CFR Călători (PNRR) - Modernizarea cu motoare asincrone a 17 locomotive EC 3400 kw

Știri și informații despre toate locomotivele electrice care circulă în România
Avatar utilizator
Marian Andrei
Administrator
Mesaje: 4773
Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Sâm Ian 21, 2023 1:53 pm

CFR Călători urmează să lanseze licitația pentru unul din proiectele finanțate prin PNRR de modernizare a locomotivelor EC 3400 kw în locomotive cu motoare asincrone și acționare în curent alternativ.

UPDATE 19.09.2023 - CFR Calatori a putut atribui si semna contractul cu incredintare directa catre SCRL Brasov. Totusi, conform legii, SCRL Brasov va trebui sa achizitioneze prin licitatie echipamentele necesare modernizarilor.

Locomotivele ce vor fi modernizate sunt:

BOBO3400kw.jpg
BOBO3400kw.jpg (93.69 KiB) Vizualizat de 1039 ori
Mobilitate.eu
TRANSPORT. INFRASTRUCTURA. MOBILITATE
Avatar utilizator
Marian Andrei
Administrator
Mesaje: 4773
Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mie Dec 20, 2023 7:44 pm

Ieri a fost semnat contractul cu SCRL Brasov.
Mobilitate.eu
TRANSPORT. INFRASTRUCTURA. MOBILITATE
Avatar utilizator
Marian Andrei
Administrator
Mesaje: 4773
Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mar Ian 09, 2024 10:36 pm

Ajung in scurt timp la SCRL 097 de Arad si 126 de Iasi.
Mobilitate.eu
TRANSPORT. INFRASTRUCTURA. MOBILITATE
Avatar utilizator
Vlad D.
Utilizator avansat
Mesaje: 121
Membru din: Joi Mai 05, 2022 8:24 am
Localitate: Bucuresti - Titangeles

Joi Ian 11, 2024 2:02 pm

126 a ajuns la București azi dimineață cu 401. Diseară cel mai probabil ar pleca spre Brașov cu 3027 sau 3029.
Avatar utilizator
Marian Andrei
Administrator
Mesaje: 4773
Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Vin Ian 19, 2024 9:17 pm

Imagini cu 126 si 097 ajunse la SCRL. Momentan doar se descompleteaza si va incepe pregatirea caroseriilor pentru echipamentul Promat.


20240118_092931.jpg
20240118_092931.jpg (188.71 KiB) Vizualizat de 312 ori
20240118_092858.jpg
20240118_092858.jpg (176.17 KiB) Vizualizat de 312 ori
20240118_092711.jpg
20240118_092711.jpg (256.32 KiB) Vizualizat de 312 ori
20240118_092658.jpg
20240118_092658.jpg (294.18 KiB) Vizualizat de 312 ori
20240118_092617.jpg
20240118_092617.jpg (161.16 KiB) Vizualizat de 312 ori
20240118_092549.jpg
20240118_092549.jpg (209.01 KiB) Vizualizat de 312 ori
20240118_092457.jpg
20240118_092457.jpg (219.76 KiB) Vizualizat de 312 ori
Mobilitate.eu
TRANSPORT. INFRASTRUCTURA. MOBILITATE
Avatar utilizator
Marian Andrei
Administrator
Mesaje: 4773
Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Sâm Mar 16, 2024 10:50 am

SCRL Brașov a lansat licitația pentru pachetele de tracțiune ce vor moderniza 17 locomotive EC 3400 kW cu fonduri PNRR

SCRL Brașov a lansat licitația pentru „Echipament electric şi electronic al circuitelor de forță și comandă utilizat la modernizarea locomotivelor LE 3400 kW”, fiind vorba de 17 pachete de echipamente de tracțiune ce vor fi utilizate a la modernizarea a 17 locomotive EC 3400 kW, pentru care au fost alocate fonduri PNRR. Valoarea totală estimată a echipamentelor este de 93 milioane lei. Ofertele pot fi depuse până la data de 15.04.2024, urmând ca atribuirea să aibă loc până la data de 15.07.2024. Termenul pentru livrarea tuturor echipamentelor este de 24 de luni.

Produsele solicitate vor fi integrate pe locomotivele aflate în procesul tehnologic de modernizare așa cum au fost solicitate de SNTFC ”CFR Călători” SA cu respectarea legislației naționale și a specificațiilor tehnice de interoperabilitate (STI) relevante. Entitatea contractantă dorește achiziționarea de echipamente electrice și electronice precum și lucrările de adaptare al acestor echipamente pentru modernizarea locomotivei electrice Bo-Bo 3400 kW, inclusiv modificare posturi de conducere și recablare circuite de comandă și servicii auxiliare.

Lista cu echipamentele necesare a fi incluse în sistemul furnizat va conține cel puțin:

• Transformatorul principal, dimensionat pentru o putere a locomotivei de 4000 kW și ieșiri pentru 4 convertoare de tracțiune, încălzire tren, alimentare servicii auxiliare;
• 4 convertoare de tracțiune;
• 4 motoarele electrice asincrone pentru tracțiune, care să permită utilizarea sistemului de prindere pe boghiu și transmitere elastică a forței de la motor la osie, existente pe locomotiva de 3400 kW;
• Motoare electrice asincrone trifazate pentru servicii auxiliare, inclusiv recirculare ulei răcire transformator principal;
• Sursele pentru alimentarea serviciilor auxiliare: ventilație forțată, pompă ulei, compresor principal, climatizare / încălzire posturi conducere și alte surse de alimentare necesare functionării locomotivei modernizate (încărcarea bateriilor de acumulatori, alimentare BUS TREN, ETCS, GSM-R, iluminat, etc);
• Modernizarea pupitrelor din posturile de conducere cu înglobarea DMI de la ETCS, GSM-R, supraveghere video, manșe pentru tracțiune/frânare, viteză impusă, frânare directă, frână electropneumatică, butoane și comutatoare, inversor de mers, blocaj pupitru, etc.
• Calculator pentru comandă protecție și supraveghere locomotivă;
• Echipament de măsurare, contorizare a energiei electrice și transmiterea datelor la sol ( GSM). Toate echipamentele furnizate vor fi astfel dimensionate pentru ca împreună cu celelalte instalații ale locomotivei să fie încadrate în spațiile utilizabile libere rezultate în urma lucrărilor de modernizare.

Detaliile privind limitele de gabarit disponibile în interiorul locomotivei pentru amplasarea acestor echipamente, vor fi furnizate contractantului de către entitatea contractantă și se va asigura pe toată durata procedurii de achiziție o locomotivă de tipul celei care se va moderniza, pentru verificarea traseelor de cabluri și alte măsurători necesare

Echipamentul furnizat trebuie să fie compatibil cu celelalte echipamente care se montează pe locomotivă în cadrul modernizării (ETCS nivel 2, GSM-R, antipatinaj WSP, frână electropneumatică, BUS TREN și comandă Push-Pull, etc.) și va fi interconectat cu acestea astfel încât să se realizeze:
- controlul funcționării sistemelor de frânare și proba frânei trebuie să fie monitorizate prin intermediul sistemului de diagnoză și afișate pe display-ul de pe pupitrul mecanicului;
- blocarea comenzilor de tracțiune când frâna de mână este activă;
- frâna electrodinamică recuperativă să acționeze prioritar față de cea cu fricțiune;
- sistemul de antipatinaj WSP (element ECI) să fie interconectat cu echipamentul electronic furnizat și să funcționeze atât la frânarea cu frâna directă cât și cu frâna indirectă;
- să se realizeze interconectare cu nodurile BUS TREN, pentru comandă multiplă și sistem Push-Pull;
- să se realizeze interconectarea cu sistemul de control, comandă și semnalizare tip ETCS nivel 2, care include și o unitate de inregistrare JRU;
- să se realizeze interconectarea cu echipamentul GSM-R digital și analogic;
- să se realizeze interconectarea cu sistemul INDUSI tip I60R/PZB 90 și DSV/SIFA;
- să se realizeze interconectarea cu sistemul de supraveghere video interior și exterior

https://mobilitate.eu/scrl-bv-tractiune-ec/
Mobilitate.eu
TRANSPORT. INFRASTRUCTURA. MOBILITATE
Scrie răspuns

Înapoi la “Locomotive electrice”