Ramele Alstom Coradia (20+17)
- Marian Andrei
- Administrator
- Mesaje: 5494
- Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) informează că, astăzi, 25 martie 2022, la sediul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii (MTI) a fost încheiat contractul de achiziție pentru rame electrice inter-regionale (RE-IR) între AUTORITATEA PENTRU REFORMĂ FEROVIARĂ, în calitate de autoritate contractantă și ALSTOM FERROVIARIA S.P.A., în calitate de furnizor.
Evenimentul s-a bucurat de prezența domnilor Ionel Scrioșteanu și Ionuț-Cristian Săvoiu, secretari de stat în Ministerul Transporturilor și Infrastructurii, iar din partea părților semnatare a participat Ștefan-Adrian Roșeanu, președintele Autorității pentru Reformă Feroviară și Gabriel Stanciu, Director General Alstom Romania, Bulgaria & Republica Moldova.
Contractul presupune achiziția a 20 rame electrice de lung parcurs și mentenanța acestora pe o perioadă de 15 ani, cu posibilitatea de a suplimenta, prin act adițional, comanda inițială. Astfel, se poate ajunge la o achiziție de 37 de unități, cu perioadă de mentenanță de 30 de ani. De asemenea, se vor asigura de către furnizor și servicii de instruire a personalului în ceea ce privește exploatarea, operarea trenurilor și utilizarea aplicațiilor software.
Valoarea totală a contractului pentru achiziția celor 20 unități electrice multiple și serviciile de mentenanță aferente acestora pentru o perioadă de 15 ani se ridică la valoarea de 1.309.065.880,00 lei, fără TVA (aproximativ 263 milioane EUR), dintre care 931.065.880 lei reprezintă valoarea ramelor și 378.000.000 lei serviciile de mentenanță.
Suplimentarea comenzii conform celor menționate anterior (alte 17 rame și dublarea mentenanței la 30 de ani) poate duce la un cost total de 3.714.279.851,00 lei, fără TVA (aproximativ 748 milioane EUR). Finanțarea proiectului este asigurată din Fonduri Europene Nerambursabile și din Bugetul de stat.
Livrarea primei rame se va face la finalul anului 2023, pachetul complet de 37 de rame urmând a fi livrat până la finalul anului 2024.
Ramele electrice sunt compuse din șase vagoane (două vagoane de capăt cu cabine de conducere și patru vagoane intermediare) și asigură 351 locuri pe scaune. Unitățile sunt prevăzute cu sistem de semnalizare și siguranță ERTMS nivel 1 și nivel 2, precum și cu sistemul național PZB90.
Din punct de vedere al confortului pasagerilor ramele sunt dispun de o zonă de bar/bistro, o zonă pentru călători cu dizabilități, cu două amplasamente conform standardelor în vigoare, dar și o zonă destinată distribuirii automate de bilete și aparate de compostat. Din punct de vedere al confortului, unitățile dispun de sisteme de climatizare, precum și conexiune wi-fi.
Viteza maximă de rulare este 160 km/h. Ramele electrice RE-IR vor fi folosite pentru a asigura conectarea capitalei cu principalele centre urbane ale țării, dar și facilitarea conexiunilor inter-regionale. Astfel, rutele deservite de noile rame vor fi: București Nord – Constanța, București Nord – Brașov – Arad – Timișoara, București Nord – Brașov – Cluj, București Nord – Brașov – Deda – Cluj, București Nord – Brașov, București Nord – Iași, București Nord – Suceava, București Nord – Galați, București-Nord – Craiova – Târgu Jiu- Petroșani – Simeria, București-Nord-Craiova-Timișoara-Arad, Cluj-Timișoara, Cluj-Suceava-Iași.
Achiziționarea noilor rame electrice inter-regionale va contribui la asigurarea mobilității, scăderea timpilor de călătorie şi îmbunătățirea nivelului general al serviciilor publice prestate pentru transportul public pe calea ferată.
Cu ocazia semnării contractului de achiziție, președintele ARF, Ștefan Roșeanu a salutat „eforturile depuse de echipa de proiect a Autorității, care a supervizat toate etapele procedurii de licitație”. Totodată, a remarcat contribuția Băncii Europene de Investiții (BEI), care „a sprijinit ARF în pregătirea documentației de atribuire, inclusiv caietul de sarcini, dar și cu expertiză tehnică în evaluarea ofertelor”.
Evenimentul s-a bucurat de prezența domnilor Ionel Scrioșteanu și Ionuț-Cristian Săvoiu, secretari de stat în Ministerul Transporturilor și Infrastructurii, iar din partea părților semnatare a participat Ștefan-Adrian Roșeanu, președintele Autorității pentru Reformă Feroviară și Gabriel Stanciu, Director General Alstom Romania, Bulgaria & Republica Moldova.
Contractul presupune achiziția a 20 rame electrice de lung parcurs și mentenanța acestora pe o perioadă de 15 ani, cu posibilitatea de a suplimenta, prin act adițional, comanda inițială. Astfel, se poate ajunge la o achiziție de 37 de unități, cu perioadă de mentenanță de 30 de ani. De asemenea, se vor asigura de către furnizor și servicii de instruire a personalului în ceea ce privește exploatarea, operarea trenurilor și utilizarea aplicațiilor software.
Valoarea totală a contractului pentru achiziția celor 20 unități electrice multiple și serviciile de mentenanță aferente acestora pentru o perioadă de 15 ani se ridică la valoarea de 1.309.065.880,00 lei, fără TVA (aproximativ 263 milioane EUR), dintre care 931.065.880 lei reprezintă valoarea ramelor și 378.000.000 lei serviciile de mentenanță.
Suplimentarea comenzii conform celor menționate anterior (alte 17 rame și dublarea mentenanței la 30 de ani) poate duce la un cost total de 3.714.279.851,00 lei, fără TVA (aproximativ 748 milioane EUR). Finanțarea proiectului este asigurată din Fonduri Europene Nerambursabile și din Bugetul de stat.
Livrarea primei rame se va face la finalul anului 2023, pachetul complet de 37 de rame urmând a fi livrat până la finalul anului 2024.
Ramele electrice sunt compuse din șase vagoane (două vagoane de capăt cu cabine de conducere și patru vagoane intermediare) și asigură 351 locuri pe scaune. Unitățile sunt prevăzute cu sistem de semnalizare și siguranță ERTMS nivel 1 și nivel 2, precum și cu sistemul național PZB90.
Din punct de vedere al confortului pasagerilor ramele sunt dispun de o zonă de bar/bistro, o zonă pentru călători cu dizabilități, cu două amplasamente conform standardelor în vigoare, dar și o zonă destinată distribuirii automate de bilete și aparate de compostat. Din punct de vedere al confortului, unitățile dispun de sisteme de climatizare, precum și conexiune wi-fi.
Viteza maximă de rulare este 160 km/h. Ramele electrice RE-IR vor fi folosite pentru a asigura conectarea capitalei cu principalele centre urbane ale țării, dar și facilitarea conexiunilor inter-regionale. Astfel, rutele deservite de noile rame vor fi: București Nord – Constanța, București Nord – Brașov – Arad – Timișoara, București Nord – Brașov – Cluj, București Nord – Brașov – Deda – Cluj, București Nord – Brașov, București Nord – Iași, București Nord – Suceava, București Nord – Galați, București-Nord – Craiova – Târgu Jiu- Petroșani – Simeria, București-Nord-Craiova-Timișoara-Arad, Cluj-Timișoara, Cluj-Suceava-Iași.
Achiziționarea noilor rame electrice inter-regionale va contribui la asigurarea mobilității, scăderea timpilor de călătorie şi îmbunătățirea nivelului general al serviciilor publice prestate pentru transportul public pe calea ferată.
Cu ocazia semnării contractului de achiziție, președintele ARF, Ștefan Roșeanu a salutat „eforturile depuse de echipa de proiect a Autorității, care a supervizat toate etapele procedurii de licitație”. Totodată, a remarcat contribuția Băncii Europene de Investiții (BEI), care „a sprijinit ARF în pregătirea documentației de atribuire, inclusiv caietul de sarcini, dar și cu expertiză tehnică în evaluarea ofertelor”.
- Marian Andrei
- Administrator
- Mesaje: 5494
- Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
Astăzi, 13 mai a avut loc o nouă ședință între conducerea Autorității pentru Reformă Feroviară (ARF) și sindicatele din sectorul feroviar. Din partea MTI a participat domnul Corneliu Vișoianu, șeful de cabinet al Secretarului de stat, domnul Ionuț-Cristian Săvoiu.
Președintele ARF a vorbit despre proiectele de achiziție de material rulant pregătite și implementate de Autoritate. Astfel, a fost menționată relansarea procedurii de achiziție de rame electrice de scurt parcurs.
În ceea ce privește trenurile electrice interregionale, se va exercita și opțiunea pentru contractarea celor 17 rame adiționale față de contractul încheiat la finalul lunii martie cu Alstom Ferroviaria SpA.
De asemenea, s-a precizat faptul că la începutul lunii iunie se va face o prezentare a interioarelor și conceptelor de culori pentru trenurile electrice interregionale ce urmează să fie livrate de compania Alstom. Totodată, va exista o perioadă de sondare a opiniei publice cu privire la schema de culori care va intra în producție.
Președintele ARF a vorbit despre proiectele de achiziție de material rulant pregătite și implementate de Autoritate. Astfel, a fost menționată relansarea procedurii de achiziție de rame electrice de scurt parcurs.
În ceea ce privește trenurile electrice interregionale, se va exercita și opțiunea pentru contractarea celor 17 rame adiționale față de contractul încheiat la finalul lunii martie cu Alstom Ferroviaria SpA.
De asemenea, s-a precizat faptul că la începutul lunii iunie se va face o prezentare a interioarelor și conceptelor de culori pentru trenurile electrice interregionale ce urmează să fie livrate de compania Alstom. Totodată, va exista o perioadă de sondare a opiniei publice cu privire la schema de culori care va intra în producție.
Primele 37 în circulație...
https://www.euronews.ro/articole/primel ... esedintele
https://www.euronews.ro/articole/primel ... esedintele
Vizita echipei de proiect ARF la fabrica ALSTOM de la Katowice (Polonia)
Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) informează că, în perioada 8-10 februarie 2023, o echipă a autorității - formată din membri ai proiectului privind achiziția a 37 rame electrice
inter-regionale (RE-IR) - a efectuat o vizită tehnică la fabrica ALSTOM de la Katowice (Polonia).
Această deplasare constituie o obligație contractuală, prevăzută în contractul încheiat de ARF cu firma Alstom Ferroviaria SpA, în data de 25 martie 2022, ce are ca obiect achiziția a 20 de rame electrice de lung parcurs și mentenanța acestora pe o perioadă de 15 ani, contract suplimentat cu încă 17 rame electrice de lung parcurs, prin semnarea unui act adițional, la 16 septembrie 2022.
În cadrul acestei deplasări, reprezentații furnizorului Alstom au prezentat stadiul fabricării primului tren. Astfel, în conformitate cu prevederile contractuale, primul tren urmează să ajungă la Centrul de Testări Feroviare de la Făurei în luna iulie 2023, în vederea efectuării testelor dinamice, iar cel de al doilea va sosi în luna august 2023, fiind destinat, cu precădere, testelor pe liniile CFR, după care ambele trenuri vor executa probele de rulare în unitate multiplă.
În baza rezultatelor acestor teste, trenul nr. 3 va fi livrat către ARF, astfel încât în luna decembrie 2023 acesta să fie introdus în exploatare pe reţeaua feroviară din România. Conform clauzelor contractuale, celelalte trenuri urmează să intre în circulație comercială începând cu anul 2024.
Reamintim că viteza maximă de rulare a ramelor electrice este 160 km/h, acestea fiind compuse din șase vagoane (două vagoane de capăt cu cabine de conducere și patru vagoane intermediare) și asigură 351 locuri pe scaune. Unitățile dispun de un sistem de semnalizare și siguranță ERTMS nivel 1 și 2, sistem național PZB90 și sunt prevăzute cu sisteme de climatizare, conexiune wi-fi, spații pentru bar/bistro și pentru călători cu dizabilități, precum și o zonă destinată distribuirii automate de bilete și aparate de compostat.
Ramele electrice RE-IR vor conecta capitala cu principalele centre urbane ale țării, dar vor facilita și conexiunile inter-regionale, contribuind la asigurarea mobilității, scăderea timpilor de călătorie şi îmbunătățirea nivelului general al serviciilor publice prestate pentru transportul public pe calea ferată.
Rutele deservite de ramele electrice de lung parcurs sunt: București Nord – Constanța, București Nord – Brașov – Arad – Timișoara, București Nord – Brașov – Cluj, București Nord – Brașov – Deda – Cluj, București Nord – Brașov, București Nord – Iași, București Nord – Suceava, București Nord – Galați, București-Nord – Craiova – Târgu Jiu- Petroșani – Simeria, București-Nord-Craiova-Timișoara-Arad, Cluj-Timișoara, Cluj-Suceava-Iași.
Valoarea totală a contractului pentru achiziția celor 37 unități electrice multiple și serviciile de mentenanță aferente acestora pentru o perioadă de 15 ani se ridică la un cost total de 2.421.771.878 lei, fără TVA.
Finanțarea proiectului este asigurată din Fonduri Europene Nerambursabile și de la Bugetul de stat.
#materialrulantnou
#rameelectrice
#fondurieuropene
#ARF
https://m.facebook.com/story.php?story_ ... 6190851561
Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) informează că, în perioada 8-10 februarie 2023, o echipă a autorității - formată din membri ai proiectului privind achiziția a 37 rame electrice
inter-regionale (RE-IR) - a efectuat o vizită tehnică la fabrica ALSTOM de la Katowice (Polonia).
Această deplasare constituie o obligație contractuală, prevăzută în contractul încheiat de ARF cu firma Alstom Ferroviaria SpA, în data de 25 martie 2022, ce are ca obiect achiziția a 20 de rame electrice de lung parcurs și mentenanța acestora pe o perioadă de 15 ani, contract suplimentat cu încă 17 rame electrice de lung parcurs, prin semnarea unui act adițional, la 16 septembrie 2022.
În cadrul acestei deplasări, reprezentații furnizorului Alstom au prezentat stadiul fabricării primului tren. Astfel, în conformitate cu prevederile contractuale, primul tren urmează să ajungă la Centrul de Testări Feroviare de la Făurei în luna iulie 2023, în vederea efectuării testelor dinamice, iar cel de al doilea va sosi în luna august 2023, fiind destinat, cu precădere, testelor pe liniile CFR, după care ambele trenuri vor executa probele de rulare în unitate multiplă.
În baza rezultatelor acestor teste, trenul nr. 3 va fi livrat către ARF, astfel încât în luna decembrie 2023 acesta să fie introdus în exploatare pe reţeaua feroviară din România. Conform clauzelor contractuale, celelalte trenuri urmează să intre în circulație comercială începând cu anul 2024.
Reamintim că viteza maximă de rulare a ramelor electrice este 160 km/h, acestea fiind compuse din șase vagoane (două vagoane de capăt cu cabine de conducere și patru vagoane intermediare) și asigură 351 locuri pe scaune. Unitățile dispun de un sistem de semnalizare și siguranță ERTMS nivel 1 și 2, sistem național PZB90 și sunt prevăzute cu sisteme de climatizare, conexiune wi-fi, spații pentru bar/bistro și pentru călători cu dizabilități, precum și o zonă destinată distribuirii automate de bilete și aparate de compostat.
Ramele electrice RE-IR vor conecta capitala cu principalele centre urbane ale țării, dar vor facilita și conexiunile inter-regionale, contribuind la asigurarea mobilității, scăderea timpilor de călătorie şi îmbunătățirea nivelului general al serviciilor publice prestate pentru transportul public pe calea ferată.
Rutele deservite de ramele electrice de lung parcurs sunt: București Nord – Constanța, București Nord – Brașov – Arad – Timișoara, București Nord – Brașov – Cluj, București Nord – Brașov – Deda – Cluj, București Nord – Brașov, București Nord – Iași, București Nord – Suceava, București Nord – Galați, București-Nord – Craiova – Târgu Jiu- Petroșani – Simeria, București-Nord-Craiova-Timișoara-Arad, Cluj-Timișoara, Cluj-Suceava-Iași.
Valoarea totală a contractului pentru achiziția celor 37 unități electrice multiple și serviciile de mentenanță aferente acestora pentru o perioadă de 15 ani se ridică la un cost total de 2.421.771.878 lei, fără TVA.
Finanțarea proiectului este asigurată din Fonduri Europene Nerambursabile și de la Bugetul de stat.
#materialrulantnou
#rameelectrice
#fondurieuropene
#ARF
https://m.facebook.com/story.php?story_ ... 6190851561
- Fişiere ataşate
-
- FB_IMG_1676235331749.jpg (51.91 KiB) Vizualizat de 3659 ori
-
- FB_IMG_1676235335389.jpg (59.09 KiB) Vizualizat de 3659 ori
-
- FB_IMG_1676235338846.jpg (133.79 KiB) Vizualizat de 3659 ori
-
- FB_IMG_1676235341878.jpg (146.41 KiB) Vizualizat de 3659 ori
-
- FB_IMG_1676235344682.jpg (111.05 KiB) Vizualizat de 3659 ori
-
- FB_IMG_1676235347674.jpg (146.41 KiB) Vizualizat de 3659 ori
-
- FB_IMG_1676235350971.jpg (99.98 KiB) Vizualizat de 3659 ori
-
- FB_IMG_1676235354587.jpg (94.83 KiB) Vizualizat de 3659 ori
- Marian Andrei
- Administrator
- Mesaje: 5494
- Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
O serie de imagini cu prima rama primite de la ARF. Aceasta ajunge in jurul datei de 2-3 decembrie in tara, la Curtici, ulterior urmand sa vina spre Bucuresti.
- Marian Andrei
- Administrator
- Mesaje: 5494
- Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
Prima din cele 37 de rame electrice Alstom Coradia Stream achiziționate de ARF pentru transportul feroviar din România a sosit în această seară la Curtici, o serie de imagini fiind transmise redacției de către ARF. La ora actuală rama este în curs de pregătire pentru a începe drumul către București Nord, pe ruta Arad – Sighișoara – Brașov – București, la ora actuală primind deja autorizația de la Poliție și ASFR. Este prima ramă electrică nouă achiziționată în România ca produs de serie, singurele rame electrice care au circulat în România fiind o serie de prototipuri produse înainte de 1990 la Electroputere Craiova și o serie de rame achiziționate second hand din Franța în anii 2000. Singurele rame electrice noi care circulă în România sunt cele 3 rame Softronic Hyperion, produse de uzinele Softronic Craiova.
Noua serie Alstom Coradia Stream urmează să intre în circulație în prima parte a anului 2024, prima ramă ce a sosit în România urmând să treacă printr-o etapă de testare și autorizare extinsă, fiind primul tren de acest tip din țara noastră. Primele trenuri care vor fi deservite vor circula pe rutele București – Constanța și București – Brașov.
https://mobilitate.eu/rama-electrica-alstom-curtici/
Noua serie Alstom Coradia Stream urmează să intre în circulație în prima parte a anului 2024, prima ramă ce a sosit în România urmând să treacă printr-o etapă de testare și autorizare extinsă, fiind primul tren de acest tip din țara noastră. Primele trenuri care vor fi deservite vor circula pe rutele București – Constanța și București – Brașov.
https://mobilitate.eu/rama-electrica-alstom-curtici/
- Marian Andrei
- Administrator
- Mesaje: 5494
- Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
Nu va fi prezentarea oficiala cand ajunge ci peste cateva zile, rama va fi dusa in Atelierele Grivita unde se face baza de exploatare si mentenanta Alstom. Ajunge astazi in jurul orei 12, sunt sanse chiar mai devreme.
- Marian Andrei
- Administrator
- Mesaje: 5494
- Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
In jurul orei 7.30 a trecut prin Predeal...
- Marian Andrei
- Administrator
- Mesaje: 5494
- Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
La fel cum ne-am obisnuit de la Locomotivele Smartron si tramvaiele Imperio, avem si pagina de Facebook pentru ramele Coradia - https://www.facebook.com/profile.php?id=61554097115748
- Marian Andrei
- Administrator
- Mesaje: 5494
- Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
O serie de imagini de astazi din Gara de Nord...
- Marian Andrei
- Administrator
- Mesaje: 5494
- Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
Continuare...
- Marian Andrei
- Administrator
- Mesaje: 5494
- Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
Rama a fost adusa de o garnitura speciala a transportatorului logistic RailAdventure, din Curtici trenul fiind adus pe ruta Arad - Simeria - Teius - Sighisoara - Brasov - Bucuresti de LEMA 024. In imagini presedintele ARF, Stefan Roșeanu și directorul regional Alstom, Gabriel Stanciu.
Ca informatii sumare despre rama, urmeaza sa fie pusa in functiune si sa ajunga in teste pe inelul de la Faurei, este momentan aprobata pentru circulatie doar pana la Făurei și Constanta, avand certificat de autorizatie valabil pana pe 2 ianuarie. Rama este prototipul seriei, urmand ca seria efectiva sa fie finalizata cu eventuale modificari aduse interiorului si functionalitatii acesteia, in functie de constatarile exploatarii primei rame.
Se estimeaza ca va fi pusa in functiune cu calatori cel tarziu in ianuarie, urmand sa circule pe rutele Bucuresti - Brasov si Bucuresti - Constanta.
A doua rama soseste in iulie-august 2024, cu care va incepe livrarea de serie.
Ca informatii sumare despre rama, urmeaza sa fie pusa in functiune si sa ajunga in teste pe inelul de la Faurei, este momentan aprobata pentru circulatie doar pana la Făurei și Constanta, avand certificat de autorizatie valabil pana pe 2 ianuarie. Rama este prototipul seriei, urmand ca seria efectiva sa fie finalizata cu eventuale modificari aduse interiorului si functionalitatii acesteia, in functie de constatarile exploatarii primei rame.
Se estimeaza ca va fi pusa in functiune cu calatori cel tarziu in ianuarie, urmand sa circule pe rutele Bucuresti - Brasov si Bucuresti - Constanta.
A doua rama soseste in iulie-august 2024, cu care va incepe livrarea de serie.
- Rathgeber2523
- Utilizator avansat
- Mesaje: 656
- Membru din: Joi Ian 05, 2023 10:32 pm
Prima Ramă Alstom Coradia Stream RE-IR 101, în Gara de Nord și Grivița.
Aceasta a fost adusă de LEMA 024, a Operatorul Feroviar LTE-Rail Romania.
Aceasta a fost adusă de LEMA 024, a Operatorul Feroviar LTE-Rail Romania.
- Marian Andrei
- Administrator
- Mesaje: 5494
- Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
Rama a plecat in aceasta seara la poligonul Faurei.
- Rathgeber2523
- Utilizator avansat
- Mesaje: 656
- Membru din: Joi Ian 05, 2023 10:32 pm
Phoenix 003 trecând prin Ploiești Sud, cu Rama Alstom Coradia Stream
- Marian Andrei
- Administrator
- Mesaje: 5494
- Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
Schita ramei electrice...
- Marian Andrei
- Administrator
- Mesaje: 5494
- Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
A sosit a doua rama, conform comunicatului Alstom
Alstom anunță că al doilea tren electric Coradia Stream a ajuns tractat în România, la punctul de frontieră Episcopia Bihor. Acestă ramă a fost special echipată pentru teste, iar culoarea finală se va aplica integral numai după finalizarea procedurilor de testare. Trenul a parcurs deja un program complex de teste la Centrul de testări feroviare de la Velim, Republica Cehă, iar acum merge la Centrul de testări feroviare de la Făurei, pentru o serie de teste dinamice specifice Căilor Ferate Române. Alstom utilizează trei trenuri în paralel în programul de teste.
Conform Alstom, testele de certificare reprezintă un program foarte complex, realizat în conformitate cu reglementările STI (Specificații tehnice de interoperabilitate) stabilite la nivel european și cu Normele tehnice naționale de siguranță, înainte ca orice nou tip de tren să poată circula cu pasageri. Toate funcționalitățile și performanțele trenului – de la sisteme electrice și electronice, la sisteme de frânare și propulsie, dinamica feroviară pentru stabilitatea trenului, aspectele legate de confortul pasagerilor și multe altele – sunt confirmate întâi prin sute de teste de verificare. Peste 60 de teste finale de certificare trebuie apoi parcurse cu succes pentru a dovedi conformitatea trenului în vederea obținerii autorizației de circulație cu pasageri.
https://mobilitate.eu/second-alstom-coradia-ro/
Alstom anunță că al doilea tren electric Coradia Stream a ajuns tractat în România, la punctul de frontieră Episcopia Bihor. Acestă ramă a fost special echipată pentru teste, iar culoarea finală se va aplica integral numai după finalizarea procedurilor de testare. Trenul a parcurs deja un program complex de teste la Centrul de testări feroviare de la Velim, Republica Cehă, iar acum merge la Centrul de testări feroviare de la Făurei, pentru o serie de teste dinamice specifice Căilor Ferate Române. Alstom utilizează trei trenuri în paralel în programul de teste.
Conform Alstom, testele de certificare reprezintă un program foarte complex, realizat în conformitate cu reglementările STI (Specificații tehnice de interoperabilitate) stabilite la nivel european și cu Normele tehnice naționale de siguranță, înainte ca orice nou tip de tren să poată circula cu pasageri. Toate funcționalitățile și performanțele trenului – de la sisteme electrice și electronice, la sisteme de frânare și propulsie, dinamica feroviară pentru stabilitatea trenului, aspectele legate de confortul pasagerilor și multe altele – sunt confirmate întâi prin sute de teste de verificare. Peste 60 de teste finale de certificare trebuie apoi parcurse cu succes pentru a dovedi conformitatea trenului în vederea obținerii autorizației de circulație cu pasageri.
https://mobilitate.eu/second-alstom-coradia-ro/
- Rathgeber2523
- Utilizator avansat
- Mesaje: 656
- Membru din: Joi Ian 05, 2023 10:32 pm
Rama Electrică Alstom Coradia Stream IR-02 împinsă de Phoenix 003 în Grivița