Discutii despre trasee si modificari de trasee si parc circulant in regiune

Discuții generale, știri și dezbateri despre mobilitatea de suprafață în regiunea București - Ilfov
Scrie răspuns
Avatar utilizator
Marian Andrei
Administrator
Mesaje: 6220
Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Vin Iun 27, 2025 7:28 pm

Incepand de maine, pentru weekend, si de marti pentru zile lucratoare, parcul scade in medie cu 1-2 ture pe fiecare linie, cu ocazia trecerii la programul de vara.
Mobilitate.eu
TRANSPORT. INFRASTRUCTURA. MOBILITATE
Lucian
Partener forum
Mesaje: 2883
Membru din: Mar Mai 17, 2022 9:44 pm

Vin Iun 27, 2025 9:11 pm

Deci de mâine,ar trebui sa vedem schimbări cu parcul scos doar cu cele cu AC. Trebuie umblat la turații,mai ales că am văzut ceva de genul și pe la știri,la modul că lumea așteaptă în stații sa vina cele cu AC,și o idee ar fi și nu știu în ce măsură s ar putea face,ca sa nu vina 3-4 fara AC și abia unul după aia sa vezi că vine dotat cu AC. Nu știu,dacă s ar putea proporția 1 cu 1 AC, dar maxim la 2,deja de la 3 in sus este mult. Că asta înseamnă să tot aștepți și până la urmă daca te și grăbești,te urci in primul care vine.
TudorSt
Utilizator avansat
Mesaje: 277
Membru din: Dum Mai 15, 2022 12:15 pm

Vin Iun 27, 2025 9:54 pm

La tramvaie din pacate e greu sa scoti doar vagoane cu AC, pentru ca nu prea ai. Daca era AC pe tot ce iesea din URAC si daca circulau toate 100 Imperio si nu doar 80, era o treaba. In primul rand, eliminai Tatrele si cresteai capacitatea.

La troleibuze, in schimb, e mai simplu sa elimini de tot Ikarus-urile. Ai Irisbus si Solaris suficiente cat sa compenseze lipsa Ikarus, mai ales acum cand e parc redus.
Lucian
Partener forum
Mesaje: 2883
Membru din: Mar Mai 17, 2022 9:44 pm

Vin Iun 27, 2025 10:03 pm

Și la troleibuze nu cred că se poate că ar însemna să umbli la parcul liniilor extinse pe baza de autonomie.Cu reducerea,se poate reduce cel mult turele cu autobuze...
P.S: 97 e mega full,circul oarecum des cu el și pot spune că este chiar mai mult aglomerat, față de cât era 133. Am înțeles și că 93,ar fi la fel,circul mult mai rar cu el,dar mi s a spus. Deci de unde sa mai reduci,cel puțin dacă vine vorba despre aceste două linii...
JaLeTe
Utilizator nou
Mesaje: 98
Membru din: Mar Mai 03, 2022 7:23 pm

Sâm Iun 28, 2025 5:25 am

Reducere de parc nu se face de weekendul asta.(cel putin nu la Alexandria)
De la 1 adica se include weekendul viitor.
Insa in contextul accesibilizarii cu aer condiționat (la fel cum a fost si anul trecut) astazi vagoanele depoului Alexandria 3816,3819 si 3897 circula in 25 cu prestatie din Militari. Drept urmare linia 25 are un singur tur din 15 fara AC.(181 de la Giurgiului)
Lucian
Partener forum
Mesaje: 2883
Membru din: Mar Mai 17, 2022 9:44 pm

Sâm Iun 28, 2025 10:32 am

Sper ca și Dudestiul sa iasă cu cât mai multe chopere și lf urî,că pe lângă că la unele chiar funcționeaza AC ul,mai e și treaba de mobilitate având podeaua joasa.Mai ales cu reducerea de parc. In detrimentul celor de titan... Alexandria am văzut că mai baga și prin 44...
Avatar utilizator
Marian Andrei
Administrator
Mesaje: 6220
Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Sâm Iun 28, 2025 11:04 am

44 nu mai are ture de Militari in weekend. Oricum Alexandria de regula trimite CH PPC in 44, si cand avea linia in zile lucratoare trimitea in general doar CH PPC.
Mobilitate.eu
TRANSPORT. INFRASTRUCTURA. MOBILITATE
JaLeTe
Utilizator nou
Mesaje: 98
Membru din: Mar Mai 03, 2022 7:23 pm

Sâm Iun 28, 2025 11:15 am

Se incerca trimiterea de chppc deoarece sunt cam singurele la care funcționează afișarea vitezei,iar acolo este acea limita de 10km/h care trebuie respectata.(Zona Cișmigiu, Vasile Pârvan)
Avatar utilizator
Marian Andrei
Administrator
Mesaje: 6220
Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Sâm Iun 28, 2025 11:36 am

Pai ar trebui sa ramana doar alea, si in timpul saptamanii Bucur 1 de Militari, ca la Tatra nu mai merg vitezometrele de zeci de ani.
Mobilitate.eu
TRANSPORT. INFRASTRUCTURA. MOBILITATE
TudorSt
Utilizator avansat
Mesaje: 277
Membru din: Dum Mai 15, 2022 12:15 pm

Sâm Iun 28, 2025 11:45 am

Ar avea Militari Bucur disponibile in zilele lucratoare pentru 44? La cate Imperio sunt indisponibile, am vazut ca Bucur migreaza in 25 si eventual 10.
Silviu
Utilizator avansat
Mesaje: 191
Membru din: Sâm Feb 17, 2024 7:48 pm
Localitate: Bucuresti / Titan

Sâm Iun 28, 2025 12:08 pm

Părerea mea despre reducerea numărului de Ikarusuri.

Linia 97 se desființează.
Linia 76, se prelungește de la Pasajul Mihai Bravu, până la Gara Basarab, exact pe traseul fostului 133. Avantaje:
- dispar cale 10 Ikarusuri care circula de L până V;
- linia 76 va fi ceva mai scurtă și mai utila decât 97;
- nu vor mai circula autobuze pe linia 76, nici pe 73;
Turația liniilor 73 și 76:
-73 va avea 17 ture de la dep Berceni
-76 va avea 17 ture , 9 de la Berceni, 8 de la Buc. Noi
- 2 rezerve la Berceni

La dep. Buc. Noi turația la Solaris, va fi:
- 76 cu 8 ture;
- 93 cu 4 ture;
- 1 rezervă.

Linia 69 se comaseaza cu 70, rezulta 70 de la bd. Basarabia la Valea Ialomiței. Avantaje:

-69 are 19 ture, 70 are 14 ture, 33 total. După comasare, 24 de ture ar acoperi noua linie;
- raman 9 , din care vor fi distribuite 2 pe linia 85, 3 pe linia 86, 4 pe linia 95.

Pe linia 95, ar fi 4 Irisbusuri și 4 Ikarusuri, intercalate. Dispar autobuzele.

Linia 79 ar putea fi desființată, cele aprox. 5-6 troleibuze trecând pe 86, iar autobuzele dispar. Însă cart. Titan-Balta Alba, nu poate rămâne doar cu 70, urmând ca după recepționarea celor 22 troleibuze Yutong, să înființeze o linie de la bd. Basarabia- Piața Unirii, adică de la intersecția Dristor, Decebal, bd. Unirii, Piața Unirii și retur. Probabil că 10 ture ar acoperi acest traseu. @Lucian are dreptate, 104 si 123 sunt mai tot timpul destul de aglomerate pe bd. Unirii, am observat personal acest lucru!

Astfel pe 86 turația ar fi 16 troleibuze:
- 10 Irisbus de la Vatra:
- 3 Solaris de la Vatra:
-3 Ikarus de la Buc. Noi.

Deci am avea ture de Ikarus, aproximativ:
-3 pe 86;
- 4 pe 95;
-6 pe 72.

Nu cunosc exact situația Irisbusurilor de la Bujoreni, dacă ar putea trimite troleibuze pe aceste trasee.

Deci din cele 22 care vor veni, cam 10 ar pentru linia propusă, care normal, nu ar avea indicativul 79. Mai rămân 12 pentru care se vor găsi soluții în momentul recepționarii.

La Bujoreni turația ar putea fi:
- 93, 18 ture, plus 4 de la Buc. Noi;
- 61, 12 ture plus 4 de la Vatra ;
- 63 9 ture;
- 3 rezerve.

La Vatra am avea turația:
- 90 , 9 ture;
- 61 , 4 ture;
- 86 , 3 ture;
- 1 rezervă.
Nu vor mai fi autobuze pe nicio linie de troleibuz, decât în caz de maximă necesitate!


Repet, ceea ce am propus aici, reprezinta părerea mea.
Avatar utilizator
Marian Andrei
Administrator
Mesaje: 6220
Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Sâm Iun 28, 2025 2:38 pm

Cred ca o reorganizare a parcului vom mai vedea odata cu implementarea celor 22 de Yutong. Ikarus oricum cat treptat. Probabil dispar de tot de la Vatra si Bujoreni, iar la BN si Berceni mai raman cate maxim 10, cifra care nici acum nu e departe de cele doua. Nu stiu daca ar merita o reconfigurare a traseelor doar pentru a reduce parcul de Ikarus. In schimb, minim 95 Solaris la traseu si minim 85 de Irisbus.
Mobilitate.eu
TRANSPORT. INFRASTRUCTURA. MOBILITATE
Silviu
Utilizator avansat
Mesaje: 191
Membru din: Sâm Feb 17, 2024 7:48 pm
Localitate: Bucuresti / Titan

Sâm Iun 28, 2025 6:41 pm

Reconfigurarea catorva trasee, nu ar fi benefică neapărat pentru reducerea numărului de Ikarusuri. Exemplu 76 spuneam că e mai util decât 97, sunt mulți cei care coboară din 73 și 381 la Pasajul Mihai Bravu, pentru a lua 97, plus că traseul e mai scurt, ar fi numai troleibuze pe traseu, și scăpam de 10 Ikarusuri.
85 și 69 au puțini călători pe porțiunea Calea Moșilor- Baicului, nu se justifică 2 linii! 70 în noul traseu ar avea intervale de asteptare mai mici!
Prin marirea numărullui de ture pe 70 și 86, 79 se poate desființa, și așa gurile rele spun că tot traseul dublează pe 70 și 86 și cam așa e în condițiile arătate, nu prea se mai justifică.
Andrei, nu ai spus nimic de linia de troleibuz de la Bd. Basarabia-Piața Unirii. Părerea mea e că ar destul de utila!
Avatar utilizator
Marian Andrei
Administrator
Mesaje: 6220
Membru din: Vin Apr 29, 2022 5:27 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Sâm Iun 28, 2025 7:32 pm

Pentru zona Unirii pana nu se termina lucrarile la planseu, mici sanse sa luam ceva in calcul. Mai repede ar trebui puse autobuze de 18m pe 104 si crescuta frecventa, pentru a-l ajuta pe 123.

79 raman la parerea ca ar trebui comasat cu linia 168, cu troleibuze cu autonomie. Iar 97/76 nu are rost sa umblam la ele, mai ales ca 97 este destul de aglomerat si pe Calea Griviței, fiind doar temporar deviat din cauza lucrărilor la metrou. Mai repede as gandi pentru 76 o prelungire pe viitor, tot cu autonomie, pana la Izvor de exemplu, dar tot dupa ce se termina lucrarile la Unirii.
Mobilitate.eu
TRANSPORT. INFRASTRUCTURA. MOBILITATE
Silviu
Utilizator avansat
Mesaje: 191
Membru din: Sâm Feb 17, 2024 7:48 pm
Localitate: Bucuresti / Titan

Sâm Iun 28, 2025 10:45 pm

Cu 79 comasat cu 168, îți amintesti, și eu am fost de acord dar cele 22 de Yutong sunt prea puține! Pentru această comasare ar trebui cam 18 ture, nu cred că TPBI ar fi de acord să le folosească doar pe o linie, restul de 4 să fie doar de completare! Ca să nu mai spunem că cele 22 nu ajung să înlocuiască Ikarusurile!
Și din motivul ăsta am prezentat modificările de mai sus! Ei nu vor, nici să repartizeze ZTE pe traseele unde sunt Ikarusuri.

Cu lucrările de la Unirii, e mai complicat dar, o linie de troleibuz care să întoarcă acolo nu ar incurca cu nimic, ar circula pe breteaua pe care circula toate vehiculele.

Articulate pe 104, ar fi bine pentru că din ce am văzut , 104 e mai aglomerat pe acea porțiune decât 123, legăturile lui 104 cu alte zone și cartiere, sunt mai multe decât la 123. Dar ei nu au nici pentru 335 destule articulate!

M-am gândit la desființarea lui 97 pentru că din ce am vazut pe porțiunea Clabucet-Gara de Nord, nu este aglomerație, sunt 3 linii de troleibuz, plus metroul! Plus că din ce am arătat, 86 ar primi vreo 4 ture in plus, deci vor fi 16 ture iar 93, 22 ture! Firește, după finalizarea lucrărilor de la metrou, 97 va reveni dar cred că un traseu Străulești- Universitate, ar fi mult mai realist și util.

Eu așa am gândit, cu acesta modificări, Ikarusurile ar putea fi inlocuite aproape în totalitate până la venirea celor 22 Yutong, peste aprox. 10 luni.

Dar trebuie făcut ceva cu cele 20-25 Irisbusuri defecte, unele de peste 2 ani! Pare că RK la Irisbusuri merge foarte greu față de tramvaie!
Scrie răspuns

Înapoi la “Mobilitatea în regiunea București - Ilfov”