Bun venit în cafeneaua virtuală Mobilitate.eu!
- Marian Andrei
- Administrator
- Mesaje: 5762
- Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
Bun venit în cafeneaua virtuală Mobilitate.eu, locul unde puteți discuta liber despre subiectele momentului, evident cu respectarea regulilor generale ale forumului și evitarea subiectelor politice și potențiale generatoare de conflicte.
Puteți discuta de exemplu despre excursii, locurile pe care le-ați vizitat, mașini, orașe sau alte subiecte de interes, cu cât mai aproape de zona mobității.
În viitorul nu foarte depărtat, depinde de mersul lucrurilor, va exista și o cafenea reală a Mobilitate.eu, chiar mai mult decât o cafenea, ceea ce va aduce un concept unic pentru România, dar până atunci ne întâlnim aici.
Puteți discuta de exemplu despre excursii, locurile pe care le-ați vizitat, mașini, orașe sau alte subiecte de interes, cu cât mai aproape de zona mobității.
În viitorul nu foarte depărtat, depinde de mersul lucrurilor, va exista și o cafenea reală a Mobilitate.eu, chiar mai mult decât o cafenea, ceea ce va aduce un concept unic pentru România, dar până atunci ne întâlnim aici.
- LucaTB
- Utilizator nou
- Mesaje: 72
- Membru din: Mar Mai 03, 2022 9:01 pm
- Localitate: București, România
Construirea unei cafenele reale Mobilitate.eu pare o idee interesantă și eu chiar aș dori să o văd pusă în aplicare. Ar fi un loc bun ca pasionații să se cunoască, să vorbească și să se recreeze, ar putea atrage turism deoarece, cum ai zis, este concept unic în România și ar putea să aibă câteva machete cu diverse vehicule care reprezintă istoria transportului în comun din România! Categoric susțin acest proiect!
- LucaTB
- Utilizator nou
- Mesaje: 72
- Membru din: Mar Mai 03, 2022 9:01 pm
- Localitate: București, România
Aș avea câteva curiozități în legătură cu repartizarea vagoanelor V3A-93M-FAUR, V3A-93M-EPC (dacă se mai pun) și V3A-93M-2000: Se știe la ce depouri ar putea fi repartizate după venirea noilor tramvaie Astra?
- Marian Andrei
- Administrator
- Mesaje: 5762
- Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
Momentan sunt ceva planuri, totul se va decide efectiv in momentul in care vor fi gata programele noilor tramvaie. Cu siguranta voi anunta pe aici toate modificarile cum sunt disponibile.
EPCurile se pun la container si se duc la topit
EPCurile se pun la container si se duc la topit
- LucaTB
- Utilizator nou
- Mesaje: 72
- Membru din: Mar Mai 03, 2022 9:01 pm
- Localitate: București, România
Așa este, majoritatea dintre EPC-uri au dosare de casare întocmite, însă sunt curios: în ce situație se mai află 293 și 352? Ele ar mai avea șanse să revină? Din câte țin minte, ele nu se aflau în licitația din 2020 pentru valorificare.
- punmeister
- Utilizator avansat
- Mesaje: 650
- Membru din: Mar Mai 03, 2022 7:12 pm
- Localitate: Aviatiei City
De bun simt ar fi sa mute CH-PPC de la Dudesti la Militari si Giurgiu, avand in vedere ca ei primesc 27 de Imperio, iar raportat la dimensiunile depoului, trebuie sa renunte la ceva.
- Marian Andrei
- Administrator
- Mesaje: 5762
- Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
Poate 293, dar nu cred, asta mereu cand a revenit, odata pe an, a mers cateva zile.
Tinand cont ca au podea ridicata si au peste 10 tone, cred ca #293 si #352 vor ajunge si ele la casare.
Din ce am observat, avem asa: 10 FAUR, 46 Tatra, 7 M2000 si cateva EPC-uri. Deci STB va scapa de minim 60 tramvaie in perioada urmatoare.
Revenind la cele active, ar fi bine daca am avea mai multe tramvaie pictate. Propun ca EPC-urile #205, #361, #014, #358, #359, 20 Tatre T4R, Bucur #3003, cele 2 tramvaie V3A-93-PPC M2000 si alte V3A-uri fara RK sa fie vopsite cu graffiti, asa cum a fost proiectul din 2020 cu #222, #314, #355, #055, #4026, #343 si #057 (din pacate, defect).
- Vlad D.
- Utilizator avansat
- Mesaje: 135
- Membru din: Joi Mai 05, 2022 8:24 am
- Localitate: Bucuresti - Titangeles
Legat de tonaje, din punctul meu de vedere nu este un criteriu pentru a retrage din circulație un tramvai, mai ales din punct de vedere al parcului care este cam la limită. Chit că vin Imperio, zic că ar fi bine să mai avem niște rezerve în parc în caz de pică un Imperio. E la fel ca la hybride, de când cu împărțirea de la 1 martie pe liniile cu hybride au apărut și autobuze mai vechi când un hybrid sau mai multe erau indisponibile.
- Marian Andrei
- Administrator
- Mesaje: 5762
- Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
Nu e vorba neaparat de tonaj, problema este de viabilitatea unui vagon pe termen mediu si lung. La V3Aurile model URAC se pot modifica multe, dar la restul, proiectul fiind diferit, nu se baga nimeni. Asa ca tot ce este de FAUR si EP nu va primi podea coborata, desi la FAUR a fost facut un proiect, dar nu cred ca va fi implementat.
Oficial, odata cu sosirea noilor tramvaie se renunta la Tatra, actiune care oricum si fara tramvaie are loc pentru ca tot cad, se repara, circula cateva zile si iar cad, dar se termina piesele mecanice pentru boghiuri si pur si simplu nu vor mai avea cu ce sa le faca. In rest, urmatoarele la care se va renunta „natural” vor fi V3A treptat, fara a se tine cont de model.
Din pacate procesul de modernizare merge greoi, ar putea fi facute 12 tramvaie pe an la capacitatea URAC, dar banii vin greu si din cauza asta si achizitia de piese si materiale este greoaie si se lungesc mult cu constructia, plus ca stau pentru maruntisuri, sa ne uitam la 224 care sta de o luna pentru ca nu are luminile din tronsonul B si niste cheder la capacele laterale de la sursa si choppere.
La Hybride problema este ca sunt multe cu geamuri sparte si tamponari care stau pana la reparatie si in cazul defectelor tehnice Mercedes are doar o echipa de interventie in autobaze si au fost cam afectati de impartirea vehiculelor.
Oficial, odata cu sosirea noilor tramvaie se renunta la Tatra, actiune care oricum si fara tramvaie are loc pentru ca tot cad, se repara, circula cateva zile si iar cad, dar se termina piesele mecanice pentru boghiuri si pur si simplu nu vor mai avea cu ce sa le faca. In rest, urmatoarele la care se va renunta „natural” vor fi V3A treptat, fara a se tine cont de model.
Din pacate procesul de modernizare merge greoi, ar putea fi facute 12 tramvaie pe an la capacitatea URAC, dar banii vin greu si din cauza asta si achizitia de piese si materiale este greoaie si se lungesc mult cu constructia, plus ca stau pentru maruntisuri, sa ne uitam la 224 care sta de o luna pentru ca nu are luminile din tronsonul B si niste cheder la capacele laterale de la sursa si choppere.
La Hybride problema este ca sunt multe cu geamuri sparte si tamponari care stau pana la reparatie si in cazul defectelor tehnice Mercedes are doar o echipa de interventie in autobaze si au fost cam afectati de impartirea vehiculelor.
- punmeister
- Utilizator avansat
- Mesaje: 650
- Membru din: Mar Mai 03, 2022 7:12 pm
- Localitate: Aviatiei City
Perioada asta o sa fie aiurea de tot pentru ICPE-SAERP datorita crizei de semiconductoare, o sa fie greu la cate IGBT-uri si diode au nevoie.Marian Andrei scrie:Din pacate procesul de modernizare merge greoi, ar putea fi facute 12 tramvaie pe an la capacitatea URAC, dar banii vin greu si din cauza asta si achizitia de piese si materiale este greoaie si se lungesc mult cu constructia, plus ca stau pentru maruntisuri, sa ne uitam la 224 care sta de o luna pentru ca nu are luminile din tronsonul B si niste cheder la capacele laterale de la sursa si choppere.
La Citaro Hybrid cea mai buna solutie e sa se implementeze sistemul Sideguard Assist cum au cele de la Brasov, asa am mai scapa de situatiile penibile cand stau cu saptamanile/lunile pe bara tamponate datorita intregului circuit birocratic.Marian Andrei scrie:La Hybride problema este ca sunt multe cu geamuri sparte si tamponari care stau pana la reparatie si in cazul defectelor tehnice Mercedes are doar o echipa de interventie in autobaze si au fost cam afectati de impartirea vehiculelor.
Poate cineva să mă ajute cu topic-urile -Autobuzele STV- și -Autobuzele STCM- ? Ideea e că nu pot să fac topic-uri / pagini noi. Pentru ambele, am videoclipuri și fotografii.
De asemenea, aș dori să postez în paginile de la -Dobrogea- mai multe filmulețe cu autobuzele Maz și Isuzu ale CTBUS.
De asemenea, aș dori să postez în paginile de la -Dobrogea- mai multe filmulețe cu autobuzele Maz și Isuzu ale CTBUS.
- Marian Andrei
- Administrator
- Mesaje: 5762
- Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
Vor fi facut toate subiectele noi in urmatoarea perioada. Se lucreaza zilnic
- Marian Andrei
- Administrator
- Mesaje: 5762
- Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
Da, am mai pus liste pe la subiectele cu tramvaie si urmeaza sa mai actualizez.
Dacă puteți să faceți 2 topic-uri noi, despre autobuzele operatorilor Serviciul de Transport Voluntari și EcoTrans STCM (din județul Ilfov), dar și din Constanța, ar fi perfect. Eu vă pot ajuta cu filmulețe și informații despre vehicule și trasee.
Mulțumesc.
Mulțumesc.
- Marian Andrei
- Administrator
- Mesaje: 5762
- Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
La multi ani prieteni! Un an nou fericit!