DB Cargo Romania are o serie variata de locomotive diesel aduse din Germania. Acestea sunt în prezent BR 290 și Ludmilla seria 651.
In prezent sunt 10 locomotive seria 290 in tara, numerotate astfel:
290-516 denumită Făt Frumos
290-522 denumită Prâslea cel Voinic
290-524 denumită Dănilă Prepeleac
290-525 denumită Greuceanu
290-526 denumită Harap Alb
290-532 denumită Ivan Turbincă
290-533 denumită Mama Zmeilor
290-564 denumită Zâna Zânelor
290-570 denumită Roșu Împărat
290-592 denumită Ileana Cosânzeana
Pentru manevra în fabrica unui client sau în stații și stații de triaj și pentru transportul de trenuri ușoare, scurte pe căi ferate neelectrificate, DB Cargo România folosește locomotive diesel hidraulice aparținând seriei BR 290. Acest tip de locomotivă a fost construită în Germania între anii 1964 și 1974 de către Kiel Maschinenbau Works, dar cele 10 locomotive folosite de companie în România au fost recondiționate și motorul lor a fost schimbat cu un motor diesel MTU V8 1360 CP mai modern și mai eficient. Are o putere mai bună, produce mai puține emisii și este mult mai fiabil.
Locomotivele de tip BR 290 sunt încă utilizate pe scară largă în Germania, în special pentru manevrarea în stații și stații de triaj mai mari, datorită fiabilității și eficienței sporite, dovedite în 55 de ani de serviciu constant. Unele modele au fost renumerotate și au fost echipate cu operațiuni de control radio, permițându-le să fie conduse de un operator care merge pe lângă ele. Prin urmare, necesitatea unui mecanic de tren în timpul manevrării este eliminată.
Scurtă prezentare tehnică:
Motor diesel: MTU R41 4000 V8
Putere: 1.360 CP
Transmisie: hidraulica
Formula axei (UIC): B’-B’
Viteza maxima - Funcționare/manevră ușoară: 40 km/h / remorcare: 80 km/h
Masa maxima: 80 t
Lungime peste tampoane: 14.320 mm
Inaltime: 4.250 mm
Latime: 3.115 mm
Azi o vedem pe 290-532 in București Băneasa.
DB Cargo România - Locomotive diesel BR 290 și BR 232 “Ludmilla”
- Marian Andrei
- Administrator
- Mesaje: 5835
- Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
- Marian Andrei
- Administrator
- Mesaje: 5835
- Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
Cea mai cunoscută locomotivă diesel operată de DB Cargo România este BR 232 Ludmilla. Este o locomotivă apreciată de mecanici datorită puterii sale mari și a fiabilității relativ ridicate. Locomotivele au fost construite de fabricile de locomotive „Revoluția Octombrie” din Lugansk, Ucraina (pe atunci făcea parte din URSS). Au fost concepute pentru a transporta trenuri rapide de pasageri pe distanțe lungi în Germania de Est, dar pentru că nu aveau sisteme electrice de încălzire, au fost folosite pentru transportul de mărfuri. Odată ce au fost echipate cu încălzirea electrică, au început să fie folosite și pentru trenurile de călători.
După 1989, locomotivele au fost menținute în funcțiune, fiind apreciate pentru puterea mult mai mare (comparativ cu dieselurile occidentale), fiabilitatea și viteza mai mare. Odată ce tot mai multe căi ferate au fost electrificate, acestea au fost retrase încet și vândute operatorilor privați din întreaga Europă. Ele sunt încă utilizate în România, Bulgaria, Polonia, Germania și nu numai.
Scurtă prezentare generală a datelor tehnice:
Motor diesel: 5D49
Putere: 3.000 CP
Transmisie: electrica
Formula axului (UIC): Co’Co’
Viteza maximă: 100 km/h, 120 km/h
Masa: 120 – 126 t
Lungime peste tampoane: 20.820 mm
Latime: 2.950 mm
Motoare electrice de tracțiune: 6
651-004 in Baneasa
După 1989, locomotivele au fost menținute în funcțiune, fiind apreciate pentru puterea mult mai mare (comparativ cu dieselurile occidentale), fiabilitatea și viteza mai mare. Odată ce tot mai multe căi ferate au fost electrificate, acestea au fost retrase încet și vândute operatorilor privați din întreaga Europă. Ele sunt încă utilizate în România, Bulgaria, Polonia, Germania și nu numai.
Scurtă prezentare generală a datelor tehnice:
Motor diesel: 5D49
Putere: 3.000 CP
Transmisie: electrica
Formula axului (UIC): Co’Co’
Viteza maximă: 100 km/h, 120 km/h
Masa: 120 – 126 t
Lungime peste tampoane: 20.820 mm
Latime: 2.950 mm
Motoare electrice de tracțiune: 6
651-004 in Baneasa
- Marian Andrei
- Administrator
- Mesaje: 5835
- Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
651-010, 651-005, 651-003 și 651-009 în Baneasa
- Marian Andrei
- Administrator
- Mesaje: 5835
- Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
651-001 in Buftea si Baneasa
- Marian Andrei
- Administrator
- Mesaje: 5835
- Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
290-526 manevrata prin zona Pajura
- Marian Andrei
- Administrator
- Mesaje: 5835
- Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
651-014 si 290-564
- Marian Andrei
- Administrator
- Mesaje: 5835
- Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
1001 si 1005 in Bucuresti Baneasa
- Marian Andrei
- Administrator
- Mesaje: 5835
- Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
290-526 cred ca este prima locomotiva din aceasta serie care a trecut prin RR in Romania. La MARUB Brasov. Cateva imagini cu ea in Predeal acum cateva minute.
- Marian Andrei
- Administrator
- Mesaje: 5835
- Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
Alte cadre cu 290-526
- Marian Andrei
- Administrator
- Mesaje: 5835
- Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
651-015 in Buftea