DB Cargo România - Locomotive diesel BR 290 și BR 232 “Ludmilla”
Scris: Dum Aug 14, 2022 10:31 pm
DB Cargo Romania are o serie variata de locomotive diesel aduse din Germania. Acestea sunt în prezent BR 290 și Ludmilla seria 651.
In prezent sunt 10 locomotive seria 290 in tara, numerotate astfel:
290-516 denumită Făt Frumos
290-522 denumită Prâslea cel Voinic
290-524 denumită Dănilă Prepeleac
290-525 denumită Greuceanu
290-526 denumită Harap Alb
290-532 denumită Ivan Turbincă
290-533 denumită Mama Zmeilor
290-564 denumită Zâna Zânelor
290-570 denumită Roșu Împărat
290-592 denumită Ileana Cosânzeana
Pentru manevra în fabrica unui client sau în stații și stații de triaj și pentru transportul de trenuri ușoare, scurte pe căi ferate neelectrificate, DB Cargo România folosește locomotive diesel hidraulice aparținând seriei BR 290. Acest tip de locomotivă a fost construită în Germania între anii 1964 și 1974 de către Kiel Maschinenbau Works, dar cele 10 locomotive folosite de companie în România au fost recondiționate și motorul lor a fost schimbat cu un motor diesel MTU V8 1360 CP mai modern și mai eficient. Are o putere mai bună, produce mai puține emisii și este mult mai fiabil.
Locomotivele de tip BR 290 sunt încă utilizate pe scară largă în Germania, în special pentru manevrarea în stații și stații de triaj mai mari, datorită fiabilității și eficienței sporite, dovedite în 55 de ani de serviciu constant. Unele modele au fost renumerotate și au fost echipate cu operațiuni de control radio, permițându-le să fie conduse de un operator care merge pe lângă ele. Prin urmare, necesitatea unui mecanic de tren în timpul manevrării este eliminată.
Scurtă prezentare tehnică:
Motor diesel: MTU R41 4000 V8
Putere: 1.360 CP
Transmisie: hidraulica
Formula axei (UIC): B’-B’
Viteza maxima - Funcționare/manevră ușoară: 40 km/h / remorcare: 80 km/h
Masa maxima: 80 t
Lungime peste tampoane: 14.320 mm
Inaltime: 4.250 mm
Latime: 3.115 mm
Azi o vedem pe 290-532 in București Băneasa.
In prezent sunt 10 locomotive seria 290 in tara, numerotate astfel:
290-516 denumită Făt Frumos
290-522 denumită Prâslea cel Voinic
290-524 denumită Dănilă Prepeleac
290-525 denumită Greuceanu
290-526 denumită Harap Alb
290-532 denumită Ivan Turbincă
290-533 denumită Mama Zmeilor
290-564 denumită Zâna Zânelor
290-570 denumită Roșu Împărat
290-592 denumită Ileana Cosânzeana
Pentru manevra în fabrica unui client sau în stații și stații de triaj și pentru transportul de trenuri ușoare, scurte pe căi ferate neelectrificate, DB Cargo România folosește locomotive diesel hidraulice aparținând seriei BR 290. Acest tip de locomotivă a fost construită în Germania între anii 1964 și 1974 de către Kiel Maschinenbau Works, dar cele 10 locomotive folosite de companie în România au fost recondiționate și motorul lor a fost schimbat cu un motor diesel MTU V8 1360 CP mai modern și mai eficient. Are o putere mai bună, produce mai puține emisii și este mult mai fiabil.
Locomotivele de tip BR 290 sunt încă utilizate pe scară largă în Germania, în special pentru manevrarea în stații și stații de triaj mai mari, datorită fiabilității și eficienței sporite, dovedite în 55 de ani de serviciu constant. Unele modele au fost renumerotate și au fost echipate cu operațiuni de control radio, permițându-le să fie conduse de un operator care merge pe lângă ele. Prin urmare, necesitatea unui mecanic de tren în timpul manevrării este eliminată.
Scurtă prezentare tehnică:
Motor diesel: MTU R41 4000 V8
Putere: 1.360 CP
Transmisie: hidraulica
Formula axei (UIC): B’-B’
Viteza maxima - Funcționare/manevră ușoară: 40 km/h / remorcare: 80 km/h
Masa maxima: 80 t
Lungime peste tampoane: 14.320 mm
Inaltime: 4.250 mm
Latime: 3.115 mm
Azi o vedem pe 290-532 in București Băneasa.