Ramele Alstom Coradia (20+17)

Știri și informații despre toate ramele electrice care circulă în România
Avatar utilizator
Marian Andrei
Administrator
Mesaje: 4044
Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Sâm Mai 14, 2022 12:10 pm

Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) informează că, astăzi, 25 martie 2022, la sediul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii (MTI) a fost încheiat contractul de achiziție pentru rame electrice inter-regionale (RE-IR) între AUTORITATEA PENTRU REFORMĂ FEROVIARĂ, în calitate de autoritate contractantă și ALSTOM FERROVIARIA S.P.A., în calitate de furnizor.
Evenimentul s-a bucurat de prezența domnilor Ionel Scrioșteanu și Ionuț-Cristian Săvoiu, secretari de stat în Ministerul Transporturilor și Infrastructurii, iar din partea părților semnatare a participat Ștefan-Adrian Roșeanu, președintele Autorității pentru Reformă Feroviară și Gabriel Stanciu, Director General Alstom Romania, Bulgaria & Republica Moldova.

Contractul presupune achiziția a 20 rame electrice de lung parcurs și mentenanța acestora pe o perioadă de 15 ani, cu posibilitatea de a suplimenta, prin act adițional, comanda inițială. Astfel, se poate ajunge la o achiziție de 37 de unități, cu perioadă de mentenanță de 30 de ani. De asemenea, se vor asigura de către furnizor și servicii de instruire a personalului în ceea ce privește exploatarea, operarea trenurilor și utilizarea aplicațiilor software.

Valoarea totală a contractului pentru achiziția celor 20 unități electrice multiple și serviciile de mentenanță aferente acestora pentru o perioadă de 15 ani se ridică la valoarea de 1.309.065.880,00 lei, fără TVA (aproximativ 263 milioane EUR), dintre care 931.065.880 lei reprezintă valoarea ramelor și 378.000.000 lei serviciile de mentenanță.

Suplimentarea comenzii conform celor menționate anterior (alte 17 rame și dublarea mentenanței la 30 de ani) poate duce la un cost total de 3.714.279.851,00 lei, fără TVA (aproximativ 748 milioane EUR). Finanțarea proiectului este asigurată din Fonduri Europene Nerambursabile și din Bugetul de stat.

Livrarea primei rame se va face la finalul anului 2023, pachetul complet de 37 de rame urmând a fi livrat până la finalul anului 2024.

Ramele electrice sunt compuse din șase vagoane (două vagoane de capăt cu cabine de conducere și patru vagoane intermediare) și asigură 351 locuri pe scaune. Unitățile sunt prevăzute cu sistem de semnalizare și siguranță ERTMS nivel 1 și nivel 2, precum și cu sistemul național PZB90.

Din punct de vedere al confortului pasagerilor ramele sunt dispun de o zonă de bar/bistro, o zonă pentru călători cu dizabilități, cu două amplasamente conform standardelor în vigoare, dar și o zonă destinată distribuirii automate de bilete și aparate de compostat. Din punct de vedere al confortului, unitățile dispun de sisteme de climatizare, precum și conexiune wi-fi.

Viteza maximă de rulare este 160 km/h. Ramele electrice RE-IR vor fi folosite pentru a asigura conectarea capitalei cu principalele centre urbane ale țării, dar și facilitarea conexiunilor inter-regionale. Astfel, rutele deservite de noile rame vor fi: București Nord – Constanța, București Nord – Brașov – Arad – Timișoara, București Nord – Brașov – Cluj, București Nord – Brașov – Deda – Cluj, București Nord – Brașov, București Nord – Iași, București Nord – Suceava, București Nord – Galați, București-Nord – Craiova – Târgu Jiu- Petroșani – Simeria, București-Nord-Craiova-Timișoara-Arad, Cluj-Timișoara, Cluj-Suceava-Iași.

Achiziționarea noilor rame electrice inter-regionale va contribui la asigurarea mobilității, scăderea timpilor de călătorie şi îmbunătățirea nivelului general al serviciilor publice prestate pentru transportul public pe calea ferată.
Cu ocazia semnării contractului de achiziție, președintele ARF, Ștefan Roșeanu a salutat „eforturile depuse de echipa de proiect a Autorității, care a supervizat toate etapele procedurii de licitație”. Totodată, a remarcat contribuția Băncii Europene de Investiții (BEI), care „a sprijinit ARF în pregătirea documentației de atribuire, inclusiv caietul de sarcini, dar și cu expertiză tehnică în evaluarea ofertelor”.

4.jpg
4.jpg (167.68 KiB) Vizualizat de 973 ori
3.jpg
3.jpg (62.66 KiB) Vizualizat de 973 ori
2.jpg
2.jpg (117.43 KiB) Vizualizat de 973 ori
1.jpg
1.jpg (138.97 KiB) Vizualizat de 973 ori
Mobilitate.eu
TRANSPORT. INFRASTRUCTURA. MOBILITATE
Avatar utilizator
Marian Andrei
Administrator
Mesaje: 4044
Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Sâm Mai 14, 2022 12:12 pm

Astăzi, 13 mai a avut loc o nouă ședință între conducerea Autorității pentru Reformă Feroviară (ARF) și sindicatele din sectorul feroviar. Din partea MTI a participat domnul Corneliu Vișoianu, șeful de cabinet al Secretarului de stat, domnul Ionuț-Cristian Săvoiu.

Președintele ARF a vorbit despre proiectele de achiziție de material rulant pregătite și implementate de Autoritate. Astfel, a fost menționată relansarea procedurii de achiziție de rame electrice de scurt parcurs.

În ceea ce privește trenurile electrice interregionale, se va exercita și opțiunea pentru contractarea celor 17 rame adiționale față de contractul încheiat la finalul lunii martie cu Alstom Ferroviaria SpA.

De asemenea, s-a precizat faptul că la începutul lunii iunie se va face o prezentare a interioarelor și conceptelor de culori pentru trenurile electrice interregionale ce urmează să fie livrate de compania Alstom. Totodată, va exista o perioadă de sondare a opiniei publice cu privire la schema de culori care va intra în producție.

Mobilitate.eu
TRANSPORT. INFRASTRUCTURA. MOBILITATE
Lucian
Utilizator experimentat
Mesaje: 1784
Membru din: Mar Mai 17, 2022 9:44 pm

Mar Ian 17, 2023 1:04 pm

Lucian
Utilizator experimentat
Mesaje: 1784
Membru din: Mar Mai 17, 2022 9:44 pm

Dum Feb 12, 2023 10:59 pm

Vizita echipei de proiect ARF la fabrica ALSTOM de la Katowice (Polonia)

Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) informează că, în perioada 8-10 februarie 2023, o echipă a autorității - formată din membri ai proiectului privind achiziția a 37 rame electrice
inter-regionale (RE-IR) - a efectuat o vizită tehnică la fabrica ALSTOM de la Katowice (Polonia).
Această deplasare constituie o obligație contractuală, prevăzută în contractul încheiat de ARF cu firma Alstom Ferroviaria SpA, în data de 25 martie 2022, ce are ca obiect achiziția a 20 de rame electrice de lung parcurs și mentenanța acestora pe o perioadă de 15 ani, contract suplimentat cu încă 17 rame electrice de lung parcurs, prin semnarea unui act adițional, la 16 septembrie 2022.
În cadrul acestei deplasări, reprezentații furnizorului Alstom au prezentat stadiul fabricării primului tren. Astfel, în conformitate cu prevederile contractuale, primul tren urmează să ajungă la Centrul de Testări Feroviare de la Făurei în luna iulie 2023, în vederea efectuării testelor dinamice, iar cel de al doilea va sosi în luna august 2023, fiind destinat, cu precădere, testelor pe liniile CFR, după care ambele trenuri vor executa probele de rulare în unitate multiplă.
În baza rezultatelor acestor teste, trenul nr. 3 va fi livrat către ARF, astfel încât în luna decembrie 2023 acesta să fie introdus în exploatare pe reţeaua feroviară din România. Conform clauzelor contractuale, celelalte trenuri urmează să intre în circulație comercială începând cu anul 2024.
Reamintim că viteza maximă de rulare a ramelor electrice este 160 km/h, acestea fiind compuse din șase vagoane (două vagoane de capăt cu cabine de conducere și patru vagoane intermediare) și asigură 351 locuri pe scaune. Unitățile dispun de un sistem de semnalizare și siguranță ERTMS nivel 1 și 2, sistem național PZB90 și sunt prevăzute cu sisteme de climatizare, conexiune wi-fi, spații pentru bar/bistro și pentru călători cu dizabilități, precum și o zonă destinată distribuirii automate de bilete și aparate de compostat.
Ramele electrice RE-IR vor conecta capitala cu principalele centre urbane ale țării, dar vor facilita și conexiunile inter-regionale, contribuind la asigurarea mobilității, scăderea timpilor de călătorie şi îmbunătățirea nivelului general al serviciilor publice prestate pentru transportul public pe calea ferată.
Rutele deservite de ramele electrice de lung parcurs sunt: București Nord – Constanța, București Nord – Brașov – Arad – Timișoara, București Nord – Brașov – Cluj, București Nord – Brașov – Deda – Cluj, București Nord – Brașov, București Nord – Iași, București Nord – Suceava, București Nord – Galați, București-Nord – Craiova – Târgu Jiu- Petroșani – Simeria, București-Nord-Craiova-Timișoara-Arad, Cluj-Timișoara, Cluj-Suceava-Iași.
Valoarea totală a contractului pentru achiziția celor 37 unități electrice multiple și serviciile de mentenanță aferente acestora pentru o perioadă de 15 ani se ridică la un cost total de 2.421.771.878 lei, fără TVA.
Finanțarea proiectului este asigurată din Fonduri Europene Nerambursabile și de la Bugetul de stat.
#materialrulantnou
#rameelectrice
#fondurieuropene
#ARF

https://m.facebook.com/story.php?story_ ... 6190851561
Fişiere ataşate
FB_IMG_1676235331749.jpg
FB_IMG_1676235331749.jpg (51.91 KiB) Vizualizat de 616 ori
FB_IMG_1676235335389.jpg
FB_IMG_1676235335389.jpg (59.09 KiB) Vizualizat de 616 ori
FB_IMG_1676235338846.jpg
FB_IMG_1676235338846.jpg (133.79 KiB) Vizualizat de 616 ori
FB_IMG_1676235341878.jpg
FB_IMG_1676235341878.jpg (146.41 KiB) Vizualizat de 616 ori
FB_IMG_1676235344682.jpg
FB_IMG_1676235344682.jpg (111.05 KiB) Vizualizat de 616 ori
FB_IMG_1676235347674.jpg
FB_IMG_1676235347674.jpg (146.41 KiB) Vizualizat de 616 ori
FB_IMG_1676235350971.jpg
FB_IMG_1676235350971.jpg (99.98 KiB) Vizualizat de 616 ori
FB_IMG_1676235354587.jpg
FB_IMG_1676235354587.jpg (94.83 KiB) Vizualizat de 616 ori
Avatar utilizator
Marian Andrei
Administrator
Mesaje: 4044
Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Joi Noi 30, 2023 4:57 pm

O serie de imagini cu prima rama primite de la ARF. Aceasta ajunge in jurul datei de 2-3 decembrie in tara, la Curtici, ulterior urmand sa vina spre Bucuresti.

Imagine WhatsApp 2023-11-28 la 13.45.47_6a5d592e.jpg
Imagine WhatsApp 2023-11-28 la 13.45.47_6a5d592e.jpg (160.31 KiB) Vizualizat de 11 ori
Imagine WhatsApp 2023-11-28 la 13.41.40_1d16c2a9.jpg
Imagine WhatsApp 2023-11-28 la 13.41.40_1d16c2a9.jpg (122.64 KiB) Vizualizat de 11 ori
Imagine WhatsApp 2023-11-28 la 13.38.09_6d4b2b57.jpg
Imagine WhatsApp 2023-11-28 la 13.38.09_6d4b2b57.jpg (162.27 KiB) Vizualizat de 11 ori
Imagine WhatsApp 2023-11-28 la 13.34.39_378e3a60.jpg
Imagine WhatsApp 2023-11-28 la 13.34.39_378e3a60.jpg (223.37 KiB) Vizualizat de 11 ori
Imagine WhatsApp 2023-11-28 la 13.18.32_e744e1aa.jpg
Imagine WhatsApp 2023-11-28 la 13.18.32_e744e1aa.jpg (120.52 KiB) Vizualizat de 11 ori
Imagine WhatsApp 2023-11-28 la 13.10.28_1a7a6d59.jpg
Imagine WhatsApp 2023-11-28 la 13.10.28_1a7a6d59.jpg (158.95 KiB) Vizualizat de 11 ori
Imagine WhatsApp 2023-11-28 la 13.07.17_32ebb4b9.jpg
Imagine WhatsApp 2023-11-28 la 13.07.17_32ebb4b9.jpg (235.42 KiB) Vizualizat de 11 ori
Mobilitate.eu
TRANSPORT. INFRASTRUCTURA. MOBILITATE
Scrie răspuns

Înapoi la “Rame electrice”