CFR SA a lansat licitația pentru studiul de fezabilitate al electrificării liniei Chitila - Titu - Pitești
București, 21 mai 2025 – Sucursala Regională C.F. București a lansat astăzi o licitație destinată elaborării unui studiu de fezabilitate, parte a proiectului pentru electrificarea a șase secții de circulație ale sistemului feroviar din România, lotul 1, ce cuprinde tronsonul București (Chitila) – Titu – Pitești cap Y. Proiectul se înscrie în strategia națională de modernizare a transportului feroviar, fiind finanțat prin Programul de Transport 2021-2027 și beneficiază de fonduri europene dedicate revitalizării infrastructurii de transport.
Conform documentației de atribuire, operatorii economici interesați vor trebui să dezvolte un studiu de fezabilitate complet, în conformitate cu prevederile HG nr. 907/2016. Acest studiu este esențial pentru definirea etapelor de proiectare și pentru elaborarea documentațiilor tehnico-economice aferente proiectului. Valoarea totală estimată pentru contract este de 34,5 milioane RON, iar întregul proces se va derula pe o perioadă de 18 luni, 16 luni pentru execuția studiului propriu-zis și 2 luni suplimentare pentru verificarea și aprobarea livrabilelor.
Licitația se desfășoară sub modalitatea de atribuire "cel mai bun raport calitate-preț". În acest sens, ofertanții vor fi evaluați pe baza metodologiei propuse, a experienței în proiecte similare, a resurselor umane alocate și a detaliilor tehnice care demonstrează capacitatea de implementare în condiții de siguranță, respectând în același timp normele de mediu. Documentația impune clarificări riguroase privind abordarea tehnică și planul de execuție, iar orice solicitare de clarificare din partea ofertanților trebuie transmisă prin sistemul SEAP cu cel puțin 22 de zile înainte de data limită de depunere a ofertelor.
Implementarea acestui studiu de fezabilitate reprezintă o piatră de hotar pentru modernizarea rețelei feroviare naționale. Electrificarea secțiilor vizate va conduce la:
-Reducerea emisiilor de carbon prin eliminarea dependenței de locomotivele diesel;
-Creșterea eficienței operaționale și a vitezei de traversare a tronsonului;
-Îmbunătățirea confortului și a siguranței pentru pasageri; și
-Integrarea sistemului feroviar la standardele europene de interoperabilitate.
Aceste măsuri vor avea un impact pozitiv nu doar asupra mediului, dar și asupra competitivității economice regionale, facilitând conexiunile între principalele centre urbane și industriale.
Într-un moment în care România se străduiește să își consolideze infrastructura de transport și să reducă emisiile poluante, acest proiect de electrificare se impune ca un element strategic în agenda națională. Finanțat din fonduri europene și din bugetul de stat, proiectul face parte dintr-un pachet mai amplu de investiții menite să transforme sistemul feroviar într-un serviciu modern, sigur și sustenabil. Autoritățile de la CFR subliniază importanța asigurării unei implementări riguroase, astfel încât studierea fezabilității să ofere baza solidă pentru toate etapele ulterioare de proiectare și execuție.
Licitația pentru studiul de fezabilitate reprezintă o oportunitate unică pentru operatorii economici de a contribui la transformarea infrastructurii feroviare din România. Succesul implementării acestui proiect ar putea servi drept model pentru viitoare inițiative de modernizare, sporind astfel competitivitatea și siguranța transportului pe cale ferată la nivel european. În contextul în care mobilitatea durabilă și protecția mediului devin priorități esențiale, acest demers este privit ca un catalizator al schimbărilor benefice pe termen lung în domeniul transportului.
Această licitație, anunțată astăzi, marchează începutul unei transformări semnificative pentru infrastructura feroviară națională și deschide calea pentru un transport public mai eficient, sustenabil și aliniat standardelor europene. Autoritățile urmăresc cu interes evoluția procesului de atribuire și implementarea ulterioară a proiectului, care are toate șansele să se transforme într-un pilon al modernizării transportului în România.
https://mobilitate.eu/cfr-sa-sf-pitesti/
Electrificarea liniei Chitila - Titu - Pitești
Știri și monitorizarea proiectelor de întreținere și modernizare a rețelei feroviare
- Marian Andrei
- Administrator
- Mesaje: 6062
- Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
Înapoi la “Proiectele de întreținere și modernizare a rețelei feroviare”
Mergi la
- Platforma de comunicare Mobilitate.eu
- ↳ Despre platforma de comunicare Mobilitate.eu
- ↳ Cafeneaua și reportajele Mobilitate.eu
- ↳ InnoTrans 2022 - Reportajele mobilitate.eu
- ↳ Busworld 2023 - Reportajele mobilitate.eu
- ↳ InnoTrans 2024 - Reportajele mobilitate.eu
- Mobilitatea în regiunea București - Ilfov
- ↳ Mobilitatea în regiunea București - Ilfov
- ↳ Transportul cu metroul în regiunea București - Ilfov
- ↳ Infrastructura tramvaielor din regiune
- ↳ Proiecte în derulare
- ↳ Lucrările la Prelungirea Ghencea (terminal linia 41 - Pasaj Domnesti)
- ↳ Linia 5 - Str. Barbu Văcărescu și Str. Căpitan Av. Alexandru Șerbănescu de la Șos. Ștefan cel Mare la Pod Băneasa - 4,230 km cale dublă
- ↳ LOT 1 - Bd. Th. Pallady, Bdul 1 Decembrie 1918, Bdul Basarabia, Calea Călărașilor, Bdul Corneliu Coposu, Bucla Titan - 18 km cale dublă
- ↳ LOT 2 - Bdul Pache Protopopescu și Str. Traian - 1,900 km cale dublă
- ↳ LOT 4 - Sfântul Constantin, Ionel Perlea, Grigore Cobălcescu, B-dul Ion Mihalache, Calea Griviței, B-dul Bucureștii Noi, B-dul Gloriei inclusiv cap terminal Strada Piatra Morii - lungime 6,700 km cale dublă
- ↳ LOT 5 - Str. Paleologu, Str. Armand Călinescu, Str. Vasile Lascăr, Str. Lizeanu și Intrarea Vagonului” - 1,800 km cale dublă
- ↳ LOT 6 - Bulevadul Dimitrie Pompeiu, Șoseaua Petricani, Bulevardul Lacul Tei, Strada Maica Domnului, Strada Reînvierii și Strada Turmelor - 5,300 km cale dublă
- ↳ LOT 7 - B-dul Gheorghe Duca, str. Alexandru Ioan Cuza, Calea Griviței și B-dul Dinicu Golescu - 1,810 km cale dublă
- ↳ LOT 8 - Bulevardul Marasesti intre Bulevardul Dimitrie Cantemir si Strada 11 Iunie - 0,700 km cale dublă
- ↳ LOT 9 - Bulevardul Chișinău - 0,825 km cale dublă
- ↳ LOT 10 - Bulevardul Basarabia de la intersectia cu B-dul 1 Decembrie 1918 pana la cap terminal Republica - 1,200km cale dublă
- ↳ LOT 11 - Bulevardul Expoziției, Strada Aviator Popișteanu, Strada Puțul lui Crăciun, Strada Dornei și Strada Clăbucet - 2,000 km cale dublă
- ↳ LOT 12 - B-dul Gării Obor, B-dul Ferdinand I (între Gara Obor și Șoseaua Pantelimon), Șoseaua Pantelimon, Strada Baicului - 1,885 km cale dublă
- ↳ LOT 14 - Linia acces Depou Titan pe strada Nicolae Teclu - 0,400 km cale dublă
- ↳ LOT 16 - Bulevardul Timisoara intre Str. Valea Cascadelor si terminal CET Vest - 1,380 km cale dublă
- ↳ Proiecte finalizate
- ↳ Infrastructura troleibuzelor din regiune
- ↳ Proiecte în derulare
- ↳ Sistemul de trenuri metropolitane din regiune
- ↳ Infrastructura rutieră și intermodală din regiune
- ↳ Proiecte în derulare
- ↳ Mobilitatea alternativă în regiune
- Baza logistică a operatorilor din regiunea București - Ilfov
- ↳ Tramvaiele STB SA
- ↳ Troleibuzele STB SA
- ↳ Autobuzele STB SA
- ↳ Baze de exploatare ale STB SA
- ↳ Rețeaua de transport din zona metropolitană
- ↳ Istoria rețelei și mijloacelor transport din regiune
- Sistemul de transport feroviar din România
- ↳ Sistemul de transport feroviar din România
- ↳ Operatori de transport feroviar de călători
- ↳ Operatori de transport feroviar de marfă
- ↳ Magistralele și unitățile feroviare
- ↳ Proiectele de întreținere și modernizare a rețelei feroviare
- ↳ Muzeul transportului feroviar din România
- ↳ Trainspotting România și Internațional
- Materialul rulant feroviar din România
- ↳ Locomotive electrice
- ↳ Locomotive diesel
- ↳ Rame electrice
- ↳ Automotoare
- ↳ Vagoane de călători
- ↳ Vagoane de marfă
- ↳ Vagoane seria E
- ↳ Vagoane seria F
- ↳ Vagoane seria G
- ↳ Vagoane seria H
- ↳ Vagoane seria I
- ↳ Vagoane seria K
- ↳ Vagoane seria L
- ↳ Vagoane seria R
- ↳ Vagoane seria S
- ↳ Vagoane seria T
- ↳ Vagoane seria U
- ↳ Vagoane seria Z
- ↳ Utilaje feroviare
- Mobilitatea în regiunile din România
- ↳ Banat
- ↳ Județul Timiș
- ↳ Județul Caraș Severin
- ↳ Bucovina
- ↳ Suceava
- ↳ Crișana
- ↳ Arad
- ↳ Bihor
- ↳ Sălaj
- ↳ Dobrogea
- ↳ Constanța
- ↳ Tulcea
- ↳ Maramureș
- ↳ Maramureș
- ↳ Satu Mare
- ↳ Moldova
- ↳ Bacău
- ↳ Botoșani
- ↳ Galați
- ↳ Iași
- ↳ Neamț
- ↳ Vaslui
- ↳ Vrancea
- ↳ Muntenia
- ↳ Argeș
- ↳ Brăila
- ↳ Buzău
- ↳ Călărași
- ↳ Dâmbovița
- ↳ Giurgiu
- ↳ Ialomița
- ↳ Prahova
- ↳ Teleorman
- ↳ Oltenia
- ↳ Dolj
- ↳ Gorj
- ↳ Mehedinți
- ↳ Olt
- ↳ Vâlcea
- ↳ Transilvania
- ↳ Alba
- ↳ Brașov
- ↳ Bistrița Năsăud
- ↳ Cluj
- ↳ Dej
- ↳ Covasna
- ↳ Harghita
- ↳ Hunedoara
- ↳ Mureș
- ↳ Sălaj
- ↳ Sibiu
- Mobilitatea în Europa
- ↳ Austria
- ↳ Belgia
- ↳ Cehia
- ↳ Germania
- ↳ Italia
- ↳ Transportul feroviar din Italia
- ↳ Luxemburg
- ↳ Olanda
- ↳ Ungaria
- Companii și tehnologii în mobilitate
- ↳ Tramvaie și Tram-Tren
- ↳ Troleibuze
- ↳ Metrouri și trenuri urbane
- ↳ Autobuze
- ↳ Proiecte și tehnologii pentru mobilitatea urbană
- Companii și tehnologii în transportul feroviar
- ↳ Locomotive electrice
- ↳ Locomotive diesel și cu alimentare alternativă
- ↳ Rame electrice
- ↳ Rame electrice alimentate cu hidrogen și baterii
- ↳ Vagoane și sisteme feroviare pentru marfă
- ↳ Vagoane și sisteme feroviare pentru călători
- ↳ Proiecte și tehnologii pentru transportul feroviar