Știri din domeniul autobuzelor electrice și a infrastructurii asociate

Știri și informații despre companiile și tehnologiile pentru autobuze și autobuze electrice
Avatar utilizator
Marian Andrei
Administrator
Mesaje: 5835
Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Dum Apr 02, 2023 11:10 pm

Compania de transport din Ostrava a implementat sistemele de încărcare rapidă Siemens pentru autobuzele electrice care dezvolta transportul ecologic din oraș

Compania de transport din Ostrava (DPO) anunță că are acum cea mai mare rețea de autobuze electrice din Republica Cehă. 26 de autobuze electrice cu încărcare continuă, pe care DPO le are deja în flota sa, s-au încărcat până acum în Hranečník și Svinov, iar în prezent beneficiază de un sistem de încărcare rapidă în centrul orașului.

Încărcarea rapidă la capăt va dura între 6 și 10 minute, iar după aceea autobuzele electrice vor putea realiza următoarea cursă pe linie ca un autobuz obișnuit. „Valchařská” va fi astfel nodul de încărcare cu cea mai mare capacitate din rețeaua DPO. Producătorul stației de încărcare pentru peste 21 de milioane de coroane este Siemens. Infrastructura a fost asigurată de Hroší stavby Morava a.s. ca furnizor pentru peste 9 milioane de coroane.

„Pe lângă Hranečník și Svinov, Ostrava are deja un al treilea nod de încărcare conectat direct la rețeaua de tramvaie, de unde vor pleca autobuzele electrice pentru a deservi locațiile adiacente. În acest fel, rețeaua de transport fără emisii va fi extinsă, ceea ce va reduce semnificativ emisiile de CO2 în locurile date. Credem că va fi apreciat nu doar de pasageri, ci și de toți ostravenii”, spune primarul Ostravei, Tomáš Macura.

„Lucrăm la acest proiect de câțiva ani și putem spune în sfârșit că am terminat. Cel mai mare proiect de vehicule electrice din transportul public de acest tip este implementat la Ostrava. Avem un total de 26 de autobuze electrice cu încărcare continuă, pe care le putem încărca folosind încărcătoare amplasate strategic în Svinov, Hranečník și acum și în centrul orașului. Datorită acestui fapt, fiecare al zecelea autobuz DPO va fi un autobuz electric. Autobuzele electrice turcoaz cu încărcare continuă devin parte din pulsul centrului orașului. Prin urmare, urmărim strategia „fără motorină”. Pe scurt, DPO este din nou mai ecologic”, spune CEO-ul DPO și președintele consiliului de administrație Daniel Morys.

„Transportul în comun are o influență fundamentală asupra calității vieții în mediul urban. Introducerea autobuzelor electrice în Ostrava aduce beneficii mediului și îmbunătățește confortul pasagerilor din Ostrava”, spune Tomáš Hüner, directorul Siemens Smart Infrastructure. „Am demonstrat că reîncărcarea autobuzelor electrice, care durează doar câteva minute, poate fi efectuată direct în centrul orașului, cu interferențe minime cu infrastructura existentă”, adaugă Hüner.

De la 1 ianuarie 2022, în flota DPO existau 294 de autobuze, inclusiv 227 de autobuze GNC și 8 electrice. La sfârșitul anului 2023, DPO se așteaptă să aibă 227 de autobuze GNC și 32 de autobuze electrice (26 cu încărcare continuă, celelalte cu încărcare nocturnă).

Foto&info: DPO

https://mobilitate.eu/compania-transpor ... electrice/

339008630_2203965153122382_1479988483241713146_n.jpg
339008630_2203965153122382_1479988483241713146_n.jpg (156.79 KiB) Vizualizat de 844 ori
Mobilitate.eu
TRANSPORT. INFRASTRUCTURA. MOBILITATE
Avatar utilizator
Marian Andrei
Administrator
Mesaje: 5835
Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Lun Mai 15, 2023 3:44 pm

Germania - Bremen achiziționează 50 de autobuze electrice de la Irizar și Mercedes mergând spre ținta full electrică din 2030

La aproximativ un secol de la prima sa călătorie pe Weser, finalul autobuzului diesel din Bremen este pecetluit. Până la mijlocul anilor 2030, flota de transport public va fi alimentată electric, conform obiectivului autorităților. Autobuzele electrice reprezintă schimbarea către o mobilitate modernă, ecologică și economică. Un total de 20 de autobuze electrice solo au fost utilizate până acum. Vineri, 12 mai, a fost semnat contractul pentru livrarea a 50 de autobuze electrice suplimentare.

35 de autobuze Mercedes eCitaro G și 15 autobuze iebus18 de la producătorul spaniol Irizar vor intra în serviciu de anul viitor. Noile vehicule vor fi staționate în Bremen-Nord, mai exact la depoul Blumenthal. Acesta va fi transformat până la jumătatea anului 2025, devenind locul central pentru electrificarea flotei de autobuze.

Cu o lungime de aproximativ 18 metri, o lățime de 2,55 metri și o înălțime de 3,30 metri (Irizar) și 3,40 metri (Mercedes-Benz), ambele vehicule corespund exterior dimensiunilor altor autobuze articulate. Ambele modele sunt dotate cu aer condiționat, au monitoare pentru informarea pasagerilor, au patru uși și sunt echipate cu sisteme moderne de siguranță precum înregistrare video și asistență pentru protecția laterală.

Autobuzul Irizar are peste 30 de locuri și 73 de locuri în picioare și este propulsat de un motor central cu o putere maximă de 233 de kilowați (echivalentul a puțin peste 310 CP). O baterie de 470 de kilowați-oră (kWh) oferă o autonomie de la 220 la 250 de kilometri.
eCitaro G de la Mercedes-Benz (EvoBus) oferă aproape 40 de locuri și 75 de locuri în picioare. Acționarea sa electrică are o putere maximă de 250 de kilowați (echivalentul a 340 CP) și este alimentată de o baterie avansată litiu-ion NMC. Oferă o capacitate totală de 686 kWh – din care 490 kWh pot fi utilizați. Autonomia este de cel puțin 220 de kilometri, pe întreaga durată de viață a bateriei.

Foto: Irizar

https://mobilitate.eu/germania-bremen-electrice-2030/

1683904399985.jpg
1683904399985.jpg (33.03 KiB) Vizualizat de 786 ori
Mobilitate.eu
TRANSPORT. INFRASTRUCTURA. MOBILITATE
Avatar utilizator
Marian Andrei
Administrator
Mesaje: 5835
Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Dum Ian 05, 2025 8:57 pm

International Council on Clean Transportation – Peste 4000 de autobuze full electrice au fost achiziționate în Europa în 2024. România se află pe locul 7 cu 80% din achiziții full electrice

International Council on Clean Transportation a publicat raportul vehiculelor comerciale și grele ecologice achiziționate la nivel european în 2024, cu comparația cu anul 2023. La capitolul autobuze full electrice, ICCT indică o creștere cu aproape 800 de autobuze față de anul 2023.

Autobuzele și autocarele interurbane au reprezentat 11% din totalul vânzărilor de vehicule grele în al treilea trimestru al anului 2024. Din cele 8.400 de autobuze vândute, 1.200 au fost vehicule cu emisii zero, 14% din vânzările totale, reprezentând o scădere față de cota din al doilea trimestru de 17%, dar încă peste cota din primul trimestru de 12%. Autobuzele urbane electrice cu baterii au reprezentat 36% din toate înmatriculările de autobuze urbane, cu 1.000 de unități înregistrate în T3 2024, iar aceasta a fost o scădere de la 40% în T2 2024. Vânzările de autobuze în primele trei trimestre ale lui 2024 au crescut la 4.100, o creștere de 24% peste cele 3.300 de autobuze vândute în primele trei trimestre ale anului 2023.

România se află pe locul 7 la achizițiile de autobuze electrice, reprezentând aproximativ 80% din achizițiile de autobuze și autocare, restul fiind vehicule diesel.

Mercedes a devenit cel mai vândut producător de autobuze cu emisii zero, vânzând 180 de unități în T3 2024, 16% din totalul vânzărilor. Mercedes l-a depășit pe Yutong, care a fost cel mai vândut producător în al doilea trimestru. Ponderile autobuzelor electrice hibride plug-in au crescut, dublandu-se de la 15 vehicule vândute în al doilea trimestru la 32 de vehicule în T3 2024. Vânzările au fost aproape în totalitate în Germania (a existat doar o singură comandă în afară, în Italia), iar majoritatea autobuzelor au fost modelul Urbino al lui Solaris.

Foto&info: International Council on Clean Transportation
https://mobilitate.eu/icc-vanzari-autobuze-electrice/

Captură de ecran 2025-01-05 205200.jpg
Captură de ecran 2025-01-05 205200.jpg (184.1 KiB) Vizualizat de 66 ori
Mobilitate.eu
TRANSPORT. INFRASTRUCTURA. MOBILITATE
Scrie răspuns

Înapoi la “Autobuze”