferate CFR SA transmite în prezentul comunicat că luni, 28 noiembrie, a fost semnat contractul de modernizare a infrastructurii feroviare, în valoare de 1,91 miliarde lei, fără TVA, pentru Lotul 2 LUGOJ – TIMIȘOARA EST, aferent obiectivului “Modernizarea liniei CF Caransebeș – Timișoara – Aradˮ, finanțat cu fonduri nerambursabile prevăzute înPlanul Naţional de Relansare şi Rezilienţă (PNRR), Componenta 4 – Transport sustenabil.

Compania Națională de Căi Ferate CFR SA, reprezentantă de domnul Ion SIMU ALEXANDRU, Director General, și FCC CONSTRUCCION, reprezentată de domnul Carlos Pallares Rodriguez, au semnat, în prezența Ministrului Transporturilor și Infrastructurii, domnul Sorin GRINDEANU, contractul în valoare de 1.916.221.849,14 lei, pentru proiectarea și execuția lucrărilor de modernizare a infrastructurii și suprastructurii feroviare pe secțiunea LUGOJ – TIMIȘOARA EST (lotul 2), aferentă obiectivului Modernizarea liniei CFCaransebeș – Timișoara – Arad(162 km), pentru creșterea vitezei de circulație la 160 km/h pentru trenurile de călători şi 120 km/h pentru trenurile de marfă.

Durata de implementare a contractului, în valoare de 1,91 miliarde lei, fără TVA, este de 42 de luni, din care 6 luni pentru proiectare și 36 de luni pentru execuția lucrărilor.

FCC CONSTRUCCIONva elabora proiectul tehnic și va executa lucrările de modernizare a infrastructurii şi suprastructurii feroviare pentru viteza maximă de 160 km/h pe secțiuneaLUGOJ – TIMIȘOARA EST (lotul 2), în lungime de 54,13 km, lucrări civile în stațiile Lugoj, Belint, Topolovăț, Recaș șiRemetea Mare, în5 halte de călători, lucrări de modernizare a lucrărilor de artă – 14 poduri și39 podețe, sisteme automate de semnalizare la 17 de treceri la nivel cu calea ferată, lucrări specifice de exploatare feroviară, precum și lucrări de semnalizare prin implementarea sistemului ERTMS (ETCS nivel 2 și GSM-R) pe întregul traseu.

De asemenea, în cadrul lucrărilor aferente secțiuniiLUGOJ – TIMIȘOARA EST sunt incluse următoarele obiective de utilitate publică și feroviară:

►5 pasarele pietonale în stațiile Lugoj, Belint, Topolovăț, Recaș, Remetea Mar
►2 pasarele pietonale în haltele Chizătău și Izvin
►1 pasaj superior în stația Lugoj (strada Banatului)
► panouri fonoabsorbante pe o lungime totală de 6.350 m;
►rampe de încărcare-descărcare în stațiile Lugoj, Belint, Topolovăț, Remetea Mare

„Astăzi am semnat un nou contract, în valoare de 1,91 miliarde lei, din cadrul programului de modernizare a tronsonului Caransebeș – Timișoara – Arad (162,19 km), finanțat prin PNRR, și anume Lotul 2 Lugoj – Timișoara Est, o secțiune care va fi proiectată inclusiv pentru dublarea liniei pe întreaga distanță de 54,13 km. Avem până în acest moment semnate contracte în valoare totală de peste 5,5 miliarde lei pentru modernizarea infrastructurii feroviare la standarde europene pe 3 din cele 4 loturi ale tronsonului, pe o distanță de 122,85 de km, de la Lugoj la Arad. Doresc să menționez faptul că, aștept din partea antreprenorilor să-și respecte termenele contractuale, în contextul în care ei sunt cei care, în cadrul acestor contracte, elaborează inclusiv proiectele tehnice, în baza cărora vor executa lucrările de modernizare, ceea ce înseamnă că din start eliminăm “eventualele probleme de proiectare”, așa cum s-a întâmplat în celelalte proiecte feroviare de modernizare, în care proiectarea și execuția lucrărilor au fost incluse în contracte separate”, a declarat Ion Simu Alexandru, director general al CFR SA.

https://mobilitate.eu/cfr-sa-timisoara-lugoj/
Mobilitate.eu
TRANSPORT. INFRASTRUCTURA. MOBILITATE
Avatar utilizator
Marian Andrei
Administrator
Mesaje: 5300
Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mie Apr 19, 2023 3:09 pm

CFR SA licitează expertizele tehnice pentru modernizarea stațiilor Pitești Nord, Plopșoru, Govora, Costești și Potcoava

CFR SA a lansat licitațiile pentru elaborarea documentațiilor și expertizelor tehnice necesare lucrărilor de modernizare a mai multor stații pe raza sucursalei Craiova. Stațiile vizate sunt Pitești Nord, Plopșoru, Govora, Costești și Potcoava. Lucrările propuse au ca scop principal îmbunătățirea condiţiilor de exploatare în staţii şi furnizarea de servicii de calitate pentru călători, prin aducerea staţiilor la parametrii de funcţionare care să respecte normele de exploatare româneşti, internaționale şi europene în domeniul feroviar. Expertiza tehnică va cuprinde studii, relevee, analize și evaluări necesare pentru cunoașterea stării tehnice a sectorului de cale ferată în concordanță cu cerințele prevăzute de reglementările tehnico-legale, în vederea fundamentării măsurilor de intervenție.

În cadrul obiectivului de investiții ”Modernizări și reparații stații de cale ferată pe raza SRCF Craiova- Stația CF Potcoava” se vor avea în vedere elemente ale infrastructurii feroviare publice din stația CF Potcoava. Lucrările necesare a se realiza sunt următoarele:
 Modernizare Dispozitiv de linii
– – Refacții linii stații (inclusiv stratul de piatră spartă); Linia 1 șină tip 49/40 traverse lemn/beton cu șină tip 49 traverse de beton în lungime de 658 m; Linia II șină tip 65 traverse lemn/beton cu șină tip 60 traverse de beton în lungime de 1461 m; Linia 3 șină tip 49 traverse lemn cu șină tip 49 traverse de beton în lungime de 785 m.
– Asigurarea scurgerii apelor;
– Înlocuire schimbători (inclusiv strat de repartiție) tip 49 traverse de beton 4 buc- nr.18, 12, 4, 5; tip 60 traverse de beton 4 buc – nr.1, 3, 10, 2.
– Desființare schimbători tip 49 traverse de lemn 2 buc – nr.6, 7.
 Construcție europeron între liniile 1 și 2.
 Punerea de acord cu terenul a instalației CED.
 Modernizare pod km 168+613 L=13,58m, boltit cu forma intradosului ovoidală.
 Modernizare pod km 167+306 L=2X10,41m, tubular circular, coronament din piatră.

Valoarea estimată este de 700 mii lei. Termenul pentru elaborarea documentațiilor este de 12 luni. Ofertele pot fi depuse până la data de 22.05.2023, urmând ca atribuirea să aibă loc până la data de 22.09.2023.

Pentru stația Govora, se are în vedere elaborarea studiilor de teren (geotehnic și topografic), a expertizei tehnice şi a documentaţiei de avizare a lucrărilor de intervenţii, a obţinerii certificatului de urbanism si dupa caz, a avizelor si acordurilor necesare pentru Lucrări de reparații capitale și modernizare a stației CF Govora (Expertiză tehnică şi DALI).

• Elaborare Studii de teren: topografic (inclusiv obținere CU și recepția OCPI) și geotehnic (verificat de verificator atestat Af);
• Elaborare Expertiza tehnica (inclusiv semnarea și ștampilarea documentațiilor tehnice elaborate in cadrul contractului, în toate fazele de elaborare ale acestora, în domeniile/subdomeniile pentru care este atestat și a întocmit expertiza tehnică, pentru a certifica conformitatea acestora cu raportul de expertiză tehnică);
• Elaborare DALI inclusiv: o Studii de diagnosticare, monumente istorice/situri arheologice, daca este cazul o studiu de trafic și studiu de circulație
Valoarea estimată este de 1,2 milioane lei, cu un termen de realizare de 12 luni. Ofertele pot fi depuse până la data de 22.05.2023, urmând ca atribuirea să aibă loc până la data de 22.09.2023.

Pentru stația Costești, se are în vedere elaborarea studiilor de teren (geotehnic și topografic), a expertizei tehnice şi a documentaţiei de avizare a lucrărilor de intervenţii, a obţinerii certificatului de urbanism si dupa caz, a avizelor si acordurilor necesare pentru Lucrări de reparații capitale și modernizare a stației CF Costești (Expertiză tehnică şi DALI).

• Elaborare Studii de teren: topografic (inclusiv obținere CU și recepția OCPI) și geotehnic (verificat de verificator atestat Af);
• Elaborare Expertiza tehnica (inclusiv semnarea și ștampilarea documentațiilor tehnice elaborate in cadrul contractului, în toate fazele de elaborare ale acestora, în domeniile/subdomeniile pentru care este atestat și a întocmit expertiza tehnică, pentru a certifica conformitatea acestora cu raportul de expertiză tehnică);
• Elaborare DALI inclusiv: o Studii de diagnosticare, monumente istorice/situri arheologice, daca este cazul o studiu de trafic și studiu de circulație

Valoarea estimată este de 550 mii lei, cu un termen de realizare de 12 luni. Ofertele pot fi depuse până la data de 22.05.2023, urmând ca atribuirea să aibă loc până la data de 22.09.2023.

Serviciul care se va achiziţiona pentru stația Plopșoru constă în elaborarea studiilor de teren (geotehnic și topografic), a expertizei tehnice şi a documentaţiei de avizare a lucrărilor de intervenţii, a obţinerii certificatului de urbanism si dupa caz, a avizelor si acordurilor necesare pentru Modernizari si reparatii statii de cale ferata pe raza SRCF Craiova – Statia Plopsoru (Expertiza tehnica si DALI).

Valoarea estimată este de 1 milion lei, cu un termen de realizare de 12 luni. Ofertele pot fi depuse până la data de 22.05.2023, urmând ca atribuirea să aibă loc până la data de 22.09.2023.

Serviciul care se va achiziţiona pentru stația Pitești Nord constă în elaborarea studiilor de teren (geotehnic și topografic), a expertizei tehnice şi a documentaţiei de avizare a lucrărilor de intervenţii, a obţinerii certificatului de urbanism si dupa caz, a avizelor si acordurilor necesare pentru Modernizare treceri la nivel cu calea ferata pe raza SRCF Craiova – Statia CF Pitesti Nord (Expertiza tehnica si DALI).

Valoarea estimată este de 400 mii lei, cu un termen de realizare de 12 luni. Ofertele pot fi depuse până la data de 22.05.2023, urmând ca atribuirea să aibă loc până la data de 22.09.2023.

https://mobilitate.eu/cfr-sa-expertiza-statiicvpt/
Mobilitate.eu
TRANSPORT. INFRASTRUCTURA. MOBILITATE
Avatar utilizator
Marian Andrei
Administrator
Mesaje: 5300
Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Joi Iul 20, 2023 7:33 am

CFR SA licitează lucrări de ridicare a restricțiilor între Podu Olt și Valea Mărului

CFR SA a lansat licitația pentru „Lucrari de reparatii pentru ridicarea restrictiei de viteza linii curente si directe km 363+600 – 366+600, sectia L3 Rm. Valcea”, în valoare de 1,8 milioane lei și o durată de execuție de 180 zile. Ofertele pot fi depuse până la data de 21.08.2023, urmând ca atribuirea să aibă loc până la data de 21.12.2023.

Pentru aducerea si mentinerea liniei CF in limita tolerantelor admise in instructiile si normele in vigoare, pentru asigurarea circulatiei materialului rulant in conditii de siguranta, este necesara achizitionarea de: „Lucrari de reparatie pentru ridicare restrictii de viteza pe linii curente si directe 30 km/h intre statiile Valea Marului – Podu Olt km 363+600 – km 366+600 prin inlocuire la rand a traverselor de lemn cu traverse de beton intre statiile Valea Marului – Podu Olt km 363+600 – km 366+600 pe raza de activitate a Sectiei L3 Rm. Valcea. Pentru ridicarea restrictiei de viteza de 30 km/h, este necesar a se executa inlocuirea la rand a 2287 bucati traverse de lemn, cu traverse de beton prindere vossloh (echipate) sina tip 49 la curbele: km 363+566 – km 363+884, km 364+164 – km 364+586, km 365+155 – 365+336, km 365+576 – 365+934 si km 366+353 – 366+637.

https://mobilitate.eu/cfr-sa-podu-valea/
Mobilitate.eu
TRANSPORT. INFRASTRUCTURA. MOBILITATE
Avatar utilizator
Marian Andrei
Administrator
Mesaje: 5300
Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Joi Iul 20, 2023 9:17 am

CFR SA licitează un contract pentru creșterea vitezei la 120 km/h pe 184 km de linie pe raza regionalei Iași

CFR SA a lansat licitația pentru „Lucrări de întreținere prin înlocuirea la rând a elementelor componente ale suprastructurii căiI Sucursala Regionala Iasi „, sub forma unui acord cadru pe 4 ani, cu o valoare de până la 531 milioane lei. Ofertele pot fi depuse până la data de 29.08.2023, urmând ca atribuirea să aibă loc până la data de 29.12.2023.

Confom anunțului de pe SEAP, „având în vedere faptul că liniile de cale ferată de pe rețeaua feroviară de pe raza Sucursalei Regionala CF Iasi, prezintă o stare tehnică care nu permite exploatarea la capacitate maximă a capacității de transport și circulaţia trenurilor în condiţii de fiabilitate, confort şi siguranţă; uzura accentuată la întreg ansamblu de elemente din care este alcătuită calea ferată: şină, traverse, prinderi; trecerile la nivel prezintă degradări care îngreunează trecerea vehiculelor peste cale ferată, Compania Nationala de Cai Ferate “C.F.R.” S.A. dorește încheierea acordului-cadru pentru Sucursală Regională CF Iasi, care are ca obiect stabilirea termenilor şi condiţiilor ce vor guverna contractele sectoriale de lucrări (contractele subsecvente de lucrări) pentru: Lucrări de întreținere prin înlocuirea la rând a elementelor componente ale suprastructurii caii” Execuția lucrărilor se va desfășura pe raza de activitate a Sucursalelor Regionale CF Iasi, în conformitate cu cerințele caietului de sarcini”.

Foto: mobilitate.eu

https://mobilitate.eu/cfr-sa-liciteaza-iasi/
Mobilitate.eu
TRANSPORT. INFRASTRUCTURA. MOBILITATE
Avatar utilizator
Marian Andrei
Administrator
Mesaje: 5300
Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mar Ian 02, 2024 1:03 pm

CFR SA va lansa anul acesta licitația pentru modernizarea și electrificarea liniei București – Giurgiu

CFR SA anunță că pe data de 14 decembrie 2023, a fost emisă Hotărârea de Guvern nr. 1269 pentru aprobarea obiectivului de investiții ”Modernizarea infrastructurii de cale ferată dintre stațiile c.f. București Nord – Jilva – Giurgiu Nord – Giurgiu Frontieră” în valoare de 2.891.566 mii lei pentru modernizarea a 55 km de linie de cale ferată și electrificarea a 88 km de linie c.f.

În cadrul acestui proiect, în data de 11 octombrie 2023 a fost semnat acordul de finanțare între Compania Națională de Căi Ferate ”C.F.R.”-S.A. cu Agenția Executivă Europeană pentru Climă, Infrastructură și Mediu (CINEA), pentru asigurarea cofinanțării din partea CE a maximum 85% din valoarea total eligibilă a proiectului în sumă de 498.422.855,83 euro. Restul finanțării necesare implementării proiectului va fi asigurat prin fonduri alocate Ministerului Transporturilor și Infrastructurii de la Bugetul de Stat al României.

Prin acordul de finanțare nr. 101122601 a fost aprobată finanțarea celei de-a doua etape de modernizare a liniei cf București Nord – Jilva – Giurgiu Nord – Giurgiu Frontieră după realizarea primei etape a proiectului ”Lot 1 – Redeschiderea circulaţiei feroviare pe pod peste râul Argeş, între Vidra şi Comana”, cunoscut și sub denumirea de ”Pod Grădiștea”, aflat în prezent în etapă avansată de execuție.

Urmare aprobării obiectivului de investiții și asigurării surselor de finanțare, CFR va demara în anul 2024 procedurile de achiziție pentru lucrările de proiectare și execuție, respectiv de consultanță și supervizare a lucrărilor de proiectare și execuție.

https://mobilitate.eu/guvernul-cfr-electric-giurgiu/
Mobilitate.eu
TRANSPORT. INFRASTRUCTURA. MOBILITATE
Scrie răspuns

Înapoi la “Proiectele de întreținere și modernizare a rețelei feroviare”