DB Cargo România deține 12 locomotive diesel din seria 060 DA. Evaluate la 2100 CP, aceste locomotive sunt utilizate pentru serviciul pe liniile principale pe căi ferate neelectrificate, pentru transportul trenurilor pe linii secundare și pentru manevră. Au fost construite in Romania, de Electroputere Craiova in colaborare cu UCM Resita si Axle Factory Caransebes. Motorul diesel este realizat după licență Sulzer Winterthur, partea mecanică și instalațiile pneumatice sunt realizate după licență Swiss Locomotives & Machines, iar echipamentele electrice se bazează pe licență Brown – Boveri. Construcția acestor locomotive a început în 1960, după ce locomotiva originală elvețiană adusă spre testare în 1959 a trecut cu succes toate testele.
Este cea mai utilizată locomotivă diesel din România, fiind exportată și în Polonia, China și Bulgaria. DB Cargo România are și câteva DA-uri utilizate anterior de Căile Ferate poloneze.
Trebuie precizat că locomotivele din această serie operate de DB Cargo România se numără printre cele mai bine întreținute și moderne dieseluri din România, fiind recondiționate și modernizate pentru rezultate mai bune în ceea ce privește serviciul, economia de combustibil și fiabilitatea extinsă.
În ceea ce privește îmbunătățirea și modernizarea, compania a decis să instaleze un motor diesel secundar, mult mai mic, cu un generator electric, care poate menține toate auxiliarele în funcțiune în timp ce motorul diesel principal nu funcționează, menținând totodată motorul principal cald și gata de funcționare. . Astfel, se poate obține o economie mare (consumul de combustibil este de 5 ori mai mic), uzura motorului principal este redusă, iar poluarea este drastic limitată. În plus, locomotiva a fost echipată cu o multitudine de senzori, care permit o monitorizare atentă, în timp real, a stării sale, permițând identificarea și rezolvarea problemelor ascunse înainte ca acestea să se agraveze. Costurile sunt reduse și mai mult în acest fel.
https://ro.dbcargo.com/rail-ro-en/db-ca ... ocomotives
Scurtă prezentare generală a datelor tehnice:
Motor diesel: 12LDA28, licențiat de Sulzer Winterthur
Putere: 2.100 CP
Transmisie: electrica
Formula axului (UIC): Co’Co’
Viteza maxima: 100 km/h
Masa totala: 117 t
Lungime peste tampoane: 17.000 mm
Latime: 3.000 mm
Inaltime: 4.270 mm
Motoare de tracțiune: 6 motoare de curent continuu
Locomotivele 060 DA Diesel operate de DB Cargo România au primit și ele numele unor personalități istorice. Mai mult, ultimele două locomotive care au finalizat procesele de revizie generală și modernizare au fost numite după două femei care au avut un impact profund asupra istoriei noastre: Regina Maria (DA 010) și Ecaterina Teodoroiu (DA 011).
DA 1682 - Avram Iancu dupa RR
DB Cargo România - Electroputere LDE2100 (060-DA Sulzer)
- Marian Andrei
- Administrator
- Mesaje: 5562
- Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
- Marian Andrei
- Administrator
- Mesaje: 5562
- Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
1665 trece Baneasa
- Marian Andrei
- Administrator
- Mesaje: 5562
- Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
DA 1680 trece Baneasa