Noul S-Bahn Munchen de la Siemens Mobility

Știri și informații despre companiile și tehnologiile destinate metrourilor
Avatar utilizator
Marian Andrei
Administrator
Mesaje: 4955
Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mie Aug 02, 2023 2:36 pm

DB prezintă viitorul XXL S-Bahn Munchen produs de Siemens cu lungimea de 200 de metri care va intra în circulație din 2028

Pasagerii S-Bahn-ului München vor beneficia din 2028 de cele mai moderne trenuri S-Bahn din Germania. Siemens Mobility va livra 90 de noi trenuri S-Bahn cu lungimea de 200 pentru peste două miliarde de euro, cu o opțiune pentru vehicule suplimentare. Finanțarea este garantată de Statul Liber Bavaria printr-un model de leasing.

Noile trenuri S-Bahn din München oferă mai mult spațiu, confort ridicat și multe inovații. Primele trenuri sunt programate să intre în funcțiune cu pasageri de la sfârșitul anului 2028. Pentru prima dată, vehiculele S-Bahn complet continue cu o lungime de peste 200 de metri vor fi utilizate în Germania. Acestea pot găzdui 1.841 de pasageri. În acest fel, Statul Liber Bavaria și S-Bahn se pregătesc pentru creșterea de pasageri din următoarele decenii și pentru schimbarea mobilității. Trenurile consumă foarte puțină energie, necesită puțină întreținere și primesc actualizări de software online prin cloud.

La noile vehicule, iluminarea cu LED variază în funcție de momentul zilei. Zonele clasice de ședere cu 3 și 4 locuri oferă mai mult spațiu pentru picioare decât în trenurile actuale. În plus, există zone de grup și scaune rabatabile flexibile. Confortul pasagerilor este asigurat de Wi-Fi gratuit, prize USB și convenționale, precum și zone de depozitare. Un sistem de aer condiționat mult mai puternic, care funcționează cu agenți frigorifici ecologici, asigură temperaturi plăcute pentru orice sezon.

Informațiile despre pasageri vor fi complet noi: vor exista afișaje în interior și în exterior deasupra ușilor, pe tavan și în trecerile dintre vagoane. Acestea oferă informații despre traseu, gări și capacitatea de utilizare a trenului respectiv. Înainte de a coborî, pe ecrane apar indicații cu privire la locul în care se află scările sau lifturile pe următoarea platformă. Pe exteriorul trenului se aprind benzi cu LED-uri in culoarea liniei respective.

Ușile largi și zonele de îmbarcare spațioase asigură urcarea și coborârea rapidă și cea mai bună distribuție posibilă a pasagerilor în tren. Scaunele rabatabile pot fi blocate automat în funcție de volumul de transport, ceea ce creează spațiu suplimentar. Cinci dintre cele 13 vagoane oferă spații mari multifuncționale cu trei uși și spațiu amplu de depozitare pentru biciclete, cărucioare, bagaje sau călători. Există spațiu pentru scaune cu rotile la ambele capete ale trenului. Pasagerii cu aparate auditive se pot conecta la sistemul informatic prin Bluetooth și astfel pot înțelege mai bine anunțurile din tren.

Noile trenuri sunt mai inovatoare, mai digitale și mai conectate decât oricând: un accent este pe costurile minime ale ciclului de viață prin eficiență energetică maximă, costuri minime de întreținere și suport operațional optimizat. De exemplu, trenurile S-Bahn au un număr mare de componente redundante și sunt echipate cu sistemul Railigent X, care asigură disponibilitatea maximă a trenurilor. Railigent X face parte din platforma de afaceri digitală deschisă Siemens Xcelerator, care le permite clienților să realizeze o transformare digitală mai ușoară, mai rapidă și mai scalabilă. În plus, actualizările de software nu mai trebuie să fie instalate manual în fabrică, ceea ce necesită mult timp, ci ajung la trenuri printr-o conexiune online sigură, ca parte a întreținerii.

Siemens Mobility echipează toate vehiculele cu sistemul european de control al trenurilor (ETCS) și cu operarea automată a trenurilor (ATO) de la Siemens Mobility, precum și cu un sistem de monitorizare a integrității trenurilor (TIMS). ETCS-ul vehiculelor combină tehnologia de ultimă oră, fiabilă, costuri de întreținere mai mici prin standardizare și aduce interoperabilitate rețelei feroviare din München, pe care DB dorește să o digitalizeze și să o echipeze cu echipamente ETCS din 2030. Datorită integrării ATO peste ETCS, noile trenuri S-Bahn sunt potrivite pentru transportul feroviar al viitorului.

Foto&info: Deutsche Bahn AG


https://mobilitate.eu/db-prezinta-xxl-munchen/

Bild-6-Muenchen-S-Bahn-Galerie-data.jpg
Bild-6-Muenchen-S-Bahn-Galerie-data.jpg (196.39 KiB) Vizualizat de 216 ori
Bild-3-PI-S-Bahn-Muenchen-Galerie-data.jpg
Bild-3-PI-S-Bahn-Muenchen-Galerie-data.jpg (147.7 KiB) Vizualizat de 216 ori
Bild-1_S-bahn-Muenchen-PI-Galerie-data.jpg
Bild-1_S-bahn-Muenchen-PI-Galerie-data.jpg (248.25 KiB) Vizualizat de 216 ori
Mobilitate.eu
TRANSPORT. INFRASTRUCTURA. MOBILITATE
Avatar utilizator
punmeister
Utilizator avansat
Mesaje: 568
Membru din: Mar Mai 03, 2022 7:12 pm
Localitate: Aviatiei City

Joi Aug 03, 2023 1:10 pm

Eu unul sunt curios ce vor face cu actualele BR423. In Romania clar nu pentru ca sunt monosistem 15kV ~ 16.7Hz si reglementarile UE din ce stiu nu permit schimbarea de trafo.
Scrie răspuns

Înapoi la “Metrouri și trenuri urbane”